Re: czujnik
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
Mianowicie - caly czas skacze wskazowka temperatury plynu chlodzacego - czasem spada do zera (50 stopni) a czasem pokazuje prawidlowo, dzieki temu nie wlacza sie chlodzenie..wczoraj nawiet ugotowalem sie... domyslam sie ze albo czujnik albo jakiz kontakt czujnika, tyle ze to troche denerwuje - trzeba caly czas sprawdzac co pokazuje. Moze ktoz mial podobny problem?
Jeszcze jedno pytanie- czy konieczne trzeba zdejmowac kollektor zeby wymienic swiecze zaplonowe?
Jeszcze jedno pytanie- czy konieczne trzeba zdejmowac kollektor zeby wymienic swiecze zaplonowe?
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Re: Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
1.Jaki silnik
Czujnik lub szwankujacy termostat."Robby" pisze:wczoraj nawiet ugotowalem sie... domyslam sie ze albo czujnik albo jakiz kontakt czujnika,
Nie sadze. Przy wymianie siwec kolektor? W 2.0 20V zdejmuje sie oslone i cewki zaplonowe.Jeszcze jedno pytanie- czy konieczne trzeba zdejmowac kollektor zeby wymienic swiecze zaplonowe?
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
Niestety 3,0 automat, tak ze moze i maja racje z kolektorzem, termostat dziala prawidlowo - jak tylko zaskakuje czujnik - normalnie otwera i zamyka lancuch z wiatrakiem, chyba bede szukac usterki w kablach skoro czasem dziala a czasem nie... 

czujnik

Co do czujników to ten odpowiedzialny za załączenie się wenylatora na chłodnicy jest wkręcony w chłodnicę.
Awskażnik temperatury na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę płynu w silniku a nie w chłodnicy i i odczyt bierze z czujnika w głowicy (z tego co pamiętam to gdzieś w okolicach termostatu)
Takrze musisz szukać dwóch usterek.
Pozdrawiam
________________________
Lancia Kappa 2.0 20V
Re: czujnik
Jesteś pewien??? No chyba, że w 3.0 jest inaczej niż w 2.0. Ja miałem problem w swojej (2.0) i jak szwankował czujnik (ten co to daje także wskazania na dechę) to nawet gdy był zimny silnik, a czujnik "stwierdził", że jest 130 to włączał się wentylator (potrafił pracować cały czas). Czujnika przy chłodnicy nie widziałem żadnego. U mnie powodem świrowania był zły styk przy czujniku (temperatura na desce skakała od 90 do 130 i tak wkoło)."kulu" pisze:Co do czujników to ten odpowiedzialny za załączenie się wenylatora na chłodnicy jest wkręcony w chłodnicę.
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
Dziekuje za odpowiedzi tez obstawiam czujnik na glowice - przy chlodnice zadnego nie znalazlem nawiet w katalogach go nie ma nato miast ten od temperatury jest dzis go kupilem jutro rano wymienie (jak dam rady bo mamy 14 stopni ponizej zera) i bedzie jasne czy to on szwankowal.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: czujnik
Staram się powstrzymywać od takich wypowiedzi ale ten temat był poruszany wiele razy. Dobra zasada nie mam pewności - to nie piszę bzdur. W Kappie nie ma termowyłącznika w chłodnicy"kulu" pisze:![]()
Co do czujników to ten odpowiedzialny za załączenie się wenylatora na chłodnicy jest wkręcony w chłodnicę.
Awskażnik temperatury na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę płynu w silniku a nie w chłodnicy i i odczyt bierze z czujnika w głowicy (z tego co pamiętam to gdzieś w okolicach termostatu)
Takrze musisz szukać dwóch usterek.
Pozdrawiam
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: czujnik
Układ jest tak zaprojektowany że jak wykryje nienormalny stan czujnika temperatury czyli np rozwarcie obwodu to włącza na stałe wentylator chłodnicy, warto zapamiętać bo w sytuacji awaryjnej można zdjąć wtyczkę z czujnika, tracimy wskaźnik temperatury ale wentylator pracuje bez przerwy. Zły styk oczywiście powoduje dziwne zachowanie wskaźnika łącznie z włączaniem się wentylatora na zimnym silniku."PeGaZ" pisze: Ja miałem problem w swojej (2.0) i jak szwankował czujnik (ten co to daje także wskazania na dechę) to nawet gdy był zimny silnik, a czujnik "stwierdził", że jest 130 to włączał się wentylator (potrafił pracować cały czas). Czujnika przy chłodnicy nie widziałem żadnego. U mnie powodem świrowania był zły styk przy czujniku (temperatura na desce skakała od 90 do 130 i tak wkoło).
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
Skoro już masz czujnik to go wymień sprawdzając stan styków na nim, mam nadzieję że masz dobry czujnik bo w Polsce w sieci serwisowej ten czujnik jest już niestety nie do dostania, powinien być z czerwoną końcówką. Co do świec to trzeba zdejmować kolektor ssący, z powodu dużego zakresu prac stosuje się w tych silnikach świece platynowe o podwyższonej trwałości dochodzącej do 100 tyś km."Robby" pisze:Dziekuje za odpowiedzi tez obstawiam czujnik na glowice - przy chlodnice zadnego nie znalazlem nawiet w katalogach go nie ma nato miast ten od temperatury jest dzis go kupilem jutro rano wymienie (jak dam rady bo mamy 14 stopni ponizej zera) i bedzie jasne czy to on szwankowal.
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
Niestety czujnik tez mam nie oryginalny - zamiennik z Boscha - ale szukalem po nomerku i niby pasuje, koncowke zlaczajaca ma niebeska, swiece kupilem tez Boscha - wyszlo jakoz po 18$ mniej-wiencej za sztuke.
Zaraz pojde grzebac - pozdniej napisze czy pomoglo.
Zaraz pojde grzebac - pozdniej napisze czy pomoglo.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
Jak będziesz wymieniał to sprawdź dokładnie, w obudowie termostatu są dwa czujniki, jeden do ECU silnika jeden do zegarów. Ten do ECU ma gwint mniejszej średnicy i końcówkę jak i wtyczkę koloru niebieskiego, ten na zegary końcówka jak i wtyczka koloru czerwonego. Czujniki nie są zamienne , gwinty są różne , wtyczki są identyczne i dlatego są wyróżnione innymi kolorami. Obawiam że sprzedano Ci czujnik do ECU, ale to sprawdzisz podczas wymiany."Robby" pisze:Niestety czujnik tez mam nie oryginalny - zamiennik z Boscha - ale szukalem po nomerku i niby pasuje, koncowke zlaczajaca ma niebeska, swiece kupilem tez Boscha - wyszlo jakoz po 18$ mniej-wiencej za sztuke.
Zaraz pojde grzebac - pozdniej napisze czy pomoglo.
Kappa - problem ze wskaznikiem t silnika
No na sczescie nie musialem wymieniac czujnika, wystarczylo wymienic wtyczke (byla zlomana i sie kiepsko trzymala) teraz juz jest OK, co do czujnika masz racje - to wlasnie byl czujnik do ECU.
Re: czujnik
Odgrzewam temat i proszę o poradę. Pojawił się problem z włączaniem wentylatora chłodnicy. Nie włączał się przy wysokiej temperaturze płynu. Natomiast włączał się wraz ze sprężarką klimatyzacji, więc wentylator chyba OK."prezesjm" pisze: Układ jest tak zaprojektowany że jak wykryje nienormalny stan czujnika temperatury czyli np rozwarcie obwodu to włącza na stałe wentylator chłodnicy, warto zapamiętać bo w sytuacji awaryjnej można zdjąć wtyczkę z czujnika, tracimy wskaźnik temperatury ale wentylator pracuje bez przerwy. Zły styk oczywiście powoduje dziwne zachowanie wskaźnika łącznie z włączaniem się wentylatora na zimnym silniku.
Po przeczytaniu wszystkich porad w archiwum doszedłem do wniosku że może chodzić o problem z wtyczką. Więc po długich bojach (strasznie ciężki dostęp do tej wtyczki) udało mi się ją wyjąć. Ale wygląda zupełnie OK. Co więcej wentylator wcale się nie włączył przy odłączonej wtyczce (natomiast wskaźnik na desce oczywiście zdechł). Ale po włożeniu wtyczki na miejsce (jeszcze cięższe boje - kto wymyślił wtyczki w takich miejscach) wentylator załącza się przy wysokiej temperaturze tak jak powinien (przy wyłączonej sprężarce klimy oczywiscie).
W związku z tym pytania:
Czy jest sens/potrzeba walczyć coś z tym, czy cieszć się że działa i ew. coś z tym robić wtedy jeśli znowu kiedyś by się nie włączał wentylator?
Dlaczego wentylator nie chodził przy odłączonej wtyczce? (wg Prezesjma powinien)
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: czujnik
Wentylator musi pracować przy zdjętej wtyczce z czerwonego czujnika. Podejrzewam że masz uszkodzony pierwszy bieg wentylatora, bezpiecznik, przekaźnik lub opornik. Układ działa w specyficzny sposób i jest to mylące dla nieobeznanego z takim układem. Aby wentylator włączył się przy zdjętej wtyczce musi być przekręcona stacyjka lub pracujący silnik - to chyba oczywiste. Jeśli po sprawdzeniu tych wymienionych elementów dalej będzie źle to zdarzają się awarie wiązki przechodzącej pod tacką na której jest akumulator i niestety możliwa jest także awaria samej tablicy wskaźników bo ona steruje wiatrakiem. Bezpieczniki i przekaźniki od wiatraka są w plastikowej puszce na lewym nadkolu. Dwa wielkie bezpieczniki i też duże przekaźniki. Opornik jest na chłodnicy, patrząc od przodu auta po prawej stronie."wujekp" pisze:Odgrzewam temat i proszę o poradę. Pojawił się problem z włączaniem wentylatora chłodnicy. Nie włączał się przy wysokiej temperaturze płynu. Natomiast włączał się wraz ze sprężarką klimatyzacji, więc wentylator chyba OK."prezesjm" pisze: Układ jest tak zaprojektowany że jak wykryje nienormalny stan czujnika temperatury czyli np rozwarcie obwodu to włącza na stałe wentylator chłodnicy, warto zapamiętać bo w sytuacji awaryjnej można zdjąć wtyczkę z czujnika, tracimy wskaźnik temperatury ale wentylator pracuje bez przerwy. Zły styk oczywiście powoduje dziwne zachowanie wskaźnika łącznie z włączaniem się wentylatora na zimnym silniku.
Po przeczytaniu wszystkich porad w archiwum doszedłem do wniosku że może chodzić o problem z wtyczką. Więc po długich bojach (strasznie ciężki dostęp do tej wtyczki) udało mi się ją wyjąć. Ale wygląda zupełnie OK. Co więcej wentylator wcale się nie włączył przy odłączonej wtyczce (natomiast wskaźnik na desce oczywiście zdechł). Ale po włożeniu wtyczki na miejsce (jeszcze cięższe boje - kto wymyślił wtyczki w takich miejscach) wentylator załącza się przy wysokiej temperaturze tak jak powinien (przy wyłączonej sprężarce klimy oczywiscie).
W związku z tym pytania:
Czy jest sens/potrzeba walczyć coś z tym, czy cieszć się że działa i ew. coś z tym robić wtedy jeśli znowu kiedyś by się nie włączał wentylator?
Dlaczego wentylator nie chodził przy odłączonej wtyczce? (wg Prezesjma powinien)
Re: czujnik
Wielkie dzięki."prezesjm" pisze: Wentylator musi pracować przy zdjętej wtyczce z czerwonego czujnika. Podejrzewam że masz uszkodzony pierwszy bieg wentylatora, bezpiecznik, przekaźnik lub opornik.

Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
