Kappa TDS - woda w oleju

Awatar użytkownika
delliver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: delliver » 05 sie 2007, 2:22

Witam,
Mam taki problem i nie wiem co teraz mam za bardzo zrobić. Mianowicie dostaje mi się woda do oleju i robi sie w silniku tzw masło. Auto oddałem do mechanika i stwierdził że uszczelka pod głowicą do wymiany. Po wymianie uszczelki mechanik zapalił silnik zostawił go żeby chwile pochodził i woda znowu zeszła. Więc teraz mechanik mi mówi że najprawdopodobniej jest blok pęknięty i że nie opłaca sie go spawać, że lepiej kupić nowy. Ale czy to możliwe że blok poszedł po przejechanych 170tyś? (to jest Kappa '97 TDS)
I teraz nie wiem co zrobić. Czy kupować cały silnik czy może tylko blok?
Albo jeszcze jakoś to sprawdzić czy to napewno blok nawalił?
Pomóżcie proszę!
Lokuj swoje pieniądze w alkoholu... tam są najbardziej oprocentowane!!! :D

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: adasik12 » 05 sie 2007, 8:38

A jak z kopceniem bialy dymek z rury leci ? Moze to glowica poszla znajowy tak mial ze mial mikro pekniecia na gowicy przy uszczelce i dal do trasowania i jest teraz ok.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: Kabar » 05 sie 2007, 8:48

Jak głowica jest zdjęta to oddaje się do punktu gdzie planują.
Tam także mogą sprawdzić szczelność płaszcza wodnego.
Jeśli Twój mechanik nie oddał głowicy do specjalistycznego punktu to zrobił duży błąd...
Obrazek

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: adasik12 » 05 sie 2007, 10:10

Dokladnie tym bardziej ze raczej widac czy uszczelka ma przedumchy.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Awatar użytkownika
delliver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: delliver » 05 sie 2007, 12:06

Co do kopcenia z rury to idzie biały dym. Głowica była planowana, przynajmniej tak mi mechanik mówił. A co do uszczelki to nie wiem czy były jakieś przedmuchy bo jej nie widziałem. Nie wiem czy był robiony test na szczelność płaszcza wodnego. Musze jeszcze pogadać z tym gościem co mi to robi.
Lokuj swoje pieniądze w alkoholu... tam są najbardziej oprocentowane!!! :D

Awatar użytkownika
delliver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: delliver » 06 sie 2007, 10:58

Już wiem więcej. Na uszczelce ciężko było stwierdzić czy była wydmuchana bo była metalowa (chyba miedziana). Test na szczelność był robiony tylko na głowicy i nie wykazał wady. Głowica była później planowana i zostało to złożone z powrotem do kupy, co nie przyniosło żadnego efektu bo dalej jest to samo.
Z robieniem testu na szczelność bloku jest trochę gorzej bo trzeba by było wszystko rozkręcać. Ale chyba mnie nie ominie wymiana bloku :( albo gorzej całego silnika.
Lokuj swoje pieniądze w alkoholu... tam są najbardziej oprocentowane!!! :D

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: Lewutek » 06 sie 2007, 14:03

CZE...

Nie wiem czy Ci to pomoże...w benzynie 2,4 jest wymiennik ciepła chłodnica/nagrzewnica oleju pod filtrem oleju ... jeśli w TDS-ie jest też chłodnica/nagrzewnica oleju to tam może istnieć potencjalne miejsce przejścia oleju do wody i na odwót...
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
delliver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: delliver » 10 sie 2007, 21:10

Z tego co wiem to w dieslu też jest taki wymiennik ciepła ale chłodzony powietrzem, i raczej niema szans żeby dostała sie w tym miejscu woda.
Lokuj swoje pieniądze w alkoholu... tam są najbardziej oprocentowane!!! :D

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: volf » 11 sie 2007, 23:31

Sprawdź dobrze głowicę, bo problem z blokiem jest naprawdę mało prawdopodobny (choć możliwy). Wymiennika takiego jak w benzynie w tds-ie nie ma. Zostaje więc głowica, uszczelka pod nią (metalowe są bardzo trwałe) oraz blok.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: dzik » 28 sie 2007, 23:07

o w ch.... u mnie leci woda(płyn chłodniczy) i skapuje na połaczeniu silnika ze skrzynią.
co to moze byc waszym zdaniem: brok, blok, usczelka ?????
POMOCY !!!
Nowo upieczony użytkownika Kappy TDS. Narazie zadowolony zobaczymy za pół roku.....

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: volf » 28 sie 2007, 23:25

Może być brok, to chyba najlepsza (najtańsza) opcja. Kiedyś miałem podobny problem w polonezie-przerdzewiał brok w bloku od strony skrzyni biegów, aby naprawić należało zdemontować skrzynię...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: ARman » 29 sie 2007, 22:05

Moze troche nie na temat, ale co do bialego dymku, to u mnie tez leci ale tylko na chlodny i nie dlugo. Ale tak samo mialem na kappie i na dedrze sedan. Na kappie po tym jak wymienilem 4 swiece zarowe ( bo z 5 mialem tylko 2 pracujace) i 1 zostala nadal niesprawna, to potym bialy dymek lecial moze przez 2-3 sekundy. Co ten bialy dymek ma oznaczac na chlodny silnik?
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: grzole » 29 sie 2007, 22:25

"ARman" pisze: Co ten bialy dymek ma oznaczac na chlodny silnik?
Para wodna z układu wydechowego (tłumików). Takie mam podejrzenie.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
delliver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: delliver » 30 sie 2007, 10:35

A wracając do tematu, to juz wiem co było przyczyną, że dostawała sie woda do układu. Przerdzewiał cylinder i czeka mnie teraz tulejowanie. Później trzeba jeszcze sprawdzić blok na szczelność na wszelki wypadek i zostaje skręcenie całego silnika do kupy. Później jeszcze napisze ile mnie to kosztowało.
Lokuj swoje pieniądze w alkoholu... tam są najbardziej oprocentowane!!! :D

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa TDS - woda w oleju

Post autor: mario09 » 30 sie 2007, 23:01

"delliver" pisze:...Przerdzewiał cylinder i czeka mnie teraz tulejowanie...
Pierwszy raz o czyms takim slysze. Tyle juz silnikow naprawialem, alnigdy jeszcze czegos podobnego nie widzialem 8O
Ilez musial stac ten samochod i w jakich warunkach, ze sie tak zrobilo? Nawet jesli jezdzil nie na plynie lecz na wodzie to i tak jest to niewiarygodne.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”