Kappa - po rozładowaniu akumulatora nie pali

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - po rozładowaniu akumulatora nie pali

Post autor: MaZuR » 07 kwie 2007, 9:57

V-tam

auto sterczało w garażu przez 4ry miesiące - odstawiane było jako w pełni sprawne - ale w tzw. międzyczasie rozładował się akumulator - a teraz po podłączeniu nowego aku rozrusznik kręci silnikiem ale auto nie odpala.
Na wyświetlaczu pojawia się komunikat brzmiący mniej więcej "electronic connection problem" :?

Ponoć auto ma gdzieś schowany czujnik wstrząsowy i toto może odcinać dopływ paliwa... pytanie brzmi - gdzie szukać tego cholerstwa?

Znalazłem wątek o kodach serwisowych - dziś sprawdzę co mi powie komp. ale pomyślałem że ktoś z Was już miał taki problem i może ma łatwą i przyjemną solucję :)


UWAGA - UPDATE PYTANIA NA DOLE STRONY 8)

Pozdrawiam
MaZuR
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 13:36 przez MaZuR, łącznie zmieniany 1 raz.
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

CimekKappa

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: CimekKappa » 08 kwie 2007, 23:26

Oj to chyba nie czujnik wstrzasoway....ten komunikat oznacza problem z polaczeniem elektrycznym, pewnie cos zasniedzialo. propomuje jakis preparat w spayu np Izol i popryskac po wszystkich zlaczach i wtyczkach..moze pomoze. w hondzie tak mialem ze w deszcz mi ciezko palila bo wilgotnialy zlacza wystarczyl ten preparat i teraz jest super.
w kappie czujnik wstrzasu jest pod siedzeniem kierowcy na takiej jakby belce -taki gumowy przycisk.....co ja sie go naszukalem po stluczce :D ale juz teraz nie zapomne do konca zycia :D ;)

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: MaZuR » 09 kwie 2007, 10:15

wielkie dzięki za info! :D

spróbuję z tym czujnikiem... mam wielgachną nadzieję że to to...
ale fakt - auto długo stało więc możliwe że coś zaśniedziało :?
auto jutro zostanie podpięte pod komputer - może uzyskam jakieś ciekawe informacje dot. tego co się z kapiszonem dzieje :wink:
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: prezesjm » 09 kwie 2007, 13:05

Mało prawdopodobne że to ten wspomniany wyłącznik, zresztą jak jest cicho to wyraźnie słychać czy pompa przez chwilę pracuje. Błąd połączenie elektrycznego pojawia się w wielu sytuacjach, jak jest wypięty Ecu to też jest błąd połączenia. Napisz jeszcze co pokazuje dioda czy kontrolka Immobilaizera. Jeśli auto długo stało to obowiązkowym punktem sprawdzenia instalacji Kappy jest
1. nitka masowa z aku do karoserii.
2.Na podszybiu po zdjęciu osłony tam gdzie jest filtr przeciwpyłkowy są bezpieczniki i przekaźniki zasilające ECU.
3. Sprawdzenie czy dochodzą podstawowe napięcia do ECU (zdarzały sie przypadki uszkodzeń wiązki)
Istnieje jeszcze teoretyczna możliwość że podczas powolnego spadku napięcia doszło do uszkodzenia Immobilaizera lub ECU. Jest to mało prawdopodobne jednak możliwe. Błąd uszkodzone połączenia elektryczne wyświetla Infocenter jak odpowiednie wejście Infocenter nie zostanie podane napięcie w określonym czasie od przekręcenia stacyjki, może być wiele powodów włącznie z brakiem Ecu.
Proponuje odłączyć Acu na parę minut w międzyczasie dorobić na próbę kawałek masy do karoserii i uważnie obserwować lampkę Immo.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: wujek » 09 kwie 2007, 14:45

Witam,
Słusznie prawisz prezesjm - ponowny reset ECU może być zbawiennym.
Podczas powolnego rozładowania akumulatora do zera mogą "ugrzęznąć" w układzie ECU jakieś statyczne napięcia i trzeba je usunąć.
Proponuję uzupełnienie:
- sprawdzić, czy auto nie jest wyposażone w fabryczny alarm i wyłączyć go kluczykiem na syrence (może dodatkowo założony alarm ma jakieś funkcje blokujące zapłon)
- odłączyć klemy na akumulatorze na parę minut (można je, po odłączeniu, zewrzeć na chwilkę)
- założyć klemy, załączyć zapłon i wyłączyć klimę na OFF (ustawiające się klapki i silniczek czujnika temperatury wnętrza mogą utrudnić nasłuchiwanie tego, co się dzieje w układzie)
- wyłączyć zapłon i załączyć ponownie obserwując kontrolkę Immo oraz, czy słychać załączenie pompy paliwa
- spróbować uruchomić silnik
Może dygnie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

update :(

Post autor: MaZuR » 10 kwie 2007, 10:26

Lancię podpięto pod kompa - komp serwisowy nie widzi ecu :-(
Reset zrobiony - nie pomogło ;/
po naciśnięciu clima datei przekręceniu kluczyka w pozycję MAR wyświetlacz pokazuje "-FF-" :evil:

heeelp! :o
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: prezesjm » 10 kwie 2007, 10:48

He he, może ktoś podprowadził ECU ?
A na poważnie jeśli brak jest masy , napięć zasilających to też nie będzie widział ECU. Który rocznik kappy, kontrolka immo jest między nawiewami czy na desce rozdzielczej, jak się zachowuje ? Diagnostyka Ecu w Kappie jest robiona przez układ immo, jeżeli w w module immo szwankuje przekaźnik lub jest moduł uszkodzony, nie ma zasilania, zła masa (wspólna z masą ECU na silniku) to nie będzie komunikacji z ECU. Można próbować podłączyć się bezpośrednio do linii K w ECU pin 54 pomijając tym samym układ Immo. Sprawdź bezpiecznik serwis 20 zasila układ Immobilaizera.

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: MaZuR » 10 kwie 2007, 11:38

Wielkie dzięki za odpowiedź!
Dioda od immo jest na desce między nawiewami - po przekręceniu kluczyka świeci się światłem ciągłym (a IMO powinna zgasnąć)
Kappa rocznik 1998.
Dzwoniłem do warsztatu - ponoć w okolicach filtra p-pyłkowego nie ma żadnych bezpieczników/przekaźników - czyżby trzeba było zdjąć całe podszybie(tj zdejmować łapy wycieraczek itp?)
Mógłbyś powiedzieć gdzie szukać bezpiecznika od immo? jest mapa bezpieczników w instrukcji?

Wieczorem do nich podjadę i będę się pocił z tą nieszczęsną elektryką :evil:

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 10:04 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: prezesjm » 10 kwie 2007, 13:16

Rocznik masz taki że może być tak lub tak. Normalnie dioda immo powinna mrugać, po przekręceniu stacyjki jeśli zgaśnie to kody zgadzają się i auto można odpalić, jeżeli świeci światłem ciągłym to coś jest nie tak. Uszkodzony układ immo, uszkodzony ECU, coś z antenką do transpondera przy stacyjce. Dopóki nie doprowadzisz do zgaśnięcia lampki to szkoda kręcić auto nie zapali. Bezpiecznik od immo to jak pisałem serwis 20 i jest w głównej skrzynce bezpiecznikowej pod kierownicą po lewej stronie, trzeba odkręcić maskownicę. Skoro immo świeci i mruga to jest sprawny. Na początek zdejmij osłonę kolumny kierowniczej i w górnej części na kolumnie zobaczysz złączkę z cienkimi przewodami brązowy i zielony jak pamiętam chyba, to jest sygnał z anteny do immobilaizera. Trzeba rozpiąć tę złączkę i potraktować preparatem do styków. To nic nie kosztuje a może to tylko z tym problem. Ale na początek po raz setny radzę wymienić klemę minusową na akumulatorze i dorobić dodatkową nitkę masową do karoserii, naprawdę może zdziałać cuda. Zdjęcie ramion wycieraczek i odkręcenie plastikowej maskownicy wybitnie ułatwia szukanie bezpieczników na podszybiu, są tam bezpieczniki od wtrysku, Abs`u, przekaźniki od wtrysku i pompy paliwa, duży bezpiecznik zasilający całą tylnią centralkę, główny rozgałęźnik plusa zasilania w tym oczywiście zasilanie stały plus Ecu silnika. Plus zasilania po stacyjce dla Ecu jest także na podszybiu ale w okolicach zbiorniczka na płyn wspomagania kierownicy ( 3 pinowe złącze). Warto jeszcze sprawdzić złączkę przed nogami pasażera, po zdjęciu maskownicy która przykrywa Ecu bliżej w stronę słupka drzwi, są dwie białe złączki, przez nie m.in. jest komunikacja Immo - ECU, masa Immo. Warto poruszać i popsikać preparatu.

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: MaZuR » 10 kwie 2007, 14:16

Wielkie dzięki prezesjm - wieczorem jadę do warsztatu i będę walczył... mam nadzieję że coś się uda zrobić.


Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 10:04 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Literówki - poprawiłem
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

update....

Post autor: MaZuR » 10 kwie 2007, 21:23

no i nici...
minus aku podpięty do masy na aucie,
bezpieczniki, złączki itp przejrzane,
niefabryczny alarm został wycięty,
reset ecu i immo za pomocą bezpiecznika i klem nic nie dał...
auto było podpięte pod kompa ale z żadnej z wtyczek nie chciał się on połączyć z ecu...

jednym słowem - masakra :cry:

ale za to wykryłem jakąś straszną profanację...

wiązka czarnych kabli, która powinna iść do seryjnego alarmu (okolice nóg pasażera) jest pocięta i pospinana z niefabrycznym alarmem.. wygląda to niezbyt ciekawie...

jutro holuję auto do ASO... niech oni się pocą... może mają jakiś patent na odwieszenie kompa 8O
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: wujek » 10 kwie 2007, 21:50

Witam,
To zainteresuj się tą pociętą wiązką - warto zobaczyć, czy nie jest wcięta w Immo lub ECU. Jeżeli zawiódł dopinany alarm (a to wielce prawdopodobne) to rozłączenie w tej wiązce uniemożliwi uruchomienie auta.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Bojów ciąg dalszy!

Post autor: MaZuR » 13 kwie 2007, 13:35

elektronik dogrzebał się do kompa i postawił diagnozę:

występuje brak zasilania na kablu idącym do ecu (plus B 30) na Pin 18 sterownika, po podaniu zasilania na 18 pin ECU po przekręceniu kluczyka samochód się uruchamia : yesyes : ale zapala się "Check Engine" i pojawia się informacja o uszkodzeniu czujnika położenia wału (czyli auto nie powinno się w ogóle uruchamiać!?)

Pytanie brzmi:
Czy jest możliwe żeby immobiliser odcinał zasilanie 18tego PINu ECU?
Czy jeszcze jakieś urządzenie jest zasilane tym samym kablem co komputer pokładowy??

Wg. elektronika na schemacie widać że na kablu +B30 idącym do ECU powinny być dwa bezpieczniki - 30A i 7,5A... otóż elektronik nie może znaleźć tego 7,5A bezpiecznika (jak to będzie to co nie pozwalało na uruchomienie auta to się strasznie wścieknę).

Za wszelką odpowiedź na ww. pytania będę ogromnie wdzięczny!!
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 10:05 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa 2.4'98 po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić :(

Post autor: prezesjm » 13 kwie 2007, 19:23

Już pisałem gdzie są te bezpieczniki , obydwa są na podszybiu przy filtrze kabinowym, jest to bezpośrednie zasilanie z akumulatora (na stałe) bezpiecznik 30 A, rozdziela sie na kilka bloków przekaźniki i następnie przez ten 7,5A idzie na pin 18. Nic innego nie jest zasilane z tego kabelka. Oryginalny immo nie odcina żadnego zasilania . Jeżeli bezpiecznik będzie dobry to pozostaje tylko uszkodzona wiązka, jest to dość prawdopodobne bo zdarzało się, może jakiś zwierzaczek pomógł. Wiązka jest nad listwą kierowniczą w takiej osłonie z na przegrodzie silnikowej, jak jest silnik w aucie to dostęp tragiczny, tylko z kanału. Wiązka wchodzi do kabiny przy nogach pasażera. Silnik pracuje w trybie awaryjnym, trzeba sprawdzić ten czujnik, może tylko coś z wtyczką, gorzej jak z wiązką.

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Podziękowania dla wszystkich za pomoc!!

Post autor: MaZuR » 18 kwie 2007, 14:27

Wielkie ale to WIELKIE dzięki!!

Od wczoraj moja kappa jeździ (i to jak!)

Szczególne podziękowania należą się Prezesjm'owi :pub2: - za pomoc, cierpliwość i schemat elektryki w Kappie!!

Okazało się że przewód zasilający ECU był przecięty! 8O
Po zlutowaniu wszelkie problemy minęły (ale elektryk się naszukał...)! : yesyes :

Jeszcze raz wielkie dzięki!!!!
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”