pompa paliwa

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 05 lip 2007, 22:05

jaka wydajniejsza pompe paliwa z oferty firmy walbro poleca moi koledzy bo chcialem takowa zakupic?????? :evil:

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

pompa paliwa

Post autor: lancia1969 » 05 lip 2007, 23:52

A nie lepiej założyć dwie równolegle :wink: Ja ostanio kupowałem - fakt przyszła nowa tylko zamiast 4 bar dawała 1 i d..a blada :?

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

pompa paliwa

Post autor: sloneczna » 06 lip 2007, 19:11

Zamontuj 20v T powinna wystarczyć bez przeróbek .FC albo Kappa
z FC podejdzie chyba lepiej do Delty.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 07 lip 2007, 17:21

tzn te walbro to kupa? wiem ze maja oferte pomp tuningowych zwykla pompa leje okolo 120-130litrow a tamte podobno od 190-255

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

pompa paliwa

Post autor: lancia1969 » 08 lip 2007, 0:41

"hf" pisze:tzn te walbro to kupa? wiem ze maja oferte pomp tuningowych zwykla pompa leje okolo 120-130litrow a tamte podobno od 190-255
a zmieniłeś wtryski? ,
zmieniłeś srednicę przewodów ?
Hf szczerze, po co kombinujesz jak koń pod góre :lol: ?
Seria spokojnie do 300KM wystarczy :wink:

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 09 lip 2007, 21:47

ja slyszalem ze wlasni nie wystarcza seryjna ompa jest podbno padaka narazie zaworek od listwy wtryskowej na 3barowy zmienilem..

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

pompa paliwa

Post autor: lancia1969 » 09 lip 2007, 23:03

"hf" pisze:ja slyszalem ze wlasni nie wystarcza seryjna ompa jest podbno padaka narazie zaworek od listwy wtryskowej na 3barowy zmienilem..
To zle slyszałeś :?
Ja mam seryjna pompe i zawór ( regulator ciśnienia) i spokojnie do 5 barów moge regulować tylko wtryski mają granicę poprawnego działania około 3 barów a potem niestety nie sa wstanie pokonac ciśnienia przez to zaczynaja podlewać :roll: ,wiec samo dodanie paliwa przynosi odwrotny skutek od zamierzonego - :wink:

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 11 lip 2007, 10:08

w takim razie do jakich modyfikacji trzeba sie odrazu posunac lub pasowalo by chcac nieco podrasowac seryjna jednostke bo malo kto umie sensownie odpowiedziec na to pytanie??? zalozylem centralny intercooler zrobilem przelotowy wydech o wiekszej srednicy turbina zostala zapozyczona od dedry turbo jest wieksza o jakies 3mm zmienilem ten zaworek regulujacy cisnienie paliwa... jeszcze nie stroilem auta co mozna ciekawego jeszcze zrobic i czy warto zakladac gotowy chip ktory oferuja w firmie z zielonej gory podobno "EVO CARS" czy lepiej dac na inwidualne strojenie?? z gory dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 12 lip 2007, 18:12

nikt nic????? :roll:

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

pompa paliwa

Post autor: lancia1969 » 12 lip 2007, 18:42

w skrócie bo lece na rajd subaru :wink:

Proponuje
1 zmierzyć ile masz teraz i ile brakuje lub ma nad serie.
2 pozakładac wszystko co masz ( wałki , dolot , zmienić wydech ,swiece stożki inne akcesoria ) , podnieść cisnienie np do 1,1 bara w peaku do 1,3 , oryginalony Map i program przewiduje pracę z takim doładowaniem - fakt ,że na granicy pracy mapy ale nie przekraczasz 850 stopni i AFR w pobliżu 12b wiec nie jest źle - warunek dobrze ustawiony zapłon i równa kompresja , oczywiście tak się będzie działo jak nie masz zwiększonego stopnia sprężania .
3 zmierzyć co to dało ( montaż tych częsci) i dopiero wtedy ewentualnie próbować zmieniać eprom. Jak zrobisz odwrotnie ( najpierw eprom ) to każda zmiana czego kolwiek może przynieśc efekt odwrotny od zamierzonego.

Dobre dostrojenie fabrycznego osprzętu powinno dac przyrost mocy rzedu 5-6 % nie jest to wbrew pozorom mało , zwiększenie doładowania powino dodac około 10 % i dalej masz fabryczny osprzęt i szansa na dłuższe przebiegi .Zmiana samego epromu ( programu) powinna dac następne 10-12 % wiec suma sumarum przyrost od fabrycznych parametrów o około 25-26 % Można oczywiście dolewać i pompowac wiecej ale na seryjnych korbowodach i z jakimś eskpoloatacyjnym zużyciem silnika nie wróże Ci dłuższej zabawy .

Pamiętaj że każde akacja = reakcji czyli wiecej mocy ale krócej :wink:

Co do firmy piszącej programy do Lancii - moge polecić Ci Godulę ( Radicz ma w swojej FCQ eprom od niego i chyba nie narzeka :wink: ) lub Mateusza Bieńkowskiego ( Skawina) śmiało można powiedzieć ,że to będzie jeżdzić - chociaż ryzyko zawsze jest po twojej stronie że niestety "upalisz" dwa razy i korby powychodzą bokiem , niestety coś za coś .
Trudno cokolwiek przewidzieć ,jeżeli nie wiem w jakim stanie masz silnik i kto i jak i gdzie go składał . Podstawą tuningu elektronicznego jest wzorowy stan mechaniczny to poprostu wynika z podstawowych praw fizyki i mechaniki

Lecę kukać na Kuzaja :wink:


P.S Jak chcesz możemy się spotkac i pogadamy
Grzesiek

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 13 lip 2007, 16:08

hmm problem w tym ze wszystko mam juz pozakladane ... brakuje tylko zmiany seryjnego programu ..bo sam nie bede experymentowal z doladowaniem i paliwem bo poprostu sie nie znam.. :roll: a np ttc tuning to ci z cieplowniczej?????

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 13 lip 2007, 16:08

hmm problem w tym ze wszystko mam juz pozakladane ... brakuje tylko zmiany seryjnego programu ..bo sam nie bede experymentowal z doladowaniem i paliwem bo poprostu sie nie znam.. :roll: a np ttc tuning to ci z cieplowniczej?????

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 13 lip 2007, 16:10

i czy z regoly trzymaja serie te autka czy wychodza braki mocy?

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

pompa paliwa

Post autor: hf » 13 lip 2007, 16:17

a wogole to jak moglbys dac jakis namiar na siebie to byl bym wdzieczny chetnie dowiem sie czegos wiecej.pozdr :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”