Delta III 1.6 Multijet 120KM - długie rozgrzewanie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 cze 2016, 12:32
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III 1.6 Multijet 120KM - długie rozgrzewanie
Witam,
Moja Delta a raczej mojej żony bardzo długo się rozgrzewa. Bywa tak że przy temp -10,-8 a nawet wyższej koło -5 można jeździć 15 minut i nawet nie drgnie wskazówka a z kratek wieje chłodne powietrze. Ostatnio jechałem nią z pracy, około 6km w korach z 20 minut i dopiero pod koniec lekko podniosła się wskazówka do góry i zaczęło lecieć letnie powietrze. Mam jeszcze A6 z 2005 roku w 2.0 tdi to po 2 km już widać podnoszącą się wskazówkę i zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Gdzie szukać przyczyny ? ten typ tak ma ?
Moja Delta a raczej mojej żony bardzo długo się rozgrzewa. Bywa tak że przy temp -10,-8 a nawet wyższej koło -5 można jeździć 15 minut i nawet nie drgnie wskazówka a z kratek wieje chłodne powietrze. Ostatnio jechałem nią z pracy, około 6km w korach z 20 minut i dopiero pod koniec lekko podniosła się wskazówka do góry i zaczęło lecieć letnie powietrze. Mam jeszcze A6 z 2005 roku w 2.0 tdi to po 2 km już widać podnoszącą się wskazówkę i zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Gdzie szukać przyczyny ? ten typ tak ma ?
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie
Raczej nie.
W mojej wskazówka temperatury startuje po przejechaniu ok 3-3,5 km przy 50-60 km/h.
były = PF 125p 1500, PF 125p 1300, Ford Sierra kombi 2,0i, Seat Marbella 850, Deawoo Lanos 1,5 lpg, Kia Sportage 2,0i lpg
jest = Lybra Executive SW 2.4 jtd LX, Delta III Gold 1,6 Multijet.
jest = Lybra Executive SW 2.4 jtd LX, Delta III Gold 1,6 Multijet.
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie
termostat?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 cze 2016, 12:32
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie
Jak go można sprawdzić w tych silnikach ? Dam radę na podstawie twardości węży ?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie
Nie
Termostat jest typowo mechaniczną zabawką
A twardość węży zmienia się gwałtownie , jak się silnik przegrzewa.
Wg mnie nie masz co sprawdzać. Silnik się nie nagrzewa- tzn że termostat jest w pozycji otwartej.
Jest jeszcze opcja że czujnik ci nie pokazuje dobrze temperatury, ale jak marzniesz to raczej tu bym nie szukał.
Termostat jest typowo mechaniczną zabawką
A twardość węży zmienia się gwałtownie , jak się silnik przegrzewa.
Wg mnie nie masz co sprawdzać. Silnik się nie nagrzewa- tzn że termostat jest w pozycji otwartej.
Jest jeszcze opcja że czujnik ci nie pokazuje dobrze temperatury, ale jak marzniesz to raczej tu bym nie szukał.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 cze 2016, 12:32
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie
Dzięki Panowie za pomoc !