Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

BoVVer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2010, 20:24
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Suchedniów

Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: BoVVer » 07 sty 2013, 17:40

Witam
Wczoraj jadąć moją thereską miałem niemiłą niespodziankę, a mianowicie podczas jazdy wyskoczył mi błąd konfortroniku. Skrzynia przełaczyła się w tryb awaryjny, i wyskoczył błąd EPB. Dodam ze samochód ostatnio nie jeździł zbyt często
Po odpaleniu na biegu P skanowanie samochód przechodzi bez najmniejszych problemów, gdy wrzucę R mogę jeździć do tyłu normalnie. Problem pojawia się gdy próbuje wrzucić N i D na postoju po włączeniu D lub N wyświetlany jest dalej bieg R. Po ruszeniu wyrzuca cała paletę błędów j/w.
Podczas kilku przełaczen z P na D raz załapał i było wszystko ok, lecz po chwili znów wyskoczył błąd konfortroniku.l

Czy ktoś miał podobny problem lub wie jak sobie z nim poradzić? Wydaje mi się ze jest to wina jakiegoś przełącznika od położenia biegów, czy ktoś wie gdzie się znajduje?

Z góry dzieki za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 08 sty 2013, 0:18 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Lancia Thesis Emblema 3.2V6 2003r ,

LUKI82

Re: Thesis- błąd Konfortronic- Tryb awaryjny skrzyni.

Post autor: LUKI82 » 07 sty 2013, 20:49

Winny temu jest dokładnie przełącznik-pozycjoner na skrzyni biegów. Wymiana to prosta robota. Jeśli będziesz chciał wymieniać go sam to znajdziesz go jak podniesiesz maskę i postarasz się znaleźć linkę zmiany biegów, jest ona zapięta ( kostką koloru niebieskiego i czerwonego z zabezpieczeniem w żółtym kolorze) na ranię wychodzące ze skrzyni ( mniej więcej w 3, 0 bz i w 3, 2 bz pozycjoner znajduje się pod odbudową filtra powietrza ale jest widoczny bez demontażu miedzy chłodnicą a właśnie odbudową filtra ). Między obudową skrzyni a tym ramieniem znajduje się przełącznik-pozycjoner. Dokręcony jest dwiema śrubami, jak dobrze pamiętam "17" i "13" , do tego należy też zdemontować ramię które również jest dokręcone nakrętką i chyba też "13" oraz odpiąć wiązkę przewodów. Dużej nakrętki na pozycjonerze nie ruszasz ona musi być dokręcona z odpowiednim momentem lub wyczuciem natomiast nie może być luźna bo wtedy również dojdzie do przestawienia się pozycji.
Jeśli będziesz chciał dokonać samodzielnej wymiany to na PW prześlij mi Swojego maila, wyślę Ci dokładny serwisowy opis bo znak na pozycjonerze należy ustawić w linii z trzpieniem wychodzącym ze skrzyni.

Pozdrawiam

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: cesar » 31 sty 2014, 15:49

cześć przedwczoraj nabyłem drogą kupna Thesisa,ma błąd hamulca EPB,automat biegi przerzuca bezszelestnie,natomiast włączył mi się na światłach przy postoju tryb awaryjny,czy ma to zwiazek z hamulcem postojowym? oby....
proszę o poradę i pozdrawiam ciepło wszystkich posiadaczy
Thesis 3,0 V6 2002

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: fazi » 31 sty 2014, 17:56

Hamulec epb nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym , tryb awaryjny skrzyni czy silnika ? co do hamulca, albo kończy żywot akumulatorek od epb albo , któryś docisk .Ro9zumiem , że samochód kupiony w tanich pieniądzach ? :)
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: cesar » 31 sty 2014, 18:16

tryb skrzyni kolego,nie wiem czy to ma znaczenie ale auto stało chyba z 2-3 m-ce w komisie bez ruchu i odpalania,kupiony chyba normalnie bo za 17k.
widzę,że się tym parasz,jesli podjadę coś zaradzisz?
Thesis 3,0 V6 2002

Awatar użytkownika
marcindolega
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 lis 2013, 11:20
Imię: dołek
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: marcindolega » 31 sty 2014, 18:22

cesar pisze:cześć przedwczoraj nabyłem drogą kupna Thesisa,ma błąd hamulca EPB,automat biegi przerzuca bezszelestnie,natomiast włączył mi się na światłach przy postoju tryb awaryjny,czy ma to zwiazek z hamulcem postojowym? oby....
proszę o poradę i pozdrawiam ciepło wszystkich posiadaczy
Cesar
z tyłu w bagażniku po prawej stronie za wzmacniaczem masz akumulatorek 2.0 Ah...koszt ok. 30-60 zł, zmień go samemu ( prosta robota) i jeśli będzie się powtarzał ten błąd (rozumiem, że świeci się także wykrzyknik żółty w kółku?, to podłącz go pod komputer i zobacz co jest grane....od skrzyni nie zapala się EPB, może być jeszcze jakiś czujnik na kole.....lub ręczny....ale po wymianie wszystko powinno wrócić do normy...
Lancia Thesis 3.0 V6

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: cesar » 31 sty 2014, 18:29

tak świeci się na desce też,ale bardziej martwi mnie tryb awaryjny skrzyni,miałem kiedyś merca z automatem ale jak padła skrzynia to biegami szarpało a tu nie i to ciekawostka, dwa razy weszło w ten tryb na światłach,czyli podczas postoju,sorry jestem laikiem i nie mam zamiaru filozofować,nie znam sie na tym,nie wiem tylko do kogo jechać i nie chcę trafic na Pana Cześka co wczoraj był górnikiem
Thesis 3,0 V6 2002

Awatar użytkownika
marcindolega
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 lis 2013, 11:20
Imię: dołek
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: marcindolega » 31 sty 2014, 19:37

cesar, spokojnie tereski tak mają, że skrzynie biegów grzeją się, ja mam tak jak stoję w korku....to taka przypadłość, jeśli zgasisz samochód i znowu udplaisz, powinno się na moment poprawić, ale zalecam wymienić olej w skrzyni....
ja także kupiłem Tesisa, niby z pewnych rąk, i mam podobne problemy.....spokojnie w trybie awaryjnym działa tylko 3 bieg.....ale jak zjedziesz gdzieś na bok, znowu wróci do normy.....
Lancia Thesis 3.0 V6

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 31 sty 2014, 19:59

Chyba powinienem się wtrącić ... na skrzyni dorobiłem się siwych włosów ;) .

Jeśli w korkach skrzynia się grzeje, co jest normalne, to to, nie może mieć wpływu na jej działanie, czyli przełączanie się w tryb awaryjny jest początkiem końca automatycznej skrzyni biegów.
Błąd skrzyni jest powiązany z EPB , ale tylko wtedy błędem EPB nie ma się co przejmować jak wyskakuje razem z błędem skrzyni. Jeśli błąd EPB jest obecny bez względu na błąd skrzyni musimy szukać problemu w osprzęcie EPB.

W momencie gdy w korku, w chwili postoju mamy uderzenie i wyskakuje błąd skrzyni to nie zawsze skrzynia wchodzi w "tryb awaryjny" ( pełny tryb awaryjny = 3 bieg ) może jedynie odłączyć opcję wyrzucania na luz w chwili postoju z dźwignią w poz "D" . Pozostają wtedy wszystkie biegi tylko ze startu ciągnie tak jak ciągnie gdy jeździ się na tiptronic-u.
Jeśli zechcecie coś jednak robić ze skrzynią to z mojego doświadczenie ( jeśli olej nie śmierdzi spalenizną i skrzynia się nie ślizga ) pierwszą czynnością niech będzie płukanie skrzyni by uzyskać czysty, przejrzysty olej i po tym zabiegu wymienić sam "sterownik" - kompletny korpus elektrozaworó .
Możecie również poczytać moje posty jeszcze na poprzednim Loginie - LUKI82 .

Witam i pozdrawiam nowych posiadaczy Thesis :)

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: jjash » 31 sty 2014, 22:26

Luki, tak z ciekawości - dlaczego błąd EPB jest związany z błędem skrzyni (bądź odwrotnie)? Nie mam automatu w Teresie, miałem w Explorerze, ale w nim nie było EPB. Zatem?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: cesar » 31 sty 2014, 22:31

ale ciekawostką jest to,że biegi przerzuca bazszmerowo
Thesis 3,0 V6 2002

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 31 sty 2014, 22:50

jjash pisze:Luki, tak z ciekawości - dlaczego błąd EPB jest związany z błędem skrzyni (bądź odwrotnie)? Nie mam automatu w Teresie, miałem w Explorerze, ale w nim nie było EPB. Zatem?
Nie wnikałem zbytnio w to zagadnienie bo nie miało to sensu ale na wiązce ASB jest pin powiązany z EPB , natknąłem się na to jak czytałem całego eLearna w działach o ASB .
cesar pisze:ale ciekawostką jest to,że biegi przerzuca bezszmerowo
Bo widzisz ... za biegi odpowiedzialne są inne elektrozawory niż za luz na drive. Już nie pamiętam dokładnie ale za ograniczanie ciśnienia po zatrzymaniu auta chyba odpowiada czarny ciśnieniowy elektrozawór. Musiałbym sprawdzić.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: ArtoKucior » 01 lut 2014, 21:03

Luki to sprawdź...ja również chętnie poznam nowe wiadomości. Który elektrozawór za co odpowiada ? Fajnie byłoby gdybyś schemacik wstawił z numeracją elektrozaworów czy coś w tym stylu. Chcę poznać tę tajemnicę wreszcie bo coś w necie nie mogę znaleść dokładnego opisu...

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 01 lut 2014, 22:46

Wiesz Artur , początkowo podpierałem swoją wiedzę na danych ze strony PRnD ale jak ci co mi spaprali skrzynie zaczęli się chwalić, że to oni ta stronę pomagali stworzyć odpuściłem i zacząłem przewalać wszystkie możliwe dokumentację dla tej skrzyni. Znaleźć w tym co posiadam gdzie to było zapisane wymaga wielu godzin, a że problem mnie już nie dotyczy to go nie drąże. Mam sporo pracy i mało czasu, ale uważam że wymiana jednego elektrozaworu nie ma sensu, a dlaczego ? Bo wymiana jednego elektrozaworu na nowy spowoduje zmianę parametrów ciśnienia gdzie reszta będzie nie domagała i cały zespół nie biedzie współgrał tak jak powinien .

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni

Post autor: ArtoKucior » 02 lut 2014, 20:02

Cały zespół czyli wszystkie te elektrozawory te 3 główne i chyba 5 czy 6 tych drugich (wiedza już na temat skrzyni w miarę duża ale przy Tobie jestem leszcz :) )...Gadałem z autojózefów (sporo się reklamują ostatnio w necie) tam opisałem swój problem i napisali aby wymienić te 3 główne elektrozawory. Koszt jaki mi przedstawili jest do przełknięcia ale jeśli cały sterownik przyszłoby wymieniać wszystkie te elektrozawory to jestem ciekawy jaki to koszt...pewnie spadnę z krzesła ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”