Kappa - krótkie spięcia

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Kojak » 27 maja 2006, 20:48

Mam problem. Ostatnio zauważyłem, że gdy załącza się sprężarka klimatyzacji zapala mi się kontrolka ABS i podskakuje raz do około 30 km/h prędkościomierz. Wszystko dzieje się na odpalonym silniku, najczęściej da się zauważyć gdy się nie jedzie, a jak się jedzie to zauważalne jest tylko zapalenie się ABS. Czy to jakieś spięcia?

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Kojak » 29 maja 2006, 23:22

Chyba nikt nie przeżył podobnych cudów...

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: prezesjm » 30 maja 2006, 7:57

Powiem że nie widziałem jeszcze takich zachowań. Ja doradzę po swojemu i po raz tysięczny - wszelkie naprawy dziwnych zachowań elektryki w Kappie należy zacząć od poprawienia styku masowego akumulator - karoseria lub najlepiej dołożenia dodatkowego połączenia. I nie mam tu na myśli popsikanie WD40 lub podobnie działającym środkiem.

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Kojak » 18 cze 2006, 23:32

No i niestety nic to nie dało. Przez to nawet międzyinnymi na zlot nie pojechałem... Masa od akumulatora do poduszki silnika (prawa strona) wyczyszczona. Klemy sprawdzałem - dobre. Dodałem jeszcze 1 masę miedzianą, na silnik (dokładnie skrzynię) od tego miejsca gdzie schodzi ta oryginalna (czyli od poduszki do skrzyni). Samochód nadal nie gaśnie po przekręceniu kluczyka (muszę go zdławiać - niszczę sprzęgło). Źle pokazuje poziom paliwa, a jak się załączy sprężarka klimy, to zapala się ABS i wariuje prędkościomierz. Ręce po prostu opadają...

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: prezesjm » 19 cze 2006, 8:13

"Kojak" pisze:No i niestety nic to nie dało. Przez to nawet międzyinnymi na zlot nie pojechałem... Masa od akumulatora do poduszki silnika (prawa strona) wyczyszczona. Klemy sprawdzałem - dobre. Dodałem jeszcze 1 masę miedzianą, na silnik (dokładnie skrzynię) od tego miejsca gdzie schodzi ta oryginalna (czyli od poduszki do skrzyni). Samochód nadal nie gaśnie po przekręceniu kluczyka (muszę go zdławiać - niszczę sprzęgło). Źle pokazuje poziom paliwa, a jak się załączy sprężarka klimy, to zapala się ABS i wariuje prędkościomierz. Ręce po prostu opadają...
Ale ta masa na skrzynie nie psuje się, chodzi mi o masę na karoserie, jest ona przykręcona za akumulatorem. Jeśli to nic nia da to z pewnością uszkodzona kostka stacyjki, to można bardzo łatwo sprawdzić.

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Kojak » 19 cze 2006, 8:26

Na skrzynię to sam dodatkowo dokręciłem, bo nie mogłem znaleźć czegoś co idzie od akumulatora do silnika. A ta na karoserię, to jest przykręcona gdzieś zaraz za akumulatorem? Ja tylko znalazłem jedną schodzącą w dół do wachacza, gdzieś przy poduszce silnika. Tam wyczyściłem i podłączyłem od tego punktu tą do skrzyni.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: prezesjm » 19 cze 2006, 8:56

Napiszę to jeszcze raz, z klemy masowej przewód czarny schodzi w dół za akumulator, tam jest taka blaszka zaciśnięta na kablu ( i to połączenie właśnie psuje się) dalej przewód schodzi niżej obok nadkola i jest przykręcony do mocowania poduszki silnika ( i to połączenie zazwyczaj jest dobre). Wykręć akumulator to zobaczysz co i jak. Jeśli nie masz jak ponownie tego oczyścić i zalutować to najlepiej dać dodatkowy przewód od klemy do karoserii.

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Kojak » 19 cze 2006, 15:07

Ale do tego nie będzie potrzebny kanał? Bo ja do takiego nie mam dostępu i już ostatnio "wprosiłem" się do kolegi...
Najlepiej będzie też chyba dodać nową masę. Rozumiem, że między minusem i karoserią. Czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego kabla (przekrój, oporność, obciążenie itp.)?

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Marcin_D » 19 cze 2006, 15:36

Ja tu wtrące swój problem, bo mam takowy: jak się włącza chłodnica od klimy to mi spada ładowanie do poziomu 1/4 skali, albo i niżej potrafi. Czy to może być wina tego połączenia akumulator-karoseria i klem.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: prezesjm » 19 cze 2006, 18:43

"Kojak" pisze:Ale do tego nie będzie potrzebny kanał? Bo ja do takiego nie mam dostępu i już ostatnio "wprosiłem" się do kolegi...
Najlepiej będzie też chyba dodać nową masę. Rozumiem, że między minusem i karoserią. Czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego kabla (przekrój, oporność, obciążenie itp.)?
A do wymiany akumulatora też jedziesz na kanał ? Czasem mam wrażenie że nie piszę po polsku, wybacz ale napisałem za akumulatorem na nadkolu, ZA nie pod, nie z boku. Jak wyjmiesz akumulator to to zobaczysz. Przewód ma być nie cieńszy niż ten oryginalny. Grubszy może być , nawet wskazane. Są w sprzedaży w sklepach motoryzacyjnych takie miedziane plecionki, najlepiej wymienić tą oryginalna klemę na nową (jak to było wielokrotnie na forum) ma ona śrubki którymi zaciska się kabelek, tam można także podłączyć tą taśmę (czy przewód z końcówkami), drugą stronę do karoserii(do tego złącza co jest przykręcony teraz kabel lub jak zobaczysz jest tam wolne miejsce na dodatkowe przeody masowe i to też można wykorzystać). Aby sprawdzić na szybko czy to jest miejsce awarii to można na chwilkę zrobić prowizoryczny mostek z cienkiego drutu.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: prezesjm » 19 cze 2006, 18:49

"Marcin_D" pisze:Ja tu wtrące swój problem, bo mam takowy: jak się włącza chłodnica od klimy to mi spada ładowanie do poziomu 1/4 skali, albo i niżej potrafi. Czy to może być wina tego połączenia akumulator-karoseria i klem.
Ciężko tak jednoznacznie powiedzieć, tu trzeba na początek pomierzyć gdzie są takie spadki napięcia, może być problem z alternatorem, akumulatorem, połączenia. Klima pobiera dużo prądu, kompresor, wiatrak chłodnicy, wiatrak kabiny. Może wiatrak chłodnicy jest przytarty (obraca się lekko ?), może ktoś dłubał i wiatrak włącza się od razu na wysoki bieg.

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Kojak » 19 cze 2006, 19:52

Dzięki zaraz biorę się do roboty... I przepraszam za te pytania, ale z nerwów to czasem do człowieka nie dociera... nawet prosty język :(

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Marcin_D » 19 cze 2006, 20:54

No to ja też muszę posprawdzaćm dzieki za podpowiedzi.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: Marcin_D » 21 cze 2006, 15:48

Dzisaj zrobiłem test, jak wyłaczy si klime i nie cghodzi wiatrak na chłodnicy to ładowanie OK, ale jak tylko włączy się wiatrak na chodnicy to od razu spada, takl że musi byc to wiatrak. Tylko teraz ci z nim może być nie tak, chodzi lekko bo obracałem palcem i nie ma problemu z obracaniem śmigłami, więc co jeszcze może być , może gdzieś robi się przepięcie- czy jak, jadę do elektryka- efekty opisze .
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Kappa - krótkie spięcia

Post autor: schab » 21 cze 2006, 16:04

"Marcin_D" pisze:Dzisaj zrobiłem test, jak wyłaczy si klime i nie cghodzi wiatrak na chłodnicy to ładowanie OK, ale jak tylko włączy się wiatrak na chodnicy to od razu spada, takl że musi byc to wiatrak. Tylko teraz ci z nim może być nie tak, chodzi lekko bo obracałem palcem i nie ma problemu z obracaniem śmigłami, więc co jeszcze może być , może gdzieś robi się przepięcie- czy jak, jadę do elektryka- efekty opisze .
Może faktycznie wizyta u elektryka ci pomoże . Bo dla mnie objawy świadczą nie o "krótkich spięciach" tylko o niedomaganiach alternatora . Ewentualnie może poprzedni użytkownik był łaskaw zamienić oryginalny alternator na inny - słabszy . U mnie tak jest : wg instrukcji przy klimie w mojej Dedrze alternator powinien mieć prąd 90A ( bez klimy - 60A ) a ma 70A .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”