Kappa - alternator
Kappa - alternator
Mam Kappe 2,4 20V i zastanawia mnie czy jakiś magik nie wymieniał w niej alternatora i nie założył niewłaściwego. Objaw mam taki, że jak właczę klime to spada ładowanie - masa sprawdzona, akumulator nowy.
Muszę sprawdzić szczotki na alternatorze tym co jest, ale łatwiej będzie mi zerknąc czy jest właściwy alternator - po modelu chyba dojdę.
Muszę sprawdzić szczotki na alternatorze tym co jest, ale łatwiej będzie mi zerknąc czy jest właściwy alternator - po modelu chyba dojdę.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Re: Kappa - jaki powinien być alternator
Mnie też spada. Może te typy tak mają?"Marcin_D" pisze:Mam Kappe 2,4 20V i zastanawia mnie czy jakiś magik nie wymieniał w niej alternatora i nie założył niewłaściwego. Objaw mam taki, że jak właczę klime to spada ładowanie - masa sprawdzona, akumulator nowy.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Kraśnik
Kappa - jaki powinien być alternator
ogólnie mówiąc...gdy się jedzie to raczej nie spada ładowanie
Lancia Kappa 2,4JTD, 609101027
Kappa - jaki powinien być alternator
Nie no oczywiście na wolnych obrotach"dabar2" pisze:ogólnie mówiąc...gdy się jedzie to raczej nie spada ładowanie

Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

Kappa - jaki powinien być alternator
hmz... na wolnych mam to samo w kappie, a gdy jade to norma.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90
Kappa - jaki powinien być alternator
U mie spada tylko jak jest włączona klima i włączy się wentylator .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Kappa - jaki powinien być alternator
Chyba ten typ tak ma. Mam to samo.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM

Alfa Romeo 145 1.6 TS
Kappa - jaki powinien być alternator
Chwila to jak masz jak nie masz właczonej klimy - znaczy się na jakim poziomie jest wskazówka na wskaźniku."sloneczna" pisze:U mie spada tylko jak jest włączona klima i włączy się wentylator .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .
Ja normalnie mam na wskaźniku wskazówkę pionowo (kąt 90 stopni) czyli licząc ze wskaźnika pokazuje 12V, ale mierząc na klemach miernikiem jest 14,2 -14,4V czyli jest OK. Jak włącze klimę to wskazówka spada na 1/4 skali (kąt 45 stopni) czyli jakieś 10V i niedoładowuje wtedy aku.
NO ale widzę, że nikt się nie wypowie na temat tego alternatora.
Może jacyś nasi forumowi mechanicy będa wiedzieli np. LT czy PrezesJM albo Wujek
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - jaki powinien być alternator
Są jeszcze inni ..."Marcin_D" pisze:[Może jacyś nasi forumowi mechanicy będa wiedzieli np. LT czy PrezesJM albo Wujek
Mówisz - masz :http://img511.imageshack.us/img511/6101 ... og7.th.jpg[/img]
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Kappa - jaki powinien być alternator
Dziękuje bardzo, patrzyłem na allegro i doszedłem że 120A powinien być.
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - jaki powinien być alternator
W TDS jest 100-amperowy, ale jak na razie nie narzekam na ładowanie. Pozdrawiam."Marcin_D" pisze:Dziękuje bardzo, patrzyłem na allegro i doszedłem że 120A powinien być.
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).
KAPPA TDS & JTD
Kappa - jaki powinien być alternator
Ja normalnie wszystko oprócz klimy mam dwie kreski za pionową .Po włączeniu klimy i włączeniu się na postoju wentylatorów chłodnicy mam dokładnie pion.Ile tam jest wolt nie mierzyłem ale sprawdzę miernikiem jak to się ma faktycznie .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - jaki powinien być alternator
Miałem ten sam problem, spadek mocy po włączeniu klimy, zaniosłem alternator do mojego magika i oczywiście okazało się, że jestr w nim sporo do wymiany, szczotki, łożyska itp. Generalnie ten typ tak nie ma i zwykle jest to wina właśnie alternatora. Niestety położenie tego elementu w Kappie jest tak fatalne, zę często zbiera on wodę i inne zabrudzenia a wiadomo czym to się kończy. Nawet kiedy dbamy o alternator i wypychamy autko z myjni żeby wyschło zanim je uruchomimy, to i tak żywotność alternatora rzadko przekracza 3 lata. Proponuję zacząć od wizyty u speca i regenerację alternatora oraz jego wyczyszczenie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1620
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - alternator
Panowie odgrzeje kotleta pytanie brzmi czy w kappie występują różne rodzaje alternatorów firmy Bosch? Wiem, że mam boscha 120 ale nie pamiętam jego numeru a muszę dobrać regulator napięcia. Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - alternator
Z regeneracją tych alternatorów jest problem przez chiński mostek, który wstawiają podczas regeneracji. Ja już nie będę się znów rozpisywać bo już kiedyś pisałem o tym i to dużo - najlepiej kupić nowy oryginalny altek BOSCHA i mieć spokój na kilka lat. Sam mostek oryginalny to koszt prawie 400 PLN. Najtaniej idzie założyć ciut mniejsze kółko o krótszy pasek.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]