Kappa - temperatura silnika

greguar_2000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Piotrków Tryb. woj. łódzkie

Kappa - temperatura silnika

Post autor: greguar_2000 » 10 sty 2008, 21:31

a czy termostat moze byc otworzony caly czas (a nie zepsuty)? np z powodu błednie podawanej temperatury powietrza z zewnątrz. Mam uszkodzony czujnik, pokazuje mi -26st caly czas. W środku robi sie cieplo po chwili ale silnik nagrzewa sie bardzo długo, po ok 20-30 min osiaga 90 st. Dotego spalanie wysokie, ponad 15 w miescie. Bylem na kompie, teoretycznie wszystko ok. Dedra 2.0 automat 94r

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Kappa - temperatura silnika

Post autor: dexus » 11 sty 2008, 7:37

Termostat jest mechaniczny a nie elektroniczny i błędne wskazania temperatury przez różne termometry nie mają nic do tego
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

timi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Tychy/Warszawa/Włochy

Kappa - temperatura silnika

Post autor: timi » 11 sty 2008, 13:43

Termostat to taka jakby tuleja z otworem w poprzek, gdy jest zimny czyli zamknięty otwór jest przysłonięty spycjalnym kawałem gumy, tworzywa sztucznego, na szczycie której jest sprężyna. Gdy temperatura płynu chłodzącego zwiększa się do określonej przez producenta czyli ok 93, 97 guma rozszeża sie otwierając otwór i płyn wlewa się w duży układ chłodzenia, gdy spada poniżej 87,83 guma podnosi się i znów zamyka otwór chodzi tylko mały obieg. Termostat nie ma zadnych czujników, to tylko plastyczny materiał w metalowej obudowie który pod wpływem określonej temperatury zmienia swoje położenie i lubi się szybko zużywać oraz sprężyna która lubi się zacinać.
Więc przyczyną długiego nagrzewania się silnika typu 20, 30 min. lub nie dogrzanie, praca w zakresie około 70 stopni, może być zacięty nastałe otwarty termostat przez co cały czas pracują duży i mały obieg chłodzenia nie pozwalając się dogrzać silnikowi

jedrekv
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Piła Wielkopolska

Kappa - temperatura silnika

Post autor: jedrekv » 12 sty 2008, 13:05

W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
Kappa 2.0 turbo 16 v

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: pawcio1 » 12 sty 2008, 13:08

"jedrekv" pisze:W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
...do 100* to chyba troszkę za dużo?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Egon » 13 sty 2008, 21:18

ja w swojej kappie zmieniłem termostat i jak jedzie się spokojnie do 3 tyś przy tem. powietrza około 0 cieżko ją nagrzac dopiero jak ją pogoniłem się nagrzała ,delta TD mi się szybciej nagrzewa a dedra 1.6 jeszcze szybciej
Ostatnio zmieniony 13 sty 2008, 21:29 przez Egon, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Egon » 13 sty 2008, 21:21

"pawcio1" pisze:
"jedrekv" pisze:W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
...do 100* to chyba troszkę za dużo?
w korku latem może by nawet więcej ale wentylator powinen się włączyc
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: pawcio1 » 13 sty 2008, 22:05

"Egon" pisze:
"pawcio1" pisze:
"jedrekv" pisze:W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
...do 100* to chyba troszkę za dużo?
w korku latem może by nawet więcej ale wentylator powinen się włączyc
Właśnie dlatego napisałem że troszke za duża ta tem. :?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: bialy-murzyn » 13 sty 2008, 22:21

no nie wiem, u mnie na trasie ciagle 65-70, w korkach 95 max a nagrzewanie coś może po 3 minutach jazdy działa na pełnych obrotach - Kappa z 95r. oczywiście

widocznie te silniki i to wszystko tak ma, chłodzenie jest chyba znakomicie rozwiązane ... tego sie chyba nie da nawet do 100 stopni tak łatwo zagrac

chyyyba

Sixt

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Sixt » 06 kwie 2008, 10:04

Generalnie u mnie umarł od początku wskaźnik temperatury ... Czy to możliwe że przez to źle dawkuje paliwo, osiągi nie są jeszcze takie jak trzeba itp. ?

No i zastanawiam się czy tylko czujnik do wymiany. Raz po odpaleniu, poczekaniu chwilkę i ruszeniu (zimny silnik) temperatura ożyła, doszła do maxa - stanąłem od razu i po 20 sekundach znowu wskaźnik padł. Co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
krl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - temperatura silnika

Post autor: krl » 06 kwie 2008, 19:55

"bialy-murzyn" pisze:no nie wiem, u mnie na trasie ciagle 65-70, w korkach 95 max a nagrzewanie coś może po 3 minutach jazdy działa na pełnych obrotach - Kappa z 95r. oczywiście

widocznie te silniki i to wszystko tak ma, chłodzenie jest chyba znakomicie rozwiązane ... tego sie chyba nie da nawet do 100 stopni tak łatwo zagrac

chyyyba
U mnie bylo dokladnie tak samo i tez myslalem ze ten typ tak ma.
Ale po wymianie termostatu po 10min jazdy ten typ ma juz 90* zawsze - i na moje oko to jest odpowiednia temperatura pracy silnika.
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r

Awatar użytkownika
MarKapp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lubin, Dolnyśląsk

Kappa - temperatura silnika

Post autor: MarKapp » 08 kwie 2008, 18:05

U mnie też 90 stopni trudno osiągnąć - najczęściej jest 80-85.

Po przeczytaniu poprzednich pięciu stron posta - moje wnioski: Kappa w benzynie pracuje od 80 przy jeździe mieszanej do 90 stopni w korkach, natomiast diesel pracuje "bliżej" 90 stopni.

Jeździłem jakiś czas Fiatem Bravo 1999r. benzyna - ok 85stopni

Wcześniejsze moje autko: BMW E36 320i - temperatura po 5 minutach zawsze 90stopni - ani drgęło w żadną stronę w różnych warunkach.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2008, 5:50 przez MarKapp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Tomzik » 08 kwie 2008, 20:41

U mnie po kilku minutach temperatura osiąga prawie 90*, tak o grubośc wskazówki od 90 i trzyma cały czas, na trasie i w mieście.. Zobaczymy latem..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: fazi » 08 kwie 2008, 20:49

No po kilku minutach może nie ,ale po wymianie termostatu w mieście jest tak na połowie skali czsami troche dalej w trasie kreska przed połową.Włoskie auta są ciepłolubne to tez cięzej się nagrzewają.W Y temperatura właściwa czyli połowa skali osiagam znacznie szybciej w sumie ciekawe.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Sixt

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Sixt » 12 kwie 2008, 18:52

Panowie a czy ktoś z was wymieniał może lub wie ile kosztuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”