Kappa 2.4 JTD opinie

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Do użytkowników Kappy 2.4 JTD, bądź pochodnych :)

Post autor: norbiwolow » 20 maja 2008, 8:34

ja mam 2,4 JTD w alfie 156 - wcześniej 3.0 V6 kappa - osiągi porównywalne - spalanie in plus dla 2,4 jtd - srednio 7 litrów - mozna zejśc do 5-5,5l/100km bardzo dobry moment obrotowy i elastyczność biegów

z eksploatacji to jak na razie padł mi czujnik położenia wału - koszt 90 złotych - po wymianie auto dostało niezłego kopa - widocznie jak kupowałem to juz sie konczył :)
silnik zalewany valvoline max life diesel 10w40 co 10 tys
paliwo tylko shell v-power diesel
jeszcze ani razu nie widziałem w niej czarnego dymu z tyłu :)
jak to w dieslu rano delikatnie aż się zagrzeja a po deptaniu gazu ( 2500obr/min < ) z 30 sekund przed zgaszeniem na bigu jałowym lub ostatnie 3 minuty jazdy nie przekraczając 2000obr/min
z kosztów podzespołów do tego silnika to np.
termostat 90 zł
filtr paliwa 40 zł
filtr powietrza 37 zł
tyle co moge powiedzieć o mojej zawirusowanej belli ( 185KM 395Nm ) :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: n3gatyw » 28 maja 2008, 15:31

Witam serdecznie! Jak widac jestem nowym uzytkownikiem i planuje zakup samochodu takiego jak w temacie. Nie moglem dopatrzec sie podobnego watku w ktorym byla by mowa jedynie o silniku JTD takze postanowilem napisac nowy watek. Brat mial Kappe 2.4 benzyne i spodobalo mi sie to autko. Bylo naprawde dynamiczne. Zastanawiam sie jak jest z 2.4 JTD. Czy ten silnik nie jest za slaby do tego kolosa? Ogolnie chcialbym poznac wasze opinie na temat realnych osiagow samochodu z tym silnikiem (przyspieszenie 0-100, spalanie, ogolnie spostrzezenia i porady). Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: Zygi » 28 maja 2008, 15:52

Napewno JTD będzie słabszy od 2.4 benzyny. Przyspieszenia 0-100 nie sprawdzałem, ale napewno JTd nie jest demonem szybkości. Choć też nie jest zawalidrogą w mieście. Jednak jeżdżąc w korkach może minimalnie przeszkadzać to, że na biegu jałowym czuć lekkie wibracje na kierownicy i siedzeniach. Jednak jak już się ruszy wogóle nie ma się wrażenia, że to diesel. Najprzyjemniej jeździ się nim na trasie. Wyprzedzanie nie sprawia wiekszego problemu. Samochód bardzo ładnie zbiera się do wyprzedzania. Dźwięk silnika przy przyspieszaniu jest też bardzo przyjemny. Jeśli chodzi o zużycie paliwa. Zależy od stylu jazdy. Napewno ciężko jest przekroczyć 9l/100km nawet mocno cisnąc. Średnie zużycie przy moim dynamicznym stylu jazdy to ok. 8l. Jeżdżąc spokojnie można osiągnąć zużycie w okolicach 7l. Na trasie jak się ostara nawet poniżej.
Ogólnie silnik jesg godyny polecenia. Należy uważać na stan turbosprężarki.
Od czasu do czasu kierowca Kappy 2.4jtd, Kappy 2.4jtd SW oraz Ducato 2.3jtd.
A na własność Kelly's MAGIC black;)

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: n3gatyw » 28 maja 2008, 15:59

Dzieki za szybka odpowiedz :) No ten 2.4 benzyna jak dla mnie byl strasznie mocny, 2.0T nie jechalem wiec nie mam zdania, ale moc mowi sama za siebie. W JTD przemawia za mna spalanie a o dzwieku silnika tez juz slyszalem dobre opinie. Bratu, ktory ma zdecydowanie b. ciezka noge palila 15l. Mam tylko dylemat jesli chodzi o przyspieszenie. A moze jakis chiptuning? ;)
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: jakubg » 28 maja 2008, 16:54

"n3gatyw" pisze: A moze jakis chiptuning? ;)
Tylko wtedy jak jesteś pewien stanu silnika i podzespołów.
Będąc w LanciaTeam dowiedziałem się, że te silniki bardzo ładnie się "chipuje" jednak trzeba uważać np. na półosie wewnętrzne (nowa kosztuje 940zł!!!)
Ja mam 2,4jtd i jestem bardzo zadowolony. Jak dla mnie przyspieszenie jest OK. Niejedna benzyna może się schować. A przy normalnej jeździe spala mi ok. 7.5 litra.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
misiekk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: misiekk » 28 maja 2008, 18:19

Z silnika 2.4 JTD jestem zadowolony i nie mogę złego słowa powiedzieć. Spalanie na trasie przy lekkiej nóżce nawet poniżej 6l, a średnio w 7l.
Lancia Kappa 2.4 JTD - była :bialaflaga:
Lancia Lybra 1.8 SW - była

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: Zygi » 28 maja 2008, 18:29

"n3gatyw" pisze:Dzieki za szybka odpowiedz :) No ten 2.4 benzyna jak dla mnie byl strasznie mocny, 2.0T nie jechalem wiec nie mam zdania, ale moc mowi sama za siebie. W JTD przemawia za mna spalanie a o dzwieku silnika tez juz slyszalem dobre opinie. Bratu, ktory ma zdecydowanie b. ciezka noge palila 15l. Mam tylko dylemat jesli chodzi o przyspieszenie. A moze jakis chiptuning? ;)
2.0T to już niemal rakieta :wink: Ogólnie JTD jest chyba najwolniejszym z dostępnych silników jeśli chodzi o start. Ale nie oznacza to, że jest wolny. Przyspieszenie w okolicach 10s do 100 jak na samochód tej wielkości nie jest złym wynikiem. A napewno pali dużo mniej niż jakakolwiek inna wersja. Na trasie już wogóle się nie odczuwa że jedzie się najsłabszą wersja :wink:

A jeśli chodzi o chiptuning. Jak już wcześniej jakubg napisał ten silniczek jest bardzo podatny na tego typu zabiegi. Tyle że oczywiście trzeba to robić z głową. Bo poza półosiami również sprzęgło ma ograniczone możliwości :wink: Ale podobno do ok. 180KM powinno wytrzymać...
Od czasu do czasu kierowca Kappy 2.4jtd, Kappy 2.4jtd SW oraz Ducato 2.3jtd.
A na własność Kelly's MAGIC black;)

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: strang » 28 maja 2008, 18:51

Nie zgodzę się z kolegą Zygi co do dynamiki JTD - więcej niż wystarczająca. K 2,0 to przy JTD ślimak.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: Taz » 28 maja 2008, 18:53

"strang" pisze:Nie zgodzę się z kolegą Zygi co do dynamiki JTD - więcej niż wystarczająca. K 2,0 to przy JTD ślimak.
wg danych technicznych obydwie mają tyle samo do setki
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: strang » 28 maja 2008, 19:03

"Taz" pisze:
"strang" pisze:Nie zgodzę się z kolegą Zygi co do dynamiki JTD - więcej niż wystarczająca. K 2,0 to przy JTD ślimak.
wg danych technicznych obydwie mają tyle samo do setki
Ja piszę o jeździe na drodze a nie o ścigance na lotnisku :lol:
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: Zygi » 28 maja 2008, 20:09

"strang" pisze:
"Taz" pisze:
"strang" pisze:Nie zgodzę się z kolegą Zygi co do dynamiki JTD - więcej niż wystarczająca. K 2,0 to przy JTD ślimak.
wg danych technicznych obydwie mają tyle samo do setki
Ja piszę o jeździe na drodze a nie o ścigance na lotnisku :lol:
Przecież napisałem, że na trasie się fajnie jeździ. A z tą słabowitością to właśnie chodzi o start z miejsca :wink: Ale w sumie nie miałem okazji jeździć 2.0, więc powinienem ograniczyć się jedynie do suchych wrażeń, bez porównań :wink:
Od czasu do czasu kierowca Kappy 2.4jtd, Kappy 2.4jtd SW oraz Ducato 2.3jtd.
A na własność Kelly's MAGIC black;)

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: skyblu » 28 maja 2008, 20:27

nie jest słaby
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: n3gatyw » 28 maja 2008, 20:39

Dzis spotkalem sie z Torell'em i jezdzilem jego 2,4JTD :) Benzyna 2.4 jest duzo mocniejsza. Z drugiej strony bylem pod wrazeniem kiedy powiedzial mi o spalaniu. Silnik zrobil na mnie calkiem niezle wrazenie ale juz teraz wiem, ze bede myslal nad chiptuningiem bo czuje lekki niedosyt :)
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
krl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: krl » 28 maja 2008, 20:39

Pewnie ze nie jest ;) szczegolnie te 300Nm ciagnie bardzo przyjemnie.

Jezeli chodzi o chiptuning to mialem juz jedno podejscie po czym sie okazalo, ze mam turbo od TDSa. Turbo juz wymienilem ale potrzeba mu regulacji, niestety z braku czasu jeszcze tego nie zrobilem.
Moze w wakacje zrobie drugie podejscie do chipa.
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa 2.4 JTD opinie

Post autor: n3gatyw » 28 maja 2008, 21:19

Czy jest ktokolwiek na forum, kto chipowal ten silnik?
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”