Kappa - Sprzęgło

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Kappa - Sprzęgło

Post autor: Python25 » 07 cze 2007, 20:09

Zmieniał może ktoś sprzęgło przy kappie 2.4JTD? Bo strasznie szarpie mi przy ruszaniu i rozwazma włanie problem wymiany sprzegła zastanawiam sie czy dam sobie rade czy raczej szukać wykwalifikowanego warsztatu. Jak ktos zmieniał samodzielnie to niech da znać.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - Sprzęgło

Post autor: volf » 07 cze 2007, 23:15

No cóż roboty jest sporo, podnośnik kolumnowy raczej konieczny. Trzeba zdemontować pólosie i tu może być problem, bo trzeba mieć cienką nasadkę, rozmiar 30 lub 32, żeby odkręcić przegub od piasty (jest mało miejsca i klucz o grubych ściankach nie wejdzie). Poza tym, aby wyciągnąć samą skrzynie trzeba odkręcić ramę pomocniczą od strony skrzyni, a z drugiej poluzować. Jest ciasno i trzeba trochę gimnastyki przy wyciąganiu, a sama skrzynia sporo waży(około 50 kg). Ogólnie robota dla dwóch osób na kilka godzin. Wyczulam na koło zamachowe dwumasowe, zużyte może powodować szarpania i to nie jest tania sprawa. Życzę miłej pracy! Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Sprzęgło

Post autor: Gawlick » 07 cze 2007, 23:19

Tak jak volf powiedział u mnie szarpania były spowodowane kołem zamachowym i z kieszeni upłynniło się 2 K. Wczesniej wymieniłem też sprzegło bo myślałem ze to ono jest złe i dodatkowo 7 stów prawie...
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Kappa - Sprzęgło

Post autor: Python25 » 07 cze 2007, 23:47

znaczy raczej sie nie pocieszyłem a gdybym koło dwumasowe liznoł na tokarce? mam mozliwość i bezproblemowy dostęp bo to faktycznie problem bo jak wymienie sprzegło a dalej bedzie szarpało to cała robota jeszcze raz znaczy rozbieranie do ewentualnej wymiany badz do przetoczenia koła.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - Sprzęgło

Post autor: volf » 08 cze 2007, 0:09

Kolego, a co ty byś chciał zrobić z tym kołem na tokarce? Proponuje trochę zaznajomić się z budową i zasadą działania tego "wynalazku". Problem nie tkwi w nierównej powierzchni, która współpracuje z tarczą. Chodzi o to, że sprężyny, które dawniej były w tarczy i tłumiły drgania zostały przeniesione do wnętrza tego koła. Problem padających dwumasowych kół zamachowych występuje we wszystkich współczesnych dieslach. Ponoć są zakłady w Polsce zajmujące się regeneracją tych elementów, ale nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości i jak zdaje egzamin na dłuższą metę. Proponuję nie martwić się na zapas. Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Kappa - Sprzęgło

Post autor: Python25 » 08 cze 2007, 20:53

O widzisz teraz zaświeciłeś mi żarówczkę wiem o co chodzi z tym kołem dwumasowym doczytałem resztę w necie i kumam to sa dwa kawałki metalu połączone gumą zwulkanizowane wszytko jest razem więc raczej w cuda regenarcji już niewieże ale oki masz racje nie ma sie co martwić na zapas tymbardziej dlatego że wo dłuższej jeździe i spokojnym puszczaniu sprzęgła szarpanie ustępuje i wszytko idzie gładko a jak sie chwilke pojeździ po mieście to od nowa szarpie ja uważam że to krzywa tarcza i miejmy nadzieje że sie nie mylę :)
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa - Sprzęgło

Post autor: mikaeltdi » 17 wrz 2007, 18:50

Hi!! :? Podpinam się pod temat bo właściwie sytuacja jest podobna tyle że oprócz sprzęgła i koła masowego na myśl przychodzą mi jeszcze poduszki po skrzynią i silnikiem ...czy to one mogą być sprawcą lekkiego szarpania przy ruszaniu i to tylko czasami ..boje sie myślec o wymianie sprzęgła więc szukam innych mozliwości :) ...czy ktoś coś może na ten temat :roll: ...dodam że chodzi o 2,4 Tds ...czy jest moze jakas sprawdzona metoda na wykluczenie np,poduszek lub sprzęgła czy tylko warsztat w którym będą doszukiwać sie wszystkiego (doszkalac się)moim kosztem ofcourse.
Pozdro...i dzięki za ewentualne info...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - Sprzęgło

Post autor: Egon » 18 wrz 2007, 21:57

ja ma takie pytanie w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe w kapach ?? z tego co się orientuje były tylko w TDS i 2.0 Turbo może ktoś potwierdzi ??
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - Sprzęgło

Post autor: volf » 18 wrz 2007, 22:27

"Egon" pisze:ja ma takie pytanie w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe w kapach ?? z tego co się orientuje były tylko w TDS i 2.0 Turbo może ktoś potwierdzi ??
Zapomniałeś o JTD...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

XkiciX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

Kappa - Sprzęgło

Post autor: XkiciX » 18 wrz 2007, 23:29

No, więc tak: wymiana sprzęgła w 2.4JTD to robota na jakieś 4-6 godzin, mnie zeszło niecałe 4h. Wcale nie trzeba skrzyni wyrzucać na podłogę, wystarczy wyciągnąć lewa półoś, prawą tylko wysunąć z skrzyni, a samą skrzynie oprzeć na łożu. Po odsunięciu skrzyni jest wystarczająco miejsca żeby sprzęgło wymienić. Oczywiście przydatny jest podnośnik kolumnowy, ale wystarczyłby kanał, lub dobry podnośnik hydrauliczny i stabilne koziołki.
Poduszki raczej nie mają wpływy na to ze przy ruszaniu szarpie, bo jeżeli są wyrąbane to stukają przy ruszaniu. Poza tym poduszki łatwo sprawdzić, wystarczy zaciągnąć ręczny, wrzucić jedynkę u puszczać energicznie sprzęgło tak do połowy i wdeptywać (bez gazu). Jeżeli słychać stuki to któraś poduszka jest wywalona.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - Sprzęgło

Post autor: Egon » 19 wrz 2007, 9:07

"volf" pisze:
"Egon" pisze:ja ma takie pytanie w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe w kapach ?? z tego co się orientuje były tylko w TDS i 2.0 Turbo może ktoś potwierdzi ??
Zapomniałeś o JTD...
Pozdrawiam.
własnie w JTD w kappie podobno niema poszukałem troche i widze że do kappy są tarcze sztywne i z sprężynami czyżby w JTD były 2 typy sprzegła jedno z kołem dwumasowym inne z normalnym ??
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

XkiciX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

Kappa - Sprzęgło

Post autor: XkiciX » 19 wrz 2007, 17:48

No z tego, co mi się udało dowiedzieć o tym samochodzie przez 3 miesiące użytkowania to między innymi to, iż w Lanci kappa 2.4JTD były dwa rodzaje skrzyń: zwykła i comfort, wcale bym się nie zdziwił, jeśli do skrzyni comfort było dodawane koło dwumasowe

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - Sprzęgło

Post autor: volf » 19 wrz 2007, 23:44

"XkiciX" pisze:No z tego, co mi się udało dowiedzieć o tym samochodzie przez 3 miesiące użytkowania to między innymi to, iż w Lanci kappa 2.4JTD były dwa rodzaje skrzyń: zwykła i comfort, wcale bym się nie zdziwił, jeśli do skrzyni comfort było dodawane koło dwumasowe
Co do skrzyń to może być power lub comfort-różnią się zestopniowaniem i przełożeniem przekładni głównej i nie chodzi tu raczej o typ sprzęgła. EPER podaje jeden rodzaj koła zamachowego dla jtd, choć inny niż dla tds... Widziałem sprzęgło od alfy 2,4jtd-tarcza nie miała sprężyn... Trudno uwierzyć by były dwa rodzaje kół zamachowych w tych silnikach. Trzeba popytać kolegów, co handlują częściami, może wątpliwości zostaną rozwiane...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”