Kappa JTD - utrata mocy, falowanie obrotów
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kappa JTD - utrata mocy, falowanie obrotów
Witam.
Jestem (do niedawna szczęśliwym) posiadaczem Lanci Kappa 2.4 JTD z 99r. Obecnie mam z nią nie mały problem, a oto, co się stało:
Jechałem sobie spokojnie, zatrzymałem się na skrzyżowaniu i nagle obroty zaczęły delikatnie falować, samochód całkowicie stracił moc, oczywiście zaświecił się check i informacja o defekcie sterowania silnika. Ponadto silnik nawet na luzie kręci się jedynie do 3100 Obr/min i na tym kończy, strasznie nie równo pracuje, tak jak by nie palił na jeden cylinder, albo miał za niski poziom kompresji. Turbinę raczej wykluczam, bo wcześniej nie wydawała żadnych niepokojących odgłosów, ponadto sprawdziłem ją i z całym przekonaniem stwierdzam, że kręci się bez oporów. Bardziej bym się skłaniał w stronę usterki przepływomierza albo któregoś z wtryskiwaczy no, ale oczywiście mogę się mylić. Może ktoś mi cos poradzi? Z góry wielkie dzięki!
Jestem (do niedawna szczęśliwym) posiadaczem Lanci Kappa 2.4 JTD z 99r. Obecnie mam z nią nie mały problem, a oto, co się stało:
Jechałem sobie spokojnie, zatrzymałem się na skrzyżowaniu i nagle obroty zaczęły delikatnie falować, samochód całkowicie stracił moc, oczywiście zaświecił się check i informacja o defekcie sterowania silnika. Ponadto silnik nawet na luzie kręci się jedynie do 3100 Obr/min i na tym kończy, strasznie nie równo pracuje, tak jak by nie palił na jeden cylinder, albo miał za niski poziom kompresji. Turbinę raczej wykluczam, bo wcześniej nie wydawała żadnych niepokojących odgłosów, ponadto sprawdziłem ją i z całym przekonaniem stwierdzam, że kręci się bez oporów. Bardziej bym się skłaniał w stronę usterki przepływomierza albo któregoś z wtryskiwaczy no, ale oczywiście mogę się mylić. Może ktoś mi cos poradzi? Z góry wielkie dzięki!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Ruda Śląska
KAPPA 2.4JTD - problem!!
trzęsie tak jak by nie chodził na jeden cylinder...
KAPPA 2.4JTD - problem!!
wypnij przeplywke jezeli stawiawsz na nia, jezeli moc wroci to na bank ona
ale dziwne ze trzesie, moze zabrudzony wtryskiwacz, lub gorzej uszkodzony i zalewa, nei ma szarobialego dymu z rury? lub niebieskiego?

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
- Lokalizacja: Ruda Śląska
KAPPA 2.4JTD - problem!!
kopcić nie kopci...
...ale chyba wymyśliłem: czujnik położenia wału korbowego, ale to musza jechać na serewis, a od przyszłego tygodnia urlop, to się bedziemy bawić
... a może ktos wie gdzie jest ten czujnik w lanci? w bloku czy za rozrządem?
...ale chyba wymyśliłem: czujnik położenia wału korbowego, ale to musza jechać na serewis, a od przyszłego tygodnia urlop, to się bedziemy bawić

... a może ktos wie gdzie jest ten czujnik w lanci? w bloku czy za rozrządem?