Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
Było o tym wiele razy na forum. Skakanie wskaźnika może być spowodowane tym, że lejemy cały czas np. od rezerwy za 50zł i blaszki się powycierają i nie łączą(tylko nie pamiętam czy przy wskaźniku, czy przy czujniku). Wymiana podobno daje rezultaty. U mnie jest tak że jak cisnę mocno to z 1/4 baku pokazuje że pusto.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
U mnie też tak jest i jest to raczej norma w każdym aucie (miałem kilka Fordów i tam sytuacja wyglądała identycznie), przekłamania są mniejsze lub większe.
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
nalać do pełna i jeździć, jezeli spalanie nie mieści sie w normie to bedzie problem, a zapewne jexdzisz na 1/3 baku
pozdro

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
U mnie wskazania zmieniają się zaleznie od tego czy auto jedzie np. "pod górkę czy z górki" na płaskim wskazania są ok.
Chcesz sprawdzić spalanie - nie patrz na wskaźnik - zalej do pełna, skasuj licznik przejedź kilka setek km i zalej do pełna - obilcz spalanie i będziesz wiedział czy jest ok.
Chcesz sprawdzić spalanie - nie patrz na wskaźnik - zalej do pełna, skasuj licznik przejedź kilka setek km i zalej do pełna - obilcz spalanie i będziesz wiedział czy jest ok.
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
to jak sprawdzic spalanie to ja wiem , ostatnio po przejechaniu 160km od pełnego baku wskaznik pokazywał mi 1/4 baku postanowilem zajechac na stacje bo myśle może gdzies ucieka i weszło do pełna 16L a wskaznik pakzuje 1/2 postał 1 dzien i pełno, moje auto stało rok czasu z mała ilosca benzyny wlałem teraz srodek do czyszenia wtrysków moze cos pomoże"MarKapp" pisze:U mnie wskazania zmieniają się zaleznie od tego czy auto jedzie np. "pod górkę czy z górki" na płaskim wskazania są ok.
Chcesz sprawdzić spalanie - nie patrz na wskaźnik - zalej do pełna, skasuj licznik przejedź kilka setek km i zalej do pełna - obilcz spalanie i będziesz wiedział czy jest ok.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
to faktycznie musisz mieć walnięty ten czujnik, moja Kappa też stała ponad rok niejeżdżona - syf jaki się zrobił z paliwa normalnie pozapychał wtryski (wyglądało jak piasek) - najlepiej wykręcić listwę i powyjmować wtryski i je przeczyścić."Egon" pisze:to jak sprawdzic spalanie to ja wiem , ostatnio po przejechaniu 160km od pełnego baku wskaznik pokazywał mi 1/4 baku postanowilem zajechac na stacje bo myśle może gdzies ucieka i weszło do pełna 16L a wskaznik pakzuje 1/2 postał 1 dzien i pełno, moje auto stało rok czasu z mała ilosca benzyny wlałem teraz srodek do czyszenia wtrysków moze cos pomoże"MarKapp" pisze:U mnie wskazania zmieniają się zaleznie od tego czy auto jedzie np. "pod górkę czy z górki" na płaskim wskazania są ok.
Chcesz sprawdzić spalanie - nie patrz na wskaźnik - zalej do pełna, skasuj licznik przejedź kilka setek km i zalej do pełna - obilcz spalanie i będziesz wiedział czy jest ok.
pozdr.
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
A sprawdzcie czy jak pukniecie delikanie w zegary to wam sie ten wskaźnik rusza (znaczy sie wzrasta poziom albo opada). U mnie tak było - lałem 40 litrów, wsiadam patrzę 1/4 baku (a powinno byc połowa) puknąłem i wskazówka wędruje na 1/2.
Rozebrałem w końcu zegary i wyjąłem wskaźnik paliwa, poruszałem iglicą (delikatnie), przesmarowałe, popoprawiałem i wreszcie mi dobrze pokazuje.
Leje do połowy to wska=źnik po przekręćeniu kluczyka wędruje an połówkę, a nie tak jak było wcześniej jak chcial to było 1/2 jak nie to 1/3, albo 1/4 albo i rezerrwa potrafiła być.
Rozebrałem w końcu zegary i wyjąłem wskaźnik paliwa, poruszałem iglicą (delikatnie), przesmarowałe, popoprawiałem i wreszcie mi dobrze pokazuje.
Leje do połowy to wska=źnik po przekręćeniu kluczyka wędruje an połówkę, a nie tak jak było wcześniej jak chcial to było 1/2 jak nie to 1/3, albo 1/4 albo i rezerrwa potrafiła być.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
Na temat dziwnego działania wskaźników w Kappie pisałem wielokrotnie.
1. Trzeba rozebrać zegary i poprawić styk na kołeczkach od samych poszczególnych wskaźnikach. Zwykle wystarcza wyjęcie wskaźników ze swojego miejsca i poskładanie do kupy. Wersja dla odważnych - przylutować kołeczki do płytki drukowanej - pomaga na " zawsze".
2. Należy( szczególnie w starszej wersji baku z osobnym czujnikiem poziomu) zdemontować metalową pokrywkę w bagażniku i poprawić styki na wtyczce od poziomu paliwa. Można jeszcze sprawdzić czy nie ma uszkodzeń kabelka od czujnika bo jest tam mało miejsca a pokrywka dość mocno dociska wtyczkę. Podczas zmian temperatury paliwa w zbiorniku pojawia się dość duże nadciśnienie co powoduje że cały zbiornik lekko się niejako nadyma . Ruchy te po kilku latach powodują że kabelki od czujnika potrafią przecierać się i pękać. Złączka jest mocno dociskania i tam też potrafi nie łączyć. Mając to rozebrane warto wymontować sam czujnik poziomu i sprawdzić omomierzem czy suwak działa poprawnie i bez zacięć. Oporność powinna zmieniać się od 0 do 300 Ohm.
Jeśli operacja uda się to cieszymy się dokładnymi wskazaniami poziomu paliwa. Nie muszę dodawać że przy otwartym zbiorniku zachować szczególną ostrożność i świeczką do środka nie świecić.
Dla dłubaczy można się zaopatrzyć w rezystorki np. 150 Ohm i 300 Ohm, można w łatwy sposób potestować zegary wpinając rezystorki zamiast wskaźnika.
1. Trzeba rozebrać zegary i poprawić styk na kołeczkach od samych poszczególnych wskaźnikach. Zwykle wystarcza wyjęcie wskaźników ze swojego miejsca i poskładanie do kupy. Wersja dla odważnych - przylutować kołeczki do płytki drukowanej - pomaga na " zawsze".
2. Należy( szczególnie w starszej wersji baku z osobnym czujnikiem poziomu) zdemontować metalową pokrywkę w bagażniku i poprawić styki na wtyczce od poziomu paliwa. Można jeszcze sprawdzić czy nie ma uszkodzeń kabelka od czujnika bo jest tam mało miejsca a pokrywka dość mocno dociska wtyczkę. Podczas zmian temperatury paliwa w zbiorniku pojawia się dość duże nadciśnienie co powoduje że cały zbiornik lekko się niejako nadyma . Ruchy te po kilku latach powodują że kabelki od czujnika potrafią przecierać się i pękać. Złączka jest mocno dociskania i tam też potrafi nie łączyć. Mając to rozebrane warto wymontować sam czujnik poziomu i sprawdzić omomierzem czy suwak działa poprawnie i bez zacięć. Oporność powinna zmieniać się od 0 do 300 Ohm.
Jeśli operacja uda się to cieszymy się dokładnymi wskazaniami poziomu paliwa. Nie muszę dodawać że przy otwartym zbiorniku zachować szczególną ostrożność i świeczką do środka nie świecić.
Dla dłubaczy można się zaopatrzyć w rezystorki np. 150 Ohm i 300 Ohm, można w łatwy sposób potestować zegary wpinając rezystorki zamiast wskaźnika.
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
zdejmujemy wykładzine bagaznika mocowana na 3 spinkach ,nastepnie odkrecamy metalowa pokrywe klucz 5.5mm
http://i32.tinypic.com/2ykgx35.jpg[/img]
i widzimy po lewo pompe paliwa po prawo wskaznik paliwa u mnie wysarczyło odłączyc wtyczke i podłączyc na nowo i narazie wskazuje prawidłowo
http://i26.tinypic.com/24myzvd.jpg[/img]
http://i32.tinypic.com/2ykgx35.jpg[/img]
i widzimy po lewo pompe paliwa po prawo wskaznik paliwa u mnie wysarczyło odłączyc wtyczke i podłączyc na nowo i narazie wskazuje prawidłowo
http://i26.tinypic.com/24myzvd.jpg[/img]
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
pare dni wskazywał dobrze i znowu jest złe
wyjołem tym razem cały pływak a tam wszystko wyglada dobrze, potestowałem przy wyjetym pływaku ustawiam go na max. przekrecam stacyjke mam max. ruszam pływakiem na min a wskaznik stoi cały czas na max. dopiero po wylaczeniu i właczeniu stacyjki pokazuje min czy tak ma byc ?? sprawdzalem miernikiem opornosc pływaka to dane sie zmieniaja odrazu po zmianie polozenia a wskaznik tego nie pokazuje 


Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
Prezesie, w delcie też jest taka oporność czujnika?"prezesjm" pisze:Oporność powinna zmieniać się od 0 do 300 Ohm.
Dla dłubaczy można się zaopatrzyć w rezystorki np. 150 Ohm i 300 Ohm, można w łatwy sposób potestować zegary wpinając rezystorki zamiast wskaźnika.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Kappa - Wskaźnik poziomu paliwa
A mnie po tych moich poprawkach pokazuje jak złoto. Ostatnio nalałem za 100 czyli jest gdzieś 1/4 baku, jadę u nas po Piłsudskiego (nawierzchnia z kocich łbów) i jak zaczęło mocniej rzucać na tych łbach to wskazówka podnosiła się i opadała zgodnie z ruchami dupy Kappy.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power