Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Post autor: Daro_wawa » 28 gru 2011, 17:11

Witajcie poszukując amortyzatorów do Coupe na zagranicznych stronach znalazłem dedykowany do Kappy zawieszenie Gwintowane :O

Tylko cenna przeraża,
Ale jestem ciekawy jak by to jeździło po Polskich drogach.

http://www.ebay.pl/itm/Technix-Sportfah ... 2eb9b37736

I w sumie smutne to że w Polsce można tylko liczyć w sklepach na amortyzatory albo KYB lub Monroe.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Rafako

Re: Zawieszenie Gwintowane do Kappy Coupe :)

Post autor: Rafako » 28 gru 2011, 17:17

No niby, że tak ale...
..."ohne Kombi und Coupe", więc nawet gdybyś miał hajs, to aktualnie w Twoim przypadku, "za daleko gęba od potrawy" :D
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie Gwintowane do Kappy Coupe :)

Post autor: Daro_wawa » 28 gru 2011, 17:22

Olek ostatnio dość intensywnie studiuje FAP Kappy i jak dotąd nie zauważyłem różnić na amortyzatorze od sedana a do coupe :) skok tłoka jest taki sam. na wiosnę wymontuje stare amory i porównam z amorami od sedana.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie Gwintowane do Kappy Coupe :)

Post autor: intuos » 28 gru 2011, 18:08

Zmartwie Cie brachu ale coupeta ma inne sprężyny i inne amorki na tyl w stosunku do sedana. Kielich jest szerszy w coupe i jak kupisz amorki KYB to licz sie z tym ze nie będą pasować. Jedyna opcja to oryginalne amortyzatory albo sachsa- ale juz nie do dostania.
Ja w swojej wymieniłem sprężyny i amorki na wersje od sedana. Tyle że ja mam z tyłu amorki KYB + szwedzkie lekko utwardzone sprężyny, a z przodu KYB + sprężyny KYB G exel - lekko utwardzone . Samochód jest sztywniejszy. Prowadzi się lepiej i lepiej się trzyma. Z perspektywy czasu nie bawiłbym sie tak i kupil oryginalne zamienniki. Co do regulowanych amortyzatorów do coupe to swego czasu robił je KONI, ale od paru lat są niedostępne.

Temat ten przekopałem i stwierdzam:
- albo robisz to co ja
- albo szukasz kogoś kto ma dojście do oryginalnych części w przystępnych cenach.
- albo nie robisz nic... :)
- jest jeszcze wyjście 4 ... - szukasz coupety z regulowanym zawieszeniem i masz wszystko co chcesz. Tylko znalesc taką z amorkami w dobrej kondycji jest bardzo ciężko.

Rada nr 5. nie wymieniaj amorków ani sprężyn zimą. Zbyt duza sztywność zestawu może negatywnie wpłynąć na sztywność budy zanim sprężyny zmiękną. Ja tak zrobiłem i żałowałem, że nie zostawiłem tego na lato. Teraz śmiga i buczy, ale w zimę czasami czułem jakbym jechał wozem drabiniastym.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie Gwintowane do Kappy Coupe :)

Post autor: Daro_wawa » 28 gru 2011, 19:01

intuos pisze:Zmartwie Cie brachu ale coupeta ma inne sprężyny i inne amorki na tyl w stosunku do sedana. Kielich jest szerszy w coupe i jak kupisz amorki KYB to licz sie z tym ze nie będą pasować. Jedyna opcja to oryginalne amortyzatory albo sachsa- ale juz nie do dostania.
Ja w swojej wymieniłem sprężyny i amorki na wersje od sedana. Tyle że ja mam z tyłu amorki KYB + szwedzkie lekko utwardzone sprężyny, a z przodu KYB + sprężyny KYB G exel - lekko utwardzone . Samochód jest sztywniejszy. Prowadzi się lepiej i lepiej się trzyma. Z perspektywy czasu nie bawiłbym sie tak i kupil oryginalne zamienniki. Co do regulowanych amortyzatorów do coupe to swego czasu robił je KONI, ale od paru lat są niedostępne.

Temat ten przekopałem i stwierdzam:
- albo robisz to co ja
- albo szukasz kogoś kto ma dojście do oryginalnych części w przystępnych cenach.
- albo nie robisz nic... :)
- jest jeszcze wyjście 4 ... - szukasz coupety z regulowanym zawieszeniem i masz wszystko co chcesz. Tylko znalesc taką z amorkami w dobrej kondycji jest bardzo ciężko.


Rada nr 5. nie wymieniaj amorków ani sprężyn zimą. Zbyt duza sztywność zestawu może negatywnie wpłynąć na sztywność budy zanim sprężyny zmiękną. Ja tak zrobiłem i żałowałem, że nie zostawiłem tego na lato. Teraz śmiga i buczy, ale w zimę czasami czułem jakbym jechał wozem drabiniastym.
co do pkt 4 to właśnie moja coupe miała opcje z regulwanym zawieszeniem ale poprzedni właściciel uznał że tańsze są od sedana i przód zmienił a teraz mam komunikat o niesprawnym zawieszeniu wrrrr... może ktoś ma pomysł jak oszukać komputer tak aby widział amortyzatory regulowane.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7297
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zawieszenie Gwintowane do Kappy Coupe :)

Post autor: faraon » 28 gru 2011, 20:12

intuos pisze:Ja w swojej wymieniłem sprężyny i amorki na wersje od sedana. Tyle że ja mam z tyłu amorki KYB + szwedzkie lekko utwardzone sprężyny ...
Zastosowałem ten sam "patent" i zwykłe sprężyny. Obciążony na full "trochę" za nisko siedzi :(
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Post autor: intuos » 28 gru 2011, 21:23

U mnie na sprezynach LESJÖFORS kupetka ma postawe lekiego klina z tyłeczkiem lekko uniesionym.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7297
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Post autor: faraon » 28 gru 2011, 21:30

intuos pisze:U mnie na sprezynach LESJÖFORS kupetka ma postawe lekiego klina z tyłeczkiem lekko uniesionym.
U mnie będzie podobnie za "jakiś" czas ;) Będę dorabiał sprężyny.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Post autor: intuos » 28 gru 2011, 21:40

Tylko nie przesadź :)
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Post autor: elbarto » 06 lut 2015, 10:24

odgrzewam kotleta:

kappa coupe. fabrycznie z regulowanym zawieszeniem. [sport / auto]
na początek:
może ktos powie jak to wyglądala fabrycznie:
czy wszystkie 4 amortyzatory były regulowane elektronicznie, czy tylko przednie?
[widzę na szbko u siebie tylko wtyczki w przednim zawieszeniu, dlatego pytam]


a teraz do sedna: W mojej coupe którą doprowadzam do stanu lepszego :) już ktoś zmienił przednie amortyzatory na standardowe.

Tył też był grzebany bo nisko siedzi.

pytania:
1: jakie amortyzatory i sprężyny wchodzą na przednią i tylną oś? czy pasują od innych kapp?
ewentualnie co pasuje, a co nie, i jaką procedurę naprawy zawieszenia stosowaliście - tzn jakie kombinacje by to zawieszenie pracowało jak trzeba?

2: czy ktoś wie, czy można jakoś odpiąć modUł sterowania zawieszeniem tak by nie waliło błędami zawieszenia?
[bezpiecznik, caly modUł itp]?

3: czy regulacja zawieszenia wpływała np na twardość pracy układu wspomagania kierownicy?
[BtW: czy w coupe 2.0 16VT kolumna i pompa wspomagania są takie same jak w innych kappach?]
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 10:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Ortografia!
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

student0815
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwie 2015, 17:22
Imię: Thomas
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa Coupe - zawieszenie gwintowane

Post autor: student0815 » 03 kwie 2015, 18:02

Witam Forum

Proszę wybaczyć mój zły Polski. : gafa :
Mam Niemieckie Forum Viva Lancia kwoty na nowe podwozie z niektórych zdjęciach zamieszczonych.

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... sg-1289575
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... sg-1289546

Części nadające się do sedan, coupe i SW.

Eśli jesteś zainteresowany, napisz do mnie po prostu.

Pozdrawiamy z Drezna,
Thomas

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”