Kappa - zatarty wałek rozrządu

Anonymous

Kappa - zatarty wałek rozrządu

Post autor: Anonymous » 15 mar 2007, 23:06

Zatarlo krzywki walka rozrzadu na wydechu. Na 3
CYLINDRZE ZJECHALO KRZYWKE DO ZERA, A NA 1-2-4
zatarlo troszke. Stalo się to przy agresywnej jezdzie na autostradzie
przy prędkościach 150-200 km\h, temp. oleju wynosila 105 stopni c?
zaznaczam ze krzywki zatopione były w oleju wiec nie sadze żeby nie było
dostatecznej ilości oleju do smarowania krzywek, walek ssacy nie zostal
ani troche przytarty?. Jezdze na oleju Stell helix ultra 5w-40?

szukam przyczyny zatarcia walka..

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oczywiscie musze kupic walek!!!!!!!!!!!!!!
tel. 601 224 426 e-mail; >mtysek@wp.pl

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: lancia1969 » 15 mar 2007, 23:13

Przyczyną mogą być nieoryginalne płytki regulujące - większa twardość niź twardość wałka .

Zadzwoń do Świątka w Bydgoszczy i zrób przy okazji upgrade wałków na 240 KM - w sumie niewielkie koszty a radość bardzo duża :wink:

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: sloneczna » 15 mar 2007, 23:22

Nie wiem czy to ważne ,ale u mnie temperatura oleju w 20v FC(bo tam jest termometr dochodzi max do 80-90st (przy piłowaniu do odcięcia,a nie cackam się z nim wogóle) .Olej mam jedyny słuszny.
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: wujek » 15 mar 2007, 23:50

Witam,
No to jest sporo do zrobienia - wymiana uszczelniaczy zaworowych, prowadnic, prawdopodobnie zaworów (będą podpalone). I, jak zdejmiesz głowicę, to obejrzyj denka tłoków - mogą być nadtopione.
Prawdopodobną przyczyną były niewłaściwe luzy zaworowe, może zwiększone ładowanie (reg. na turbinie).
To trochę horror, ale w doładowanych benzynkach ustawienie zaworów może sporo namieszać.
Pozdrawiam

Oli
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 05 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Chojnice

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: Oli » 16 mar 2007, 12:40

może zamiast kupować wałek (nowy lub używany) spróbuj swój stary oddać do napawania i utwardzenia do firmy Świątek Tuning w Bydgoszczy. Zajmują się takimi rzeczami a nawet robią sportowe wałki.
Jak kiedys rozmawialem z Nimi to twierdzili, ze słabe są krzywki w tych wałkach tzn. utwardzone powierzchniowo i jak beda źle ustawione luzy to krzywka zostanie "zjechana".

mariusz76

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: mariusz76 » 16 mar 2007, 12:46

Wałki od Świątka są tak "dobrej" jakości że czasami wytrzymują całe 40.000km, a o oleju z efektem metalic to już nie wspomnę.

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: Przemo » 16 mar 2007, 13:37

"sloneczna" pisze:Nie wiem czy to ważne ,ale u mnie temperatura oleju w 20v FC(bo tam jest termometr dochodzi max do 80-90st (przy piłowaniu do odcięcia,a nie cackam się z nim wogóle) .Olej mam jedyny słuszny.
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
Który olej nazywasz "jedyny słuszny"?
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Kosiarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 23 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: MIASTO MOCY... WROCŁAW
Kontakt:

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: Kosiarz » 16 mar 2007, 14:48

Motul zgadlem ??

Ja w swoim scierwie mam takowy :-)
Dupowóz Lancia KAPPA 2,4 TDi 97r
Zabawka do killowania FORD SIERRA 2.9 V6 12 v Coupe http://skocz.pl/ProjektV6
www.degeneracja.pl

Anonymous

kappa zatarty walek rozrzadu na wydechu!!!!

Post autor: Anonymous » 18 mar 2007, 20:34

jutro wysyłam wałek do świątka!!! zobaczymy jak założe to odpisze jak sie spisał swiatek!!! po weryfikacji i przemysleniu i dzieki waszym podpowiedzom stwierdzam ze przyczyna byly niewlasciwe luzy zaworowe. potwierdza to fakt ze jakies 15000 km temu regenerowalem cala głowice wymiana kilku gniazd, frezowanie szlifowanie i docieranie wlacznie z nowymi zaworami, prowadnicami, no wiadomo potem regulacja luzów i jazda...
.A bład był taki ze po remoncie glowicy po przejechaniu kilku tys kilosów powinienem zdjac dekiel i wyregulowac zawory bo napewno luzy musiały sie zmniejszyc,,, nie ma siły....A JA TEGO NIE ZROBIŁEM.. i o to taki finał mnie spotkał!!!!! ze zjechałem aż 6 krzywek a dwie ocalały.... :roll: [/b]

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: sloneczna » 18 mar 2007, 21:28

Jak mozna wyrególować zawory w 20v tam są tłoczki .Niema podkładek jak w silnikach 8v
Ale w instrukcji jest że powinny mieć 0,45 a 2,0T- 0,85.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: wujek » 18 mar 2007, 21:47

Witam,
2.0 16v turbo (a takiej dotyczy zatarcie) ma regulację płytkami. Jak 2.0 16v w Themie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: sloneczna » 18 mar 2007, 21:52

Sorki nie doczytałem .
Byłem w błedzie ,bo nie tak dawno kupowałem u Dedra4wd tłoczki do Alfy
2,0 16v i są identyczne jak w Kappie 20v.
Wujek- czyli to są te same silniki 16vT Thema-Kappa.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km

Post autor: wujek » 18 mar 2007, 22:09

Witam,
Podobne, kolektor dolotowy jest chyba inny. Ale, jak by się uparł, to resztę by chyba podmienił.
Pozdrawiam
PS
Jak w swojej byłej wyjąłem kolektor z VIS'em do regeneracji, to jeździłem na kolektorze od K 2.0 16 T.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”