Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG)
Witam. Zakupiłem swoją kappę jakieś 3 miesiące temu od osoby prywatnej, z dość dużym przebiegiem (294k). Nie stawiała mi żadnych problemów aż do niedawna, gdy na dworze zrobiło się nieco chłodniej (okolice 15 stopni). Na zimnym silniku moja lancia prawie w ogóle nie przyjmuje do siebie paliwa. Po odpaleniu silnika na zimnym obroty trzymają się w okolicach 1000, gdy dodaję gazu spadają do 500-800 i nie podniosą się dopóki silnik troszkę się nie rozgrzeje. W tym stanie, jak odpuszczam słychać strzały z wydechu i czuć intensywny zapach spalin (zbyt bogata mieszanka?). Gdy już odpuści i uda się przegazować włącza się gaz i wszelakie problemy z obrotami znikają (instalacja z 2006 roku, stary typ uruchamiany poprzez przegazowanie silnika na ~2500 obrotów). Podejrzewałem, że pompa paliwa może mieć już dość, lecz zanim ją wymienię chciałbym poznać jeszcze inne opinie.
Wyczytałem na forum, że jeżdżenie przez jakiś czas na samej benzynie może pomóc lecz była to informacja dla 2.0 16vT. Mam zamiar wypróbować ten sposób.
Gdy silnik jest rozgrzany lub jest odpalany w temperaturze powyżej 20 stopni, obroty na benzynie falują między 500-900. Po dodaniu gazu (na wyłączonej instalacji) czasami spadną niżej lub (bardzo rzadko) silnik się zdusi (najczęściej podczas jazdy gdy auto się zatrzymuje). Rozrusznik kręci też normalnie, nie ma najmniejszych problemów. Akumulator ma pół roku, klemy dobrze dociśnięte.
Dodam jeszcze, że obroty na postoju na gazie czasami utrzymują się na ok. 1300-1500 a czasami normalnie na 900. Jak czasem mocniej depnę i się potem zatrzymam to lubią się też zaciąć na 1900-2100. Wtedy pomaga dodanie gazu i spadają do 1400-1500.
Dotychczas wypróbowane metody:
Odłączenie przepływomierza
Do sprawdzenia:
Silnik Krokowy
Wyczytałem na forum, że jeżdżenie przez jakiś czas na samej benzynie może pomóc lecz była to informacja dla 2.0 16vT. Mam zamiar wypróbować ten sposób.
Gdy silnik jest rozgrzany lub jest odpalany w temperaturze powyżej 20 stopni, obroty na benzynie falują między 500-900. Po dodaniu gazu (na wyłączonej instalacji) czasami spadną niżej lub (bardzo rzadko) silnik się zdusi (najczęściej podczas jazdy gdy auto się zatrzymuje). Rozrusznik kręci też normalnie, nie ma najmniejszych problemów. Akumulator ma pół roku, klemy dobrze dociśnięte.
Dodam jeszcze, że obroty na postoju na gazie czasami utrzymują się na ok. 1300-1500 a czasami normalnie na 900. Jak czasem mocniej depnę i się potem zatrzymam to lubią się też zaciąć na 1900-2100. Wtedy pomaga dodanie gazu i spadają do 1400-1500.
Dotychczas wypróbowane metody:
Odłączenie przepływomierza
Do sprawdzenia:
Silnik Krokowy
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 18:41 przez Gibson62, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 24v 146 KM Falujące obroty na benzynie (B+LPG)
Jeśli jest to motor 2.0 20V 146KM stawiam na krokowca
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 24v 146 KM Falujące obroty na benzynie (B+LPG)
Też nad tym myślałem, ale czy wtedy nie powinien też się pojawiać problem ze spalaniem gazu?
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 24v 146 KM Falujące obroty na benzynie (B+LPG)
Czyszczenie krokowca przede wszystkim.
Odepnij przepływomierz i sprawdź jak się zachowuje. Jeśli będzie lepiej, to do wymiany.
Poza tym, czy w baku jest świeże paliwo? Czasem auta z gazem potrafią parę miesięcy bez tankowania benzyny jeździć
Odepnij przepływomierz i sprawdź jak się zachowuje. Jeśli będzie lepiej, to do wymiany.
Poza tym, czy w baku jest świeże paliwo? Czasem auta z gazem potrafią parę miesięcy bez tankowania benzyny jeździć
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
Re: Kappa 2.0 24v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Bez przesady z tym paliwem. Moje samochody potrafiły stać i rok bez odpalania, z ta samą benzyną w baku i odpalały na dotyk. Nie próbowałem tego nigdy z ropą.
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 24v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Odłączenie przepływomierza nie pomogło na pracę silnika. Ktoś może mi wskazać gdzie znajduje się silniczek krokowy i ew. krótką instrukcję demontażu?
Co do benzyny, to dwa miesiące temu odpaliłem opla sintrę bez dolewania paliwa, który stał nieodpalany od początku grudnia 2014 roku (na świeżym akumulatorze, prawie od strzała), więc wykluczam opcję "nieświeżego paliwa".
+będę w głównym poście aktualizował wszystkie metody których próbowałem na zażegnanie problemu.
@EDIT, silniczek znalazłem. Dalej nie wiem jak go zdemontować
Co do benzyny, to dwa miesiące temu odpaliłem opla sintrę bez dolewania paliwa, który stał nieodpalany od początku grudnia 2014 roku (na świeżym akumulatorze, prawie od strzała), więc wykluczam opcję "nieświeżego paliwa".
+będę w głównym poście aktualizował wszystkie metody których próbowałem na zażegnanie problemu.
@EDIT, silniczek znalazłem. Dalej nie wiem jak go zdemontować
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Skoro nie wiesz jak to zdemontować to znaczy że to co znalazłeś na pewno nie jest silniczkiem krokowym który znajduje się na przepustnicy zaraz przy gumie od dolotu powietrza do niej idącej i jest on przykrecony na dwie śrubki jest czarny i jest pod niego podpięta wtyczka
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Tak, dokładnie. Tylko chodzi mi raczej o demontaż osłonki która na nim się znajduje, bo inaczej go nie wyczyszczę. Jutro zamówię nowy.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Nie ma potrzeby demontażu powinno pomóc samo przeplukanie czymś typu wd40 płukać płukać aż zacznie czysto lecieć później delikatnie psiknąć jednorazowo np wd40 żeby było "nasmarowane"
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Sprawdź też regulator ciśnienia na listwie. Objawy średnio pasują do jego uszkodzenia ale diagnoza typowej usterki banalna. Zdejmij wężyk podciśnieniowy i zobacz czy nie przedostaje się paliwo z niego do kolektora ssącego.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Czy to tylko na Pb?
Co się dzieje jak odpalisz na LPG?skoro masz II gen spokojnie tak możesz zrobić.Wyklucz winę któregoś paliwa na początek.
Czy dolot jest szczelny 100%?
Czy wyświetla jakieś błędy?
Krokowiec czyść jakimś zmywaczem samo spsikanie to mało ,można tam do środka gdzie chodzi ta przesłonka wsadzić szmatkę i lekko wycierać ,pomóc sobie patyczkiem np.
Oczywiście z wyczuciem.Do dobrego wyczyszczenia trochę trzeba się przyłożyć.
Objawy ,które opisujesz wskazują jakby się przycinał(to przytrzymywanie obrotów np) ale samo przydławianie przy dodaniu gazu bardziej wskazuje jakiś problem z dawkowaniem paliwa itp.
Ale próbuj od najprostszych rzeczy na początku.
Z ciśnieniem paliwa też czasem są jaja,ja tak miałem na Pb jechała i nawet miała kopa a mimo to gumka może 3cm w baku była jak sitko i pompka część paliwa tłoczyła z powrotem w bak a nie do silnika....oj się umęczyłem ale znalazłem.
A na Pb jak na postoju jak klepłem w gaz to kichała prychała strzelała w dolot wtedy.Taki miałem objaw.
Masz wskazówki,szukaj.
Co się dzieje jak odpalisz na LPG?skoro masz II gen spokojnie tak możesz zrobić.Wyklucz winę któregoś paliwa na początek.
Czy dolot jest szczelny 100%?
Czy wyświetla jakieś błędy?
Krokowiec czyść jakimś zmywaczem samo spsikanie to mało ,można tam do środka gdzie chodzi ta przesłonka wsadzić szmatkę i lekko wycierać ,pomóc sobie patyczkiem np.
Oczywiście z wyczuciem.Do dobrego wyczyszczenia trochę trzeba się przyłożyć.
Objawy ,które opisujesz wskazują jakby się przycinał(to przytrzymywanie obrotów np) ale samo przydławianie przy dodaniu gazu bardziej wskazuje jakiś problem z dawkowaniem paliwa itp.
Ale próbuj od najprostszych rzeczy na początku.
Z ciśnieniem paliwa też czasem są jaja,ja tak miałem na Pb jechała i nawet miała kopa a mimo to gumka może 3cm w baku była jak sitko i pompka część paliwa tłoczyła z powrotem w bak a nie do silnika....oj się umęczyłem ale znalazłem.
A na Pb jak na postoju jak klepłem w gaz to kichała prychała strzelała w dolot wtedy.Taki miałem objaw.
Masz wskazówki,szukaj.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG
Przeczyszczenie silniczka krokowego poprawiło sprawę. Obroty dalej falują, ale na zimnym nie ma już problemów ze spalaniem benzyny. Nie wyczyściłem go zbyt dokładnie bo nie miałem takiej możliwości. Wymienię na używkę z alledrogo i zobaczymy co to da.