Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG)

Gibson62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG)

Post autor: Gibson62 » 19 wrz 2016, 21:46

Witam. Zakupiłem swoją kappę jakieś 3 miesiące temu od osoby prywatnej, z dość dużym przebiegiem (294k). Nie stawiała mi żadnych problemów aż do niedawna, gdy na dworze zrobiło się nieco chłodniej (okolice 15 stopni). Na zimnym silniku moja lancia prawie w ogóle nie przyjmuje do siebie paliwa. Po odpaleniu silnika na zimnym obroty trzymają się w okolicach 1000, gdy dodaję gazu spadają do 500-800 i nie podniosą się dopóki silnik troszkę się nie rozgrzeje. W tym stanie, jak odpuszczam słychać strzały z wydechu i czuć intensywny zapach spalin (zbyt bogata mieszanka?). Gdy już odpuści i uda się przegazować włącza się gaz i wszelakie problemy z obrotami znikają (instalacja z 2006 roku, stary typ uruchamiany poprzez przegazowanie silnika na ~2500 obrotów). Podejrzewałem, że pompa paliwa może mieć już dość, lecz zanim ją wymienię chciałbym poznać jeszcze inne opinie.

Wyczytałem na forum, że jeżdżenie przez jakiś czas na samej benzynie może pomóc lecz była to informacja dla 2.0 16vT. Mam zamiar wypróbować ten sposób.

Gdy silnik jest rozgrzany lub jest odpalany w temperaturze powyżej 20 stopni, obroty na benzynie falują między 500-900. Po dodaniu gazu (na wyłączonej instalacji) czasami spadną niżej lub (bardzo rzadko) silnik się zdusi (najczęściej podczas jazdy gdy auto się zatrzymuje). Rozrusznik kręci też normalnie, nie ma najmniejszych problemów. Akumulator ma pół roku, klemy dobrze dociśnięte.

Dodam jeszcze, że obroty na postoju na gazie czasami utrzymują się na ok. 1300-1500 a czasami normalnie na 900. Jak czasem mocniej depnę i się potem zatrzymam to lubią się też zaciąć na 1900-2100. Wtedy pomaga dodanie gazu i spadają do 1400-1500.

Dotychczas wypróbowane metody:
Odłączenie przepływomierza

Do sprawdzenia:
Silnik Krokowy
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 18:41 przez Gibson62, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 24v 146 KM Falujące obroty na benzynie (B+LPG)

Post autor: Maniak » 19 wrz 2016, 21:56

Jeśli jest to motor 2.0 20V 146KM stawiam na krokowca : yesyes :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Gibson62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 24v 146 KM Falujące obroty na benzynie (B+LPG)

Post autor: Gibson62 » 19 wrz 2016, 22:30

Też nad tym myślałem, ale czy wtedy nie powinien też się pojawiać problem ze spalaniem gazu?

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 24v 146 KM Falujące obroty na benzynie (B+LPG)

Post autor: jasiugm » 19 wrz 2016, 23:47

Czyszczenie krokowca przede wszystkim.
Odepnij przepływomierz i sprawdź jak się zachowuje. Jeśli będzie lepiej, to do wymiany.
Poza tym, czy w baku jest świeże paliwo? Czasem auta z gazem potrafią parę miesięcy bez tankowania benzyny jeździć :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 24v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: Borek » 20 wrz 2016, 5:53

Bez przesady z tym paliwem. Moje samochody potrafiły stać i rok bez odpalania, z ta samą benzyną w baku i odpalały na dotyk. Nie próbowałem tego nigdy z ropą. ;)
Drop a gear and disappear!

Gibson62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 24v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: Gibson62 » 22 wrz 2016, 18:38

Odłączenie przepływomierza nie pomogło na pracę silnika. Ktoś może mi wskazać gdzie znajduje się silniczek krokowy i ew. krótką instrukcję demontażu?

Co do benzyny, to dwa miesiące temu odpaliłem opla sintrę bez dolewania paliwa, który stał nieodpalany od początku grudnia 2014 roku (na świeżym akumulatorze, prawie od strzała), więc wykluczam opcję "nieświeżego paliwa".

+będę w głównym poście aktualizował wszystkie metody których próbowałem na zażegnanie problemu.

@EDIT, silniczek znalazłem. Dalej nie wiem jak go zdemontować :D

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: Johnny » 22 wrz 2016, 21:13

Skoro nie wiesz jak to zdemontować to znaczy że to co znalazłeś na pewno nie jest silniczkiem krokowym który znajduje się na przepustnicy zaraz przy gumie od dolotu powietrza do niej idącej i jest on przykrecony na dwie śrubki jest czarny i jest pod niego podpięta wtyczka
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Gibson62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: Gibson62 » 22 wrz 2016, 21:31

Tak, dokładnie. Tylko chodzi mi raczej o demontaż osłonki która na nim się znajduje, bo inaczej go nie wyczyszczę. Jutro zamówię nowy.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: Johnny » 22 wrz 2016, 21:56

Nie ma potrzeby demontażu powinno pomóc samo przeplukanie czymś typu wd40 płukać płukać aż zacznie czysto lecieć później delikatnie psiknąć jednorazowo np wd40 żeby było "nasmarowane"
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: blejku » 22 wrz 2016, 21:59

Sprawdź też regulator ciśnienia na listwie. Objawy średnio pasują do jego uszkodzenia ale diagnoza typowej usterki banalna. Zdejmij wężyk podciśnieniowy i zobacz czy nie przedostaje się paliwo z niego do kolektora ssącego.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: marceli » 22 wrz 2016, 23:29

Czy to tylko na Pb?
Co się dzieje jak odpalisz na LPG?skoro masz II gen spokojnie tak możesz zrobić.Wyklucz winę któregoś paliwa na początek.

Czy dolot jest szczelny 100%?
Czy wyświetla jakieś błędy?

Krokowiec czyść jakimś zmywaczem samo spsikanie to mało ,można tam do środka gdzie chodzi ta przesłonka wsadzić szmatkę i lekko wycierać ,pomóc sobie patyczkiem np.
Oczywiście z wyczuciem.Do dobrego wyczyszczenia trochę trzeba się przyłożyć.

Objawy ,które opisujesz wskazują jakby się przycinał(to przytrzymywanie obrotów np) ale samo przydławianie przy dodaniu gazu bardziej wskazuje jakiś problem z dawkowaniem paliwa itp.

Ale próbuj od najprostszych rzeczy na początku.

Z ciśnieniem paliwa też czasem są jaja,ja tak miałem na Pb jechała i nawet miała kopa a mimo to gumka może 3cm w baku była jak sitko i pompka część paliwa tłoczyła z powrotem w bak a nie do silnika....oj się umęczyłem ale znalazłem.
A na Pb jak na postoju jak klepłem w gaz to kichała prychała strzelała w dolot wtedy.Taki miałem objaw.
Masz wskazówki,szukaj.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Gibson62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - falujące obroty na benzynie (B+LPG

Post autor: Gibson62 » 27 wrz 2016, 17:22

Przeczyszczenie silniczka krokowego poprawiło sprawę. Obroty dalej falują, ale na zimnym nie ma już problemów ze spalaniem benzyny. Nie wyczyściłem go zbyt dokładnie bo nie miałem takiej możliwości. Wymienię na używkę z alledrogo i zobaczymy co to da.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”