Kappa - temperatura silnika
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
- Lokalizacja: Piotrków Tryb. woj. łódzkie
Kappa - temperatura silnika
a czy termostat moze byc otworzony caly czas (a nie zepsuty)? np z powodu błednie podawanej temperatury powietrza z zewnątrz. Mam uszkodzony czujnik, pokazuje mi -26st caly czas. W środku robi sie cieplo po chwili ale silnik nagrzewa sie bardzo długo, po ok 20-30 min osiaga 90 st. Dotego spalanie wysokie, ponad 15 w miescie. Bylem na kompie, teoretycznie wszystko ok. Dedra 2.0 automat 94r
Kappa - temperatura silnika
Termostat jest mechaniczny a nie elektroniczny i błędne wskazania temperatury przez różne termometry nie mają nic do tego
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 gru 2007, 0:00
- Lokalizacja: Tychy/Warszawa/Włochy
Kappa - temperatura silnika
Termostat to taka jakby tuleja z otworem w poprzek, gdy jest zimny czyli zamknięty otwór jest przysłonięty spycjalnym kawałem gumy, tworzywa sztucznego, na szczycie której jest sprężyna. Gdy temperatura płynu chłodzącego zwiększa się do określonej przez producenta czyli ok 93, 97 guma rozszeża sie otwierając otwór i płyn wlewa się w duży układ chłodzenia, gdy spada poniżej 87,83 guma podnosi się i znów zamyka otwór chodzi tylko mały obieg. Termostat nie ma zadnych czujników, to tylko plastyczny materiał w metalowej obudowie który pod wpływem określonej temperatury zmienia swoje położenie i lubi się szybko zużywać oraz sprężyna która lubi się zacinać.
Więc przyczyną długiego nagrzewania się silnika typu 20, 30 min. lub nie dogrzanie, praca w zakresie około 70 stopni, może być zacięty nastałe otwarty termostat przez co cały czas pracują duży i mały obieg chłodzenia nie pozwalając się dogrzać silnikowi
Więc przyczyną długiego nagrzewania się silnika typu 20, 30 min. lub nie dogrzanie, praca w zakresie około 70 stopni, może być zacięty nastałe otwarty termostat przez co cały czas pracują duży i mały obieg chłodzenia nie pozwalając się dogrzać silnikowi
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 15 gru 2007, 0:00
- Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Kappa - temperatura silnika
W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
Kappa 2.0 turbo 16 v
Kappa - temperatura silnika
...do 100* to chyba troszkę za dużo?"jedrekv" pisze:W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - temperatura silnika
ja w swojej kappie zmieniłem termostat i jak jedzie się spokojnie do 3 tyś przy tem. powietrza około 0 cieżko ją nagrzac dopiero jak ją pogoniłem się nagrzała ,delta TD mi się szybciej nagrzewa a dedra 1.6 jeszcze szybciej
Ostatnio zmieniony 13 sty 2008, 21:29 przez Egon, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - temperatura silnika
w korku latem może by nawet więcej ale wentylator powinen się włączyc"pawcio1" pisze:...do 100* to chyba troszkę za dużo?"jedrekv" pisze:W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - temperatura silnika
Właśnie dlatego napisałem że troszke za duża ta tem."Egon" pisze:w korku latem może by nawet więcej ale wentylator powinen się włączyc"pawcio1" pisze:...do 100* to chyba troszkę za dużo?"jedrekv" pisze:W mojej kappie jak jadę pokazuje 70 stopni a jak stoję w korku to temperatura rośnie nawet do 100 stopni te modele chyba tak mają

Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
- bialy-murzyn
- Forumowicz/ka
- Posty: 213
- Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
- Lokalizacja: Krakow jakby
- Kontakt:
Kappa - temperatura silnika
no nie wiem, u mnie na trasie ciagle 65-70, w korkach 95 max a nagrzewanie coś może po 3 minutach jazdy działa na pełnych obrotach - Kappa z 95r. oczywiście
widocznie te silniki i to wszystko tak ma, chłodzenie jest chyba znakomicie rozwiązane ... tego sie chyba nie da nawet do 100 stopni tak łatwo zagrac
chyyyba
widocznie te silniki i to wszystko tak ma, chłodzenie jest chyba znakomicie rozwiązane ... tego sie chyba nie da nawet do 100 stopni tak łatwo zagrac
chyyyba
Kappa - temperatura silnika
Generalnie u mnie umarł od początku wskaźnik temperatury ... Czy to możliwe że przez to źle dawkuje paliwo, osiągi nie są jeszcze takie jak trzeba itp. ?
No i zastanawiam się czy tylko czujnik do wymiany. Raz po odpaleniu, poczekaniu chwilkę i ruszeniu (zimny silnik) temperatura ożyła, doszła do maxa - stanąłem od razu i po 20 sekundach znowu wskaźnik padł. Co może być przyczyną?
No i zastanawiam się czy tylko czujnik do wymiany. Raz po odpaleniu, poczekaniu chwilkę i ruszeniu (zimny silnik) temperatura ożyła, doszła do maxa - stanąłem od razu i po 20 sekundach znowu wskaźnik padł. Co może być przyczyną?
Kappa - temperatura silnika
U mnie bylo dokladnie tak samo i tez myslalem ze ten typ tak ma."bialy-murzyn" pisze:no nie wiem, u mnie na trasie ciagle 65-70, w korkach 95 max a nagrzewanie coś może po 3 minutach jazdy działa na pełnych obrotach - Kappa z 95r. oczywiście
widocznie te silniki i to wszystko tak ma, chłodzenie jest chyba znakomicie rozwiązane ... tego sie chyba nie da nawet do 100 stopni tak łatwo zagrac
chyyyba
Ale po wymianie termostatu po 10min jazdy ten typ ma juz 90* zawsze - i na moje oko to jest odpowiednia temperatura pracy silnika.
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r
Suzi B6 96r
Kappa - temperatura silnika
U mnie też 90 stopni trudno osiągnąć - najczęściej jest 80-85.
Po przeczytaniu poprzednich pięciu stron posta - moje wnioski: Kappa w benzynie pracuje od 80 przy jeździe mieszanej do 90 stopni w korkach, natomiast diesel pracuje "bliżej" 90 stopni.
Jeździłem jakiś czas Fiatem Bravo 1999r. benzyna - ok 85stopni
Wcześniejsze moje autko: BMW E36 320i - temperatura po 5 minutach zawsze 90stopni - ani drgęło w żadną stronę w różnych warunkach.
Po przeczytaniu poprzednich pięciu stron posta - moje wnioski: Kappa w benzynie pracuje od 80 przy jeździe mieszanej do 90 stopni w korkach, natomiast diesel pracuje "bliżej" 90 stopni.
Jeździłem jakiś czas Fiatem Bravo 1999r. benzyna - ok 85stopni
Wcześniejsze moje autko: BMW E36 320i - temperatura po 5 minutach zawsze 90stopni - ani drgęło w żadną stronę w różnych warunkach.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2008, 5:50 przez MarKapp, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Kappa - temperatura silnika
U mnie po kilku minutach temperatura osiąga prawie 90*, tak o grubośc wskazówki od 90 i trzyma cały czas, na trasie i w mieście.. Zobaczymy latem..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Kappa - temperatura silnika
No po kilku minutach może nie ,ale po wymianie termostatu w mieście jest tak na połowie skali czsami troche dalej w trasie kreska przed połową.Włoskie auta są ciepłolubne to tez cięzej się nagrzewają.W Y temperatura właściwa czyli połowa skali osiagam znacznie szybciej w sumie ciekawe.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Kappa - temperatura silnika
Panowie a czy ktoś z was wymieniał może lub wie ile kosztuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej?