Kappa - alternator

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - alternator

Post autor: Marcin_D » 28 maja 2007, 11:51

Mam Kappe 2,4 20V i zastanawia mnie czy jakiś magik nie wymieniał w niej alternatora i nie założył niewłaściwego. Objaw mam taki, że jak właczę klime to spada ładowanie - masa sprawdzona, akumulator nowy.
Muszę sprawdzić szczotki na alternatorze tym co jest, ale łatwiej będzie mi zerknąc czy jest właściwy alternator - po modelu chyba dojdę.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: wujekp » 28 maja 2007, 18:40

"Marcin_D" pisze:Mam Kappe 2,4 20V i zastanawia mnie czy jakiś magik nie wymieniał w niej alternatora i nie założył niewłaściwego. Objaw mam taki, że jak właczę klime to spada ładowanie - masa sprawdzona, akumulator nowy.
Mnie też spada. Może te typy tak mają?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

dabar2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraśnik

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: dabar2 » 28 maja 2007, 19:10

ogólnie mówiąc...gdy się jedzie to raczej nie spada ładowanie
Lancia Kappa 2,4JTD, 609101027

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: wujekp » 28 maja 2007, 19:23

"dabar2" pisze:ogólnie mówiąc...gdy się jedzie to raczej nie spada ładowanie
Nie no oczywiście na wolnych obrotach :?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: ARman » 28 maja 2007, 22:10

hmz... na wolnych mam to samo w kappie, a gdy jade to norma.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: sloneczna » 29 maja 2007, 0:20

U mie spada tylko jak jest włączona klima i włączy się wentylator .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: Przemo » 29 maja 2007, 18:59

Chyba ten typ tak ma. Mam to samo.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: Marcin_D » 01 cze 2007, 14:03

"sloneczna" pisze:U mie spada tylko jak jest włączona klima i włączy się wentylator .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .
Chwila to jak masz jak nie masz właczonej klimy - znaczy się na jakim poziomie jest wskazówka na wskaźniku.
Ja normalnie mam na wskaźniku wskazówkę pionowo (kąt 90 stopni) czyli licząc ze wskaźnika pokazuje 12V, ale mierząc na klemach miernikiem jest 14,2 -14,4V czyli jest OK. Jak włącze klimę to wskazówka spada na 1/4 skali (kąt 45 stopni) czyli jakieś 10V i niedoładowuje wtedy aku.

NO ale widzę, że nikt się nie wypowie na temat tego alternatora.

Może jacyś nasi forumowi mechanicy będa wiedzieli np. LT czy PrezesJM albo Wujek
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: schab » 01 cze 2007, 14:52

"Marcin_D" pisze:[Może jacyś nasi forumowi mechanicy będa wiedzieli np. LT czy PrezesJM albo Wujek
Są jeszcze inni ...
Mówisz - masz :http://img511.imageshack.us/img511/6101 ... og7.th.jpg[/img]
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: Marcin_D » 08 cze 2007, 14:24

Dziękuje bardzo, patrzyłem na allegro i doszedłem że 120A powinien być.
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: volf » 08 cze 2007, 22:40

"Marcin_D" pisze:Dziękuje bardzo, patrzyłem na allegro i doszedłem że 120A powinien być.
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).
W TDS jest 100-amperowy, ale jak na razie nie narzekam na ładowanie. Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: sloneczna » 09 cze 2007, 0:29

Ja normalnie wszystko oprócz klimy mam dwie kreski za pionową .Po włączeniu klimy i włączeniu się na postoju wentylatorów chłodnicy mam dokładnie pion.Ile tam jest wolt nie mierzyłem ale sprawdzę miernikiem jak to się ma faktycznie .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - jaki powinien być alternator

Post autor: Wujek_2000 » 09 cze 2007, 19:27

Miałem ten sam problem, spadek mocy po włączeniu klimy, zaniosłem alternator do mojego magika i oczywiście okazało się, że jestr w nim sporo do wymiany, szczotki, łożyska itp. Generalnie ten typ tak nie ma i zwykle jest to wina właśnie alternatora. Niestety położenie tego elementu w Kappie jest tak fatalne, zę często zbiera on wodę i inne zabrudzenia a wiadomo czym to się kończy. Nawet kiedy dbamy o alternator i wypychamy autko z myjni żeby wyschło zanim je uruchomimy, to i tak żywotność alternatora rzadko przekracza 3 lata. Proponuję zacząć od wizyty u speca i regenerację alternatora oraz jego wyczyszczenie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1620
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - alternator

Post autor: Johnny » 11 gru 2015, 19:51

Panowie odgrzeje kotleta pytanie brzmi czy w kappie występują różne rodzaje alternatorów firmy Bosch? Wiem, że mam boscha 120 ale nie pamiętam jego numeru a muszę dobrać regulator napięcia. Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - alternator

Post autor: Bartek-Lodz » 12 gru 2015, 16:24

Z regeneracją tych alternatorów jest problem przez chiński mostek, który wstawiają podczas regeneracji. Ja już nie będę się znów rozpisywać bo już kiedyś pisałem o tym i to dużo - najlepiej kupić nowy oryginalny altek BOSCHA i mieć spokój na kilka lat. Sam mostek oryginalny to koszt prawie 400 PLN. Najtaniej idzie założyć ciut mniejsze kółko o krótszy pasek.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”