U mnie też było zimno na wskaźniku, sprawdzałem termostat i nic, okazał sie padnięty czujnik."kamyk" pisze:Ja miałem podobny problem
tylko u mnie do tego wogólne nie leciało ciepłe powietrze
wymieniłem termostat i ciepło leci do środka wydaje mi się że dobrze
natomiast z temperaturą to nie bardzo się poprawiło
nie mówie że nie jest lepiej ale w trasie mam okło 70 stopni więdz trochę za mało
ale i tak jestem zadowolny bo chociaż mam ciepło![]()
termostat kupiłem a autosklepie
Kappa - niska temperatura chłodzenia
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Kappa - niska temperatura chłodzenia
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Kappa - niska temperatura chłodzenia
a ja mam pytanie o termostat - czy trzeba kupić całe kolanko - cena około 170 złotych czy wystarczy wkład za około 99 ( jest na allegro ) - mam 3.0 V6 i nie wiem co bedzie lepsze ????
co do czujnika temperatury to gdzie on jest i jaki koszt ????
ostatnio na trasie 40 km - temperatura stoi na 2-3 kreskach ( brak ciepłego powietrza z nawiewów
) tak wiec coś jest nie tak - dopiero jak wjadę do miasta to idzie do góry na okolo 70.
co do czujnika temperatury to gdzie on jest i jaki koszt ????
ostatnio na trasie 40 km - temperatura stoi na 2-3 kreskach ( brak ciepłego powietrza z nawiewów

Kappa - niska temperatura chłodzenia
W naszym slusznym serwisie teraz kupa pracy. W niedziele mamy sie umowic bo weekend caly zajety"Miro" pisze:I jak tam mike_d ? Byłeś u Mr. Benka, wymienił Ci ten termostat

Pozdro
Kappa - niska temperatura chłodzenia
czujniki są chyba w termostacie tzn tam sa wkręcone, a wkład nie zawsze da sie wymienić lepiej kupić cały i mieć spokuj.
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Kappa - niska temperatura chłodzenia
wymieniony - w aucie ciepełko nastało !!!!
Kappa - niska temperatura chłodzenia
Ja wlasnie dzisiaj wymienilem termostat. Temperatura ok 80 stopni do 90 max.
Kappa - niska temperatura chłodzenia
witam
pytacie o termostaty jaki kupić i za ile
ja mogę powiedzieć na własnym przykładzie do dedry - musiałem podać pojemność rodzaj paliwa rok produkcji czy jest z klimą ?
okazało się że do mojej występuje jeden rodzaj i tylko w obudowie w cenie 115 PN - i to samo możę być w każdym innym przypadku,
mineło już ok 2 m-ce od założenia termostatu na początku miałem po ok 1 km miałem ok 90 stopni teraz już jest gorzej podchodzi do 90 ale po ok 5 km
ale i tak jest lepiej bo przedtem nawet po 20 km miałem 60 stopni
pozdrawiam
____________________
lancia dedra 19td 1995
pytacie o termostaty jaki kupić i za ile
ja mogę powiedzieć na własnym przykładzie do dedry - musiałem podać pojemność rodzaj paliwa rok produkcji czy jest z klimą ?
okazało się że do mojej występuje jeden rodzaj i tylko w obudowie w cenie 115 PN - i to samo możę być w każdym innym przypadku,
mineło już ok 2 m-ce od założenia termostatu na początku miałem po ok 1 km miałem ok 90 stopni teraz już jest gorzej podchodzi do 90 ale po ok 5 km
ale i tak jest lepiej bo przedtem nawet po 20 km miałem 60 stopni
pozdrawiam
____________________
lancia dedra 19td 1995
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Kappa - niska temperatura chłodzenia
co do wymiany to też polecam całośc - miałem zrobic fotorelacje ale zapomniałem - dla zainteresowanych słuze radą:
1. podnieść auto na lewarku z przodu od strony pasażera ( przechył auta)
2. odkręcić przewód mały przelewowy od termostatu
3. podstawić miskę pod auto w okolicach termostatu - troche płynu stracimy ale nie trzeba zlewac całości z układu
4. teraz poluzowujemy trzy sruby mocujące kolanko termostatu - powinno sie rozszczelnić i zacząć wyciekac płyn
5. jeżeli wyleci wszystko co mogło odkręcamy przewód od termostau - ten gruby idący do chłodnicy
6. odkręcamy do końca te trzy sruby od kolanka termostatu i zdejmujemy kolanko z termostatem
7. na 99% rozszczelni sie częśc srodkowa kolanka termostatu z podstawa ( całe to kolanko złożone jest tak jakby z 3 części - podstawa - potem środkowy pierścień na którym są czyjniki temperatury - 2 wtyczki ; trzecia częśc to właśnie to kolanko które zdmontowaliśmy.
8. nie proponuje demontować części z czujnikami temperatury - wystarczy osuszyć okolice i nałożyć czerwonego silikonu - powinno wystarczyć - tak samo nakładamy silikon na kolanko czekamy 15 minut az nie bedzie klejący i wszystko razem skręcamy.
9. podłączamy przewody ewentualnie czujniki i zalewamy płynem
10. zdejmujemy z podnośnika i odpalamy silnik
11. browar do ręki - czekamy aż silnik sie nagrzeje - właczy sie wentylator, wyłaczy, jeszcze raz włączy - kontrolujemy poziom płynu
12. na drugi dzien rano uzupełniamy płyn jak brakuje
zalecam koncentrat RAVENOL - zostawiasz stary płyn a dolewasz koncentratu i ewentualnie troche wody destylowanej.
porady odnośnie silnika 3.0 V6 nie wiem jak jest w mniejszych - chyba analogicznie
mam nadzieję ze choc troche komus pomogłem
1. podnieść auto na lewarku z przodu od strony pasażera ( przechył auta)
2. odkręcić przewód mały przelewowy od termostatu
3. podstawić miskę pod auto w okolicach termostatu - troche płynu stracimy ale nie trzeba zlewac całości z układu
4. teraz poluzowujemy trzy sruby mocujące kolanko termostatu - powinno sie rozszczelnić i zacząć wyciekac płyn
5. jeżeli wyleci wszystko co mogło odkręcamy przewód od termostau - ten gruby idący do chłodnicy
6. odkręcamy do końca te trzy sruby od kolanka termostatu i zdejmujemy kolanko z termostatem
7. na 99% rozszczelni sie częśc srodkowa kolanka termostatu z podstawa ( całe to kolanko złożone jest tak jakby z 3 części - podstawa - potem środkowy pierścień na którym są czyjniki temperatury - 2 wtyczki ; trzecia częśc to właśnie to kolanko które zdmontowaliśmy.
8. nie proponuje demontować części z czujnikami temperatury - wystarczy osuszyć okolice i nałożyć czerwonego silikonu - powinno wystarczyć - tak samo nakładamy silikon na kolanko czekamy 15 minut az nie bedzie klejący i wszystko razem skręcamy.
9. podłączamy przewody ewentualnie czujniki i zalewamy płynem
10. zdejmujemy z podnośnika i odpalamy silnik
11. browar do ręki - czekamy aż silnik sie nagrzeje - właczy sie wentylator, wyłaczy, jeszcze raz włączy - kontrolujemy poziom płynu
12. na drugi dzien rano uzupełniamy płyn jak brakuje
zalecam koncentrat RAVENOL - zostawiasz stary płyn a dolewasz koncentratu i ewentualnie troche wody destylowanej.
porady odnośnie silnika 3.0 V6 nie wiem jak jest w mniejszych - chyba analogicznie

mam nadzieję ze choc troche komus pomogłem
