Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zimno

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zimno

Post autor: Zygi » 30 maja 2012, 22:29

Niestety mam kolejny problem z kochaną tereską. Otóż jak zapalan na zimno silnik pracuje jakby na nie wszystkich cylindrach, obroty skaczą i potrafi mi nawet czasem zgasnąć. Do niedawna wystarczyło lekko trącić gaz i wszystko się stabilizowało. Teraz wachania obrotów są trochę dłużej. Ale jak tylko silnik się rozgrzeje wszystko chodzi jak trzeba.

Druga sprawa, a raczej pytanie - czy na niskich obrotach przy delikatnym przyspieszaniu też wam tak klepie silnik? Jak się mocniej dociska już nie ma "klepania" a jest normalny basowy dźwięk. Szczerze mówiąc po przesiadce z kappy jakoś zaskoczyło mnie to - tam JTD nie był jakiś cichy, ale miał bardziej przyjemny dźwięk.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2012, 16:19 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmieniłem tytuł.

LUKI82

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: LUKI82 » 30 maja 2012, 22:48

U mnie też jest ten dziwiek klepania taki rzekł bym z deka metaliczny. Po osiągnięciu wyższych obrotów dźwięk znika. Co jeszcze zauważyłem jak silnik jest zimny dźwięku nie ma, na ciepłym do póki nie uruchomienie klimy też nie slychać tego klepania.
Gdy się przysłuchuję słyszę że te klepanie dochodzi z pierwszego i ostatniego wtryskiwacza, przy czym ten ostatni jest głośniejszy.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: Zygi » 01 cze 2012, 7:32

Hmm. U mnie właśnie najgłośniej na zimnym silniku. I bardziej jakby zawory sobie koncert dawały...tyle że przecież w 20V jest hydrauliczna kasacja luzów... Nie wiem. Może to już musi tak być...

A z tą nierówną pracą na zimno ma ktoś jakiś pomysł? Dziś wymieniam kabel masowy, bo mi się grzał (przy okazji podłoga przy akumulatorze też się ciepła robi :/ ). Ale to raczej może pomóc tylko na jakieś dziwne komunikaty które za chwilę znikają po zapaleniu...

argenta67

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 7:57

Zygi pisze:Hmm. U mnie właśnie najgłośniej na zimnym silniku. I bardziej jakby zawory sobie koncert dawały...tyle że przecież w 20V jest hydrauliczna kasacja luzów... Nie wiem. Może to już musi tak być...

A z tą nierówną pracą na zimno ma ktoś jakiś pomysł? Dziś wymieniam kabel masowy, bo mi się grzał (przy okazji podłoga przy akumulatorze też się ciepła robi :/ ). Ale to raczej może pomóc tylko na jakieś dziwne komunikaty które za chwilę znikają po zapaleniu...
Ja mam co do tego swoje zdanie i dotyczy to właśnie uruchomienia zimnego silnika "ON", klekotu zaworów, nierównej pracy, itp, itd i w tym przypadku jestem tylko ciekawy jaki masz faktyczny stan licznika. Nie piszę nic więcej bo tu nie toczy sie rozmowa tylko jak ja coś napiszę to "stado sepów" dopada i szarpie aby za "gardło".
Mogę tylko powiedzieć aby odezwał się ktoś kto ma Thesis-a 10V.

LUKI82

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: LUKI82 » 01 cze 2012, 8:07

Zygi jesteś z Konstancina więc jak chcesz to w przyszłym tygodniu możemy sie gdzieś spotkać i porównasz sobie klokot z silnikiem w mojej Thesis.
2,4 JTD jeździłem, bez porównania.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 8:52 przez LUKI82, łącznie zmieniany 1 raz.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: szajbus » 01 cze 2012, 8:47

Przebieg przebiegiem, a odpalanie może mieć inne podłoże, bo ja już kiedyś pisałem, że nowy model już następnego dnia nie odpala za 1 razem, jak odpalił to się dusił, nierówno pracował, a i potrafił zgasnąć ...
Ostatnio zmieniony 02 cze 2012, 16:16 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich liter. Interpunkcja!!!

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: Zygi » 01 cze 2012, 14:57

argenta67 pisze:
Zygi pisze:Hmm. U mnie właśnie najgłośniej na zimnym silniku. I bardziej jakby zawory sobie koncert dawały...tyle że przecież w 20V jest hydrauliczna kasacja luzów... Nie wiem. Może to już musi tak być...

A z tą nierówną pracą na zimno ma ktoś jakiś pomysł? Dziś wymieniam kabel masowy, bo mi się grzał (przy okazji podłoga przy akumulatorze też się ciepła robi :/ ). Ale to raczej może pomóc tylko na jakieś dziwne komunikaty które za chwilę znikają po zapaleniu...
Ja mam co do tego swoje zdanie i dotyczy to właśnie uruchomienia zimnego silnika "ON", klekotu zaworów, nierównej pracy, itp, itd i w tym przypadku jestem tylko ciekawy jaki masz faktyczny stan licznika. Nie piszę nic więcej bo tu nie toczy sie rozmowa tylko jak ja coś napiszę to "stado sepów" dopada i szarpie aby za "gardło".
Mogę tylko powiedzieć aby odezwał się ktoś kto ma Thesis-a 10V.
Ja bardzo chętnie usłyszę Twoją teorię - bo właśnie chodzi mi o jakieś pomysły co do przyczyny tych wahań obrotów. Przebieg - nie mam bladego pojęcia jaki może być prawdziwy, bo kupiłem go używanego. Tylko Wszyscy Święci mogą to wiedzieć. I w sumie to już nie ma znaczenia - po prostu się chcę pozbyć tej przypadłości. Więc wszelkie pomysły mile widziane. O tym silniku słyszałem coś, że jakieś klapy w dolocie się blokują, że świece żarówe mogą przy zimnym silniku powodować nierówną pracę...różne opcje. Zastanawiam się czy wtryski mogą coś takiego powodować. Na swoje nieszczęście mam DPF-a więc nie widzę czy dymi czy nie.
LUKI82 pisze:Zygi jesteś z Konstancina więc jak chcesz to w przyszłym tygodniu możemy sie gdzieś spotkać i porównasz sobie klokot z silnikiem w mojej Thesis.
2,4 JTD jeździłem, bez porównania.
Hmm. Możemy spróbować - tyle że ja będę tylko w poniedziałek lub wtorek dostępny. Ale to jakoś na PW się zgadamy Jak nie na najbliższy to na przyszły tydzień. Chętnie porównam i pracę silnika i skrzyni :)
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 18:24 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".

argenta67

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 15:10

Zygi pisze:
argenta67 pisze:
Zygi pisze:Hmm. U mnie właśnie najgłośniej na zimnym silniku. I bardziej jakby zawory sobie koncert dawały...tyle że przecież w 20V jest hydrauliczna kasacja luzów... Nie wiem. Może to już musi tak być...

A z tą nierówną pracą na zimno ma ktoś jakiś pomysł? Dziś wymieniam kabel masowy, bo mi się grzał (przy okazji podłoga przy akumulatorze też się ciepła robi :/ ). Ale to raczej może pomóc tylko na jakieś dziwne komunikaty które za chwilę znikają po zapaleniu...
Ja mam co do tego swoje zdanie i dotyczy to właśnie uruchomienia zimnego silnika "ON", klekotu zaworów, nierównej pracy, itp, itd i w tym przypadku jestem tylko ciekawy jaki masz faktyczny stan licznika. Nie piszę nic więcej bo tu nie toczy sie rozmowa tylko jak ja coś napiszę to "stado sepów" dopada i szarpie aby za "gardło".
Mogę tylko powiedzieć aby odezwał się ktoś kto ma Thesis-a 10V.
Ja bardzo chętnie usłyszę Twoją teorię - bo właśnie chodzi mi o jakieś pomysły co do przyczyny tych wachań obrotów. Przebieg - nie mam bladego pojęcia jaki może być prawdziwy, bo kupiłem go używanego. Tylko Wszyscy Święci mogą to wiedzieć. I w sumie to już nie ma znaczenia - poprostu się chcę pozbyć tej przypadłości. Więc wszelkie pomysły mile wiedziane. O tym silniku słyszałem coś, że jakieś klapy w dolocie się blokują, że świece żarówe mogą przy zimnym silniku powodować nierówną pracę...różne opcje. Zastanawiam się czy wtryski mogą coś takiego powodować. Na swoje nieszczęście mam DPF-a więc nie widze czy dymi czy nie.
Przebieg można odczytać lub nie i jeśli nikt nic nie kombinował to wszystka sie da i wszystko się zgadza jeśli nie to wiadom, że była ludzka ingerencja. DPF powinno sie dopalać bo biorąc pod uwagę polskie warunki.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: Zygi » 01 cze 2012, 18:05

Co do przebiegu to niby był sprawdzany (na kompie i zegarach jest bardzo podobny do tego odczytanego z examinera), ale czy nie było grzebane no to już inna sprawa. Teraz na liczniku jest prawie 81kkm. Co do dpf-a i dopalania - jak widzę, że mi chwilowe spalanie dziwnie skacze to wiem, że próbuje filtr się wypalić. I albo, jeśli się da, jadę stałą prędkością, a jak się nie da to w niedługim czasie staram się gdzieś przejechać, gdzie mogę taką stalą prędkość utrzymać...
A co z tymi pomysłami apropos nierównej pracy na zimno??

argenta67

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 18:10

Jeśli masz DPF to nie jest JTD tylko M-jet i tak powinieneś zmienić tytuł.
Masz Thesis, masz tempomat więc znajdź jakiś kawałek autostrady ustaw tak abyś np na piątce miał 2000obr/min i tak przejechał 20 min i po takim zabiegu zobaczysz czy będzie jakaś różnica, miałeś takie przypadki abyś jechał ze stała/wyższą prędkością przez 20min?

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4jtdm 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zim

Post autor: Zygi » 02 cze 2012, 16:11

Tereska już nieraz jeździła ze stałą predkością przez dłuższy czas. Bardziej mnie zastanawia, czy rozrząd nie może mieć coś z tym wspólnego. Nierówna praca na zimno, "klepanie" silnika... Muszę właśnie z inną jtd 20v porównać. Również prace na niskich obrotach. W kappie JTD nie było problemu z pracą na niskich obrotach. W thesis czuć, że poniżej 1500-1700obr/min (zależy od biegu) silnik wogóle nie lubi, a tym bardziej nawet próbować przyspieszać... Nie wiem czy to normalne...

Ps. Argenta 67 - nie potrafię odpowiedzieć na Twojego PW (masz chyba wyłącząną opcję, żeby można było Ci na PW odpowiadać).

Niechcący chyba przy okazji edycji swojego posta skasowałem posta stabraf-a. Ale dzięki za zmianę tytulu i "ogarnięcie" moich postów stabraf :)
Ostatnio zmieniony 02 cze 2012, 16:40 przez Zygi, łącznie zmieniany 1 raz.

argenta67

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: argenta67 » 02 cze 2012, 18:16

Głośna praca silnika "ON" w JTD czy M-jet ma wiele przyczyn i tak np rozrząd u Ciebie powinien być już raz zmieniany i nie powinno być z nim problemu ale kontrola parametrów może dać jakieś wytłumaczenie.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Zygi » 02 cze 2012, 18:55

Rozrząd był zmieniany - pierwsza czynność, którą zrobiłem po zakupie. Tyle, że właśnie przez to, że wczesniej nie miałem doświadczenia z thesisem i byłem ogólnie podekscytowany nie zwróciłem uwagi, kiedy pojawiły sie problemy. Napewno jak kupowałem było wszystko ok. Ale czy problem pojawił się odrazu po wymianie rozrządu czy jakiś czas później - tego nie zarejestrowałem :/ Napewno teraz jest bardziej widoczny, bo przedtem załączenie biegu wystarczało, żeby silnik zaczął równo pracować (nawet na zimnym), a teraz już nawet czuję lekko nierówną pracę chwilę po ruszeniu na zminym silniku i przy "toczeniu" się bez gazu. Jeśli kontrola parametrów coś da to trzeba będzie się zgadać. Dzięki za namiary.

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: roni660 » 03 cze 2012, 11:01

Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Zygi » 03 cze 2012, 12:56

To już wypróbowywałem. Przeczyszczałem też dolot środkiem do czyszczenia EGR itp. Poprawiła się elastyczność - bo chyba coś zawieszone było. Ale wahania obrotów zostały...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”