Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
sprawdzałem, praktycznie nie ma żadnej różnicy, może odrobinkę lepiej się zbiera. Odczepiłem wtyczkę przepływomierza na samym początku sprawdzania i kiedy pojechałem na diagnostykę to wyskoczył w historii błędów, błąd przepływomierza. Mechanik powiedział że to właśnie dlatego, że jeździłem na odczepionej wtyczce, po wykasowaniu błąd już się nie powtórzył więc przepływka w porządku.
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
Może być także winny przycinający się zawór EGR - czyli recyrkulacji spalin. Można go zaślepić - od kolektora wydechowego idzie metalowa rurka do kolektora ssącego, wystarczy wstawić wyciętą blaszkę z puszki po piwku:) przed lub za zaworem. Tylko że wtedy raczej by dymił... Filtry wszystkie masz w miarę pewne? U mnie jest także przepustnica - może u Ciebie również i się blokuje?
Tu jest filmik jak zaślepić egr:) http://www.youtube.com/watch?v=nbgyu3JvSfE
Tu jest filmik jak zaślepić egr:) http://www.youtube.com/watch?v=nbgyu3JvSfE
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
tomms, stary jeśli czytałeś w ogóle mój pierwszy post w tym temacie, to tam jest wyraźnie napisane, że zawór EGR jest wymieniony (został sprawdzony i działa) i wszystkie filtry, rozrząd i olej....
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
Czytałem - ale dziwne jest że u Ciebie diagnostyka niczego nie wykazała i nie kopci przy przyspieszaniu. Wynikało by z tego, że raczej komputer poprawnie dobiera dawkę paliwa do ilości powietrza. Zakładając, iż mechanicznie wszystko jest ok może winna jest elektronika - może warto sprawdzić potencjometr pedału przyspieszenia?
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
A czy uszkodzony potencjometr nie wygenerowałby błędu na diagnostyce??
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
Najczęsciej brak mocy to uszkodzony czujnik objętościowy powietrza lub egr ( zarówno w Lancii jak Alfach czy Fiatach) . Skoro te rzeczy wykluczamy to pozostaje turbina, zawór overboost, inercooler ( ale raczej by wtedy kopcił). W diagnostykę ślepo bym nie wierzył, tym bardziej że nie wywala błędów, a jednak wg Ciebie coś jest nie tak. Niedawno jeden z klubowych kolegów miał podobny problem - patrz tu: http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... ic&t=20146
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
czytałem ten post, objawy mam takie same. Ciekaw jestem jak to się skończyło, bo ten kolega napisał, że "trochę" się poprawiło więc chyba szału nie ma..
Mam jeszcze prośbę do użytkowników Lancii z zachodniopomorskiego, gdyby któryś z nich, z okolic Szczecina pokazał mi na żywo jak prawidłowo pracuje silnik 2.4jtd, byłbym wdzięczny.
Mój numer 0500155178 Marcin
PS tomms, to że nie wywala błędów może oznaczać po prostu że przyczyną jest jakaś część mechaniczna (może katalizator, albo ten overboost)
Mam jeszcze prośbę do użytkowników Lancii z zachodniopomorskiego, gdyby któryś z nich, z okolic Szczecina pokazał mi na żywo jak prawidłowo pracuje silnik 2.4jtd, byłbym wdzięczny.
Mój numer 0500155178 Marcin
PS tomms, to że nie wywala błędów może oznaczać po prostu że przyczyną jest jakaś część mechaniczna (może katalizator, albo ten overboost)
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
rozpędziłem ją do 140km/h, od 2000obr na niskich biegach trochę się zbiera ale zaledwie do 3200obr, później jakby ktoś mi wrzucił słonia na pake. Na piątym biegu nie mogłem przekroczyć 3000obr
Czy jeżeli jest zatarty ten zawór overboost, to ja mogę nią jeździć?
Sprawdziłem wężyk od turbiny do overboosta, wygląda na szczelny.

Czy jeżeli jest zatarty ten zawór overboost, to ja mogę nią jeździć?
Sprawdziłem wężyk od turbiny do overboosta, wygląda na szczelny.
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
1. jakie jest ciśnienie paliwa podczas diagnostyki/przy odpalaniu ma być około 300bar potem przy max powyżej 1000 bar/
2.otwarcie zaworu egr/wynik % podczas diagnostyki/centralka odczytuje otwarcie za pomocą elektroaworu zanim go wymienisz sprawdzić przewodu czy nie popękane
3 czy po zdjęciu podciśnienia z zaworu turbiny na wyższych obrotach examiner wyłapuje błąd przeładowania
4.sprawdz za pomoca examinera/lub innego testera /czy pedał gazu pokazuje prawidłowo położenie potencjometru gazu
5 odłączyć wydech i próba czy nie jest zatkany
6.sprawdzić examinerem pracę regulatora ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia
7.masz turbinę bez zmiennej geometrii więc nie ruszj regulatora turbiny/to nie ten typ turbiny gdzie można wzrokowo sprawdzić czy przesuwają się łopatki/
teraz wywody skoro nie idzie i nie kopci to ma za mało paliwa /zbyt krótki czas wtrysku jednak zbyt duże spalanie przeczy temu ,sprawdzić czy dywanik nie podwija się pod pedał gazu który nie pokazuje całkowitego otwarcia potencjometru.zapraszam do jel-car jelenia góra na pewno cosik pomożemy.pomocny wydruk z examinera z parametrami na bigu jałowym i podczas próby drogowej

2.otwarcie zaworu egr/wynik % podczas diagnostyki/centralka odczytuje otwarcie za pomocą elektroaworu zanim go wymienisz sprawdzić przewodu czy nie popękane
3 czy po zdjęciu podciśnienia z zaworu turbiny na wyższych obrotach examiner wyłapuje błąd przeładowania
4.sprawdz za pomoca examinera/lub innego testera /czy pedał gazu pokazuje prawidłowo położenie potencjometru gazu
5 odłączyć wydech i próba czy nie jest zatkany
6.sprawdzić examinerem pracę regulatora ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia
7.masz turbinę bez zmiennej geometrii więc nie ruszj regulatora turbiny/to nie ten typ turbiny gdzie można wzrokowo sprawdzić czy przesuwają się łopatki/
teraz wywody skoro nie idzie i nie kopci to ma za mało paliwa /zbyt krótki czas wtrysku jednak zbyt duże spalanie przeczy temu ,sprawdzić czy dywanik nie podwija się pod pedał gazu który nie pokazuje całkowitego otwarcia potencjometru.zapraszam do jel-car jelenia góra na pewno cosik pomożemy.pomocny wydruk z examinera z parametrami na bigu jałowym i podczas próby drogowej

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
Dzięki Jan, czekałem na takie konkrety
Do Jeleniej mam 300km więc najpierw postaram się sprawdzić wszystko na miejscu.
Z tego co pamiętam to na wolnych obrotach ciśnienie paliwa wynosiło właśnie 300 barów ale nie wiem ile było po dodaniu gazu. Mechanik mówił że ok ale nie jestem pewien czy on miał prawidłowe dane do porównania.
Czy przy niesprawnym EGR nie kopciłby przypadkiem na czarno? Poza tym kiedy ściągnąłem wężyk z tej puszki na kolektorze to nie było ciśnienia w wężach powietrznych po dodaniu gazu. Czy przy ok 2600obr turbina powinna tak napompować ciśnienie że węże są twarde jak skała? Ja czuję duże ciśnienie ale mogę go trochę ugiąć ręką.
Dzięki i Wesołych Swiąt

Do Jeleniej mam 300km więc najpierw postaram się sprawdzić wszystko na miejscu.
Z tego co pamiętam to na wolnych obrotach ciśnienie paliwa wynosiło właśnie 300 barów ale nie wiem ile było po dodaniu gazu. Mechanik mówił że ok ale nie jestem pewien czy on miał prawidłowe dane do porównania.
Czy przy niesprawnym EGR nie kopciłby przypadkiem na czarno? Poza tym kiedy ściągnąłem wężyk z tej puszki na kolektorze to nie było ciśnienia w wężach powietrznych po dodaniu gazu. Czy przy ok 2600obr turbina powinna tak napompować ciśnienie że węże są twarde jak skała? Ja czuję duże ciśnienie ale mogę go trochę ugiąć ręką.
Dzięki i Wesołych Swiąt

Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
zawór egr może być sprawny ale elktrozawór egr może być do wymiany i wtedy lipa sprawdzić examinerem.po ściągnięciu przewodu/wężyka / z regulatora turbiny centralka wyłapie błąd przeładowania /zbyt duże ciśnienie doładowania/ale kontrolka silnika na desce rozdzielczej się nie zapala.kopcenie z rury wydechowej może świadczyć między innymi o zapieczonym grzybku zaworu egr ,niesprawnym: przepływomierzu ,regulatorze ciśnienia paliwa ,etc/można tak mnożyć przykłady /na odległość to można pathfindera sterować 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
Dzisiaj znowu podłączyłem Lybre do kompa. Okazało się, że w zapamiętanych błędach po raz kolejny pojawił się błąd przepływki i żarzenia się świec mimo tego że nie odłączałem już przepływki i błąd został wykasowany poprzednio. Mechanik znowu wykasował błąd, ja przejechałem się kilka kilometrów i jeszcze raz podłączyliśmy komputer i tym razem nie pojawiły się żadne błędy.
A teraz zdjęcia. Pierwsze trzy to zdjęcia parametrów na wolnych obrotach, kolejne to parametry na wyższych obrotach (sprzęt pomiarowy stacjonarny, nie mogliśmy się przejechać z kompem)
[URL=www.fotosik.pl]http://images27.fotosik.pl/182/92363ff1a909928d.jpg[/img]
[URL=www.fotosik.pl]http://images28.fotosik.pl/183/d2445b89c149b53b.jpg[/img]
[URL=www.fotosik.pl]http://images23.fotosik.pl/182/ed5f430d00f64e79.jpg[/img]
A teraz na wyższych obrotach:
[URL=www.fotosik.pl]http://images32.fotosik.pl/191/c5e14a85304dbbff.jpg[/img]
[URL=www.fotosik.pl]http://images33.fotosik.pl/191/fb31ed6d6394947d.jpg[/img]
Otwarcie zaworu EGR w czasie trzymania na 3500obr to było 2% a zaraz potem na wolnych obrotach było ok 28,7% i się zmieniało.
Masa powietrza zmierzonego przy 3500obr to ok 345 mg/in
Ciśnienie paliwa po wciśnięciu gazu na ponad 4000obr wyniosło ok 850bar
Napięcie w przepływomierzu się zmieniało (czerwony wykres) wraz ze zmianą obrotów ale czy masa powietrza zmierzonego powinna być taka niska? (w kolumnie max. jest ponad 3000mg/in a ja przy 3500obr miałem zaledwie ponad 300mg/in) Czy może ta masa powietrza rośnie drastycznie dopiero w czasie jazdy?
A teraz zdjęcia. Pierwsze trzy to zdjęcia parametrów na wolnych obrotach, kolejne to parametry na wyższych obrotach (sprzęt pomiarowy stacjonarny, nie mogliśmy się przejechać z kompem)
[URL=www.fotosik.pl]http://images27.fotosik.pl/182/92363ff1a909928d.jpg[/img]
[URL=www.fotosik.pl]http://images28.fotosik.pl/183/d2445b89c149b53b.jpg[/img]
[URL=www.fotosik.pl]http://images23.fotosik.pl/182/ed5f430d00f64e79.jpg[/img]
A teraz na wyższych obrotach:
[URL=www.fotosik.pl]http://images32.fotosik.pl/191/c5e14a85304dbbff.jpg[/img]
[URL=www.fotosik.pl]http://images33.fotosik.pl/191/fb31ed6d6394947d.jpg[/img]
Otwarcie zaworu EGR w czasie trzymania na 3500obr to było 2% a zaraz potem na wolnych obrotach było ok 28,7% i się zmieniało.
Masa powietrza zmierzonego przy 3500obr to ok 345 mg/in
Ciśnienie paliwa po wciśnięciu gazu na ponad 4000obr wyniosło ok 850bar
Napięcie w przepływomierzu się zmieniało (czerwony wykres) wraz ze zmianą obrotów ale czy masa powietrza zmierzonego powinna być taka niska? (w kolumnie max. jest ponad 3000mg/in a ja przy 3500obr miałem zaledwie ponad 300mg/in) Czy może ta masa powietrza rośnie drastycznie dopiero w czasie jazdy?
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
na pierwszy rzut elektrozawór egr cosik żle pokazuje skoro sam egr jest ok sprawdzić elektrozawór?
pozycja przepustnicy jest gdy pedał wciśnięty do oporu?
czujnik ciśnienia doładowania niwłaściwe ciśnienie/sprawdzić połączenie przewodów albo dziura w dolocie/przewody turbina, intercooler, kolektor ssący
masa powietrza zmierzona 329 masa docelowa 525 cosik z przewodami na dolocie.to na tyle po resztę zapraszam do jel-caru
pozycja przepustnicy jest gdy pedał wciśnięty do oporu?
czujnik ciśnienia doładowania niwłaściwe ciśnienie/sprawdzić połączenie przewodów albo dziura w dolocie/przewody turbina, intercooler, kolektor ssący
masa powietrza zmierzona 329 masa docelowa 525 cosik z przewodami na dolocie.to na tyle po resztę zapraszam do jel-caru

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
jakby tego było mało to przy diagnostyce jeden z mechaników miał przytrzymać lancie na obrotach a on zaczął gazować i wkręcił ją na maksymalne obroty i od tego momentu zaczął mi jęczeć rozrząd (wymieniony 2tyg temu, pasek gates, rolki - Ina). Co się mogło stać? Z tego co widziałem to rolka ma naciąg automatyczny, mogła naciągnąć pasek tak mocno że aż zaczęła wyć? Odkręciłem górne śrubki z obudowy paska i na górnym odcinku pasek nie wygląda na mocno naciągnięty.
Zaczynam tracić cierpliwość
Zaczynam tracić cierpliwość

Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2008, 0:00
- Lokalizacja: Pyrzyce
Lybra 2.4jtd - nie jedzie (nowe zdjęcia z diagnostyki!!!)
sprawdziłem dzisiaj overboost i po zassaniu powietrza dźwigienka ani drgnęła, słychać tylko było membrankę. Czy to może być przyczyna? Mimo że nie pokazuje błędu? (Ale ten overboost nie jest podłączony do kompa, to chyba nie pokaże)
Sowa może obracać głowę o 180 stopni, i raz w życiu o 360
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)
Lybra 2.4 JTD SW LX
Mercedes 420 SE LPG W126
Mercedes 230 Coupe W123 '79 (do sprzedania)