Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
Witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem, że gdy podciągam dynamicznie motor np na 4 biegu powyżej 3000-3500 obr to zapala mi sie na wyświetlaczu "motor steueranlage defekt" Wiem, ze chodzi o uszkodzenie sterowania silnkia. Zaznaczam, motor pracuje i zbiera sie bez problemów. Pytam wiec, może ktos wie. Czy to poważne? Może ktoś przerabiał taką usterkę w swojej kappie? Ewentualnie co z tym robić. Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi.
uszkodzone sterowanie silnikiem
zapomniałem dodać. Motor 2.4jtd
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
prawie każdy użytkownik kappy to przerabiał bądź też przerabia (ja też)
usterkę można zdiagnozować po podłączeniu do komputera, wyświetli się jakis numer błędu i n.p. uszkodzony jakiś czujnik
ale uwaga, bardzo często nie jest to tak naprawdę uszkodzenie czujnika tylko wiązki przewodów elektrycznych idącej do ECU (typowa wada kappy)
rada:
pojedź na diagnostykę, na wszelki wypadek sprawdż co wyjdzie
jeżeli jest usterka zanikająca i silnik nie wchodzi w tryb awaryjny to trzeba z tym żyć, albo sprawdzać wiązkę elektryczną i szukać nadwyrężonego przewodu, mnie to czega w przyszłym tygodniu
robota jest wielce upierdliwa i czasochłonna, ale jest to do zrobienia
usterkę można zdiagnozować po podłączeniu do komputera, wyświetli się jakis numer błędu i n.p. uszkodzony jakiś czujnik
ale uwaga, bardzo często nie jest to tak naprawdę uszkodzenie czujnika tylko wiązki przewodów elektrycznych idącej do ECU (typowa wada kappy)
rada:
pojedź na diagnostykę, na wszelki wypadek sprawdż co wyjdzie
jeżeli jest usterka zanikająca i silnik nie wchodzi w tryb awaryjny to trzeba z tym żyć, albo sprawdzać wiązkę elektryczną i szukać nadwyrężonego przewodu, mnie to czega w przyszłym tygodniu
robota jest wielce upierdliwa i czasochłonna, ale jest to do zrobienia
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
uszkodzone sterowanie silnikiem
ASSOLUTO dzieki wielkie za radę. kappe mam od niedawna. jestem wiec zielony w temacie. Do tej pory jezdzilem delta, choc mam ja nadal. Podpowiedz mi jeszcze gdzie mam ja szukac tej wiazki przewodów?
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
U mnie było identycznie. Z komputera wynikało coś nt. jakiegoś czujnika przy turbinie (sorki za "fachowość" opisu, nie znam się). Regulacje nic nie pomogły, było nawet gorzej. Pomogła zmiana paliwa na lepsze, tzn. zwykłego Orlenu na Vervę.
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
A ja poszukałbym na forum, bo było już o tym. Przede wszystkim wchodzenie na wyższe obroty wiąże się z zapotrzebowaniem na większą ilość powietrza. Ja obstawiam przepływomierz a nie wiązkę elektryczną. Poszukaj na forum gdzieś o tym komunikacie było już napisane.
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
praktycznie to może być wszystko, co jest związane z jakimś sygnałem elektrycznym, nie twierdzę że to na 100% przewód w wiązce, ale życie pokazuje, że przy takim komunikacie można zrobić 100 razy komputerową diagnozę silnika, wymienić sporo rzeczy (sonda lambda, czujnki temperatury itp.) a problem pozostanie. Ja osobiście mam zamiar zostawić auto w LT w Łodzi i będą szukać, jak mówiłem jest to robota strasznie upierdliwa i czasochłonna, ale muszę to zrobić bo przy automacie silnik zaczyna pracować w tzw. trybie awaryjnym i jeździ się kiepsko. Kolega ma 2,4JTD, komunikat pokazuje mu się baaaardzo rzadko i nic złego sie nie dzieje, więc nauczył się z tym żyć.
podobno nawet jak spada minimalnie napięcie zasilające ECU to też jest taki komunikat
podobno nawet jak spada minimalnie napięcie zasilające ECU to też jest taki komunikat
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
Re: Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
czytalem te wszystkie posty i mam watpliwosci - wczesniej byla na forum rozmowa nt. uszkodzonego sterowania geometria lopatek w turbinie i to raczej powyzsze jest przyczyna tego komunikatu."alan0104" pisze:Witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem, że gdy podciągam dynamicznie motor np na 4 biegu powyżej 3000-3500 obr to zapala mi sie na wyświetlaczu "motor steueranlage defekt" Wiem, ze chodzi o uszkodzenie sterowania silnkia. Zaznaczam, motor pracuje i zbiera sie bez problemów. Pytam wiec, może ktos wie. Czy to poważne? Może ktoś przerabiał taką usterkę w swojej kappie? Ewentualnie co z tym robić. Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
usterka sterowanie silnika
jak podłacze komputer moze dowiem cos wiecej. kto wie, moze uda sie wykasowac jakis błąd i po sprawie, jesli to wogole mozliwe. W delcie 1.9dt-99 ktora jezdze od 6 lat nie mam wyswietlacza, zadnch komunikatow, jest spoko-przynajmniej w swiadomosci. z tego co widze kappa nafaszerowana jest czujnikami i byc moze niektore z nich nadinterpretują swoja funkcje. Zaznaczam "byc moze". auto mam od 3 tyg i malo co o nim wiem. W miedzy czasie sprawdzalem kody usterek. Wyszlo -00-, zatem nie marwie sie za bardzo na zapas.
Re: usterka sterowanie silnika
tymi kodami -00- to się nie sugeruj, jak sądzę zrobiłeś autodiagnozę przy pomocy infocenter, on wtedy diagnozuje jedynie układ wentylacji/klimatyzacji"alan0104" pisze:jak podłacze komputer moze dowiem cos wiecej. kto wie, moze uda sie wykasowac jakis błąd i po sprawie, jesli to wogole mozliwe. W delcie 1.9dt-99 ktora jezdze od 6 lat nie mam wyswietlacza, zadnch komunikatow, jest spoko-przynajmniej w swiadomosci. z tego co widze kappa nafaszerowana jest czujnikami i byc moze niektore z nich nadinterpretują swoja funkcje. Zaznaczam "byc moze". auto mam od 3 tyg i malo co o nim wiem. W miedzy czasie sprawdzalem kody usterek. Wyszlo -00-, zatem nie marwie sie za bardzo na zapas.
z oststnich wiadomości moja kappa po raz pierwszy od tygodnia nie pokazała ani razu wstrętnego komunikatu (engine control system failure)

pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
dokladnie tak zrobilem. dzis podkrecilem obrotami na 2-3 biegu do ok 4000 obr. zaden komunikat sie nie pojawij. silnik wydaje przy tym piekny dzwiek. Na 4 nie probowałem (nie bylo gdzie). mam pytanie: ile placicie za podpiecie do kompa?
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
u mnie to wychodzi chyba tylko na 5 biedu przy okolo 150km/h."alan0104" pisze:dokladnie tak zrobilem. dzis podkrecilem obrotami na 2-3 biegu do ok 4000 obr. zaden komunikat sie nie pojawij. silnik wydaje przy tym piekny dzwiek. Na 4 nie probowałem (nie bylo gdzie). mam pytanie: ile placicie za podpiecie do kompa?
Po podpieciu do kompa wyskoczyl blad dotyczacy przeladowania (pozniej sprawdze jaki dokladnie) ktory oczywiscie daje sie wykasowac ale przy ponownej takiej sytuacji sie pojawia. Oczyiscie jak kupilem auto to beznadziejne ASO w Lubinie stwierdzilo ze jak blad sie daje wykasowac to znaczy ze nie ma zadnej awarii i tego im chyba do konca zycia nie daruje bo to klasyczny objaw walnietej turbiny (ew czujnika w co watpie)
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
a podlaczenie ile kosztuje? pytam by miec jakis zarys i nie dac sie orżnac.
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
w Łodzi w ASO Fiata 120zł"alan0104" pisze:a podlaczenie ile kosztuje? pytam by miec jakis zarys i nie dac sie orżnac.
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
Kappa - uszkodzone sterowanie silnikiem jtd
heja. wszystko jasne. przyczyna w/w komunikatu bylo przeladowanie na wskutek zaciecie sie zmiennej geometrii lopatek w turbinie. Po sprawdzeniu, ze dzwignia sterujaca kierownica lopatek stoi w miejscu, (silownik po odlaczeniu od dzwigni i sprawdzeniu pompka dziala prawidlowo), zdecydowalem sie na demontaż turbiny. jakos sobie poradzilem z zapieczonymi nakretkami i zdemontowalem ja. po rozebraniu juz mnie nie dziwilo, ze bylo nieruchoma. pelno rdzy z zeliwnej obudowy, sadzy i innego syfu, calkowicie ja zablokowalo. Po usunieciu brudu i wyczyszczeniu wszyskiego, calosc zlozylem do kupy. dzialalo juz lekko i bez zaciec. turbine zamonowalem spowrotem i oczywiscie jazda probna. oczywiscie na ostro. super. wczesniej pojawiajacy sie okresowo komunikat juz sie nie pojawil. 
