Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupie
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gostynin
kupno lybry - jaki silnik lepszy - 1.8 czy 2.0 manual/autom?
witam, szwagier poszukuje autka, więc stwierdziłem, że podpytam kolegów z forum bo Wy znacie lybry najlepiej
interesują nas silniki 1.8 lub 2.0 benzyna (auto ma byc zagazowane) skrzynia w zasadzie obojętne ale padła opcja że chętnie automat
jaki według Was jest lepszy? która skrzynia według was?
chodzi o to żeby auto było jak najmniej awaryjne
ps. automatów się nie boimy bo szwagier ma automat aktualnie a cała nasza rodzina jeździ od lat automatami - ale włoskiego jeszcze nie było....
serdecznie i bardzo dziękuje za pomoc i informacje ....
pozdrawiam Konrad
interesują nas silniki 1.8 lub 2.0 benzyna (auto ma byc zagazowane) skrzynia w zasadzie obojętne ale padła opcja że chętnie automat
jaki według Was jest lepszy? która skrzynia według was?
chodzi o to żeby auto było jak najmniej awaryjne
ps. automatów się nie boimy bo szwagier ma automat aktualnie a cała nasza rodzina jeździ od lat automatami - ale włoskiego jeszcze nie było....
serdecznie i bardzo dziękuje za pomoc i informacje ....
pozdrawiam Konrad
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gostynin
Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupie
witam, czy ktoś z Was może mi napisac co należy sprawdzic przy oglądaniu Lybry? interesuje mnie a dokładniej siostre i szwagra Lybra z silnikiem 1,8/2.0 manual albo automat w sedanie
wiem, że niektórzy robią sobie tzw. check list - piszą co mają sprawdzic i jadą oglądac autko i sprawdzają według listy poszczególne elementy....
może ktoś z Was ma taką listę i mógłby mi tu przekopiowac bądź na PW?? byłbym bardzo wdzięczny bo w najbliższych dniach szwagier chciałby obejżec pierwszą lybrę którą znalazł... a ja wolę wiedziec co sprawdzic, żeby nie wpakowali się na jakąś minę... :/
serdecznie pozdrawiam
wiem, że niektórzy robią sobie tzw. check list - piszą co mają sprawdzic i jadą oglądac autko i sprawdzają według listy poszczególne elementy....
może ktoś z Was ma taką listę i mógłby mi tu przekopiowac bądź na PW?? byłbym bardzo wdzięczny bo w najbliższych dniach szwagier chciałby obejżec pierwszą lybrę którą znalazł... a ja wolę wiedziec co sprawdzic, żeby nie wpakowali się na jakąś minę... :/
serdecznie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 14:30 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednich działach i tytułować zgodnie z zasadami/Poprawione i przeniesione
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednich działach i tytułować zgodnie z zasadami/Poprawione i przeniesione
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: tzw. check list - czyli co sprawdzic przy zakupie Lybry
Takie coś już istnieje:
Jeśli Lybra automat to tylko silnik 2,0. Bo tylko tam automaty montowali.
Zresztą silnik 2,0 jest w przeciwieństwie do 1,8 niezawodny.
Jeśli Lybra automat to tylko silnik 2,0. Bo tylko tam automaty montowali.
Zresztą silnik 2,0 jest w przeciwieństwie do 1,8 niezawodny.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: tzw. check list - czyli co sprawdzic przy zakupie Lybry
Tu pozwolę sobie napisać jako użyszkodnik 1,8.
Że troszeczkę demonizujecie...
Skoro 2,0 jest niezawodny, to 1,8 jest co? Konstrukcja wadliwa?
Nie sadzę, wadliwe były fordowskie 1,8 gdzie klapki z kolektora dolotowego urywały się i było po silniku (wada konstrukcyjna)
Wadliwe były jakieś silniki mitsubishi (???) gdzie zatykała się siateczka przy pompie oleju i silnik się zacierał (wada konstrukcyjna)
itd itd
1,8 jako tako nie jest silnikiem wadliwym, jest silnikiem wrażliwym, który charakteryzuje się sporym zużyciem oleju, problematycznym wariatorem (który można traktować jak dodatkowy element do wymiany przy osprzęcie wraz z rozrządem co 60.000km)
Co nie zmienia faktu że 2,0 jest lepszy:P:P
Że troszeczkę demonizujecie...
Skoro 2,0 jest niezawodny, to 1,8 jest co? Konstrukcja wadliwa?
Nie sadzę, wadliwe były fordowskie 1,8 gdzie klapki z kolektora dolotowego urywały się i było po silniku (wada konstrukcyjna)
Wadliwe były jakieś silniki mitsubishi (???) gdzie zatykała się siateczka przy pompie oleju i silnik się zacierał (wada konstrukcyjna)
itd itd
1,8 jako tako nie jest silnikiem wadliwym, jest silnikiem wrażliwym, który charakteryzuje się sporym zużyciem oleju, problematycznym wariatorem (który można traktować jak dodatkowy element do wymiany przy osprzęcie wraz z rozrządem co 60.000km)
Co nie zmienia faktu że 2,0 jest lepszy:P:P
QV...soon:)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: tzw. check list - czyli co sprawdzic przy zakupie Lybry
Oczywiście masz rację.
Zauważ, że nie użyłem bynajmniej słowa wadliwy, lecz niezawodny
Zauważ, że nie użyłem bynajmniej słowa wadliwy, lecz niezawodny
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: kupno lybry - jaki silnik lepszy - 1.8 czy 2.0 manual/au
Jako rzecze jedyny znany mi użytkownik 2,0 20V automat SW, (czyli jakubg)
2,0 w automacie jest ciut bardziej mułowaty i ciut bardziej paliwożerny od manuala.
Ale wygoda i komfort są za to b. fajne (wiem, bo jechałem)!
Bierz 2,0 20V.
2,0 w automacie jest ciut bardziej mułowaty i ciut bardziej paliwożerny od manuala.
Ale wygoda i komfort są za to b. fajne (wiem, bo jechałem)!
Bierz 2,0 20V.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gostynin
Re: kupno lybry - jaki silnik lepszy - 1.8 czy 2.0 manual/au
jak jest z awaryjnością tego 2.0? i o jakim realnym spalaniu mowimy przy automacie? (benzynka czy gaz)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gostynin
Re: tzw. check list - czyli co sprawdzic przy zakupie Lybry
ooo to widzicie bo w sumie była większa opcja (bo jest ich więcej) na 1.8.... mówicie że lepiej 2.0....
a automat to niekoniecznie ale mógłby byc
powiedzice co z tymi 1.8 jeszcze jest nie tak? i jaka różnica w spalaniu między 1.8 a 2.0?
jak takie 2.0 znosi gaz?
a automat to niekoniecznie ale mógłby byc
powiedzice co z tymi 1.8 jeszcze jest nie tak? i jaka różnica w spalaniu między 1.8 a 2.0?
jak takie 2.0 znosi gaz?
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 14:34 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy nie dublować postów i zakładać w odpowiednich działach!
Powód: Prosimy nie dublować postów i zakładać w odpowiednich działach!
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupi
Odczytaj wiadomość w swojej skrzynce.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupi
1.8 spalanie 11l gazu przy jeździe miejskiej bez większych korków. Większe zużycie oleju z racji instalacji gazowej, trzeba przynajmniej raz na tyś km spojrzeć na bagnet. Wariator wymienia się przy okazji rozrządu raz na 60tyś km. (to z autopsji)
2.0 spalanie wg tego co wyczytałem ok 12l benzyny, czyli gazu ok 13-14litrów, bardziej kłopotliwa wymiana rozrządu z racji tego, że zalecane jest wyjmowanie silnika, chociaż podobno są magicy o rękach niczym z gumy, którzy potrafią wymienić rozrząd bez jego wyciągania. Pewnie z racji 5 garów ładniejszy dźwięk i bardziej równa praca silnika. (to z wyczytania, nie miałem okazji przejechać się dwulitrową Lybrą)
Przeróbka pięciogarowego silnika na LPG pewnie podroży instalację.
Tak jak piszesz 1.8 są na rynku, natomiast spotkać 2.0 i to jeszcze w przyzwoitym stanie to już sztuka.
2.0 spalanie wg tego co wyczytałem ok 12l benzyny, czyli gazu ok 13-14litrów, bardziej kłopotliwa wymiana rozrządu z racji tego, że zalecane jest wyjmowanie silnika, chociaż podobno są magicy o rękach niczym z gumy, którzy potrafią wymienić rozrząd bez jego wyciągania. Pewnie z racji 5 garów ładniejszy dźwięk i bardziej równa praca silnika. (to z wyczytania, nie miałem okazji przejechać się dwulitrową Lybrą)
Przeróbka pięciogarowego silnika na LPG pewnie podroży instalację.
Tak jak piszesz 1.8 są na rynku, natomiast spotkać 2.0 i to jeszcze w przyzwoitym stanie to już sztuka.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupi
Spalanie benzyny w 2,0 SW w manualu:
rekord na max - 14,5 litra w warunkach łącznie: korki, zima, miasto, krótkie trasy na zimnym silniku
rekord na min - 6,7 litra - na emeryta w lecie na trasie prędkości ok 100 km/h
średnio:
trasa koło 8,5 litra
miasto ponad 11 w zimie lub przy pałowaniu, ponad 10 w lecie przy normalnej jeździe.
wyniki z reala, nie z komputera (który trochę każdemu przekłamuje, każdemu w inną stronę)
rekord na max - 14,5 litra w warunkach łącznie: korki, zima, miasto, krótkie trasy na zimnym silniku
rekord na min - 6,7 litra - na emeryta w lecie na trasie prędkości ok 100 km/h
średnio:
trasa koło 8,5 litra
miasto ponad 11 w zimie lub przy pałowaniu, ponad 10 w lecie przy normalnej jeździe.
wyniki z reala, nie z komputera (który trochę każdemu przekłamuje, każdemu w inną stronę)
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gostynin
Re: Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupi
no to spalaniowo chyba nie tragedi jeszcze jakby to zgazowac choc szwagier ma raczej cięższą nogę
a powiedzcie mi coś więcej na temat awaryjności - z tym 1.8 jest tak źle, że lepiej go omijac szerokim łukiem (np. jak 2.0 TS w alfie ;P )
i szukac tylko 2.0? czy poprostu z tym 1.8 trzeba troszkę więcej rzeczy wymieniac przy rozrządzie a tak to jest też raczej bezproblematyczny....?
interesuje mnie ta kwestia awaryjności bo szwagier ma aktualnie rovera 1.6 a tam silnik Hondy i totalnie nic m się nie psuje...
lancia miałaby służyc im jako drugie autko w rodzinie - czyli żona do miasta, w weekend na wycieczke czy na urlop albo w dłuższą trasę;)
a powiedzcie mi coś więcej na temat awaryjności - z tym 1.8 jest tak źle, że lepiej go omijac szerokim łukiem (np. jak 2.0 TS w alfie ;P )
i szukac tylko 2.0? czy poprostu z tym 1.8 trzeba troszkę więcej rzeczy wymieniac przy rozrządzie a tak to jest też raczej bezproblematyczny....?
interesuje mnie ta kwestia awaryjności bo szwagier ma aktualnie rovera 1.6 a tam silnik Hondy i totalnie nic m się nie psuje...
lancia miałaby służyc im jako drugie autko w rodzinie - czyli żona do miasta, w weekend na wycieczke czy na urlop albo w dłuższą trasę;)
Re: Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupi
Potwierdzam, że Automat to piękna sprawa
Co do "mułowatości" lub "efektu zmulenia" to wina u mnie leżała po stronie cholernego stożka, który zamontował poprzedni właściciel.
Nie wiem jaki miał cel jedno jest pewne. Auto straciło dół i miało zyskać na górze. Jednak to jest to automat i nie pozwala się wkręcać to i góry nie miałem...
Teraz następuje powrót do normalnego stanu. Dan znać jak różnica.
Co do awaryjności to nic się nie dzieje. Zmieniam olej i filtry. to samo z gazem (znaczy same filtry).
Co do "mułowatości" lub "efektu zmulenia" to wina u mnie leżała po stronie cholernego stożka, który zamontował poprzedni właściciel.
Nie wiem jaki miał cel jedno jest pewne. Auto straciło dół i miało zyskać na górze. Jednak to jest to automat i nie pozwala się wkręcać to i góry nie miałem...
Teraz następuje powrót do normalnego stanu. Dan znać jak różnica.
Co do awaryjności to nic się nie dzieje. Zmieniam olej i filtry. to samo z gazem (znaczy same filtry).
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gostynin
Re: Lybra - tzw. check list - czyli co sprawdzić przy zakupi
a to 1.8 bo kolega na górze postów troszkę mnie tam postraszył hehe.... mocno psujne?