Post
autor: Nat » 12 gru 2007, 19:17
Lampka zapala się jak zostanie w baku np. 10 litrów paliwa (nie pamiętam dokladnie ile, do sprawdzenia w instrukcji obsługi). Lampka ma w nosie autonomię.
Komputer mierzy, ile jeszcze paliwa zostało i jakie jest srednie spalanie z ostatniej (dłuższej) chwili
no a potem pokazuje autonomię wyliczając za pomocą wzoru= ilość paliwa w baku [l]/srednie spalanie z ostatniej (dłuzszej) chwili[l/km].
Moze się zdarzyć, że np. zjeżdżasz z górki i masz bardzo niskie spalanie średnie tak, że pozostała ilość paliwa w baku wystarczy az na np. 180 km. Szczególnie w turbodieslu.
Dodajmy, że jesli komputer wskazuje autonomię <50 km, dochodzi do wniosku, ze ryzyko niedokładnosci wskazania (lub np zmiany stylu jazdy przez kierowcę) jest na tyle duże, że zaprzestaje jej wyswietlania, nie chcąc brac odpowiedzialnosc za nagły (?) brak paliwa pośrodku lasu.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2007, 19:20 przez
Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Nat

+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? 