Kappa JTD - utrata mocy, falowanie obrotów

XkiciX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

Kappa JTD - utrata mocy, falowanie obrotów

Post autor: XkiciX » 07 sie 2007, 21:04

Witam.
Jestem (do niedawna szczęśliwym) posiadaczem Lanci Kappa 2.4 JTD z 99r. Obecnie mam z nią nie mały problem, a oto, co się stało:
Jechałem sobie spokojnie, zatrzymałem się na skrzyżowaniu i nagle obroty zaczęły delikatnie falować, samochód całkowicie stracił moc, oczywiście zaświecił się check i informacja o defekcie sterowania silnika. Ponadto silnik nawet na luzie kręci się jedynie do 3100 Obr/min i na tym kończy, strasznie nie równo pracuje, tak jak by nie palił na jeden cylinder, albo miał za niski poziom kompresji. Turbinę raczej wykluczam, bo wcześniej nie wydawała żadnych niepokojących odgłosów, ponadto sprawdziłem ją i z całym przekonaniem stwierdzam, że kręci się bez oporów. Bardziej bym się skłaniał w stronę usterki przepływomierza albo któregoś z wtryskiwaczy no, ale oczywiście mogę się mylić. Może ktoś mi cos poradzi? Z góry wielkie dzięki!

Anonymous

KAPPA 2.4JTD - problem!!

Post autor: Anonymous » 08 sie 2007, 0:46

chyba pozostaje Ci serwis...a mocno sie trzesie?

XkiciX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

KAPPA 2.4JTD - problem!!

Post autor: XkiciX » 08 sie 2007, 17:21

trzęsie tak jak by nie chodził na jeden cylinder...

Anonymous

KAPPA 2.4JTD - problem!!

Post autor: Anonymous » 08 sie 2007, 19:23

wypnij przeplywke jezeli stawiawsz na nia, jezeli moc wroci to na bank ona :) ale dziwne ze trzesie, moze zabrudzony wtryskiwacz, lub gorzej uszkodzony i zalewa, nei ma szarobialego dymu z rury? lub niebieskiego?

XkiciX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

KAPPA 2.4JTD - problem!!

Post autor: XkiciX » 09 sie 2007, 20:32

kopcić nie kopci...
...ale chyba wymyśliłem: czujnik położenia wału korbowego, ale to musza jechać na serewis, a od przyszłego tygodnia urlop, to się bedziemy bawić :wink:
... a może ktos wie gdzie jest ten czujnik w lanci? w bloku czy za rozrządem?

Awatar użytkownika
D1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1095
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Roman
Lokalizacja: Wrocław

KAPPA 2.4JTD - problem!!

Post autor: D1 » 10 sie 2007, 15:08

W mojej za rozrządem

D1
Pozdrawiam D1
Kontakt: 783 390 662
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”