Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
...mimo że zawsze odpalała, Tereska kochana. Już o tym gdzieś tu czytałem, ale kilka faktów muszę uściślić. Ale najpierw opis. Krótki. Jeździła, choć wczoraj odpalała z trudem, ale odpaliła. Dojechała na miejsce, wygasiłem silnik. Po kilkunastu minutach już nie ożył. Mimo że uparcie z nim walczyłem, poddałem się. Nie odpalił. Na MES nie wykazuje żadnych błędów które, na moje oko, tego by dotyczyły. No, jest jeden, dziwny, bo widzę go po raz pierwszy i nie wiem z czego wynikać może - U1706 "Engine ->ABS data line". I teraz pytania:
1 - co może być przyczyną tego że nie odpala?
2 - czy uszkodzenie czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu są sygnalizowane przez system? Wyrzuca jakieś błędy?
3 - czy to dobry trop - uszkodzone czujniki?
4 - co to za pokitrany błąd z tym u1706?
5 - czy to może cewka "odeszła w niebyt"?
Pamiętam, że jeden z kolegów miał kiedyś taką sytuację gdzieś daleko od kraju, ale namierzył - skorodowana skrzynka bezpieczników. U mnie skrzynka w środku (pod czarną pokrywą skrzynki) jak nowa, zatem jeszcze nie rozbebeszałem niebieskiej skrzyneczki.
Bezpieczniki sprawdzone, czujnik wyłączenia wypadkowego (ten obok fotela kierownika) sprawdzony. Zatem co jej dolega? Paliwo dochodzi, pompa działa.
Z dodatkowych wskazówek dodam, że ostatnio coraz ciężej zapalała. Ale nie wzbudziło to podejrzeń, bo mało używana.
Ktoś ma jakiś pomysł?
1 - co może być przyczyną tego że nie odpala?
2 - czy uszkodzenie czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu są sygnalizowane przez system? Wyrzuca jakieś błędy?
3 - czy to dobry trop - uszkodzone czujniki?
4 - co to za pokitrany błąd z tym u1706?
5 - czy to może cewka "odeszła w niebyt"?
Pamiętam, że jeden z kolegów miał kiedyś taką sytuację gdzieś daleko od kraju, ale namierzył - skorodowana skrzynka bezpieczników. U mnie skrzynka w środku (pod czarną pokrywą skrzynki) jak nowa, zatem jeszcze nie rozbebeszałem niebieskiej skrzyneczki.
Bezpieczniki sprawdzone, czujnik wyłączenia wypadkowego (ten obok fotela kierownika) sprawdzony. Zatem co jej dolega? Paliwo dochodzi, pompa działa.
Z dodatkowych wskazówek dodam, że ostatnio coraz ciężej zapalała. Ale nie wzbudziło to podejrzeń, bo mało używana.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 12:27 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę nadawać tytuł zgodnie z zasadami/topcio 1/
Powód: Proszę nadawać tytuł zgodnie z zasadami/topcio 1/
Re: Thesis - Nie chce odpalić...
Odpiąć czujnik położenia wałka, ( ten w komorze silnika co idzie od rozrządu)
log :
zmierzone ciśnienie railowe,paliwa [bary]
obroty silnika
Kręć rozrusznikiem ok 10sec.
log :
zmierzone ciśnienie railowe,paliwa [bary]
obroty silnika
Kręć rozrusznikiem ok 10sec.
Re: Thesis - Nie chce odpalić...
No tom wyczytał w mesie:
najpierw z wtyczką podpiętą
obroty/min 264 max
ciśnienie min. 7,3; max 97; zmierzone 3,6bar
z wtyczką wypiętą (na mnie wypiętą):
obroty 244
ciśnienie min. 0; max 97; zmierzone 7,3bar
dawka paliwa w obu wypadkach jednakowa 33,28mg/w
ale pojawił się (po odpięciu wtyczki) błąd p1320 - synchronizacja faza/obroty - no to go wykasowałem.
najpierw z wtyczką podpiętą
obroty/min 264 max
ciśnienie min. 7,3; max 97; zmierzone 3,6bar
z wtyczką wypiętą (na mnie wypiętą):
obroty 244
ciśnienie min. 0; max 97; zmierzone 7,3bar
dawka paliwa w obu wypadkach jednakowa 33,28mg/w
ale pojawił się (po odpięciu wtyczki) błąd p1320 - synchronizacja faza/obroty - no to go wykasowałem.
Re: Thesis - Nie chce odpalić...
nie ma ciśnienie na szynie rail.
sprawdzić filtr paliwa, regulator na pompie CR , czy paliwo dochodzi.
sprawdzić filtr paliwa, regulator na pompie CR , czy paliwo dochodzi.
Re: Thesis - Nie chce odpalić...
Ok. paliwo do filtra dochodzi na pewno. Pompa działa. Wymienię filtr paliwa a ten, tego, regulator to gdzież on jest?
To nie czujniki położenia wału/wałka?
To nie czujniki położenia wału/wałka?
Re: Thesis - Nie chce odpalić...
Ok. Już wiem. Jak go sprawdzić?
Re: Thesis - Nie chce odpalić...
wymienić na inny sprawny.
Innej metody nie znam.
Innej metody nie znam.
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Mi czujnik położenia wału objawiał się (w alfie mojej), że silnik na rozgrzanym nie chciał odpalić...na zimno bez trudu odpalał. Może w Thesis jest inaczej...niewiem. Wiesz Janie...też nie lubię błędu U bo tak naprawdę nie wiadomo napewno co i gdzie się popsuło...ta kochana elektronika w samochodzie :/
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Re: Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Co nie wiadomo jak wiadomo,nie ma cisnienia railowego i nie odpali, koniec kropka .
A error U to inna bajka.
A error U to inna bajka.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Jesli okaże się, że to nie czujnik, to próbę wtrysków proponuję.
Nr. telef. 501259455
Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Czujnik...czujnik...ale czy gdyby czujnik, jego mac, byl walniety, nie byloby jakiegos bledu? Juz predzej obstawiam na pompe cr...choc portfel mi krzyczy "nie!!!!". Ale wpadlem na prosty w swej genialnosci badz genialny w swej prostocie pomysl: moja wife ma lybre 2,4 jtd 140KM. Zatem....tak, podmienimy to-to i bedziemy patrzec "co nie gada".
Czy dobrze mysle czy to brak porannej kawy?
Czy dobrze mysle czy to brak porannej kawy?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Bardzo dobry pomysł.
Czujnik ciśnienia Rail wyglada ze działa, bo pokazuje cisnienie z pompy elekrycznej w zbiorniku.
Albo padła pompa RAIL, albo regulator na niej - na dwóch śrubach - ten podmień jako pierwszy.
Czujnik ciśnienia Rail wyglada ze działa, bo pokazuje cisnienie z pompy elekrycznej w zbiorniku.
Albo padła pompa RAIL, albo regulator na niej - na dwóch śrubach - ten podmień jako pierwszy.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Wytargalem regulator z Teresy. Co ciekawe, brak oringu rzuca sie w oczy ale po sprawdzeniu u braci alfaholikow okazuje sie, ze u nich tez nie ma tego czegoś bez czego podobno dziala. Czeka mnie przeplukanie w nafcie, przedmuchanie i...oczywiscie podmiana z lybra. Najchetniej to bym go podpial pod napiecie i posmatril jak to dziala...ale sie wstydam i bojam bo moge sfajczyc.
Ktos moze sie podzielic wiedza jak to hula? Pytam z ciekawosci...
Ktos moze sie podzielic wiedza jak to hula? Pytam z ciekawosci...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
Regulacja regulatora to PWM.
Thesis 2.4 JTD - nie chce odpalić/błąd U1706
PWM=PW? Jesli tak to z checia poczytam.
Thx
Thx