Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2013, 13:22
- Imię: KUBA
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
WITAM Forumowiczów:) Piszę bo walczę z turbiną do swojej Delty 2 HF. Zrobiłem sobie turbinę z większym kołem kompresji (takim jak ma coswortch) i się okazało, że góra jest ok, ale zniknął mi pik i się trzeba wyżej z obrotami męczyć, żeby nie było lagu przy zmianie biegów. Generalnie powoli wstaje. Teraz mam dylemat bo mam też turbinę od kappy 2.0 16v (205KM). ma mniejszy wirnik wydechowy więc powinna sie lepiej kręcić, ale zastanawiam sie czy ktoś już to robił wcześniej i ma jakąś wiedzę na ten temat - czy to warto robić, czy lepiej założyć oryginalną wersję od delty/fcoupe i wyluzować z tym tematem. Mam chip na 230KM i raczej nie będę już wyżej mierzył z mocą.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2013, 13:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
Jeśli nie zamierzasz iść z mocą wyżej to zostaw oryginalne turbo.
Jesli chcesz więcej mocy to włóż jakieś współczesne turbo.
Jesli chcesz więcej mocy to włóż jakieś współczesne turbo.
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
z kappy tb2810 można śmiało stosować, zdecydowanie szybsza reakcja w dolnym zakresie obr ale powyżej 5500 będzie słabnąć, do tych 230KM da radę, koło kompresji trim 50 lub 60.
Odp: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
Tyle, że trzeba inny kolektor.evo pisze:z kappy tb2810 można śmiało stosować, zdecydowanie szybsza reakcja w dolnym zakresie obr ale powyżej 5500 będzie słabnąć, do tych 230KM da radę, koło kompresji trim 50 lub 60.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
z tego co wiem kolektory są takie same, więc nie trzeba zmieniać
Odp: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
Pamiętaj, że do Kappy montowano dwa różne silniki turbo: 16v o mocy 205KM i 20v o mocy 220KM.
W Delcie siedzi 16v który różni się od tego z Kappy głównie dolotem. Różnica w mocy między Kappą (205KM) a Deltą (193KM) to nie zasługa większego turbo a oprogramowania silnika.
Co do samych turbosprężarek to można je podzielić na trzy grupy:
- Garrett T3 (tb0367) który był montowany do Delty, Themy i Fiata Coupe.
- Garrett Tb2650 montowany w K16vT
- Garrett tb2810 montowany w 20vT
W dwóch pierwszych przypadkach turbo ma flanszę T3. W wypadku tb28 mamy flanszę T25.
Generalnie turbo w Delcie o ile jest zdrowe bez większych problemów daje do circa 240 koni po wymianie tylko softu. Wymiana go na inne jeśli nie planujemy większej mocy nie ma sensu.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
W Delcie siedzi 16v który różni się od tego z Kappy głównie dolotem. Różnica w mocy między Kappą (205KM) a Deltą (193KM) to nie zasługa większego turbo a oprogramowania silnika.
Co do samych turbosprężarek to można je podzielić na trzy grupy:
- Garrett T3 (tb0367) który był montowany do Delty, Themy i Fiata Coupe.
- Garrett Tb2650 montowany w K16vT
- Garrett tb2810 montowany w 20vT
W dwóch pierwszych przypadkach turbo ma flanszę T3. W wypadku tb28 mamy flanszę T25.
Generalnie turbo w Delcie o ile jest zdrowe bez większych problemów daje do circa 240 koni po wymianie tylko softu. Wymiana go na inne jeśli nie planujemy większej mocy nie ma sensu.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
owszem, zgadza się, jednak nie wszystko. Tb2810 z kappy to specjalna turbosprężarka z flanszą t3 i małym a/r turbiny, oferuje wiekszy moment obrotowy w nizszych partiach obrotów, silnik jest zdecydowanie bardziej elastyczny, a o tym była mowa. moc może wygenerować ok.235Km i koniec, jak pisałem. basta. co do reszty osprzętu nie podaję bowiem temat dotyczył sprężarki.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
Pytanie, czy chodzi o moc, czy o szybsze wstawanie.
Na szybsze wstawanie jest patent. M.in. wymienia się OBUDOWĘ na tę z dedry turbo.
Szczegółów czy to części zimnej czy ciepłej itp, pomimo, że ze dwa razy mi klarowano nie pamiętam, pamięć już nie ta , ale polecam rozmowę z fachowcem, w każdym razie to jest przetestowane rozwiązanie.
Na szybsze wstawanie jest patent. M.in. wymienia się OBUDOWĘ na tę z dedry turbo.
Szczegółów czy to części zimnej czy ciepłej itp, pomimo, że ze dwa razy mi klarowano nie pamiętam, pamięć już nie ta , ale polecam rozmowę z fachowcem, w każdym razie to jest przetestowane rozwiązanie.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
mały chochlik,... chodzi o tb2560 z 16vt, ma flansze t3, tb2810 z 20vt ma flansze t25/28
Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?
thema 16vt ma obudowę turbiny z a/r0,36, dedry/delty tb0367 maja 0,42-wieksze gardło.