Kappa - problem z dmuchawą

Anonymous

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: Anonymous » 14 cze 2005, 12:16

Witam, mam problem ze zlokalizowaniem i z demontażem dmuchawy z mojej Lancii. Pomocy.

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: LukaszN » 14 cze 2005, 15:27

dmuchawa (do wentylacji wnetrza samochodu), jest w podszybiu. Trzeba zdemontowac oslony. I jezeli chcesz ja wyjac ROZPIAC UKLAD KLIMATYZACJI :P :P Wiec sie zastanow. Jezeli padl Ci silnik to jest to do naprawy. Nowy kosztuje ok. 800 PLN :cry:
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

gnowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: gnowy » 22 cze 2005, 23:41

Stary !!! na allegro kupiłem za 250zł i buja jak złoto łożyska jak nowe z rozbitej. A silnik nieopłaca sie przewijać bo za przewijke powiedzieli mi ok 200- 250zł beż żadnej gwarancji że działac bedzie, tłumaczyli sie że są jakies Falowniki czy co i mogły szczelic.

Jesli chodzi o lokalizacje to jest pod podszybiem musisz ściągnąc wycieraczki sciągaczem zeby sie tam dostać, cieżko go wyjąć i wsadzic na swoje właśiwe miesce. A jeszcze trzeba wspominąc o śrubkach które przez rórki od klimy ciężko odkreciś jakies wąskie nasadki typu TOJA czeba by sie zaopatrzyc i własną inwencje twórcza przy wkrecaniu "za przeproszeniem troszke sie idzie przytym po wk....ć" ale potem jest poztywny efekt.

Pozdrawiam

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: LukaszN » 23 cze 2005, 0:30

problem w tym ze nie o lozyska trzeba sie martwic a o elektonike
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

gnowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: gnowy » 23 cze 2005, 14:59

Moment jeśli uzwojenia na wirniku nie są okopcone spalone i ktoś jeszcze mówi że jest sprawne, to jest duże prawdopodobieństwo że bydzie działać, wkładamy wtyczkę nie wybija na bezpieczniku włączamy go i działa to jest wszystko OK jeśli wybija to prawdopodobnie kupiliśmy taki jak mamy czyli jest uzwojenie walnięte.


Ps. Wyciągając cały silniczek z tego plastiku od dołu można go spokojnie po oglądać, wtedy widać czy nie jest ciachnięte uzwojenie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: dzik » 03 maja 2008, 12:25

no i stało sie.....
kłedy dymu z nawiemu na szyby i dmuchawa nie działa. troche sie wkur... ale nic nie poradze.
mam pytanko czy wyjac wszystko czy tylko sam silnik.
czy napewno w silniku sa szczotki ???
wogóle nie mam pojecia jak sie za to zabrac. i koniecznie trezba klime rozpinac ??
Nowo upieczony użytkownika Kappy TDS. Narazie zadowolony zobaczymy za pół roku.....

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: fazi » 03 maja 2008, 12:33

Witam nie doradze ci jak wyjać bo ja z tego powodu jechałem na lawecie do warsztatu gdyz wentylator jest podpiety bezposrednio,i ciagle mi sie dymiło wyjac go przejeb....mój mechaniol rozpioł klime ale ją napełnił .Za nowy w aso zapłaciłem 1000zł to był bład dzwoniłem pózniej do Lancia Team tam kosztuje nowy oryginał 450zł ,lepiej kupic za tyle naprawa wyjdzie troche taniej lecz efekt niewiadomy .Najgorsze ,ze jest to przypadłosc która unieruchamia samochód.Pozdrawiam. :roll:
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Boorek

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: Boorek » 03 maja 2008, 12:40

"dzik" pisze:no i stało sie.....
kłedy dymu z nawiemu na szyby i dmuchawa nie działa. troche sie wkur... ale nic nie poradze.
mam pytanko czy wyjac wszystko czy tylko sam silnik.
czy napewno w silniku sa szczotki ???
wogóle nie mam pojecia jak sie za to zabrac. i koniecznie trezba klime rozpinac ??
Witam wentylator da sie wyjąc bez rozpinania klimy, ale jest z tym troche zabawy, poszukaj było juz setki razy i w którymś poście jest to opisane dość dokładnie. Trzeba rozebrać podszybie zdjąć filtr przeciwpyłkowy, odkręcic całą puszkę w której jest wiatrak żeby dało się nią manewrować i wiatrak z silnikiem rozkręcać i wyjmować po kawałku. zakładam że masz Kappę przed modernizacją, bo później wentylator był gdzieś za schowkiem pasażera i do tamtego nie wiem jak sie dobrać bo nie robiłem tego. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: prezesjm » 04 maja 2008, 9:22

"fazi" pisze:Witam nie doradze ci jak wyjać bo ja z tego powodu jechałem na lawecie do warsztatu gdyz wentylator jest podpiety bezposrednio,i ciagle mi sie dymiło wyjac go przejeb....mój mechaniol rozpioł klime ale ją napełnił .Za nowy w aso zapłaciłem 1000zł to był bład dzwoniłem pózniej do Lancia Team tam kosztuje nowy oryginał 450zł ,lepiej kupic za tyle naprawa wyjdzie troche taniej lecz efekt niewiadomy .Najgorsze ,ze jest to przypadłosc która unieruchamia samochód.Pozdrawiam. :roll:
Chyba żartujesz że z powodu wentylatora wnętrza jechałeś na lawecie. Przy tym uszkodzeniu bezpiecznik od wiatraka pali się natychmiast ( no chyba że jest zdrutowany). Jeśli z jakiegoś powodu nie przepali się to można go wyjąć i spokojnie jechać. Na temat wiatraka było już wiele, poszukajcie w archiwum, dodam tylko że można go wymienić bez rozszczelnienia klimy.

Awatar użytkownika
quake
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kalisz

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: quake » 04 maja 2008, 16:16

Miałem ten problem (przepalony silnik dmuchawy) Kappa 1998 r. 2.0l.. Własnoręcznie wymontowałem to gówno(!!!).
Należy zdemontować ramiona wycieraczek (klucz sztorcowy 17), następnie zdjąć osłonę plastikową podszybia, uszczelki. Wtedy po lewej stronie widać będzie czarna skrzynkę z kratownicą od góry.
Bez rozszczelniania klimy!! należy rozłączyć trzy wtyczki, duża od sterowania silnika, i mniejsza od regulatora obiegu wewnętrznego (po lewej stronie skrzynki) i niebieski od kompa.
Dalej na trzech niewielkich wkrętach trzyma się w/w regulator. Należy się zaopatrzyć w małe (krótkie) wkrętaki, najlepsze też są małe dłonie :?
potem od góry w obudowie należy wykręcić kilka podobnych wkrętów (krzyżaki).
Z prawej strony tej całej skrzynki znajduje się blaszka w kształcie grubej litery "L" która z jednej strony przykręcona jest 3 śrubami "8" lub "9" już nie pamiętam. potrzebny będzie płaski klucz i długie palce. Jeśli tu się nie da wykręcić można wykręcić dwie śruby które mocują z tej samej strony tą blaszkę do skrzynki z filtrem p.pyłkowym.
UWAGA NA SPADAJąCE śRUBY.
Po lewej stronie skrzynki wentylatora należy wykręcić śrubę umieszczoną pionowo.
Po wykręceniu wszystkich śrub i wkrętów które widać, należy silnie uchwycić na widoczną kratkę i całą skrzynkę wysunąć w lewo aby odłączyć od kanału wentylacyjnego z prawej strony.
Następnie niestety należy szarpiąc wyłamać ostatnią śrubę znajdującą się
"poza tym co widać"
:lol:
od sporu skrzynki wentylatora, spokojnie to nie boli. (męczyłem się kilka godzin i nie dało sie tego wyjąć bez wyłamania w/w. :cry:
Następnie obracamy całą skrzynkę lekko na bok i powoli wyciągamy poszczególne elementy skrzynki a więc górną nakładkę, płaski element oddzielający i dolną skrzynkę w której jest silnik z nakręconym sztorcowym wirnikiem.
Po wyciągnięciu wszystkiego poczyściłem to cholerstwo, było kilka małych liści i kurz. Silnik był sfajczony.
Alternatywa>
nowy lub używka a może przewijanie?
Wybrałem przewijanie. W Kaliszu przy ul. Skarszewskiej jest "Manufaktura" gdzie majster przewija silniki. Wykonał to fachowo, w 2 dni, z wymianą czterech przepalonych diod tych czarnych prostokątów na silniku.
Po wszystkim zamontowałem silnik, wkłada się jednak szybciej. Jest OK. Dużo pracy, koszty minimalne a satysfakcja OGROMNA. : yesyes :
Podaje adres do warstatu : 62-800 Kalisz, ul. Skarszewska 50, Zakład Usługowy A. Miśkiewicz tel. 0-62-760-19-73
Robi solidnie i tanio.

aha, założyłem bezp. 25 a nie 30 i też chodzi, mniejsze pali ale to OK.
Fazi zmostkuj niebieską wtyczkę to komp nie będzie widział uszkodzonego wentylatora :?
Siła spokoju.

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: fazi » 04 maja 2008, 22:36

"prezesjm" pisze:
"fazi" pisze:Witam nie doradze ci jak wyjać bo ja z tego powodu jechałem na lawecie do warsztatu gdyz wentylator jest podpiety bezposrednio,i ciagle mi sie dymiło wyjac go przejeb....mój mechaniol rozpioł klime ale ją napełnił .Za nowy w aso zapłaciłem 1000zł to był bład dzwoniłem pózniej do Lancia Team tam kosztuje nowy oryginał 450zł ,lepiej kupic za tyle naprawa wyjdzie troche taniej lecz efekt niewiadomy .Najgorsze ,ze jest to przypadłosc która unieruchamia samochód.Pozdrawiam. :roll:
Chyba żartujesz że z powodu wentylatora wnętrza jechałeś na lawecie. Przy tym uszkodzeniu bezpiecznik od wiatraka pali się natychmiast ( no chyba że jest zdrutowany). Jeśli z jakiegoś powodu nie przepali się to można go wyjąć i spokojnie jechać. Na temat wiatraka było już wiele, poszukajcie w archiwum, dodam tylko że można go wymienić bez rozszczelnienia klimy.
Nim sie połapałem w gąszczu licznych bezpieczników byłem już w warsztacie ,teraz woże ze soba legende który jest od czego ,całe szczęscie sciągnałem polską instrukcje bo tak nie wiedziałem gdzie sie znajdują własciwe.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: dzik » 05 maja 2008, 10:12

fazi to może podzielił bys sie ta instrukcją???? byłbym wdzieczny
pozdro

ps. wzorowo opisane..
Nowo upieczony użytkownika Kappy TDS. Narazie zadowolony zobaczymy za pół roku.....

Boorek

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: Boorek » 05 maja 2008, 10:21

"dzik" pisze:fazi to może podzielił bys sie ta instrukcją???? byłbym wdzieczny
pozdro

ps. wzorowo opisane..
w dziale instrukcje jest instrukcja do Kappy 8) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
quake
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 25 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kalisz

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: quake » 05 maja 2008, 20:38

jednak bezpiecznik musi być 30 bo 25 przepalił jak pracował w obciążeniu.
Siła spokoju.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Kappa - problem z dmuchawą

Post autor: Vico » 15 cze 2008, 22:41

Witam.
Dzis do kompeltu problemow do warsztatu dorzuca mi sie dmuchawa. Przy wlaczaniu wiekszej sily nawiewu nic sie nie dzieje... Czy moze to byc problem ktoregos z bezpiecznikow? Czy trzeba niestety wkalkulowac sobie 400 zeta za dmuachawe i wymiane? Dodam, ze w sumie nie zauwazylem wczesniej zadnych "niepokojacych" objawow, tak ot po prostu przestalo trybic... :/ :?
Lancia Kappa 2.0l 20V bez turbo i VIS :) 1995r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”