Dedra- FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: norbiwolow » 05 gru 2006, 21:54

a czy ktoś zakładał taki filtr do kappy 3.0 v6 - z gazem ??? czy jest sens ???
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

madman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 14 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Cieszyn

PatrykLancia, pytanie!

Post autor: madman » 01 kwie 2007, 13:27

Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem ;) ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory :)
Delta TURBO diesel ;) by madman :D

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: norbiwolow » 01 kwie 2007, 14:20

ja zakupiłem oryginalny filtr K&N do lancia Kappa - jeszcze nie zakładany - czeka na kompleksowego stage I :)

Obrazek

Cena na allegro 210 zeta. do mojego silnika 3.0 V6 zgodnie z zaleceniami mechanika stożek nic nie wniesie a sportowy filtr pasujący w miejsce fabrycznego jak najbardziej polepszy dotlenienie silnika !!!

Obrazek

p.s. co myślicie o wycięciu katalizatora aby odetkać trochę wydech ???
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Młody » 01 kwie 2007, 18:11

Hehe PCV. :D
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: PatrykLancia, pytanie!

Post autor: Patryklancia » 02 kwie 2007, 9:18

"madman" pisze:Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem ;) ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory :)
Fiat stilo ,Fiat Panda , Fiat Grande Punto maja wszystkie ten sam kierunek :wink:
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: PatrykLancia, pytanie!

Post autor: Kubek » 02 kwie 2007, 13:54

"Patryklancia" pisze:
"madman" pisze:Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem ;) ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory :)
Fiat stilo ,Fiat Panda , Fiat Grande Punto maja wszystkie ten sam kierunek :wink:
Pasuja bez problemu do Dedry ? Jaka cena za nie ? zalatwisz ? :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Patryklancia » 02 kwie 2007, 15:06

Dokładnie to jest kierunek stosowany w : Fiatach Panda, Grande Punto , Stilo, Idea,Multipla,Doblo, natomiast również w Lanci Musa to jest orginał carello i sztuka kosztuje 27zł obecnie.
Lekko trzeba powiększyć otwór w błotniku w dedrze są mniejsze kierunki natomiast w kostkach należy przyciać jeden ząbek i pasuje orginalna do kostka do tej oprawki
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Kubek » 02 kwie 2007, 15:13

Super dzieki, popytam w sklepie o to :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Kubek » 06 kwie 2007, 3:07

Wypas, narazie je odpuszcze bo mam duzo innych wydatkow ale w pozniejszym terminie to bedzie piorytet :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Patryklancia » 19 kwie 2007, 14:52

Dzisiaj zmieniłem stożek na większy , już wiekszy sie nie zmieści :wink: ale przedewszystkim jest to nowa technologia :
Filtr wykonano w technologii SSM (Stainless Steel Mesh) - medium filtrującym jest drobna prasowana siatka z wysokogatunkowej stali nierdzewnej. Siatka SSM stawia znacznie mniejszy opór przepływowi powietrza, zachowując jednocześnie dostateczną filtrację. Dodatkowo regularny układ szczelin wprowadza znacznie mniej zaburzeń aerodynamicznych w porównaniu do filtrów papierowych i bawełnianych.

Filtr jest wielokrotnego użytku. Siatkę SSM czyści się za pomocą uniwersalnych środków odtłuszczających typu WD-40 lub X-40. Filtr nie wymaga impregnacji zakupu olejków i preparatów do czyszczenia, wystarczy ciepła woda i płyn , i po chwili można jechać dalej , bawełniany zamiennik należy suszyć i czekać. Jest filtrem dożywotnim.

Mam takowe w ofercie cena dla klubowiczów 90zł u konkurencji na allegro taki 150zł sprawdź :)

Obrazek

Obrazek
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Miro » 30 kwie 2007, 14:44

Ja nie dawno zamontowałem stożek w mojej Themie :D
Aby zobaczyć kliknij tu
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
grzesko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 79
Rejestracja: 27 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: grzesko » 30 kwie 2007, 17:41

"Patryklancia" pisze:Dzisiaj zmieniłem stożek na większy , już wiekszy sie nie zmieści :wink: ale przedewszystkim jest to nowa technologia :
Filtr wykonano w technologii SSM (Stainless Steel Mesh) - medium filtrującym jest drobna prasowana siatka z wysokogatunkowej stali nierdzewnej. Siatka SSM stawia znacznie mniejszy opór przepływowi powietrza, zachowując jednocześnie dostateczną filtrację. Dodatkowo regularny układ szczelin wprowadza znacznie mniej zaburzeń aerodynamicznych w porównaniu do filtrów papierowych i bawełnianych.

Filtr jest wielokrotnego użytku. Siatkę SSM czyści się za pomocą uniwersalnych środków odtłuszczających typu WD-40 lub X-40. Filtr nie wymaga impregnacji zakupu olejków i preparatów do czyszczenia, wystarczy ciepła woda i płyn , i po chwili można jechać dalej , bawełniany zamiennik należy suszyć i czekać. Jest filtrem dożywotnim.

Mam takowe w ofercie cena dla klubowiczów 90zł u konkurencji na allegro taki 150zł sprawdź :)

Obrazek

Obrazek
Mam taki zamontowany identyczny juz od ponad roku i fajnie burczy jak sie gaz wcisnie
Obrazek : yesyes : [/url]
lancia dedra-2.0 8V --91 rok---DESKA DIGITAL--------srodek prawdziwa czarna skora,lampy tylnie wymienione na nowe z modelu 96

Ciagnik .....100 tys , naczepa .....150 =wolne w swieta....bezcenne.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: dunin » 10 paź 2007, 21:45

dobra, ja nie o Dedrze. zwykły papierowy filtr do mojej Y10Turbo kosztuje ponad 50zł + przesyłka i jest ogólnie ciężko dostępny. w związku z tym poleciałbym ze stożkiem, ale nie bardzo widzę sens montowania go w miejscu, gdzie oryginalnie była puszka. nie ma tam zbyt dużo powietrza, a poza tym dużo kluczenia z rurami. widziałem w kilku (poważnych, nie zbajerowanych na pokaz) samochodach stożki montowane bezpośrednio na turbinie. u mnie byłoby łatwiej, a poza tym jest to na wysokości otworów w zderzaku, więc świeżego powietrza pod dostatkiem.
Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

dawidson

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: dawidson » 02 maja 2008, 13:54

"dunin" pisze: Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
sprezarka i tak nadmucha wiecej niz potrzebujesz wiec dlugosci dolotu itd mozesz olac.
pamietaj tylko ze to co sie odczuwa to odsuniecie turbiny od zaworow wydechowych oraz powiek lub powiekszenie ukladu dolotwego (wiekszy IC, grubsze i dluzsze przewody dolotowe).

A wracajac do tematu stozkow:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!

Post autor: Wolek » 08 maja 2008, 15:41

Chciał bym przypomnieć, że montaż stożka wbrew pozorom nie jest taki łatwy. Bardzo dużą rolę w przepustowości i oczyszczaniu powietrza ma materiał, z którego jest zrobiony filktr. Dlatego renemowani producenci stosują specjalne gąbki lub bawełnę. Ma to też wpływ na osiągi silnika. I mimo subiektywnych odczuć typu ładny dzwięk spod maski czasem efekt może być dokładnie odwrotny. Seryjna puszka filtra jest obliczana (pojemnościowo) pod konkretny dolot i silnik. Mój znajomy ma w tym temaci duże doświadczenie. Próbował różnych dolotów w kadecie gsi16v. Byłą wkładka k&n z dolotem zimnego powietrza do puszki, w innej opcji rura doprowadzająca powietrze była założona, ale nie wsunięta na wlot do puchy i z tego wszystkiego auto ma najlepsze osiągi na seryjnym papierowym wkładzie z dolotem zimnego powierza ze zderzaka. Natomiast gsi16 na stożku chodzi fatalnie. Pomijam fakt, że kiepskiej jakości filtr przeuszcza mnóswo zanieczyszczeń. Szczególnie widać to jeśli ktoś ma gaz (lpg zawsze zostawia nieco kljejącego nalotu w dolocie). Widać wtedy mnóstwo brudu poprzyklejanego do kolektora i przepustnicy.
Jesli ktoś uważa, że osiągi samochodu na filtrze stożkowym się poprawiły to proponuję nagrac sobie dwa filmiki z przyspieszeniem włąsnego samochodu: jeden na serii drugi na stożku i porównać :) . Natomiast jeśli chodzi o spalanie LPG to faktycznie, przeważnie się zmniejsza z tytułu łatwiejszego przepływu powietrza przez filtr, tym samym mniejszego "ssania" w przewodzie doprowadzającym gaz do miksera 8)
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”