Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 20 sie 2007, 20:35

wiele już napisano na temat remontu silnika 2.4 ale konkretów jast raczej mało np: co to znaczy "krótko wytrzyma", jestem na etapie podjęcia decyzji o remoncie (decyzja jast trudna- żadnych przedmuchów i 0 poboru oleju tylko panewki dzwonią) generalnie szlif wału to nie taka ciężka sprawa a może jestem w błędzie?
A przy okazji gdzie w Lublinie znaleźć mechanika, który mnie nie ogołoci do zera i jest rzetelny
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: robert199 » 21 sie 2007, 9:50

ja miałem wymieniane panewki u siebie, przejezdziłem ok 15tys moze troche wiecej, ale były wymieniane 2 razy, pierwszy raz bylo to spartaczone, a okazało sie to kiedy pekła mi uszczelka pod wymiennikiem ciepła, wtedy przy okazji mechanik zdjął miskę aby sprawdzic stan panewek i były troche podtarte, wał był w porzadku, dokladnie zmierzony, prosty.
jak robisz remont to zwróć uwage na pompę oleju, wlasnie dlatego te silniki mają problem z panewkami bo pompa ma zbyt mala wydajnosc
podobno taka jak w seicento.
jedni mechanicy mółwią aby robić szlif wału drudzy, ze nie, ale mówj znajomy który pracował w serwisie fiata, mówił, ze po szlifie jedna lancia to tyklo za próg wyjechała,
jeśli już szlif to chyba jak sie nie myle do tego "azotowanie" niewiem czy tak sie to nazywa, ale chodzi o utwardzanie powierzni metalu.

wcześniej mechanik robił mi te panewki to prawdopodobnie za mocno dokrecil.

podobno to tez jest bardzo ważne aby panewka byla dokręcona dokladnie tym momentem jak w instrukcji.
wiec remont da sie zrobic dobrze.

życze powodzenia

Anonymous

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: Anonymous » 21 sie 2007, 10:11

dobrze jest zrobic to przez napawanie i szlif walu do wartosci nominalnej
jesli sie ktos podejmie(a i koszty beda wieksze bo trzeba wal wywazyc statycznie i dynamicznie)
i malo kto tak teraz robi
ale panewki wtedy tez na wymiar nominalny i calosc zachowa
swoja wytrzymalosc

warto wszystko zrobic dobrze bo silnika nie rozbiera sie
w takim stopniu co miesiac i lepiej zeby cos nie puscilo po 20 kkm
bo to podnosi koszty(oszczedny placi 2x)
przez neta moge poradzic tylko zeby przemyslec dwa razy
a placic raz

no i oczywiscie zycze powodzenia z remontem :wink:
Lucynki warte sa wszystkich pieniedzy : yesyes :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 21 sie 2007, 19:58

rozchodzi się bardziej o kupno kota w worku, jak zrobię remont to wiem co mam- nawet jeśli się skończy się na kupnie całego wału korbowego(może ktoś ma taki? :wink: w okazyjnej cenie) zresztą zawsze kupowałem samochody tańsze i je remonrowałem bo zazwyczaj opis sprzedającego rozmija się z prawdą a nie wszystko można sprawdzić
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: robert199 » 22 sie 2007, 8:23

moim zdaniem remontować, napisz jak długo stuka ci ta panewka i czy tak jezdzisz? ja tylko usłyszałem pukanie w silniku to dojechałem do domu na wolnych obrotach ok 1 km i pozniej to juz do mechanika na holu.
wlasnie ta szybka reakcja uratowała wał.
naprawde jeśli bedzie zrobione to dobrze to troche pojedzisz.
pamiętaj o pompie oleju. wyczyśc dokladnie sitko i sprawdź jej stan.
to przez pompę są problemy z panewkami

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 22 sie 2007, 9:10

panewka jako tako nie stuka, tylko przy puszczeniu gazu przy ok 3 tyś obrotów słychać dzwonienie, gorzej, że mryga ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Miska już była zdjęta - wał jest mocno wytarty na panewkach głównych. Narazie jeszcze się toczy bo potrzebuję auta ale początek września już będzie na kanale i jeśli nie znajdzie szwagier silnika w Anglii to chyba będzie szlif.
A przy okazji znalazłem wał za 600pln- co o tej cenie sądzicie?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: robert199 » 22 sie 2007, 11:45

u mnie byla walnieta panewka na korbowodzie 4 cylinder, reszta panewek była w przyzwoitym stanie. ale wał nie miał nawet rysy.
narazie proponuje zalać jakiś ceramizer do silnika, aby zmniejszyc prawdopodobieństwo zatarcia. np xeramic ceramiczna ochrona silnika.
on nize zaszkodzi, nie utrudni remontu tak jak moto doktor.

tylko nie lej jakiegos motodoktora, albo innego zageszczacza oleju, bo wtedy to napewno panewki trafi, w wale sa waskie kanaliki, one mogą sie zapchac.
i jezdzic tylko na oleju półsyntetycznym 10w40

Awatar użytkownika
Alexander
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Świebodzice

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: Alexander » 24 sie 2007, 10:20

Poszła mi panewka i nieźle pokiereszowało wał :( i znajomy mechanik powiedział mi, żeby nie szlifować wału bo nie widomo ile pojeździ i żeby kupić nowy ale musi być z 1997r. czy to prawda? bo nigdzie nie moge takiego znaleć... nie moge poprostu wrzucić z innego rocznika z takim samym silnikiem? i ile kosztuje mniej więcej szlifowanie? Z Góry dzięki.
Była Lancia Kappa 2.4l sedan, a teraz będzie 2.0T Coupe:)

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: robert199 » 25 sie 2007, 15:22

szlifowanie nie jest drogie, ale niema to wiekszego sensu, ta powierzchnia po której ślizgają sie panewki jest dodatkowo utwardzona, jak zrobisz szlif to pozbedziesz sie tej warstwy.

mariusz76

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: mariusz76 » 25 sie 2007, 19:22

Bla, bla, bla... jeżeli jakiś mechanik twierdzi że po szlifie wał nie nadaje się do użytku to lepiej zmienić mechanika! Przez 5 lat zrobiłem ok. 20 remontów silników, w 90% wały były szlifowane i nigdy nie było z nimi problemów. Bardzo ważne jest aby nigdy nie robić szlifu tylko według katalogu bez pasowania do nowych panewek. Zawsze należy zawieść do szlifu wał, blok, tłoki z korbami i nowe panewki, wtedy nie będzie problemów że silnik szlag trafi 20.000km.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 25 sie 2007, 20:38

mechanior z którym (z braku innych propozycji) współpracuję mówił, że gość robiąc szlif sam dobiera wszystkie panewki
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

mariusz76

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: mariusz76 » 25 sie 2007, 21:00

Pewnie dobiera tańsze a ty płacisz za droższe... Dokładnie dowiedz się jakich firm kupuje części, zdecydowanie odradzam firmę AE - niebieskie opakowania. Wyglądają TAK kicha nieprzeciętna.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 25 sie 2007, 21:50

mam takie na korbach założone kupiłem w intercars za jakieś psie pieniądze :oops:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Alexander
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Świebodzice

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: Alexander » 26 sie 2007, 13:29

Mi jeden mechanik powiedział, że szlif kosztuje ok. 2,5tyś zł 8O bo musze go 3 razy szlifować 8O i że tylko jedna firma w polsce robi panewki na zamówienie (w Gdyni)... no coś mi tu wybitnie nie pasuje czy to możliwe?
Była Lancia Kappa 2.4l sedan, a teraz będzie 2.0T Coupe:)

mariusz76

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: mariusz76 » 26 sie 2007, 16:04

Szlif wału kosztuje ok. 300zł i nieważne ile razy się go szlifuje, ważne aby otrzymać założony nadwymiar. A co do panewek to dorabia je wiele nawet niedużych firm, wystarczy poszukać, oto przykładowa KLIK , a tu wiele innych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”