Kappa - sprzęgło

Awatar użytkownika
JARRO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: ZDUŃSKA WOLA

Kappa - sprzęgło

Post autor: JARRO » 20 maja 2008, 19:36

No i stało się. Od 2 m-cy mam problem ze sprzęgłem.
Zaczęło się od ubytków płynu hamulcowego i nieprzyjemnego zapachu. Dolałem raz, drugi. Uznałem jednak w końcu, że trzeba coś z tym zrobić. Uzbieralo się parę innych dolegliwości, więc postawiłem do mechanika.
Lał się płyn z pompki sprzęgła i zostala ona wymieniona.
Odebrałem samochód i już przy odbiorze stwierdziłem, że biegi wchodzą jakoś nieprzyjemnie, z lekkim oporem, gorzej niż przed wymianą wysprzęglnika.
Mechanik stwierdził, że sprzęgło jest już liche i trzeba pomyśleć nad wymianą. Po 3 dniach nie mogłem wrzucić 1, ani 2 biegu oraz wstecznego. Wystartowałem z koniecznościz trójki i dojechałem do pobliskiego warsztatu. Tam diagnoza - trzeba wymienić sprzęgło. Poczekałem 3 dni na zamówione kompl. sprzęglo LUK i panowie dokonali wymiany. Wyjechałem, ale nie byłem zadowolony. biegi wchodziły, ale ciągle nie tak. Po 3 dniach prawie bez jazdy wsiadam rano i nie mogę znowu wrzucić 1, 2, ani wstecznego. Znowu start z 3 i do fachowca, który wymieniał pompkę sprzęgła.
Ten ponaciskał sprzęgło. Faktycznie twarde i skok ma taki niewielki (od podlogi może z 6 cm). O dziwo ponaciskał i sprzęglo odzyskalo cały swój skok i biegi zaczęły wchodzić. Mówię mu: Panie trzeba popatrzyć, czy nie zapowietrzone. Przyjął to spokojnie, z godnością i kazał zostawić samochód.
Reasumując wymienili mi pompkę i kpl. sprzęgło, a jego praca po tej operacji jest do niczego. Tyle, że nie klepie łożysko.
JARRO POZDRAWIA
LANCIA KAPPA 2,4 BENZ. 1998 R.
A Z KANAPY SPOGLĄDA CARLA BRUNI

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - sprzęgło

Post autor: Piszczyk » 20 maja 2008, 20:22

raz) faktycznie trzeba dobrze odpowietryć (kiedyś pół godziny "dymałem" :lol: )
dwa) przed ponownym odpowietrzaniem niewielki już koszt (porównując do wymiany sprzęgła) zrobić wysprzęglnik (dałem chyba 80PLN)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - sprzęgło

Post autor: wega » 20 maja 2008, 20:32

Przecież to był zapowietrzony układ a nie sprzęgło. Nieźle Cię to kosztowało. Pogratulować mechanikowi :evil:
Ja odpowietrzałem 1,5 godz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa - sprzęgło

Post autor: Artur G. » 20 maja 2008, 21:47

Jeśli mozna to i ja sie wtrącę... wreszcie czas na warsztat (bo i przebieg słuszny 333.400 km), chociaz na razie przegląd. Dzis byłem w zaprzyjażnionej OSO w Ostrowie Lubelskim na przeglądzie z zamiarem ujawnienia WSZYSTKICH niedomagań. (pogonił mnie termin, dłuugo jeździłem bez przeglądu, tak wstyd mi).
I tak:
1.Hamulce kpl. lux ale klocki podtarte, wymienię cały kpl.
2.amorki przód 89/90, tył 85/75.
3. oświetlenie i inne pierdołki ok
4. rozrusznik czasami nie łapie (sprawa późniejsza dla elektryka bo trwa to od pół roku albo dłużej)
5. koła wyważone
... i na podnośnik kapcię. Jest juz w górfze i coś sika na głowę - cholera puscił prawy tylny amorek 8O - co cóż wymienie dwa na nowe, nie ma innej mozliwości
6. prawy przód - swożeń wahacza i łącznik dr. stab.
... więcej nic nie znaleźliśmy.
Teraz kilka telefonów do hurtowni i kuppno po kosztach szefa stacji. Amorki krosno 506, klocki p - 138, t - 103 (lukas), swożeń 66, łącznik 103 a i jeszce łożysko mcphersona ok. 80 zł. Groszowe sprawy biorąc pod uwagę to, że dwa lata jeździłem i nic, tylko paliwo...Jak tylko części przyjadą to warsztat.
pozdrawiam... jeśli chodzi o okolice Lubartowa mogę polecić tę OSO.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: SPRZĘGŁO RATUNKU !!!

Post autor: wujekp » 20 maja 2008, 22:01

"JARRO" pisze:No i stało się. Od 2 m-cy mam problem ze sprzęgłem.
Zaczęło się od ubytków płynu hamulcowego i nieprzyjemnego zapachu. Dolałem raz, drugi. Uznałem jednak w końcu, że trzeba coś z tym zrobić. Uzbieralo się parę innych dolegliwości, więc postawiłem do mechanika.
Lał się płyn z pompki sprzęgła i zostala ona wymieniona.
Odebrałem samochód i już przy odbiorze stwierdziłem, że biegi wchodzą jakoś nieprzyjemnie, z lekkim oporem, gorzej niż przed wymianą wysprzęglnika.
[...]
Reasumując wymienili mi pompkę i kpl. sprzęgło, a jego praca po tej operacji jest do niczego. Tyle, że nie klepie łożysko.
Rozumiem że sprzęgło jeszcze nie działa tak jak powinno. A wymieniałeś pompę sprzęgła (przy pedale), czy wysprzęglik? Na oko to jeszcze Ci został wysprzęglik do wymiany :(
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
JARRO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: ZDUŃSKA WOLA

Kappa - sprzęgło

Post autor: JARRO » 21 maja 2008, 7:48

"wega" pisze:Przecież to był zapowietrzony układ a nie sprzęgło. Nieźle Cię to kosztowało. Pogratulować mechanikowi :evil:
Ja odpowietrzałem 1,5 godz.
Ogólnie sprzęgło było też do wymiany. Nie to, że nie wysprzęglało, ale najbardziej słyszalnym dźwiękiem podczas pracy silnika było klepanie łożyska i ciężko chodził pedał. Z uwagi na fakt, że mogło się rozsypać wymieniłem.
JARRO POZDRAWIA
LANCIA KAPPA 2,4 BENZ. 1998 R.
A Z KANAPY SPOGLĄDA CARLA BRUNI

Awatar użytkownika
JARRO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: ZDUŃSKA WOLA

Re: SPRZĘGŁO RATUNKU !!!

Post autor: JARRO » 21 maja 2008, 7:52

"wujekp" pisze:
"JARRO" pisze:No i stało się. Od 2 m-cy mam problem ze sprzęgłem.
Zaczęło się od ubytków płynu hamulcowego i nieprzyjemnego zapachu. Dolałem raz, drugi. Uznałem jednak w końcu, że trzeba coś z tym zrobić. Uzbieralo się parę innych dolegliwości, więc postawiłem do mechanika.
Lał się płyn z pompki sprzęgła i zostala ona wymieniona.
Odebrałem samochód i już przy odbiorze stwierdziłem, że biegi wchodzą jakoś nieprzyjemnie, z lekkim oporem, gorzej niż przed wymianą wysprzęglnika.
[...]
Reasumując wymienili mi pompkę i kpl. sprzęgło, a jego praca po tej operacji jest do niczego. Tyle, że nie klepie łożysko.
Rozumiem że sprzęgło jeszcze nie działa tak jak powinno. A wymieniałeś pompę sprzęgła (przy pedale), czy wysprzęglik? Na oko to jeszcze Ci został wysprzęglik do wymiany :(
Pompę mi wymienił. Wszystko to jest o tyle dziwne, że na starym sprzęgle i lejącej się pompie, mimo tego, że chodziło ciężko i klepało łożysko, to nie było problemów z wysprzęglaniem, nie ślizgalo się sprzęgło i biegi wchodziły dobrze. Po wymianie całego sprzęgła i pompy sprzęgło działa źle, tak jak pisałem wcześniej.
JARRO POZDRAWIA
LANCIA KAPPA 2,4 BENZ. 1998 R.
A Z KANAPY SPOGLĄDA CARLA BRUNI

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Kappa - sprzęgło

Post autor: dr_scott » 21 maja 2008, 8:04

"Artur G." pisze:...
Teraz kilka telefonów do hurtowni i kuppno po kosztach szefa stacji. Amorki krosno 506, klocki p - 138, t - 103 (lukas), swożeń 66, łącznik 103 a i jeszce łożysko mcphersona ok. 80 zł. Groszowe sprawy biorąc pod uwagę to, że dwa lata jeździłem i nic, tylko paliwo...Jak tylko części przyjadą to warsztat.
pozdrawiam... jeśli chodzi o okolice Lubartowa mogę polecić tę OSO.
To ma być po kosztach?? Hmmmm... Strasznie duże te koszty...
A z tymi amorami krosno to chyba żartujesz... Za 500 PLN spokojnie kupisz coś dobrego.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

madman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 14 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Cieszyn

Kappa - sprzęgło

Post autor: madman » 21 maja 2008, 11:02

MAm pytanie dotyczące sprzęgła.... Przy ruszaniu , tzn popuszczaniu powoli sprzegla i bez dodawaniu gazu strasznie telepie mi autkiem, tak samo na wstecznym jak i na jedynce, kiedy dodam wiecej gazu to jest trochę lepiej. Mam pytanie konczy mi sie sprzęgło? ale jesli tak to co dokladnie? Docisk, czy tarcza, a moze jedno i drugie? nie chcę z góry kupować kompletu po czym okaze sie ze to jakaś ****...
Delta TURBO diesel ;) by madman :D

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kappa - sprzęgło

Post autor: fazi » 21 maja 2008, 15:35

"madman" pisze:MAm pytanie dotyczące sprzęgła.... Przy ruszaniu , tzn popuszczaniu powoli sprzegla i bez dodawaniu gazu strasznie telepie mi autkiem, tak samo na wstecznym jak i na jedynce, kiedy dodam wiecej gazu to jest trochę lepiej. Mam pytanie konczy mi sie sprzęgło? ale jesli tak to co dokladnie? Docisk, czy tarcza, a moze jedno i drugie? nie chcę z góry kupować kompletu po czym okaze sie ze to jakaś ****...
Ja mam dokładnie ten sam problem założyłem komplet sprzegło valeo sprawdzone wszelkie poduchy pompy wysprzęgliki i też poszarpuje,taki urok co mozna wiecej powiedzieć.To znaczy po wymianie jest lepiej nieco?
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - sprzęgło

Post autor: wega » 21 maja 2008, 17:04

"fazi" pisze:
"madman" pisze:MAm pytanie dotyczące sprzęgła.... Przy ruszaniu , tzn popuszczaniu powoli sprzegla i bez dodawaniu gazu strasznie telepie mi autkiem, tak samo na wstecznym jak i na jedynce, kiedy dodam wiecej gazu to jest trochę lepiej. Mam pytanie konczy mi sie sprzęgło? ale jesli tak to co dokladnie? Docisk, czy tarcza, a moze jedno i drugie? nie chcę z góry kupować kompletu po czym okaze sie ze to jakaś ****...
Ja mam dokładnie ten sam problem założyłem komplet sprzegło valeo sprawdzone wszelkie poduchy pompy wysprzęgliki i też poszarpuje,taki urok co mozna wiecej powiedzieć.To znaczy po wymianie jest lepiej nieco?
U mnie podobnie, taki urok. Po prostu więcej gazu. Chociaż w dieslu tak być nie powinno, Bynajmniej ja miałem wcześniej dwa diesle, nie Lancie i samo puszczenie sprzęgła, bez gazu, powodowało płynne ruszenie.
Zrób test. Jeżeli uda ci się ruszyć, nawet z gazem, z czwórki to sprzęgło się ślizga. Nie koniecznie jest do wymiany. Mogą być zaolejone okładziny tarczy sprzęgła, spowodowane wyciekiem ze skrzyni biegów. Obejrzyj dokładnie autko od spodu i zajrzyj na tarczę sprzęgła, lub koło zamachowe czy nie jest tłuste, bądź zaolejone. Jeżeli tak to masz odpowiedź.
Obrazek

Awatar użytkownika
JARRO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: ZDUŃSKA WOLA

Re: Kappa - sprzęgło

Post autor: JARRO » 21 maja 2008, 17:45

"JARRO" pisze:No i stało się. Od 2 m-cy mam problem ze sprzęgłem.
Zaczęło się od ubytków płynu hamulcowego i nieprzyjemnego zapachu. Dolałem raz, drugi. Uznałem jednak w końcu, że trzeba coś z tym zrobić. Uzbieralo się parę innych dolegliwości, więc postawiłem do mechanika.
Lał się płyn z pompki sprzęgła i zostala ona wymieniona.
Odebrałem samochód i już przy odbiorze stwierdziłem, że biegi wchodzą jakoś nieprzyjemnie, z lekkim oporem, gorzej niż przed wymianą wysprzęglnika.
Mechanik stwierdził, że sprzęgło jest już liche i trzeba pomyśleć nad wymianą. Po 3 dniach nie mogłem wrzucić 1, ani 2 biegu oraz wstecznego. Wystartowałem z koniecznościz trójki i dojechałem do pobliskiego warsztatu. Tam diagnoza - trzeba wymienić sprzęgło. Poczekałem 3 dni na zamówione kompl. sprzęglo LUK i panowie dokonali wymiany. Wyjechałem, ale nie byłem zadowolony. biegi wchodziły, ale ciągle nie tak. Po 3 dniach prawie bez jazdy wsiadam rano i nie mogę znowu wrzucić 1, 2, ani wstecznego. Znowu start z 3 i do fachowca, który wymieniał pompkę sprzęgła.
Ten ponaciskał sprzęgło. Faktycznie twarde i skok ma taki niewielki (od podlogi może z 6 cm). O dziwo ponaciskał i sprzęglo odzyskalo cały swój skok i biegi zaczęły wchodzić. Mówię mu: Panie trzeba popatrzyć, czy nie zapowietrzone. Przyjął to spokojnie, z godnością i kazał zostawić samochód.
Reasumując wymienili mi pompkę i kpl. sprzęgło, a jego praca po tej operacji jest do niczego. Tyle, że nie klepie łożysko.
No i wszystko jasne już. Błąd był chyba z niestarannego montażu pompy sprzęgła. Wyjęli, poprawili, odpowietzryli i teraz jest cudnie. Chodzi leciutko i wysprzęgla przy wciśnięciu do połowy. Jest super.
JARRO POZDRAWIA
LANCIA KAPPA 2,4 BENZ. 1998 R.
A Z KANAPY SPOGLĄDA CARLA BRUNI

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - sprzęgło

Post autor: wujekp » 22 wrz 2008, 19:40

Panowie, szybkie pytanie do bardziej doświadczonych :D

I mnie zaczyna niżej łapać sprzęgło, jak sięobniżyła temperatura na zewnątrz - jakby układ był zapowietrzony, albo padał wysprzęglik. Ale w ciagu ostatniego roku wymieniałem i wysprzęglik i pompę sprzęgła i układ był dobrze odpowietrzony, przez kilka miesięcy było OK. Zastanawiam się czy możliwe jest że to kwestia płynu hamulcowego? Może warto zacząć diagnozę od wymianu płynu? Nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać wysprzęglika 8)
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - sprzęgło

Post autor: Luckyy » 23 wrz 2008, 8:49

jak mozesz to sprawdz czy masz plyn na MAXa bo zasilanie do obwodu sprzegla jest niewiele ponizej MAXimum i mozesz jeszcze raz przeprowadzic odpowietrzanie.

Ja po wymianie pompy tez mialem po ok 2 m-cach mialem dziwne problemy ze sprzeglem ale ponowne odpowietrzanie pomoglo.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - sprzęgło

Post autor: wujekp » 23 wrz 2008, 16:11

"Luckyy" pisze: Ja po wymianie pompy tez mialem po ok 2 m-cach mialem dziwne problemy ze sprzeglem ale ponowne odpowietrzanie pomoglo.
Płyn sprawdziłem w pierwszej kolejności :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”