Po chwilowej walce ze śrubami okazało się... że one wcale nie trzymają pokrywy filtra. Któremuś z poprzednich właścicieli urwały się 2 "oczka" na śruby więc przykręcił ją blachowkrętami, użył też dość osobliwej "spinki"...
Obudowa wygląda więc tak:
http://www.prepublica.pl/temp/pokrywa.jpg[/img]
Jak widać ostało się jedno oczko ( z prawej ). U dołu i po lewej widać miejsca gdzie powinny być poprzednie.
Filtr trzymał się na tym...
http://www.prepublica.pl/temp/sruby.jpg[/img]
Tymczasem oryginalne śruby zostały w obudowie. Dlatego taki był ich stan. Poza tym w środku obudowy znalazłem dużo plastikowych odłamków. Wole sobie nie wyobrażać łopatek turbiny po spotkaniu z nimi.
http://www.prepublica.pl/temp/obudowa.jpg[/img]
Po wyjęciu filtra okazało się, że rzeczywiście mój poprzedni - polski właściciel chyba zapomniał o jego istnieniu.
http://www.prepublica.pl/temp/filtron.jpg[/img]
Jeśli chodzi o samą wymianę. Jeśli macie niepołamaną pokrywkę to trzymają ją 3 śruby. Można je odkręcic płaskim wkrętakiem albo nasadką ( chyba M12 ). Wskazana przedłużka. Bardzo jednak ciężko wyjąć filtr odkręcając tylko pokrywę ( trzeba mocno wygąć rurę do turbo ). Najlepiej zdjąć jeszcze opaskę nad przepływomierzem i wyjąć pokrywkę razem z nim ( po odpięciu wtyczki ). Za filtr Filtorna w Focie dałem 38zł. Można jeszcze kupić taniej ichniego Kagera ( 33 zł ). Filtron okazał się...jakieś 5mm wyższy od tego filtra który miałem oryginalnie. Na szczęscie uszczelki były z miękkie pianki-gumy i spokojnie wszedł po dokręceniu pokrywy ( chociaż na początku wyglądał jakby nie pasował ).
PS. Chętnie kupię pokrywę obudowy filtra
