Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
amortyzatory na 70% praktycznie wszystkie, ale mam wrażenie, że przednie mi stukają jak jest samochod zimny, jak troche przejade to robi sie ciho
ten sam efekt zauwaażyłem juz w 2 innych kappach.
tak sobie przypomniałem, że diagnosta mówił, że tuleja wachacza wygląda "w miarę" ale niema potrzeby jej wymieniac bo to nic nieda bo niema luzu.
spręzyny sprawdzę przy najbliżeszej okazji. napewno poinformuje, jeśli bede wiedził co było przyczyną, jeśli uda mi się ją znaleźć
w przypadku tulei wachacza bedzie widać "na oko" czy jest zuzyta??
ten sam efekt zauwaażyłem juz w 2 innych kappach.
tak sobie przypomniałem, że diagnosta mówił, że tuleja wachacza wygląda "w miarę" ale niema potrzeby jej wymieniac bo to nic nieda bo niema luzu.
spręzyny sprawdzę przy najbliżeszej okazji. napewno poinformuje, jeśli bede wiedził co było przyczyną, jeśli uda mi się ją znaleźć
w przypadku tulei wachacza bedzie widać "na oko" czy jest zuzyta??
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
dokładnie. Jak nic nie wyjdzie na dole znaczy, że stuka góra 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 07 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Ziębice
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
robert199
U mnie stukały na kostce linki hamulcowe.Tłukły się w mocowaniach do nadwozia jak Marek po piekle.
pozdrawiam
Paweł L.
U mnie stukały na kostce linki hamulcowe.Tłukły się w mocowaniach do nadwozia jak Marek po piekle.
pozdrawiam
Paweł L.
Prawdziwy gentelmen to ktoś, kto kota zawsze nazwie kotem, choćby się o niego potknął i upadł.
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
Ja mam identyczny problem. Po wymianie tulejek to samo, a odgłos dochodzi chyba z za kanapy.
Lancia Kappa 2.4 T.DS
- WojtekZ
- Forumowicz/ka
- Posty: 168
- Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
Ja bym stawiał na gumy stabilizatora. Najlepiej sprawdzić je na kanale, nie na podniesionym samochodzie.
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA

NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA

Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
chyba w koncu udało sie znaleźc problem sstukania z tyłu.
tuleja wahacza wzdłużnego rucza sie an boki, to dlatego na szarpakach nie było tego widac. dopiero jak z mechanikiem pojezdziłem samochodem to sie okazało,ze guma sie odwulkanizowała i wahacz przy kole chodzi na boki i tłucze
czy ta tuleje da sie wymienic oddzielnie czy tylko cały wachacz??
tuleja wahacza wzdłużnego rucza sie an boki, to dlatego na szarpakach nie było tego widac. dopiero jak z mechanikiem pojezdziłem samochodem to sie okazało,ze guma sie odwulkanizowała i wahacz przy kole chodzi na boki i tłucze
czy ta tuleje da sie wymienic oddzielnie czy tylko cały wachacz??
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
miałem ten sam problem - tulejka jest wymienna - koszt chyba max 15 złotych oryginał
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
wczoraj zamówiłem tuleje i wachacz na tył
zobaczymy co to da jak nie to prawdopodobnie poduchy nad amorami bo amorki sprawdzane i są OK
zobaczymy co to da jak nie to prawdopodobnie poduchy nad amorami bo amorki sprawdzane i są OK
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
chodzi mi o ta tuleje przy zwrotnicy przy kole tylnym i nie wiem czy to może chodzic o tą tuleja zwrotnicy
czy ona jest na tym wahaczu z płaskownika wygietego
czy ona jest na tym wahaczu z płaskownika wygietego
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
dokładnie to ta tulejka - po jej wymianie nastanie cisza zobaczysz 

Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
Dobrze,że tak dokladnie opisujecie ten problem, bo dochodzę do wniosku,że ja też muszę się za to zabrać 

Artystyczna Fotografia Profesjonalna 0606 65 32 66. ZaPrAsZaM!i!
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
Witam.
Pozwolę sobie dorzucic pare uwag bo z tylnym zawiszeniem mam problem od samego zakupu auta czyli ponad 2 lata. Byc moze część z tych spostrzeżen komuś przyspieszy diagnoze.
Pierwszym stadium byly pojedyncze stuki podczas głębokiego ugięcia tylu, szczegolnie gdy na tylnej kanapie siedzialy 3 osoby. Tu naprawa okazala sie prosta. Wieszaki od wydechu sparcialy i rura obijala o belke poprzeczną.
Potem z okolicy kól zaczely dochodzic metaliczne stuki, jakby dzwonienie.
Tu tez dosc szybko sie z tym uporałem. Winne były uchwyty zacisków hamulcowych. Wyrobily sie na prowadnicach i klepały.
Kolejnym i wlasciwie utrzymującycm sie do tej pory odglosem są własnie stuki na drobnych nierownosciach. Wlasciwie nie tyle stuki tylko odglosy jakby cos wpadalo drgania, podczas przejazdu po kostce, po betonowych płytach lub czyms podobnym. Wymienilem wahacze na wersje od Themy i dwa razy wiemienialem komplet tuleji, zarówno w zwrotnicach jak i w wahaczach. Wymieniłem takze stabilizatory drązków. Stuki zmienily charakter odłosu ale pozostaly, choc cichsze.
Dwa razy byłem na szarpakach.
Po pierwszym badaniu stwierdzono uszkodzenie tylnego lewego amora.
O dziwo wskazania byly w normie i samo badanie nie wykrylo niczego. Dopiero, gdy klient przejechal sie kawalek stwierdzil ze cos z amorem nie za bardzo, wiec wymienilem. Niestety na używany i niewiele to zmienilo.
Nie dalej jak 2 miechy temu znowu w ramach przegladau pojechalem na szarpaki.
Przod bez zarzutu, oba amory identycznie po 82% skutecznosci.
Tył gorzej. Lewy tylny 60% prawy 79%. maksymalna dopuszczalna rozbieznosc to 20% wiec ledwo sie łapie.
W tylnym zawieszeniu zrobilem juz chyba wszystko poza wymiana amorów wiec w tym roku pewnie oba pojdą do kosza.
pozdrawiam
Przemek.
Pozwolę sobie dorzucic pare uwag bo z tylnym zawiszeniem mam problem od samego zakupu auta czyli ponad 2 lata. Byc moze część z tych spostrzeżen komuś przyspieszy diagnoze.
Pierwszym stadium byly pojedyncze stuki podczas głębokiego ugięcia tylu, szczegolnie gdy na tylnej kanapie siedzialy 3 osoby. Tu naprawa okazala sie prosta. Wieszaki od wydechu sparcialy i rura obijala o belke poprzeczną.
Potem z okolicy kól zaczely dochodzic metaliczne stuki, jakby dzwonienie.
Tu tez dosc szybko sie z tym uporałem. Winne były uchwyty zacisków hamulcowych. Wyrobily sie na prowadnicach i klepały.
Kolejnym i wlasciwie utrzymującycm sie do tej pory odglosem są własnie stuki na drobnych nierownosciach. Wlasciwie nie tyle stuki tylko odglosy jakby cos wpadalo drgania, podczas przejazdu po kostce, po betonowych płytach lub czyms podobnym. Wymienilem wahacze na wersje od Themy i dwa razy wiemienialem komplet tuleji, zarówno w zwrotnicach jak i w wahaczach. Wymieniłem takze stabilizatory drązków. Stuki zmienily charakter odłosu ale pozostaly, choc cichsze.
Dwa razy byłem na szarpakach.
Po pierwszym badaniu stwierdzono uszkodzenie tylnego lewego amora.
O dziwo wskazania byly w normie i samo badanie nie wykrylo niczego. Dopiero, gdy klient przejechal sie kawalek stwierdzil ze cos z amorem nie za bardzo, wiec wymienilem. Niestety na używany i niewiele to zmienilo.
Nie dalej jak 2 miechy temu znowu w ramach przegladau pojechalem na szarpaki.
Przod bez zarzutu, oba amory identycznie po 82% skutecznosci.
Tył gorzej. Lewy tylny 60% prawy 79%. maksymalna dopuszczalna rozbieznosc to 20% wiec ledwo sie łapie.
W tylnym zawieszeniu zrobilem juz chyba wszystko poza wymiana amorów wiec w tym roku pewnie oba pojdą do kosza.
pozdrawiam
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
narazie czekam na ta tuleje, nie mogłem zanlezc u siebie wiec kupiłem w LT.
teraz pytanie: czy można sie zabrac samemu za wymiane czy lepiej sie nie męczyć??
u mnie jest tak właśnie jakby coś wpadałow drgania jak jade po kostce albo po płytach.
jeszcze zastanawia mnie ten element plastikowo metalowy po między kolami na środku czy to korektor siły chamowania??
mechanik twierdzi, ze jest pęknięty.
teraz pytanie: czy można sie zabrac samemu za wymiane czy lepiej sie nie męczyć??
u mnie jest tak właśnie jakby coś wpadałow drgania jak jade po kostce albo po płytach.
jeszcze zastanawia mnie ten element plastikowo metalowy po między kolami na środku czy to korektor siły chamowania??
mechanik twierdzi, ze jest pęknięty.
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
U mnie też coś postukuje jak się jedzie po nierownościach - ale ja mam wrażenie że to stukają linki od ręcznego o oczka przez ktore przechodzą.
W tych oczkach są takie gumowe jakby opaski i te właśnie gumki u mnie szlag trafił. Jak wszedłem ostatnio na najeździe pod Kappę i za te linki ruszyłem to właśnie one latają w tych oczkach jak "żyd po pustym sklepie".
Linki i tam mam do wymiany i czekają w bagażniku na ciepło i wtedy się wyjaśni ta sytuacja.
Co do wymiany tych tulejek przy zwrotnicy to można to zrobić samemu tylko trzeba sobie zrobić albo załatwić taki ściągacz do tulejek.
Za pierwszym razem zabawa z kołem zajeła mi koło godzinki, z drugim posżło w 15 minut.
W tych oczkach są takie gumowe jakby opaski i te właśnie gumki u mnie szlag trafił. Jak wszedłem ostatnio na najeździe pod Kappę i za te linki ruszyłem to właśnie one latają w tych oczkach jak "żyd po pustym sklepie".
Linki i tam mam do wymiany i czekają w bagażniku na ciepło i wtedy się wyjaśni ta sytuacja.
Co do wymiany tych tulejek przy zwrotnicy to można to zrobić samemu tylko trzeba sobie zrobić albo załatwić taki ściągacz do tulejek.
Za pierwszym razem zabawa z kołem zajeła mi koło godzinki, z drugim posżło w 15 minut.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - stuki w tylnym zawieszeniu
dzis wymieniłem tą tulejką w zwrotnicy i nadal te stuki pozostały, wymieniłem tylko jedną, może powinienem wymienic odrazu 2 ale niestety wymiana tej jednej nie rozwiazała problemu.
chociarz było widać ze guma w niej sie rozwulkanizowała, czyli napewno była uszkodzona, tylko to chyba nie ona powoduje te stuki tak jakby cos wpadało w drgania i słychac to tylko jak sie jedzie po płytach algo kostce
jak sie wpadnie w dziure to raczej nie.
więc szukamy dalej.
jest taki element na srodku taki plastikowy chyba łąćzy ze soba wachacze
mechanik powiedział, ze jest złamany ale niewiem napewno
niewiem czy on powinien nachodzic na taki bolec co tam jest niewiem od czego
sprężyna sprawdzona
możejakies nowe pomysły??
chociarz było widać ze guma w niej sie rozwulkanizowała, czyli napewno była uszkodzona, tylko to chyba nie ona powoduje te stuki tak jakby cos wpadało w drgania i słychac to tylko jak sie jedzie po płytach algo kostce
jak sie wpadnie w dziure to raczej nie.
więc szukamy dalej.
jest taki element na srodku taki plastikowy chyba łąćzy ze soba wachacze
mechanik powiedział, ze jest złamany ale niewiem napewno
niewiem czy on powinien nachodzic na taki bolec co tam jest niewiem od czego
sprężyna sprawdzona
możejakies nowe pomysły??