Kappa - nadciśnienie

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - nadciśnienie

Post autor: romo » 23 sie 2005, 17:48

tego posta kieruje przede wszystkim do wujka bo widze ze jest obeznany w temacie,ale wszyscy moga podac swoje sugestie.otoz okazuje sie ze w baku jest nadcisnienie a nie podcisnienie jak pisale wczesniej.po przycisnieciu zaworu w korku wyraznie czuc opary paliwa.przebuszowalem caly wlew i rozbieralem zawor we wlewie i nic ciekawaego tam nie znalazlem.wg mechanikow powinno byc nadcisniene w baku /ale jakie?co je reguluje.zmienilem korek wlewu wiec powinien dzialac jak nalezy ale on dopuszcza powietrze do baku/chyba ze sie myle?/zawor we wlewie tez dziala,zadne przewody ktore dochodza do baku nie sa zalamane a tym bardziej zatkane poniewaz srednice przekroju sa tak duze ze musialby wpasc paprochw wielkosci pilki do tenisa.wiec jak to wszystko dziala i co reguluje cisnienie w baku? :?: :?:
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - nadciśnienie

Post autor: wujek » 23 sie 2005, 21:09

Witam,
Odsysanie oparów paliwa z regulowane jest przez elektrozawór, sterowany przez ECU. Zawór ten przełącza strumień podciśnienia z kolektora do układu regulacji turbiny, lub do funkcji odsysania. To chyba najbardziej prawdopodobne miejce usterki. Zawory takie, występujące w wielu modelach samochodów różnych marek, lubią się zacinać, lub zapiekać. Sprzyjają temu warunki pracy (agresywne opary paliwa).
Układ paliwowy w Lanciach jest układem szczelnym, z zaworem zabezpieczającym przed wypłynięciem paliwa z baku w przypadku przewrócenia samochodu. Nie jest wobec tego bezpiecznym dokonywanie zmian w korku wlewu. Tylko elementy oryginalne - korek wlewu, zaworki w rejonie wlewu paliwa itd.
Elektrozawór można sprawdzić również po wymontowaniu go z samochodu.
Sterowany jest napięciem 12V, więc można go sobie przedmuchiwać, podłączając i odłączając prąd do styków elektrozaworu.
Można też sprawdzić sterowanie zaworu podłączając woltomierz do wtyczki (po odpięciu jej od elektrozaworu, bez odłączania przewodów podciśnieniowych). Zmiany napięcia w rejonie ok. 4 tys. obr/min.
Gdzie ten elektrozawór się znajduje? W komorze silnika, na błotniku po stronie rozrządu.
Identyczny występuje w AR164, Punto i jeszcze kilku.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - nadciśnienie

Post autor: romo » 23 sie 2005, 21:26

mialem racje ze jestes mocny w temacie.autko jest w warsztacie.wymieniam walek rozrzadu .polecialy 2 krzywki na ssacym.poszukam zaworu i moze cos da sie z nim zrobic.zmiana w korku polegala jedynie na odlamaniu w nowym zreszta korku,czarnej czesci ktora sluzyla do chwytania korka.reszta jest normalnie.dzieki za info.pozdrawiam
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - nadciśnienie

Post autor: romo » 24 sie 2005, 18:13

"wujek" pisze:Witam,
Odsysanie oparów paliwa z regulowane jest przez elektrozawór, sterowany przez ECU. Zawór ten przełącza strumień podciśnienia z kolektora do układu regulacji turbiny, lub do funkcji odsysania. To chyba najbardziej prawdopodobne miejce usterki. Zawory takie, występujące w wielu modelach samochodów różnych marek, lubią się zacinać, lub zapiekać. Sprzyjają temu warunki pracy (agresywne opary paliwa).
Układ paliwowy w Lanciach jest układem szczelnym, z zaworem zabezpieczającym przed wypłynięciem paliwa z baku w przypadku przewrócenia samochodu. Nie jest wobec tego bezpiecznym dokonywanie zmian w korku wlewu. Tylko elementy oryginalne - korek wlewu, zaworki w rejonie wlewu paliwa itd.
Elektrozawór można sprawdzić również po wymontowaniu go z samochodu.
Sterowany jest napięciem 12V, więc można go sobie przedmuchiwać, podłączając i odłączając prąd do styków elektrozaworu.
Można też sprawdzić sterowanie zaworu podłączając woltomierz do wtyczki (po odpięciu jej od elektrozaworu, bez odłączania przewodów podciśnieniowych). Zmiany napięcia w rejonie ok. 4 tys. obr/min.
Gdzie ten elektrozawór się znajduje? W komorze silnika, na błotniku po stronie rozrządu.
Identyczny występuje w AR164, Punto i jeszcze kilku.
Pozdrawiam
po stronie rozraadu na blotniku nie mam zadnego elektrozaworu.jest jeden elektrozawor w poblizu kolektora dolotowego ale polaczony jest z parownikiem gazu.zastanawia mnie jednak zaslepione wyjscie z rury ktora biegnie z intercoolera.czy istnieje mozliwosc podeslana fotki i wskazania tego elektrzaworu.a moze ktos z posiadaczy lanci 2T bez gazu podesle mi fotke aby zobaczyc jak to wyglada bez przerobek zwiazanych z zagazowaniem.sadze ze to blad gazownika sprawil ze rosnie cisnienie w baku.od wczoraj samochod stoi na wymiane walkarozrzadu a jeszce przed chwila sprawdzalem jest nadcisnienie ,wprawdzie male ale jest.prosze o szybka pomoc
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - nadciśnienie

Post autor: wujek » 24 sie 2005, 20:55

Witaj, i dzięki za dobre słowo. Elektrozawór może być zamocowany pod puklem nadkola, szukaj "po wężykach".
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - nadciśnienie

Post autor: wujek » 24 sie 2005, 21:03

Czy to Kappa 2.0T 20V? Mogę coś wysłać na priv?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - nadciśnienie

Post autor: romo » 24 sie 2005, 21:06

"wujek" pisze:Czy to Kappa 2.0T 20V? Mogę coś wysłać na priv?
Pozdrawiam
nadkole jest zdjete bo demontuja rozrzad w celu wymiany walka.tam tez nic nie ma.Moja kappa to 2,0 Turbo 16 zaworowa
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - nadciśnienie

Post autor: romo » 24 sie 2005, 21:08

"wujek" pisze:Czy to Kappa 2.0T 20V? Mogę coś wysłać na priv?
Pozdrawiam
jak mozesz to podsylaj.nie musisz pytac.pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc.na servis nie mozna liczyc bo nie wiedza niestety
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”