Witka!
Mam taki problem, że zacina mi się klapka od zamkniętego obiegu powietrza.
Doszedłem do tego, że nie jest to jej wina tylko tego serwomotorka.
Jest zasilany napięciem o zmiennym potencjale na dwóch przewodach, napięcie na przewodach jest zawsze, czyli musi mieć w środku jakieś wyłączniki położenia krańcowego klapki. Nie sądzę aby był oparty na module przeciążeniowym, ale może...
Widzę ten moduł jak głowę włożę tam gdzie pasażer trzyma stopy i spojrzę się w górę. Do łatwego zdemontowania to nie będzie należało, więc pomyślałem dojść od strony wentylatora nawiewu.
Pytanie brzmi:
Czy można jakimś sprytnym sposobem wymontować wentylator wyjmując go do dołu, tam gdzie pasażer trzyma stopy?
Próbowałem trochę użyć siły ale trzyma się dość mocno i nie jest to takie proste.
Pasowało by mi go zdemontować, bo bym od razu zregenerował mu łożyska.
Będę wdzięczny za każdą sugestię i ewentualne porady.
Może ktoś już to demontował na części pierwsze?
Pozdrawiam.
Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu pow.
Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu pow.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

Pupowóz - Jeep Commander
Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu pow.
Heh, dla mnie ten silniczek to zagadka.
Generalnie u mnie nie ma żadnej elektroniki ani czujników.
Zwykły silniczek.
Spotkałem się w Tipo że miał elektronikę, ale też żadnych czujników krańcowych.
Generalnie u mnie nie ma żadnej elektroniki ani czujników.
Zwykły silniczek.
Spotkałem się w Tipo że miał elektronikę, ale też żadnych czujników krańcowych.

Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu pow.
W oparciu o doświadczenia z Tempry
Wentylator wyciąga sie poprzez obrót i pociągnięcie do dołu.
Jest zabezpieczony wkrętem przez przypadkowym obróceniem.
Wskazanie odłączenie złącza elektrycznego
Myślę że w Dedrze jest podobnie, a wręcz tak samo.
Wentylator wyciąga sie poprzez obrót i pociągnięcie do dołu.
Jest zabezpieczony wkrętem przez przypadkowym obróceniem.
Wskazanie odłączenie złącza elektrycznego

Myślę że w Dedrze jest podobnie, a wręcz tak samo.
Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu pow.
Dokładnie, wentylator się przekręca po wykręceniu śrubki i odgięciu takiego języczka z plastiku.

Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu pow.
tak jak napisał bolek śrubka i obrót i po sprawie wentylator na wierzchu mozna go później wyczyścić.Myślę że w Dedrze jest podobnie, a wręcz tak samo.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls
Re: Dedra SW 1.6 mpi 1996 - serwomotor zamkniętego obiegu po
Jeśli chodzi o demontaż wentylatorka to jest dokładnie jak pisali poprzednicy. Natomiast jeżeli chodzi o opisywany przez Ciebie moduł, to jest to najprawdopodobniej zespół rezystorów do sterowania obrotami wentylatora. jest on zamontowany w kanale powietrznym i wtyczka wychodzi z lewej strony wentylatra"bassman" pisze:Witka!
Widzę ten moduł jak głowę włożę tam gdzie pasażer trzyma stopy i spojrzę się w górę. Do łatwego zdemontowania to nie będzie należało, więc pomyślałem dojść od strony wentylatora nawiewu.
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie