Pozdrawiam Olo.
Więc do wymiany się zabierałem kilka razy. Za pierwszym razem kupiłem zamiennik, nie polecam, kosztował 35zł ale zaczął cieknąć w 15 minut po uruchomieniu silnika (sprzedawca też mnie ostrzegał). Więc założyłem poklejony stary, a zamiennik zwróciłem do sklepu. Dużym problemem było znalezienie oryginalnego zaworku, w sklepach mówiono mi, że został wycofany z produkcji i pozostają tylko zamienniki. Oryginalny zaworek znalazłem w serwisie Fiata na Karkonoskiej we Wrocławiu kosztował 64zł i po założeniu jak dotychczas nie cieknie.
Aby zdemontować zaworek należy na początek spuścić płyn chłodzący odkręcając dolny wąż z chłodnicy. Zdemontować plastikową pokrywę od strony kierowcy, oraz osłonę nagrzewnicy. Następnie należy się posłużyć kluczem 10, odkręcić dwie nakrętki mocujące zaworek na nagrzewnicy, płaskim śrubokrętem odkręcić wkręt łączący linkę pokrętła regulacji temperatury nawiewu z zaworkiem, a następnie ściągnąć wąż zasilający z zaworka. Z nagrzewnicy należy usunąć starą uszczelkę (posłużyłem się cienkim płaskim śrubokrętem). Założyć nową uszczelkę (wymaga trochę zręczności), a następnie zamontować zawór w odwrotnej kolejności do demontażu. Zalać płyn, odpowietrzyć układ chłodzenia, następnie uruchomić silnik. Po trzykrotnym uruchomieniu się wentylatora na chłodnicy i braku wycieków można założyć, że całą operację wykonaliśmy dobrze.
