Dedra- FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
a czy ktoś zakładał taki filtr do kappy 3.0 v6 - z gazem ??? czy jest sens ???
PatrykLancia, pytanie!
Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem
ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory 


Delta TURBO diesel
by madman 


- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
ja zakupiłem oryginalny filtr K&N do lancia Kappa - jeszcze nie zakładany - czeka na kompleksowego stage I

Cena na allegro 210 zeta. do mojego silnika 3.0 V6 zgodnie z zaleceniami mechanika stożek nic nie wniesie a sportowy filtr pasujący w miejsce fabrycznego jak najbardziej polepszy dotlenienie silnika !!!

p.s. co myślicie o wycięciu katalizatora aby odetkać trochę wydech ???


Cena na allegro 210 zeta. do mojego silnika 3.0 V6 zgodnie z zaleceniami mechanika stożek nic nie wniesie a sportowy filtr pasujący w miejsce fabrycznego jak najbardziej polepszy dotlenienie silnika !!!

p.s. co myślicie o wycięciu katalizatora aby odetkać trochę wydech ???
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Re: PatrykLancia, pytanie!
Fiat stilo ,Fiat Panda , Fiat Grande Punto maja wszystkie ten sam kierunek"madman" pisze:Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiemale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory

Re: PatrykLancia, pytanie!
Pasuja bez problemu do Dedry ? Jaka cena za nie ? zalatwisz ?"Patryklancia" pisze:Fiat stilo ,Fiat Panda , Fiat Grande Punto maja wszystkie ten sam kierunek"madman" pisze:Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiemale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory

Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Dokładnie to jest kierunek stosowany w : Fiatach Panda, Grande Punto , Stilo, Idea,Multipla,Doblo, natomiast również w Lanci Musa to jest orginał carello i sztuka kosztuje 27zł obecnie.
Lekko trzeba powiększyć otwór w błotniku w dedrze są mniejsze kierunki natomiast w kostkach należy przyciać jeden ząbek i pasuje orginalna do kostka do tej oprawki
Lekko trzeba powiększyć otwór w błotniku w dedrze są mniejsze kierunki natomiast w kostkach należy przyciać jeden ząbek i pasuje orginalna do kostka do tej oprawki
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Super dzieki, popytam w sklepie o to 

Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Wypas, narazie je odpuszcze bo mam duzo innych wydatkow ale w pozniejszym terminie to bedzie piorytet 

Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Dzisiaj zmieniłem stożek na większy , już wiekszy sie nie zmieści
ale przedewszystkim jest to nowa technologia :
Filtr wykonano w technologii SSM (Stainless Steel Mesh) - medium filtrującym jest drobna prasowana siatka z wysokogatunkowej stali nierdzewnej. Siatka SSM stawia znacznie mniejszy opór przepływowi powietrza, zachowując jednocześnie dostateczną filtrację. Dodatkowo regularny układ szczelin wprowadza znacznie mniej zaburzeń aerodynamicznych w porównaniu do filtrów papierowych i bawełnianych.
Filtr jest wielokrotnego użytku. Siatkę SSM czyści się za pomocą uniwersalnych środków odtłuszczających typu WD-40 lub X-40. Filtr nie wymaga impregnacji zakupu olejków i preparatów do czyszczenia, wystarczy ciepła woda i płyn , i po chwili można jechać dalej , bawełniany zamiennik należy suszyć i czekać. Jest filtrem dożywotnim.
Mam takowe w ofercie cena dla klubowiczów 90zł u konkurencji na allegro taki 150zł sprawdź



Filtr wykonano w technologii SSM (Stainless Steel Mesh) - medium filtrującym jest drobna prasowana siatka z wysokogatunkowej stali nierdzewnej. Siatka SSM stawia znacznie mniejszy opór przepływowi powietrza, zachowując jednocześnie dostateczną filtrację. Dodatkowo regularny układ szczelin wprowadza znacznie mniej zaburzeń aerodynamicznych w porównaniu do filtrów papierowych i bawełnianych.
Filtr jest wielokrotnego użytku. Siatkę SSM czyści się za pomocą uniwersalnych środków odtłuszczających typu WD-40 lub X-40. Filtr nie wymaga impregnacji zakupu olejków i preparatów do czyszczenia, wystarczy ciepła woda i płyn , i po chwili można jechać dalej , bawełniany zamiennik należy suszyć i czekać. Jest filtrem dożywotnim.
Mam takowe w ofercie cena dla klubowiczów 90zł u konkurencji na allegro taki 150zł sprawdź



FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Mam taki zamontowany identyczny juz od ponad roku i fajnie burczy jak sie gaz wcisnie"Patryklancia" pisze:Dzisiaj zmieniłem stożek na większy , już wiekszy sie nie zmieściale przedewszystkim jest to nowa technologia :
Filtr wykonano w technologii SSM (Stainless Steel Mesh) - medium filtrującym jest drobna prasowana siatka z wysokogatunkowej stali nierdzewnej. Siatka SSM stawia znacznie mniejszy opór przepływowi powietrza, zachowując jednocześnie dostateczną filtrację. Dodatkowo regularny układ szczelin wprowadza znacznie mniej zaburzeń aerodynamicznych w porównaniu do filtrów papierowych i bawełnianych.
Filtr jest wielokrotnego użytku. Siatkę SSM czyści się za pomocą uniwersalnych środków odtłuszczających typu WD-40 lub X-40. Filtr nie wymaga impregnacji zakupu olejków i preparatów do czyszczenia, wystarczy ciepła woda i płyn , i po chwili można jechać dalej , bawełniany zamiennik należy suszyć i czekać. Jest filtrem dożywotnim.
Mam takowe w ofercie cena dla klubowiczów 90zł u konkurencji na allegro taki 150zł sprawdź![]()


lancia dedra-2.0 8V --91 rok---DESKA DIGITAL--------srodek prawdziwa czarna skora,lampy tylnie wymienione na nowe z modelu 96
Ciagnik .....100 tys , naczepa .....150 =wolne w swieta....bezcenne.
Ciagnik .....100 tys , naczepa .....150 =wolne w swieta....bezcenne.
FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
dobra, ja nie o Dedrze. zwykły papierowy filtr do mojej Y10Turbo kosztuje ponad 50zł + przesyłka i jest ogólnie ciężko dostępny. w związku z tym poleciałbym ze stożkiem, ale nie bardzo widzę sens montowania go w miejscu, gdzie oryginalnie była puszka. nie ma tam zbyt dużo powietrza, a poza tym dużo kluczenia z rurami. widziałem w kilku (poważnych, nie zbajerowanych na pokaz) samochodach stożki montowane bezpośrednio na turbinie. u mnie byłoby łatwiej, a poza tym jest to na wysokości otworów w zderzaku, więc świeżego powietrza pod dostatkiem.
Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
sprezarka i tak nadmucha wiecej niz potrzebujesz wiec dlugosci dolotu itd mozesz olac."dunin" pisze: Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
pamietaj tylko ze to co sie odczuwa to odsuniecie turbiny od zaworow wydechowych oraz powiek lub powiekszenie ukladu dolotwego (wiekszy IC, grubsze i dluzsze przewody dolotowe).
A wracajac do tematu stozkow:



FIltr stożkowy-nowe zdjęcia!!!
Chciał bym przypomnieć, że montaż stożka wbrew pozorom nie jest taki łatwy. Bardzo dużą rolę w przepustowości i oczyszczaniu powietrza ma materiał, z którego jest zrobiony filktr. Dlatego renemowani producenci stosują specjalne gąbki lub bawełnę. Ma to też wpływ na osiągi silnika. I mimo subiektywnych odczuć typu ładny dzwięk spod maski czasem efekt może być dokładnie odwrotny. Seryjna puszka filtra jest obliczana (pojemnościowo) pod konkretny dolot i silnik. Mój znajomy ma w tym temaci duże doświadczenie. Próbował różnych dolotów w kadecie gsi16v. Byłą wkładka k&n z dolotem zimnego powietrza do puszki, w innej opcji rura doprowadzająca powietrze była założona, ale nie wsunięta na wlot do puchy i z tego wszystkiego auto ma najlepsze osiągi na seryjnym papierowym wkładzie z dolotem zimnego powierza ze zderzaka. Natomiast gsi16 na stożku chodzi fatalnie. Pomijam fakt, że kiepskiej jakości filtr przeuszcza mnóswo zanieczyszczeń. Szczególnie widać to jeśli ktoś ma gaz (lpg zawsze zostawia nieco kljejącego nalotu w dolocie). Widać wtedy mnóstwo brudu poprzyklejanego do kolektora i przepustnicy.
Jesli ktoś uważa, że osiągi samochodu na filtrze stożkowym się poprawiły to proponuję nagrac sobie dwa filmiki z przyspieszeniem włąsnego samochodu: jeden na serii drugi na stożku i porównać
. Natomiast jeśli chodzi o spalanie LPG to faktycznie, przeważnie się zmniejsza z tytułu łatwiejszego przepływu powietrza przez filtr, tym samym mniejszego "ssania" w przewodzie doprowadzającym gaz do miksera 
Jesli ktoś uważa, że osiągi samochodu na filtrze stożkowym się poprawiły to proponuję nagrac sobie dwa filmiki z przyspieszeniem włąsnego samochodu: jeden na serii drugi na stożku i porównać


Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2