Delta HPE - centralny zamek padł
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta HPE - centralny zamek padł
Jak zwykle bywa, odbieram moje auto od mechanika z naprawionym problemem, ale za to zawsze coś innego się spie.. znaczy zepsuje.
Tym razem padło na centralny.
Objawy następujące (pilota mam nieoryginalnego od później dokładanego alarmu):
Przy zamykaniu kluczykiem prawych drzwi centralny nie działa wcale, ryglują się tylko prawe drzwi, tak, jakby centralny nie istniał.
Przy zamykaniu kluczykiem lewych drzwi centralny zaskakuje, zamyka jednak tylko lewe drzwi i bagażnik, prawe ani drgną. Do tego bagażnik po zamknięciu coś jeszcze 2-3 razy "gmera" sam sobie, ale jakby ciszej, po czym milknie, ale jest zamknięty.
Przy zamykaniu pilotem z tego co pamiętam (nie zwracałem uwagi za bardzo, poświęciłem swoją uwagę metodzie przez kluczyk) nie zamyka się nic.
Wcześniej (przed oddaniem auta do mechanika) zauważyłem, że centralny potrafił "odbić", tzn. przy zamykaniu po ułamku sekundy z powrotem się otwierał a przy otwieraniu potrafił się zamknąć. Ten objaw nie występował cały czas, ale "raz kiedyś".
Czy to może być jakiś bezpiecznik albo przekaźnik lub kabel czy muszę znów pruć ten samochód?
Tym razem padło na centralny.
Objawy następujące (pilota mam nieoryginalnego od później dokładanego alarmu):
Przy zamykaniu kluczykiem prawych drzwi centralny nie działa wcale, ryglują się tylko prawe drzwi, tak, jakby centralny nie istniał.
Przy zamykaniu kluczykiem lewych drzwi centralny zaskakuje, zamyka jednak tylko lewe drzwi i bagażnik, prawe ani drgną. Do tego bagażnik po zamknięciu coś jeszcze 2-3 razy "gmera" sam sobie, ale jakby ciszej, po czym milknie, ale jest zamknięty.
Przy zamykaniu pilotem z tego co pamiętam (nie zwracałem uwagi za bardzo, poświęciłem swoją uwagę metodzie przez kluczyk) nie zamyka się nic.
Wcześniej (przed oddaniem auta do mechanika) zauważyłem, że centralny potrafił "odbić", tzn. przy zamykaniu po ułamku sekundy z powrotem się otwierał a przy otwieraniu potrafił się zamknąć. Ten objaw nie występował cały czas, ale "raz kiedyś".
Czy to może być jakiś bezpiecznik albo przekaźnik lub kabel czy muszę znów pruć ten samochód?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Do przejrzenia kaseta drzwi prawych (albo padł silniczek, albo mikrostyk).
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
To mnie pocieszyłeś...
Czy te samochody ciągle wmuszą wymagać grzebania?
Czy te samochody ciągle wmuszą wymagać grzebania?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Muszę looknąć w garażu, ponieważ chyba mam taki zamek.
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Podstawowe pytanie: czy zamek w aucie jest jeszcze oryginalny czy już przez kogoś dokładany (uniwersalny)
Pytanie drugie, czy wcześniej zamykał cały samochód z prawych drzwi (pytam bo zazwyczaj siłownik sterujący jest tylko w drzwiach kierowcy)
Serdecznie pozdrawiam.
Pytanie drugie, czy wcześniej zamykał cały samochód z prawych drzwi (pytam bo zazwyczaj siłownik sterujący jest tylko w drzwiach kierowcy)
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
A to nie w każdej Delcie/Dedrze z prawych drzwi da się otworzyć "całe auto"?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Zamek chyba oryginał, w kazdym razie oryginalny kluczyk pasuje do wszystkich zamków.
Przedtem kluczyk zamykał całość także z prawej strony. W kazdym moim włoskim aucie centrralny działał z obojga drzwi, to zazwyczaj może dotyczy Fałwejów, którzy skąpią na wypasie
Teraz tylko z lewej a ponadto bagażnik też głupieje,, bo niby się zamknie, ale potem jeszcze 2-3 razy próbuje się otworzyć i zamknąć po czym chyba jednak pozostaje otwarty, bo jak w lewych drzwiach otwieram zamek to nie słychać już reakcji bagażnika.
Przedtem kluczyk zamykał całość także z prawej strony. W kazdym moim włoskim aucie centrralny działał z obojga drzwi, to zazwyczaj może dotyczy Fałwejów, którzy skąpią na wypasie
Teraz tylko z lewej a ponadto bagażnik też głupieje,, bo niby się zamknie, ale potem jeszcze 2-3 razy próbuje się otworzyć i zamknąć po czym chyba jednak pozostaje otwarty, bo jak w lewych drzwiach otwieram zamek to nie słychać już reakcji bagażnika.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Nie pamiętam jak to jest we włoskich a w mojej obecnej Kappie w ogóle nie da się zamknąć z kluczyka bo zamek jest dokładany i sprzężony z alarmem a wkładka w drzwiach kierowcy rozwalona, dlatego się dopytywałem
Skoro siłownik prawy daje najbardziej oczywisty objaw - nie działa, to najprościej i najbardziej warto byłoby zacząć od niego, albo jest padnięty element wykonawczy albo się przetarły kable w instalacji. Mieliśmy podobny objaw w Y10, winny był padnięty siłownik prawych drzwi (i rzeczywiście zamek bagażnika przy tym też "głupiał").
Serdecznie pozdrawiam.
Ps.
Skoro siłownik prawy daje najbardziej oczywisty objaw - nie działa, to najprościej i najbardziej warto byłoby zacząć od niego, albo jest padnięty element wykonawczy albo się przetarły kable w instalacji. Mieliśmy podobny objaw w Y10, winny był padnięty siłownik prawych drzwi (i rzeczywiście zamek bagażnika przy tym też "głupiał").
Serdecznie pozdrawiam.
Ps.
To o niczym nie świadczy, bo zamek dokładany, to porostu zewnętrzne wobec oryginały siłowniki, które wiesza się w drzwiach stwierdzić obecność takiego zamka można organoleptycznie po zwaleniu boczka.Tomzik pisze:Zamek chyba oryginał, w kazdym razie oryginalny kluczyk pasuje do wszystkich zamków.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
W każdej sprawnej .vanisch pisze:A to nie w każdej Delcie/Dedrze z prawych drzwi da się otworzyć "całe auto"?
Jeśli Dedra ma takie same zamki (a chyba ma) to mam Tomziku lekarstwo na Twoje problemy z Deltą .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
A masz dwa?
Bo teraz byłem zerknąć niczym rasowy informatyk - sprawdziłem bezpiecznik, który okazał się ok oraz dla pewności wykonałem reset - odłączyłem klemę na chwilę, bez skutku.
A właściwie skutek jest, bo teraz już centralny w ogóle się nie odzywa, na żadnym zamku. Tak, jakby go w ogóle nie było. Ale raczej nie na taki skutek liczyłem
No i pytanie- to jest siłownik?
Czy jego wymiana nie skutkuje wymianą zamka? Wystarczy tylko ten siłownik?
Bo teraz byłem zerknąć niczym rasowy informatyk - sprawdziłem bezpiecznik, który okazał się ok oraz dla pewności wykonałem reset - odłączyłem klemę na chwilę, bez skutku.
A właściwie skutek jest, bo teraz już centralny w ogóle się nie odzywa, na żadnym zamku. Tak, jakby go w ogóle nie było. Ale raczej nie na taki skutek liczyłem
No i pytanie- to jest siłownik?
Czy jego wymiana nie skutkuje wymianą zamka? Wystarczy tylko ten siłownik?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Nie, mam jeden kupiony przypadkiem.Tomzik pisze:A masz dwa?
W Delcie jak w Kappie wszystko siedzi w zamku. To, że zamilkł to może być wina "przeciążenia" - jak np. w K kilkakrotnie raz po raz zamkniesz central to też umilknie na kilka minut. Opcja jest taka, że aby nie zjarać centralki wyjmij bezpiecznik.Tomzik pisze:A właściwie skutek jest, bo teraz już centralny w ogóle się nie odzywa, na żadnym zamku. Tak, jakby go w ogóle nie było. Ale raczej nie na taki skutek liczyłem
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Aha, to pewnie juz się zjarała jak znam swoje szczęście, bo na noc go tak zostawiłem.
Chociaż dzisiaj jeszcze się za pierwszym razem bagażnik odezwał, po wyciagnięciu i włożeniu bezpiecznika dopiero wszystko całkiem zamilkło.
Ile się cenisz za ten siłownik?
Chociaż dzisiaj jeszcze się za pierwszym razem bagażnik odezwał, po wyciagnięciu i włożeniu bezpiecznika dopiero wszystko całkiem zamilkło.
Ile się cenisz za ten siłownik?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
Problem rozwiązany dzięki zaaplikowaniu lekarstwa polecanego przez Marcina
Z podziękowaniem
Z podziękowaniem
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta HPE - centralny zamek padł
cieszę się.