Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lip 2010, 20:24
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Suchedniów
Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Witam
Wczoraj jadąć moją thereską miałem niemiłą niespodziankę, a mianowicie podczas jazdy wyskoczył mi błąd konfortroniku. Skrzynia przełaczyła się w tryb awaryjny, i wyskoczył błąd EPB. Dodam ze samochód ostatnio nie jeździł zbyt często
Po odpaleniu na biegu P skanowanie samochód przechodzi bez najmniejszych problemów, gdy wrzucę R mogę jeździć do tyłu normalnie. Problem pojawia się gdy próbuje wrzucić N i D na postoju po włączeniu D lub N wyświetlany jest dalej bieg R. Po ruszeniu wyrzuca cała paletę błędów j/w.
Podczas kilku przełaczen z P na D raz załapał i było wszystko ok, lecz po chwili znów wyskoczył błąd konfortroniku.l
Czy ktoś miał podobny problem lub wie jak sobie z nim poradzić? Wydaje mi się ze jest to wina jakiegoś przełącznika od położenia biegów, czy ktoś wie gdzie się znajduje?
Z góry dzieki za odpowiedz
Wczoraj jadąć moją thereską miałem niemiłą niespodziankę, a mianowicie podczas jazdy wyskoczył mi błąd konfortroniku. Skrzynia przełaczyła się w tryb awaryjny, i wyskoczył błąd EPB. Dodam ze samochód ostatnio nie jeździł zbyt często
Po odpaleniu na biegu P skanowanie samochód przechodzi bez najmniejszych problemów, gdy wrzucę R mogę jeździć do tyłu normalnie. Problem pojawia się gdy próbuje wrzucić N i D na postoju po włączeniu D lub N wyświetlany jest dalej bieg R. Po ruszeniu wyrzuca cała paletę błędów j/w.
Podczas kilku przełaczen z P na D raz załapał i było wszystko ok, lecz po chwili znów wyskoczył błąd konfortroniku.l
Czy ktoś miał podobny problem lub wie jak sobie z nim poradzić? Wydaje mi się ze jest to wina jakiegoś przełącznika od położenia biegów, czy ktoś wie gdzie się znajduje?
Z góry dzieki za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 08 sty 2013, 0:18 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Lancia Thesis Emblema 3.2V6 2003r ,
Re: Thesis- błąd Konfortronic- Tryb awaryjny skrzyni.
Winny temu jest dokładnie przełącznik-pozycjoner na skrzyni biegów. Wymiana to prosta robota. Jeśli będziesz chciał wymieniać go sam to znajdziesz go jak podniesiesz maskę i postarasz się znaleźć linkę zmiany biegów, jest ona zapięta ( kostką koloru niebieskiego i czerwonego z zabezpieczeniem w żółtym kolorze) na ranię wychodzące ze skrzyni ( mniej więcej w 3, 0 bz i w 3, 2 bz pozycjoner znajduje się pod odbudową filtra powietrza ale jest widoczny bez demontażu miedzy chłodnicą a właśnie odbudową filtra ). Między obudową skrzyni a tym ramieniem znajduje się przełącznik-pozycjoner. Dokręcony jest dwiema śrubami, jak dobrze pamiętam "17" i "13" , do tego należy też zdemontować ramię które również jest dokręcone nakrętką i chyba też "13" oraz odpiąć wiązkę przewodów. Dużej nakrętki na pozycjonerze nie ruszasz ona musi być dokręcona z odpowiednim momentem lub wyczuciem natomiast nie może być luźna bo wtedy również dojdzie do przestawienia się pozycji.
Jeśli będziesz chciał dokonać samodzielnej wymiany to na PW prześlij mi Swojego maila, wyślę Ci dokładny serwisowy opis bo znak na pozycjonerze należy ustawić w linii z trzpieniem wychodzącym ze skrzyni.
Pozdrawiam
Jeśli będziesz chciał dokonać samodzielnej wymiany to na PW prześlij mi Swojego maila, wyślę Ci dokładny serwisowy opis bo znak na pozycjonerze należy ustawić w linii z trzpieniem wychodzącym ze skrzyni.
Pozdrawiam
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
cześć przedwczoraj nabyłem drogą kupna Thesisa,ma błąd hamulca EPB,automat biegi przerzuca bezszelestnie,natomiast włączył mi się na światłach przy postoju tryb awaryjny,czy ma to zwiazek z hamulcem postojowym? oby....
proszę o poradę i pozdrawiam ciepło wszystkich posiadaczy
proszę o poradę i pozdrawiam ciepło wszystkich posiadaczy
Thesis 3,0 V6 2002
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Hamulec epb nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym , tryb awaryjny skrzyni czy silnika ? co do hamulca, albo kończy żywot akumulatorek od epb albo , któryś docisk .Ro9zumiem , że samochód kupiony w tanich pieniądzach ?
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
tryb skrzyni kolego,nie wiem czy to ma znaczenie ale auto stało chyba z 2-3 m-ce w komisie bez ruchu i odpalania,kupiony chyba normalnie bo za 17k.
widzę,że się tym parasz,jesli podjadę coś zaradzisz?
widzę,że się tym parasz,jesli podjadę coś zaradzisz?
Thesis 3,0 V6 2002
- marcindolega
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lis 2013, 11:20
- Imię: dołek
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Cesarcesar pisze:cześć przedwczoraj nabyłem drogą kupna Thesisa,ma błąd hamulca EPB,automat biegi przerzuca bezszelestnie,natomiast włączył mi się na światłach przy postoju tryb awaryjny,czy ma to zwiazek z hamulcem postojowym? oby....
proszę o poradę i pozdrawiam ciepło wszystkich posiadaczy
z tyłu w bagażniku po prawej stronie za wzmacniaczem masz akumulatorek 2.0 Ah...koszt ok. 30-60 zł, zmień go samemu ( prosta robota) i jeśli będzie się powtarzał ten błąd (rozumiem, że świeci się także wykrzyknik żółty w kółku?, to podłącz go pod komputer i zobacz co jest grane....od skrzyni nie zapala się EPB, może być jeszcze jakiś czujnik na kole.....lub ręczny....ale po wymianie wszystko powinno wrócić do normy...
Lancia Thesis 3.0 V6
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
tak świeci się na desce też,ale bardziej martwi mnie tryb awaryjny skrzyni,miałem kiedyś merca z automatem ale jak padła skrzynia to biegami szarpało a tu nie i to ciekawostka, dwa razy weszło w ten tryb na światłach,czyli podczas postoju,sorry jestem laikiem i nie mam zamiaru filozofować,nie znam sie na tym,nie wiem tylko do kogo jechać i nie chcę trafic na Pana Cześka co wczoraj był górnikiem
Thesis 3,0 V6 2002
- marcindolega
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lis 2013, 11:20
- Imię: dołek
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
cesar, spokojnie tereski tak mają, że skrzynie biegów grzeją się, ja mam tak jak stoję w korku....to taka przypadłość, jeśli zgasisz samochód i znowu udplaisz, powinno się na moment poprawić, ale zalecam wymienić olej w skrzyni....
ja także kupiłem Tesisa, niby z pewnych rąk, i mam podobne problemy.....spokojnie w trybie awaryjnym działa tylko 3 bieg.....ale jak zjedziesz gdzieś na bok, znowu wróci do normy.....
ja także kupiłem Tesisa, niby z pewnych rąk, i mam podobne problemy.....spokojnie w trybie awaryjnym działa tylko 3 bieg.....ale jak zjedziesz gdzieś na bok, znowu wróci do normy.....
Lancia Thesis 3.0 V6
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Chyba powinienem się wtrącić ... na skrzyni dorobiłem się siwych włosów .
Jeśli w korkach skrzynia się grzeje, co jest normalne, to to, nie może mieć wpływu na jej działanie, czyli przełączanie się w tryb awaryjny jest początkiem końca automatycznej skrzyni biegów.
Błąd skrzyni jest powiązany z EPB , ale tylko wtedy błędem EPB nie ma się co przejmować jak wyskakuje razem z błędem skrzyni. Jeśli błąd EPB jest obecny bez względu na błąd skrzyni musimy szukać problemu w osprzęcie EPB.
W momencie gdy w korku, w chwili postoju mamy uderzenie i wyskakuje błąd skrzyni to nie zawsze skrzynia wchodzi w "tryb awaryjny" ( pełny tryb awaryjny = 3 bieg ) może jedynie odłączyć opcję wyrzucania na luz w chwili postoju z dźwignią w poz "D" . Pozostają wtedy wszystkie biegi tylko ze startu ciągnie tak jak ciągnie gdy jeździ się na tiptronic-u.
Jeśli zechcecie coś jednak robić ze skrzynią to z mojego doświadczenie ( jeśli olej nie śmierdzi spalenizną i skrzynia się nie ślizga ) pierwszą czynnością niech będzie płukanie skrzyni by uzyskać czysty, przejrzysty olej i po tym zabiegu wymienić sam "sterownik" - kompletny korpus elektrozaworó .
Możecie również poczytać moje posty jeszcze na poprzednim Loginie - LUKI82 .
Witam i pozdrawiam nowych posiadaczy Thesis
Jeśli w korkach skrzynia się grzeje, co jest normalne, to to, nie może mieć wpływu na jej działanie, czyli przełączanie się w tryb awaryjny jest początkiem końca automatycznej skrzyni biegów.
Błąd skrzyni jest powiązany z EPB , ale tylko wtedy błędem EPB nie ma się co przejmować jak wyskakuje razem z błędem skrzyni. Jeśli błąd EPB jest obecny bez względu na błąd skrzyni musimy szukać problemu w osprzęcie EPB.
W momencie gdy w korku, w chwili postoju mamy uderzenie i wyskakuje błąd skrzyni to nie zawsze skrzynia wchodzi w "tryb awaryjny" ( pełny tryb awaryjny = 3 bieg ) może jedynie odłączyć opcję wyrzucania na luz w chwili postoju z dźwignią w poz "D" . Pozostają wtedy wszystkie biegi tylko ze startu ciągnie tak jak ciągnie gdy jeździ się na tiptronic-u.
Jeśli zechcecie coś jednak robić ze skrzynią to z mojego doświadczenie ( jeśli olej nie śmierdzi spalenizną i skrzynia się nie ślizga ) pierwszą czynnością niech będzie płukanie skrzyni by uzyskać czysty, przejrzysty olej i po tym zabiegu wymienić sam "sterownik" - kompletny korpus elektrozaworó .
Możecie również poczytać moje posty jeszcze na poprzednim Loginie - LUKI82 .
Witam i pozdrawiam nowych posiadaczy Thesis
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Luki, tak z ciekawości - dlaczego błąd EPB jest związany z błędem skrzyni (bądź odwrotnie)? Nie mam automatu w Teresie, miałem w Explorerze, ale w nim nie było EPB. Zatem?
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
ale ciekawostką jest to,że biegi przerzuca bazszmerowo
Thesis 3,0 V6 2002
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Nie wnikałem zbytnio w to zagadnienie bo nie miało to sensu ale na wiązce ASB jest pin powiązany z EPB , natknąłem się na to jak czytałem całego eLearna w działach o ASB .jjash pisze:Luki, tak z ciekawości - dlaczego błąd EPB jest związany z błędem skrzyni (bądź odwrotnie)? Nie mam automatu w Teresie, miałem w Explorerze, ale w nim nie było EPB. Zatem?
Bo widzisz ... za biegi odpowiedzialne są inne elektrozawory niż za luz na drive. Już nie pamiętam dokładnie ale za ograniczanie ciśnienia po zatrzymaniu auta chyba odpowiada czarny ciśnieniowy elektrozawór. Musiałbym sprawdzić.cesar pisze:ale ciekawostką jest to,że biegi przerzuca bezszmerowo
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Luki to sprawdź...ja również chętnie poznam nowe wiadomości. Który elektrozawór za co odpowiada ? Fajnie byłoby gdybyś schemacik wstawił z numeracją elektrozaworów czy coś w tym stylu. Chcę poznać tę tajemnicę wreszcie bo coś w necie nie mogę znaleść dokładnego opisu...
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Wiesz Artur , początkowo podpierałem swoją wiedzę na danych ze strony PRnD ale jak ci co mi spaprali skrzynie zaczęli się chwalić, że to oni ta stronę pomagali stworzyć odpuściłem i zacząłem przewalać wszystkie możliwe dokumentację dla tej skrzyni. Znaleźć w tym co posiadam gdzie to było zapisane wymaga wielu godzin, a że problem mnie już nie dotyczy to go nie drąże. Mam sporo pracy i mało czasu, ale uważam że wymiana jednego elektrozaworu nie ma sensu, a dlaczego ? Bo wymiana jednego elektrozaworu na nowy spowoduje zmianę parametrów ciśnienia gdzie reszta będzie nie domagała i cały zespół nie biedzie współgrał tak jak powinien .
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Cały zespół czyli wszystkie te elektrozawory te 3 główne i chyba 5 czy 6 tych drugich (wiedza już na temat skrzyni w miarę duża ale przy Tobie jestem leszcz )...Gadałem z autojózefów (sporo się reklamują ostatnio w necie) tam opisałem swój problem i napisali aby wymienić te 3 główne elektrozawory. Koszt jaki mi przedstawili jest do przełknięcia ale jeśli cały sterownik przyszłoby wymieniać wszystkie te elektrozawory to jestem ciekawy jaki to koszt...pewnie spadnę z krzesła ?
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.