Kappa - rozrząd - co i jak

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: bialy-murzyn » 05 gru 2007, 17:34

Witam Was.
Zastanawiam sie nad rozrzadem bo nie wiem kiedy byl wymieniany i czy wogole byl wymieniany. Takie pytania podstawowe:

1. Czy odkrecajac chyba pokrywe mozna ocenic stan rozrzadu, czy jest taka mozliwosc, czyli oszacowac stan i dalsze mozliwosci.

2. Czy zawsze trzebaby wymienic pasek z rolkami, czy sam pasek.

3. Jaki producennt paska i rolek jest najpewniejszy na kolejne 60.000 km.

4. Czy dobry, doswiadczony mechanik (nie ASO) poradzi sobie z wymiana, czy obnizenie silnika przy takiej czynnosci to nie jest jakis wielki problem a pozniej ustawienie paska.

5. Kto zajmuje sie sprzedaza czesci typu rozrzad w grupie tego forum.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: grzole » 05 gru 2007, 18:10

O części pytaj Qlo i Rafcio111 z Warszawy, Egon ze Zgierza oraz kolegę Patryklancia z Gliwic.

Resztę odpowiedzi (a przynajmniej większość) masz na forum - opcja Szukaj. Jest nawet opis wymiany więc tylko czas przed monitorem musisz poświęcić.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: bialy-murzyn » 05 gru 2007, 18:32

temat dostepu czesci jest mi jasny, dzieki
reszta kwestii jest jednak do przedyskutowania, mimo ze przegladnalem chyba wszystko co jest na forum tym w temacie rozrzadu

chcialbym sie jednak w 100% upewnic w temacie, kumulujac to w jednym watku

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: mikaeltdi » 05 gru 2007, 20:08

Hi! hm...to tak w telegraficznym skrócie ...
ad 1 patrząc na pasek raczej nie ocenisz jego stanu na 100% ani stanu rolek ,jeżeli już ściągasz pokrywę i nie masz pewnosci kiedy był robiony ...wymień dla własnego dobra ...
ad 2 wiem będę się powtarzał ..dla własnego dobra wymień i rolki i pasek ,rolka bez obciążenia bedzie inaczej się kręcić i działac niż z paskiem i również nie określisz jej stanu na 100%...
ad 3 gaets ma dobre paski a co do rolek ...trzeba coś wybrać (niestety tu Ci nie pomogę )..
ad 4 jezeli mechanior wymieniał już pasek w Kappie to myślę że bez problemu da rade ,jeżeli będzie to dziewicza wymiana to bądż czujny żeby nie przestawili zapłonu na pompie ,z tego co pamiętam to nikt nic nie obniżał a już na pewno nie silnik przy wymianie w moim sprzęcie zdjeli tylko koło, osłonę nadkola i wszystko było na wierzchu
ad 6 ..juz dostałeś info mogę od siebie polecić jeszcze autosklep24
pozdro...
gdyby coś jeszcze to daj znać :wink:
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: bialy-murzyn » 05 gru 2007, 22:27

już jest znakomicie, bo wiem więcej. dzięki

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: Bany » 05 gru 2007, 22:46

Wymiana prosta jak drut;
Musisz kupić 2 rolki(SKF),pasek(Broń boże Gates) TYLKO Dayco
Wymień to jak nie wiesz co było i masz spokój.

Wymieniłem kilka takich rozrządów i nie wiem o co chodzi:

''bądż czujny żeby nie przestawili zapłonu na pompie''

Jakiej pompie i jaki zapłon???

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: Egon » 05 gru 2007, 23:05

"Bany" pisze:Wymiana prosta jak drut;
Musisz kupić 2 rolki(SKF),pasek(Broń boże Gates) TYLKO Dayco
pracuje sporo w branży motoryzacyjnej i jeżeli już to niektórzy skarżą sie na Dayco (sam widziałem pekniete paski Dayco chodź pewno wine ponosił zły montaż lub zablokowanie sie rolki) ale niewiem skąd kolega ma taką zła opinie na temat Gates-a którego wszyscy polecają wiele mechaników nie chce słuszec o innym pasku

a od siebie polecam:
rolki polecam SKF,Ruville,INA (tych 3 firm znajdziesz zawsze te same rolki pakowane na pierwszy montaż) z tańszych GMB / unikac Hart,4max,Maxgear,Vector i no name
paski: Contitech,Gates,Bosch, Dayco i Goodyear oraz AE Trw też może byc unikac pasków No Name,JC auto
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: Bany » 05 gru 2007, 23:18

Gatesa ktoś teraz podrabia zerwał mi sie 2 razy w tym samym aucie .
Najpierw po 30tyś ,wymieniłem wsio z kołami rozrządu łącznie i po 40 padł znów w 2,0 16v,
Pasek musi być z dobrego źródła a nie ze sklepiku w którym leżał x lat bo ktoś go przez pomyłke kiedyś zamówił, a polak sie cieszy bo z rabatem...
ja kupowałem gatesy z dobrego źródła i już ich nie chce za darmo.
do włoskich aut włoskie paski!!!!

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: bialy-murzyn » 06 gru 2007, 6:50

rozumiem, a w Krakowie są jacyś spejaliści którzy przerabiali już paski rozrzadu i biora niewiele ? Jakis kontakt ?

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: Lewutek » 06 gru 2007, 19:00

CZE...

Spróbuj na ul. Saskiej 4....w Krakowie ... Telefon kontaktowy: (012)6560030 ... razu pewnego robiłem tam rozrząd i to było profesjonalnie (m.in.blokady wałków rozrządu). Jak tam teraz jest nie wiem...
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
osjane
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Tczew

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: osjane » 06 gru 2007, 20:52

"Bany" pisze:Wymiana prosta jak drut;
Musisz kupić 2 rolki(SKF),pasek(Broń boże Gates) TYLKO Dayco
Wymień to jak nie wiesz co było i masz spokój.

Wymieniłem kilka takich rozrządów i nie wiem o co chodzi:

''bądż czujny żeby nie przestawili zapłonu na pompie''

Jakiej pompie i jaki zapłon???
Ale skąd to oburzenie biały-murzyn nie ma w podpisie jaka to Kapa a mikaeltdi napisał na podstawie własnego silnika Td i nie sprawdzał w profilu białego-murzyna, że to silnik benzyna :wink:
Temka 2.0 16V ie turbo
Lybra SW 2.4 jtd
Fajnie jest sobie śmigać

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: bialy-murzyn » 06 gru 2007, 22:25

Tyrkne na Saską i sie zorientuje. Moj woz to Kappa 2.0 20V benzyna.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: Bany » 06 gru 2007, 23:35

Pytał sie o rozrząd to wypadało sprawdzić o jaki jak by sie chciało pomóc.
Mogłem opisać wymiane w cc 900, tylko na co mu to...

Awatar użytkownika
osjane
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Tczew

Kappa - rozrząd - co i jak

Post autor: osjane » 07 gru 2007, 7:02

"Bany" pisze:Pytał sie o rozrząd to wypadało sprawdzić o jaki jak by sie chciało pomóc.
Mogłem opisać wymiane w cc 900, tylko na co mu to...
Niby tak, ale idąc w tym kierunku mógł jechać i wymienić, "jak by się chciało pomóc"... Wystarczyło w tytule napisać Kapa 2.0 20V i dalej, jaki problem.
Prościej dla odpowiadających (chcących pomóc) i później innych, szukający pomocy z podobnym problemem. Tytułowanie postów było wałkowane nie jeden raz.
Ale to nie miejsce na takie rozważania i może sie Ktoś zdenerwować
Temka 2.0 16V ie turbo
Lybra SW 2.4 jtd
Fajnie jest sobie śmigać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”