Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamienniki

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamienniki

Post autor: mateusz07r » 05 lis 2015, 11:45

Cześć,

w październiku kupiłem Delte z 2009 r. 158 tys przelotu. Samochód chodzi bardzo ładnie i chciałbym żeby tak zostało. Sprzedający zapewniał mnie, że wszystkie filtry i oleje były wymieniane. Bardzo możliwe, że tak było ale ja kierując się zasadą "ufaj i kontroluj" chciałbym mimo wszystko zajrzeć do wspomnianych powyżej i chyba jednak powymieniać, żeby liczyć sobie czas kolejnej wymiany według własnego terminarza.

Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów/koleżanek z tymi samochodami, czy zalecacie zostać na oryginałach czy śmigacie dłuższy czas na zmiennikach i tez jest wszystko ok? Jeśli zamienniki, to jaką firmę polecacie?
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: DELTA III 1,6 MJet 120 KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: OKOwiec » 05 lis 2015, 16:23

Hej :)
Ja co do części mam pewne zboczenie i gdy to tylko możliwe ładuje tylko oryginały nawet gdy trzeba dołożyć kilka złotych od najlepszego zamiennika.
Można pomyśleć że drogo wyjdzie ale regularnie przeglądając Allegro pod kątem częśći oryginalnych już nie raz i nie dwa "wyhaczyłem" oryginalne filtry i nie tylko do Delty ale i do mojej poprzedniej Lybry w dobrych a czasem śmiesznych pieniądzach.
Szybki przykład:
Filtr paliwa na szybkozłączkach do Deltowego 2.0 JTD kosztuje w serwisie ponad 200 zł a ja w tym momencie mam założony już drugi taki kupiony za dokładnie 99 zł (trzeci czeka na swoją kolej na półce :D )Wszystko oczywiście oryginał z wszystkimi logami itp.
Filtr powietrza oryginał jest dostępny aktualnie na Allegro.
Co do zamienników stosuje TYLKO UFI.
Inni polecani producenci to Knecht,MANN,Bosch,Wiele osób poleca też Filtron-a
Podejrzewam że kupując dobre filtry i wymieniając je regularnie nie odczujesz żadnej różnicy między nimi a oryginałami.
Olej to już niestety inna bajka...
Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony 05 lis 2015, 17:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!

gala-piotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: gala-piotr » 05 lis 2015, 21:15

Jeśli chodzi o filtr paliwa to kupuję kolejny już raz zamiennik firmy CHAMPION , płacę za niego w sklepie 60 zł, oryginał jest stanowczo za drogi.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamienniki

Post autor: Pawcio78 » 06 lis 2015, 11:22

Od kiedy w temprze 1.6 na wolnych obrotach na filtrze oleju filtron połypywała mi czerwona konewka stosuję tylko produkty manna lub knechta. Wówczas po wymianie filtra filtrona na manna problem łypiącej kontrolki się nie powtórzył.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: jan3387 » 06 lis 2015, 21:25

Ja przy wymianie wszystkich filtrów w wakacje użyłem filtrów Filtrona i jak do tej pory wszystko gra (wcześniej były oryginały). Ceny oryginałów nawet na allegro nie zachęcają do ich kupna.
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5396
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: Tomzik » 06 lis 2015, 23:14

Też stosuję Filtrona i nigdy się nie zawiodłem ani w Kappie, ani w Delcie II ani w Delcie III :)

Wrzucam wszystkie filtry od Filtrona, tzn. olej, powietrze, kabinowe i ostatnio paliwa w klekocie (Delta III).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: mateusz07r » 18 lis 2015, 9:19

pytanie uzupełniające. Szykuje się do wymiany filtrów i mam zagwozdkę z filtrem kabinowym. Zauważyłem, że dostępne są "filtry kabinowe" i "filtry węglowe kabinowe" czy są jakieś różnice poza hasłem marketingowym czy faktycznie węglowy jest jakiś lepszy lub gorszy.

Jaki stosujecie i czy wybralibyście:

1. filtr kabinowy filtron K 1103;

2. filtr kabinowy węglowy filtorn K 1047A;

3. filtr kabinowy węglowy knecht LAK 142?

z góry dziękuje za wszystkie rady i wskazówki.
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: jan3387 » 18 lis 2015, 12:00

ja ma w swojej filtr kabinowy filtron K 1103A czyli z filtrem węglowy aktywnym. Nie było dużej różnicy w cenie, a czytałem że ponoć lepiej "działa". Raz na rok można się szarpnąć :D
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: Valdi » 18 lis 2015, 23:13

Z tych trzech które wymieniłeś,ja kupiłbym Knechta. I raczej zawsze chyba warto wybrać filtr z węglem niż zwykłą bibułkę,która zatrzyma tylko zanieczyszczenia mechaniczne.Filtry do Lancii na pierwszy montaż produkuje UFI,więc jak potem kupujemy UFI jako zamiennik /bez logo marki/,to jakbyśmy kupowali oryginał.Tyle,że cena także nie jest zachęcająca.Ale czasami warto poszperać po sklepach i aukcjach.Kilka dni temu założyłem oryginalny filtr paliwa,który kupiłem za 90zł wraz z czujnikiem obecności wody.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: mateusz07r » 19 lis 2015, 9:07

ostatnie pytanie w tym temacie czy ktoś miał styczność i jeśli tak to jakie macie opinie o filtrach firmy Mistral? Jeśli chodzi o filtr powietrza, oleju i paliwa to chyba kupie UFI bo okazuje się, że nie jest takie drogie ale kabinowy kupiłbym własnie Mistrala... co sadzicie o takim wyborze?
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: Valdi » 20 lis 2015, 0:01

Mistral.....nie wiem,nie używałem,więc nie mam zdania.Firma nie jest zbyt długo na rynku,a produkcja filtrów kabinowych jest jakby ubocznym efektem jej działalności.Nie wiem nawet w jakiej cenie mają te filtry do naszych aut.Jeżeli dobre,to może warto kupić i przetestować.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: mateusz07r » 28 lis 2015, 7:48

hejo,

mam pytanie zamykajace temat filtrów w moim przypadku. Po wymianie filta paliwa, oleju i powietrza (wszystko UFI) na zimnym silniku ciągnie się za mną chmura białego gęstego dymu (sięgająca połowy wysokości samochodu) i to taka że samochody które jadą za mną zachowują kilkudziesięcio metrową odległość. Jak sie silnik rozgrzeje to też przy wciskaniu gazu pojawia sie dymek ale mały. Dodam że mechanicy magicu ponoć zmieścili 4,8l oleju do mojego 1,6 116 KM. Ponieważ nie zaobserwowałem w innych samochodach ma ulicy takiego objawu to czy to dymienie zniknie jak się troche przepali na nowych filtrach czy coś zrobili źle?
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: jan3387 » 28 lis 2015, 8:56

Do tego silnika wchodzi max 4 litry oleju a i tak w moim przypadku mam go dość sporo, odnośnie białego dymu to niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy.
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: aRb » 28 lis 2015, 11:16

Zacznijmy od sytuacji, w której dym wydobywający się z rury wydechowej zabarwiony jest na biało. Wówczas, kierowca powinien skontrolować poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli jego ilość wskazuje na ubytki, a chłodnica oraz wszystkie przewody są szczelne, wówczas mamy do czynienia z przeciekiem w samej komorze spalania. W większości przypadków odpowiada za to nieszczelna uszczelka pod głowicą. Niestety, nie można wykluczyć samego pęknięcia głowicy lub bloku jednostki napędowej.
I bardziej optymistycznie :
Widząc biały dym za samochodem, należy zwrócić uwagę, czy nie jest to para wodna, czyli zjawisko całkowicie naturalne podczas jazdy przy niskich temperaturach powietrza.

Co do oleju -- też zalewam nie więcej niż 4 litry

jan3387 - zmień podpis ( nie ma takiej jednostki mocy)
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - filtry oryginalne czy zamien

Post autor: mateusz07r » 28 lis 2015, 11:41

dzięki. problemem jest to że te objawy (dymienie) nie wystepowały jeszcze wczoraj o 11 rano a dopiero jak odebralem samochód z warsztatu po wymienie oleju i filtrów o 16. chyba jednak pojade do innego serwisu i na wszelki wypadek zmienie olej jeszcze raz bo nie mam pojecia co oni mi tam wlali. Miałem własny olej 5l i oddali mi tylko 0.2l wiec może odlali sobie a mi wlali jakieś tanie gówno po czym zaczeli wciskać kit że jest duża miska w tym silniku i tyle sie mieści... więcej do nich nie pojade.
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”