Kappa - zatarty wałek rozrządu
Kappa - zatarty wałek rozrządu
Zatarlo krzywki walka rozrzadu na wydechu. Na 3
CYLINDRZE ZJECHALO KRZYWKE DO ZERA, A NA 1-2-4
zatarlo troszke. Stalo się to przy agresywnej jezdzie na autostradzie
przy prędkościach 150-200 km\h, temp. oleju wynosila 105 stopni c?
zaznaczam ze krzywki zatopione były w oleju wiec nie sadze żeby nie było
dostatecznej ilości oleju do smarowania krzywek, walek ssacy nie zostal
ani troche przytarty?. Jezdze na oleju Stell helix ultra 5w-40?
szukam przyczyny zatarcia walka..
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oczywiscie musze kupic walek!!!!!!!!!!!!!!
tel. 601 224 426 e-mail; >mtysek@wp.pl
CYLINDRZE ZJECHALO KRZYWKE DO ZERA, A NA 1-2-4
zatarlo troszke. Stalo się to przy agresywnej jezdzie na autostradzie
przy prędkościach 150-200 km\h, temp. oleju wynosila 105 stopni c?
zaznaczam ze krzywki zatopione były w oleju wiec nie sadze żeby nie było
dostatecznej ilości oleju do smarowania krzywek, walek ssacy nie zostal
ani troche przytarty?. Jezdze na oleju Stell helix ultra 5w-40?
szukam przyczyny zatarcia walka..
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oczywiscie musze kupic walek!!!!!!!!!!!!!!
tel. 601 224 426 e-mail; >mtysek@wp.pl
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Przyczyną mogą być nieoryginalne płytki regulujące - większa twardość niź twardość wałka .
Zadzwoń do Świątka w Bydgoszczy i zrób przy okazji upgrade wałków na 240 KM - w sumie niewielkie koszty a radość bardzo duża
Zadzwoń do Świątka w Bydgoszczy i zrób przy okazji upgrade wałków na 240 KM - w sumie niewielkie koszty a radość bardzo duża

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Nie wiem czy to ważne ,ale u mnie temperatura oleju w 20v FC(bo tam jest termometr dochodzi max do 80-90st (przy piłowaniu do odcięcia,a nie cackam się z nim wogóle) .Olej mam jedyny słuszny.
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
Jurek odszedł od nas na zawsze...
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Witam,
No to jest sporo do zrobienia - wymiana uszczelniaczy zaworowych, prowadnic, prawdopodobnie zaworów (będą podpalone). I, jak zdejmiesz głowicę, to obejrzyj denka tłoków - mogą być nadtopione.
Prawdopodobną przyczyną były niewłaściwe luzy zaworowe, może zwiększone ładowanie (reg. na turbinie).
To trochę horror, ale w doładowanych benzynkach ustawienie zaworów może sporo namieszać.
Pozdrawiam
No to jest sporo do zrobienia - wymiana uszczelniaczy zaworowych, prowadnic, prawdopodobnie zaworów (będą podpalone). I, jak zdejmiesz głowicę, to obejrzyj denka tłoków - mogą być nadtopione.
Prawdopodobną przyczyną były niewłaściwe luzy zaworowe, może zwiększone ładowanie (reg. na turbinie).
To trochę horror, ale w doładowanych benzynkach ustawienie zaworów może sporo namieszać.
Pozdrawiam
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
może zamiast kupować wałek (nowy lub używany) spróbuj swój stary oddać do napawania i utwardzenia do firmy Świątek Tuning w Bydgoszczy. Zajmują się takimi rzeczami a nawet robią sportowe wałki.
Jak kiedys rozmawialem z Nimi to twierdzili, ze słabe są krzywki w tych wałkach tzn. utwardzone powierzchniowo i jak beda źle ustawione luzy to krzywka zostanie "zjechana".
Jak kiedys rozmawialem z Nimi to twierdzili, ze słabe są krzywki w tych wałkach tzn. utwardzone powierzchniowo i jak beda źle ustawione luzy to krzywka zostanie "zjechana".
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Wałki od Świątka są tak "dobrej" jakości że czasami wytrzymują całe 40.000km, a o oleju z efektem metalic to już nie wspomnę.
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Który olej nazywasz "jedyny słuszny"?"sloneczna" pisze:Nie wiem czy to ważne ,ale u mnie temperatura oleju w 20v FC(bo tam jest termometr dochodzi max do 80-90st (przy piłowaniu do odcięcia,a nie cackam się z nim wogóle) .Olej mam jedyny słuszny.
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM

Alfa Romeo 145 1.6 TS
- Kosiarz
- Forumowicz/ka
- Posty: 63
- Rejestracja: 23 lut 2007, 0:00
- Lokalizacja: MIASTO MOCY... WROCŁAW
- Kontakt:
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Motul zgadlem ??
Ja w swoim scierwie mam takowy
Ja w swoim scierwie mam takowy

Dupowóz Lancia KAPPA 2,4 TDi 97r
Zabawka do killowania FORD SIERRA 2.9 V6 12 v Coupe http://skocz.pl/ProjektV6
www.degeneracja.pl
Zabawka do killowania FORD SIERRA 2.9 V6 12 v Coupe http://skocz.pl/ProjektV6
www.degeneracja.pl
kappa zatarty walek rozrzadu na wydechu!!!!
jutro wysyłam wałek do świątka!!! zobaczymy jak założe to odpisze jak sie spisał swiatek!!! po weryfikacji i przemysleniu i dzieki waszym podpowiedzom stwierdzam ze przyczyna byly niewlasciwe luzy zaworowe. potwierdza to fakt ze jakies 15000 km temu regenerowalem cala głowice wymiana kilku gniazd, frezowanie szlifowanie i docieranie wlacznie z nowymi zaworami, prowadnicami, no wiadomo potem regulacja luzów i jazda...
.A bład był taki ze po remoncie glowicy po przejechaniu kilku tys kilosów powinienem zdjac dekiel i wyregulowac zawory bo napewno luzy musiały sie zmniejszyc,,, nie ma siły....A JA TEGO NIE ZROBIŁEM.. i o to taki finał mnie spotkał!!!!! ze zjechałem aż 6 krzywek a dwie ocalały....
[/b]
.A bład był taki ze po remoncie glowicy po przejechaniu kilku tys kilosów powinienem zdjac dekiel i wyregulowac zawory bo napewno luzy musiały sie zmniejszyc,,, nie ma siły....A JA TEGO NIE ZROBIŁEM.. i o to taki finał mnie spotkał!!!!! ze zjechałem aż 6 krzywek a dwie ocalały....

kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Jak mozna wyrególować zawory w 20v tam są tłoczki .Niema podkładek jak w silnikach 8v
Ale w instrukcji jest że powinny mieć 0,45 a 2,0T- 0,85.
Ale w instrukcji jest że powinny mieć 0,45 a 2,0T- 0,85.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Witam,
2.0 16v turbo (a takiej dotyczy zatarcie) ma regulację płytkami. Jak 2.0 16v w Themie.
Pozdrawiam
2.0 16v turbo (a takiej dotyczy zatarcie) ma regulację płytkami. Jak 2.0 16v w Themie.
Pozdrawiam
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Sorki nie doczytałem .
Byłem w błedzie ,bo nie tak dawno kupowałem u Dedra4wd tłoczki do Alfy
2,0 16v i są identyczne jak w Kappie 20v.
Wujek- czyli to są te same silniki 16vT Thema-Kappa.
Byłem w błedzie ,bo nie tak dawno kupowałem u Dedra4wd tłoczki do Alfy
2,0 16v i są identyczne jak w Kappie 20v.
Wujek- czyli to są te same silniki 16vT Thema-Kappa.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
kappa zatarty walek roz na wydechu 2.0 16 v turbo 205km
Witam,
Podobne, kolektor dolotowy jest chyba inny. Ale, jak by się uparł, to resztę by chyba podmienił.
Pozdrawiam
PS
Jak w swojej byłej wyjąłem kolektor z VIS'em do regeneracji, to jeździłem na kolektorze od K 2.0 16 T.
Podobne, kolektor dolotowy jest chyba inny. Ale, jak by się uparł, to resztę by chyba podmienił.
Pozdrawiam
PS
Jak w swojej byłej wyjąłem kolektor z VIS'em do regeneracji, to jeździłem na kolektorze od K 2.0 16 T.