Thema - sprężarka

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - sprężarka

Post autor: Jacek » 23 sie 2007, 21:59

: witaj : Nie daje mi spokoju montaz spreżarki w themce 3,0v6.
przed zakupem miałem fiata argentę 2,0 volumex (silnik z bety volumex-a)
Wymiękało tyle autek przed starym ogórkiem, że aż serce rosło :D :D :D
Tak sobie dumam, że jak znajdę sprężarkę ROORT'S-a (może być uwalona) to ją zamontuję lucynce i będę pięknie pomykał. : yesyes : 175 fabrycznych kucyków to troche mało na 1410 kg.
Czy może ktoś wyczaił taką sprężarkę? (stan obojętny)
montaż 2 sztuk gazowych do V6 to trochę duży koszt i może być problem z olejem do ich smarowania i montażem na tylnym kolektorze.
pozdro,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: Taz » 23 sie 2007, 23:38

hmmm... a czy sprężarka Rootsa zmieści się pod maską? :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: Jacek » 24 sie 2007, 8:53

Być może trzeba będzie wykonać niewielkie przetłoczenie na masce. Sprężarka ma ok 160x260mm i przy odrobinie szczęścia może da się "upchać". Konieczne będzie wykonanie zamiast pojedynczych kolektorów z gumowymi łącznikami -nowe schodzące się w jeden prostokątny kanał jak w Rootsie i oczywiście odcinek między przepustnicą a sprężarką ale ten to już nie problem. Sporym wyzwaniem będzie przeniesienie napędu z wału korbowego (najprościej by było wykorzystać pasek rozrządu ale to duże ryzyko i muszę jeszcze przemyśleć). :roll:
W tej chwili szukam sprężarki -następny właściciel oddał argent(yn)ę na złom w innym mieście ale spróbuję ją zlokalizować.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: Taz » 24 sie 2007, 9:37

z tą argentą sie pośpiesz lepiej żeby nie poszła pod prasę hydrauliczną.

A tak z ciekawości jeszcze zapytam: taka sprężarka się nie nagrzewa zbytnio? Chłodzi się ją w jakiś sposób?

PS. napęd z paska rozrządu będzie chyba najlepszy... w innym przypadku musiałbyś "dobudować" jeszcze jeden napinacz paska napędzającego supercharger :D
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: Jacek » 24 sie 2007, 10:20

Sprężarka była przykręcona za pośrednictwem bardzo krótkiego kolektora ssącego na głowicy. Dużym atutem jest to że nie wymaga podpinania do układu smarowania (ma własny olej do smarowania łożysk i przekładni synchronizującej wirniki). Gdy ją musiałem wymontować do wymiany łożysk wystarczyło skręcić połówki kolektora ssącego bez sprężarki i można było jeździć. Konstrukcja jest dość zwarta nie ma żadnych podłączeń do układu chłodzenia, korpus aluminiowy z niewielkimi użebrowaniami. Wiadomo temperatura podczas sprężania powietrza rośnie ale tam nie było miejsca (i chyba jeszcze w 83roku nie montowano intercoolerów) a i u mnie nie ma zbyt dużo miejsca pod maską.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: Jacek » 26 wrz 2007, 21:36

"Taz" pisze:z tą argentą sie pośpiesz lepiej żeby nie poszła pod prasę hydrauliczną.

A tak z ciekawości jeszcze zapytam: taka sprężarka się nie nagrzewa zbytnio? Chłodzi się ją w jakiś sposób?

PS. napęd z paska rozrządu będzie chyba najlepszy... w innym przypadku musiałbyś "dobudować" jeszcze jeden napinacz paska napędzającego supercharger :D
No i kicha ..... : cenzura : przesledziłem losy i argentyna już dawno w hucie : cenzura :
poszukam w Italii -może jeszcze po szrotach coś się wypatrzy.
A przy okazji ma ktos może fotkę kompresora VOLUMEX?
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: lancia1969 » 26 wrz 2007, 22:37

Pomysł fajny :D ale moim skromnym zdaniem troszkę pod górke :wink:
Volumex-y i generalnie spreżarki montuje się w silnikach celem podniesienia momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów a w themie 3.0 momentu na dole nie brakuje :wink: , jeżeli szukasz lepszych osiagów a nie chcesz robić czegoś dla idei ( chociaz ja to rozumiem i popieram) przemyśl sprawę montażu jednej małej turbiny i "dmuchania" 0.35 bara max aby nie trzeba było zmieniac tłoków , uszczelek , itd .
Bez żadnych intercoolerów , tylko tak centralnie na wprost a wiem napewno ,że prościej jest zrobic zasilenie i odprowadzenie oleju niż kombinowac z paskiem rozrządu( sam w sobie już błaga o litośc a co dopiero jak dostanie zmiennny moment i obciązenie, volumex jest odcinany powyżej 3500 obr/min) i przetłaczaniem machy . Przyrost mocy przy takim doładowaniu powinien być w granicach 35-40 km ,ale ładnie podciagnie moment w zakresie 3000-5000 obr :wink:

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

sprężarka w themie benzynce

Post autor: prezesjm » 26 wrz 2007, 23:02

Poczytajcie sobie TU zakładka DEMOCAR i dalej 3.0 V6

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

sprężarka w themie benzynce

Post autor: lancia1969 » 26 wrz 2007, 23:15

"prezesjm" pisze:Poczytajcie sobie TU zakładka DEMOCAR i dalej 3.0 V6
Super - tylko obawiam sie ,ze Jacek-owi chodzi o coś tańszego :wink: a tak swoja droga perfekcyjnie wykonanie tej Alfy :D

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

sprężarka w themie benzynce

Post autor: Miro » 27 wrz 2007, 0:12

No no ciekawy projekt :D
jak ja bym chciał turbinke w swojej Themie :roll: narazie mogę tylko pomarzyć : buja w oblokach : :lol:
Jacek jak coś wymyślisz to daj znać.....
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

sprężarka w themie benzynce

Post autor: pew » 30 wrz 2007, 20:59

"Miro" pisze:No no ciekawy projekt :D
jak ja bym chciał turbinke w swojej Themie :roll: narazie mogę tylko pomarzyć : buja w oblokach : :lol:
Jacek jak coś wymyślisz to daj znać.....
może zmień ją na 16V turbo? :wink:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”