Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 27 gru 2015, 22:48

Jak trochę postoi to trzeba trochę pokręcić,zauważyłem że parę razy kluczykiem to skraca czas oczekiwania na odpalenie czyli wskazywało by że paliwko spierdziela ciśnienie???Regulator przy listwie odłączałem na odpalonej wężyk suchy,filtr wymieniony,żadnych przecieków plam pod autem nima,więc pytanko co odpowiada za trzymanie paliwka w układzie jak sobie stoi ?zaworki w pompie??może ktoś miał takie motywy?Czy to objaw padającej pompy,czy pompa po prostu bez ostrzeżenia pada i tyle????

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Renegat... » 31 gru 2015, 19:03

Do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej za pomocą manometru-to da Ci 100% pewność.Pompa ma taki mały zaworek w postaci kuleczki uniemożliwiającej spływ paliwa z powrotem do pompy.Skoro regulator nie ma nigdzie nieszczelności i wężykiem od podciśnienia nie "tryska"paliwo powinien być ok.Z reguły we włoszczyźnie przed odpaleniem komputer załącza przekaźnik pompy na kilka sekund ma to na celu dobicie ciśnienia.Ja użył bym po prostu manometru a później szukał dalej.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 02 sty 2016, 12:33

No właśnie z tego wężyka nie "tryska"więc przyjmuje że jest ok.Z tym manometrem to wpiąć go na powrocie do baku czy raczej pomiędzy tym właśnie regulatorem podciśnieniowym a listwą,włączyć zapłon aż pompa poda ciśnienie,ale jakie jest tam prawidłowe?????,i jak za np godzinę zejdzie to wina pompy???

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Renegat... » 04 sty 2016, 0:04

Najlepiej to na wejściu do listwy wtryskowej.Zobacz jakie będzie ciśnienie podczas rozruchu i jakie po tym jak silnik odpali (napisałeś że jak odpali silnik to pracuje prawidłowo więc to ciśnienie można przyjąć za właściwe w dużym uproszczeniu)Zadam jeszcze pytanie:jak już zapalisz auto po dłuższym postoju i silnik trochę popracuję i go zgasisz....i za chwilę odpalisz znowu jak zapali wtedy?
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 04 sty 2016, 15:07

No właśnie jak już zapali to jest pełna gitarrra,nawet jak już jadę jakiś czas na lpg ,nawet z godzinę i przełączę na benzynę to jest ok!Jak odpali chwile go zgaszę i drugi raz jest ok! Ale jak już postoi troszkę,i z tym tak różnie ale przyjmuje chociaż godzinkę to już muszę zakręcić.Tragedii nie ma ale ewidentnie to wina cofki ciśnienia. Ja myślę że to ten zaworek w pompie co wspomniałeś, bo jakby pompa coś nie teges to w czasie jazdy by było nie teges??!I teraz ciekawe czy to oznaka padającej pompy????? : beczy :

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Renegat... » 07 sty 2016, 13:33

Pompa albo działa albo nie działa nie ma stanu pośredniego.Jak przy normalnej jeździe działa nie ma się czym przejmować.Ten zawór to kawałek kulki na wyjściu pompy.W tych pompach co rozbierałem nie ma możliwości wyjęcia kulki bez zniszczenia pompy.Ciężkie palenie niekoniecznie wina pompy i tak jak piałem wcześniej 100% diagnozę da Ci manometr wtedy wiesz jakie ciśnienie i to weryfikuje stan instalacji paliwowej-pompa przewody-filtr-listwa-wtryskowa-regulator ciśnienia.Co do ciśnienia w układzie myślę że google podpowie, ewentualnie możesz dojść po numerze regulatora ciśnienia na ile on jest BAR.Znając życie w tej V6 też jest silnik krokowy bądź zawór VAE on także może odpowiadać za problemy z zapaleniem.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 07 sty 2016, 14:11

Krokowy raczej odpada bo jak już zapali to śmiga obroty ok wszystko równo. Muszę zmierzyć ciśnienie ale stawiam na tą kulkę,Chodzi o to żeby ta wredna kuleczka nie zrobiła bałaganu w pompie w najmniej oczekiwanym momencie 8-O : gafa :

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Renegat... » 07 sty 2016, 14:58

Nie ma możliwości aby ta kulka zrobiła jakiekolwiek spustoszenie.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 09 sty 2016, 14:52

Renegat... pisze:Nie ma możliwości aby ta kulka zrobiła jakiekolwiek spustoszenie.

:D :D :D no to tyle dobrego!!Dzięki za podpowiedzi znajdę czasu trochę to podmienię pompę
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 16:18 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę używać polskich znaków - poprawiłem.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: marceli » 12 lut 2016, 21:29

Jak usterka?Znaleziona przyczyna??Pytam bo mam trochę podobnie jednak u mnie jak sprawdziłem nie ma znaczenia "nabijanie" ciśnienia.
Po prostu dłużej kręci i już.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Bartek-Lodz » 12 lut 2016, 22:46

Jeżeli pompa daje paliwo to sprawdziłbym świece, cewki i szczelność dolotu łącznie z uszczelkami na i pod baranami.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 13 lut 2016, 12:17

Nie znalazłem,brak czasu.Ale myślę że to na 1000% wina paliwa i to że schodzi!Ostatnio kapusta stała 3tyg i 4razy najpierw przekrecilem kluczyk z przerwami i odpaliła od kopa.a czasem pod sklepem godzinie i kręci chwilę!Narazie ogarniam rozrząd i zawieche tył za dwa tyg w Szczecinie a później zajme się paliwkiem przeszkadza butla!ciekawe czy podłączenie kompa pokazało by jakieś błędy w układzie paliwowym?

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Renegat... » 14 lut 2016, 9:24

NIE pokażę-możesz sobie na sucho włączyć tylko poszczególne wtryski za pomocą euroscana i wsłuchiwać się jak ładnie klikną.Jeżeli chodzi o układ paliwowy tylko MANOMETR
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

piotrekppp30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 26 sty 2015, 19:07
Imię: piotr
Lokalizacja: Wysokie mazowieckie

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: piotrekppp30 » 15 lut 2016, 21:43

Miałem podobny problem winowajcą okazał się czujnik temperatury . trzeba było długo kręcić na zimnym silniku lub dłuższym postoju, po wymianie na oryginalny używany problem zniknął odpala od strzała za każdym razem. na zamienniku tez nie chciała odpalać tylko na oryginale jest dobrze .

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa 3.0 V6 - ciężko pali po dłuższym postoju

Post autor: Radek » 19 lut 2016, 15:38

Ale który czujnik? Bo chyba są dwa jeden w termostacie drugi chyba jakoś w bloku chyba że coś pokrecilem?? Ale temp pokazuje mi dobrze!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”