Delta II 1.8 8v - rozrząd/wymiana pasków
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
1.rozrząd
2. balans(dwustronny)
3. wieloklin Alternator
4.klinowy wspomaganie
5. klinowy klimatyzacja
2. balans(dwustronny)
3. wieloklin Alternator
4.klinowy wspomaganie
5. klinowy klimatyzacja
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
uuuuuufffffff ale tam tych sznurków nawalili (':o')
dzięki za inf.
dzięki za inf.
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
A jak to wszystko zwalnia silnik 

Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
Wymiana rozrządu w delcie.
http://images28.fotosik.pl/200/4425bf5d24b26e88.jpg[/img]
1. atakujemy i wyciągamy zbiornik płynu wyrównawczego(śrubokręt gwiazdkowy) .
http://images33.fotosik.pl/254/16ab3b95d02c37d2.jpg[/img]
2.ściągamy osłone okienka (klucz 8) , przez nie będziemy blokowac wał, i ew. można obrócić na znaki
http://images27.fotosik.pl/213/c8e2a9d5fbb8d240.jpg[/img]
3. ustawiamy rozrząd na znaki, kręcimy wałem dopóki w okienkach nie pojawią sie podcięcia na kołach zębatych
http://images31.fotosik.pl/254/998870d4fa3fc943.jpg[/img]
a w tym ciemnym okienku znak na kole zamachowym ma sie pokrywać z znakiem 0 stopni. lusterko sie przyda
http://images32.fotosik.pl/230/81740d690f6531a2.jpg[/img]
4.ściągamy pasek od alternatora i pompy wodnej, popuszczmy śruby pokazane na zdjęciu (jedna jest pod alternatorem rozmiar 19, ta od góry klucz 17, a naciąg to 13 ).
http://images33.fotosik.pl/254/48944ecd7ca67d1c.jpg[/img]
5. ściągamy prawe koło, odkręcamy plastikową osłonę (klucz 8), trzeba nią pomanewrować troche.
http://images23.fotosik.pl/213/05fa33583542078e.jpg[/img]
6. ściagamy pasek od wspomagania (klucz 17) dolną śrubę lepiej odkręcić od dołu, od strony koła.
http://images23.fotosik.pl/213/4b2c839b32ad9f23.jpg[/img]
7.no i mamy taki widok. odkręcamy 4 śruby od koła pasowego (klucz imbusowy 6) trzeba uważać żeby ich nie zepsuć, mozna puknac małym młotkiem od czoła żeby sie zruszyły troche.
http://images25.fotosik.pl/213/ae2f01f9e79d751d.jpg[/img]
8. odkręcamy dolne śruby od osłony (klucz 10)
http://images32.fotosik.pl/253/764307d6d0252608.jpg[/img]
9. a teraz górne śrubki.
http://images29.fotosik.pl/213/6804a437d9bcc0dc.jpg[/img]
10. mamy taki widok. odkręcamy rolkę od paska balansowego (klucz 13), wyciągamy pasek i rolkę.
http://images23.fotosik.pl/213/23e3fec24a278f5e.jpg[/img]
11. mamy rolkę, ściągamy pierścień segera i mozemy ją rozebrać. Łozysko w niej to 6005 RS
http://images30.fotosik.pl/214/81de0f23b5262924.jpg[/img]
12.odkręcamy rolkę paska rozrządu (imbus 8).
http://images31.fotosik.pl/254/ef6fc578a182160f.jpg[/img]
13. odkręcamy koło zębate wałka balansowego (klucz 19). możemy zablokowac je starym paskiem balansowym oplatając go wokół koła i innych elementów, a jak nie to dużymi szczypcami przez cienkie deseczki, tylko że wtedy trzeba drugą osobę.
http://images26.fotosik.pl/214/ce5fb19bbba65b8e.jpg[/img]
14. odkręcamy dużą śrubę na wale (klucz 22). jest mocno dokręcona, i ma LEWY GWINT. trzeba zablokowac wał, najlepiej śrubokrętem przez okienko z kroku 2.
http://images33.fotosik.pl/254/926adfbec8984578.jpg[/img]
15. oto mamy rolki. łozysko na prawej rolce to 6008 RS
http://images33.fotosik.pl/254/44e84f984832d84a.jpg[/img]
16. na wale i na obudowie mamy dodatkowo znak.
http://images34.fotosik.pl/254/d2823741edd3154b.jpg[/img]
17. sprawdzamy ustawienie znaków, zakładamy koło od wałka balansowego, dosyć dobrze dokręcamy, przykręcamy lekko rolkę od paska rozrządu, zakładamy pasek. zakładamy najpierw na wał, później na koło od wałka wydechowego, później wałek ssący i na końcu rolką. jak w żadnym miejscu nie jest luźny to naciągamy (trzeba coś włożyć w te dwa małe otwory w rolce) i dokręcamy rolkę. sprawdzamy ustawienie.
http://images34.fotosik.pl/254/7a3c44f2f400eabf.jpg[/img]
18. tak wygląda znak na kole od wałka balansowego punkcik taki.
http://images34.fotosik.pl/254/4a731fefb595cc69.jpg[/img]
19.a tutaj znak na wałku balansowym i obudowie pompy wody
http://images25.fotosik.pl/213/b2a95cc7f4e2f72e.jpg[/img]
20. tutaj jest znak dla drugiego koła
http://images31.fotosik.pl/254/98cf4dc49ec164d7.jpg[/img]
21. przykręcamy duże koło. znak na nim ma sie pokrywać z znakiem na wale, zresztą, śruby pasują tylko w jednej pozycji.
http://images29.fotosik.pl/213/62c797b087d18cb4.jpg[/img]
22. ustawiamy wałki balansowe na znaki (wał ma być ustawiony jak przy ustawianiu rozrządu) i zakładamy rolkę i pasek. mozna sie zdenerwować, ale da sie to zrobić. naciągamy pasek balansowy i już prawie gotowe.
http://images28.fotosik.pl/214/fa55a8b1e7080037.jpg[/img]
23. sprawdzamy wszystko jeszcze raz. później zakładamy obudowę.
24. zakładamy koło pasowe (najlepiej z założonym paskiem od wspomagania, później go ciężko wcisnąc.
25. później pasek od alternatora i naciągamy. ma sie delikatnie uginać.
no i osłona przy kole, koło, zbiornik wyrównawczy, zatykamy okienko no i gotowe.
wielkie to urosło, jakbym o czymś zapomniał, albo były pytania to mowic.
http://images28.fotosik.pl/200/4425bf5d24b26e88.jpg[/img]
1. atakujemy i wyciągamy zbiornik płynu wyrównawczego(śrubokręt gwiazdkowy) .
http://images33.fotosik.pl/254/16ab3b95d02c37d2.jpg[/img]
2.ściągamy osłone okienka (klucz 8) , przez nie będziemy blokowac wał, i ew. można obrócić na znaki
http://images27.fotosik.pl/213/c8e2a9d5fbb8d240.jpg[/img]
3. ustawiamy rozrząd na znaki, kręcimy wałem dopóki w okienkach nie pojawią sie podcięcia na kołach zębatych
http://images31.fotosik.pl/254/998870d4fa3fc943.jpg[/img]
a w tym ciemnym okienku znak na kole zamachowym ma sie pokrywać z znakiem 0 stopni. lusterko sie przyda
http://images32.fotosik.pl/230/81740d690f6531a2.jpg[/img]
4.ściągamy pasek od alternatora i pompy wodnej, popuszczmy śruby pokazane na zdjęciu (jedna jest pod alternatorem rozmiar 19, ta od góry klucz 17, a naciąg to 13 ).
http://images33.fotosik.pl/254/48944ecd7ca67d1c.jpg[/img]
5. ściągamy prawe koło, odkręcamy plastikową osłonę (klucz 8), trzeba nią pomanewrować troche.
http://images23.fotosik.pl/213/05fa33583542078e.jpg[/img]
6. ściagamy pasek od wspomagania (klucz 17) dolną śrubę lepiej odkręcić od dołu, od strony koła.
http://images23.fotosik.pl/213/4b2c839b32ad9f23.jpg[/img]
7.no i mamy taki widok. odkręcamy 4 śruby od koła pasowego (klucz imbusowy 6) trzeba uważać żeby ich nie zepsuć, mozna puknac małym młotkiem od czoła żeby sie zruszyły troche.
http://images25.fotosik.pl/213/ae2f01f9e79d751d.jpg[/img]
8. odkręcamy dolne śruby od osłony (klucz 10)
http://images32.fotosik.pl/253/764307d6d0252608.jpg[/img]
9. a teraz górne śrubki.
http://images29.fotosik.pl/213/6804a437d9bcc0dc.jpg[/img]
10. mamy taki widok. odkręcamy rolkę od paska balansowego (klucz 13), wyciągamy pasek i rolkę.
http://images23.fotosik.pl/213/23e3fec24a278f5e.jpg[/img]
11. mamy rolkę, ściągamy pierścień segera i mozemy ją rozebrać. Łozysko w niej to 6005 RS
http://images30.fotosik.pl/214/81de0f23b5262924.jpg[/img]
12.odkręcamy rolkę paska rozrządu (imbus 8).
http://images31.fotosik.pl/254/ef6fc578a182160f.jpg[/img]
13. odkręcamy koło zębate wałka balansowego (klucz 19). możemy zablokowac je starym paskiem balansowym oplatając go wokół koła i innych elementów, a jak nie to dużymi szczypcami przez cienkie deseczki, tylko że wtedy trzeba drugą osobę.
http://images26.fotosik.pl/214/ce5fb19bbba65b8e.jpg[/img]
14. odkręcamy dużą śrubę na wale (klucz 22). jest mocno dokręcona, i ma LEWY GWINT. trzeba zablokowac wał, najlepiej śrubokrętem przez okienko z kroku 2.
http://images33.fotosik.pl/254/926adfbec8984578.jpg[/img]
15. oto mamy rolki. łozysko na prawej rolce to 6008 RS
http://images33.fotosik.pl/254/44e84f984832d84a.jpg[/img]
16. na wale i na obudowie mamy dodatkowo znak.
http://images34.fotosik.pl/254/d2823741edd3154b.jpg[/img]
17. sprawdzamy ustawienie znaków, zakładamy koło od wałka balansowego, dosyć dobrze dokręcamy, przykręcamy lekko rolkę od paska rozrządu, zakładamy pasek. zakładamy najpierw na wał, później na koło od wałka wydechowego, później wałek ssący i na końcu rolką. jak w żadnym miejscu nie jest luźny to naciągamy (trzeba coś włożyć w te dwa małe otwory w rolce) i dokręcamy rolkę. sprawdzamy ustawienie.
http://images34.fotosik.pl/254/7a3c44f2f400eabf.jpg[/img]
18. tak wygląda znak na kole od wałka balansowego punkcik taki.
http://images34.fotosik.pl/254/4a731fefb595cc69.jpg[/img]
19.a tutaj znak na wałku balansowym i obudowie pompy wody
http://images25.fotosik.pl/213/b2a95cc7f4e2f72e.jpg[/img]
20. tutaj jest znak dla drugiego koła
http://images31.fotosik.pl/254/98cf4dc49ec164d7.jpg[/img]
21. przykręcamy duże koło. znak na nim ma sie pokrywać z znakiem na wale, zresztą, śruby pasują tylko w jednej pozycji.
http://images29.fotosik.pl/213/62c797b087d18cb4.jpg[/img]
22. ustawiamy wałki balansowe na znaki (wał ma być ustawiony jak przy ustawianiu rozrządu) i zakładamy rolkę i pasek. mozna sie zdenerwować, ale da sie to zrobić. naciągamy pasek balansowy i już prawie gotowe.
http://images28.fotosik.pl/214/fa55a8b1e7080037.jpg[/img]
23. sprawdzamy wszystko jeszcze raz. później zakładamy obudowę.
24. zakładamy koło pasowe (najlepiej z założonym paskiem od wspomagania, później go ciężko wcisnąc.
25. później pasek od alternatora i naciągamy. ma sie delikatnie uginać.
no i osłona przy kole, koło, zbiornik wyrównawczy, zatykamy okienko no i gotowe.
wielkie to urosło, jakbym o czymś zapomniał, albo były pytania to mowic.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2008, 21:57 przez kretekpodnietek, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
OGROMNE!!! OGROMNE!!! dzięki za fotorelację - napracowałeś się przy tym pstrykaniu i potem opisywaniu wszystkiego krok po kroku - teraz mogę podejsć do tego sam i sobie ze spokojem to zrobić a twoja fotorelacja przyda się jeszcze niejednej osobie
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
dziś walczyłem cały dzień z rozrządem bo coś jęczało przy schodzeniu z obrotów, kilka spostrzeżeń:
jesteś przy kroku 23, przykręć koło pasowe podeprzyj solidnie auto i odpal je na chwileczke, bez wspomagania, alternatora i obudowy. jakby coś kwiczało, jęczało w rozrządzie to zlokalizujesz to szybciej, tylko silnik niech chodzi naprawde krótko, bo pompa wody nie działa.
nie przesadzaj z napinaniem rozrządu. jak za bardzo napniesz pewno zacznie jęczeć rolka na pasku balansowym (u mnie tak było).
powodzenia!
jesteś przy kroku 23, przykręć koło pasowe podeprzyj solidnie auto i odpal je na chwileczke, bez wspomagania, alternatora i obudowy. jakby coś kwiczało, jęczało w rozrządzie to zlokalizujesz to szybciej, tylko silnik niech chodzi naprawde krótko, bo pompa wody nie działa.
nie przesadzaj z napinaniem rozrządu. jak za bardzo napniesz pewno zacznie jęczeć rolka na pasku balansowym (u mnie tak było).
powodzenia!
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
dzięki za sugestie ale sądzę ze jak mam nowe łożysko prowadzące pasek rozrządu, nowy napinacz rozrządu i nowe łożysko napinacza wałkow balansowych (wszystko SKF) to chyba nie powinno być takich anomaliów - jednak sprawdzę tak jak radzisz
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
ja tez mam nowe
poprostu zbyt naciągnięty pasek przy pewnych obrotach wpadał w rezonans jak struna gitary.

Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
witam
w końcu zwalczyłem rozrząd i musze powiedzieć że nie było tak źle - ale bez fotorelacji bym sam nie podszedł
tylko jeden szkopuł - ten cholerny balans cały czas brzęczy - już nie miałem na niego siły i zostawiłem myśląc ze moze się ułoży a tu nic
napisz proszę jakiej firmy masz pasek od balansów - bo to może wina paska - ja mam Dayco i nie wiem czy jeszcze męczyć ten pasek popuszczając go
pozdr. ;]
w końcu zwalczyłem rozrząd i musze powiedzieć że nie było tak źle - ale bez fotorelacji bym sam nie podszedł
tylko jeden szkopuł - ten cholerny balans cały czas brzęczy - już nie miałem na niego siły i zostawiłem myśląc ze moze się ułoży a tu nic
napisz proszę jakiej firmy masz pasek od balansów - bo to może wina paska - ja mam Dayco i nie wiem czy jeszcze męczyć ten pasek popuszczając go
pozdr. ;]
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
jęczy przy schodzeniu z obrotów? popusc rozrząd główny.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
na wolnych obrotach lekko pojękuje ale jak dodam gazu to słychać bardziej i jak schodzi to też - a jakie to denerwujące !!!
Lancia Delta Nuova 1.8 8V '1994r.
Nie jest tak łatwo :-)
Opis wymiany naprawdę pomocny i szkoda, że nie znalazłem go wcześniej.
Niestety zabrałem się za wymianę troszkę nieprzygotowany i utknąłem na śrubie na wale. Starym warsztatowym sposobem "na brutala" (zawsze się sprawdzało) czyli dobry klucz oczkowy i strzał z rozrusznika zamiast odkręcić to dokręciłem tę wredną śrubę o dobre pół obrotu.Choroba kto by pomyślał, że złośliwi inżynierowie wetknęli tam śrubę z lewym gwintem. Mam nadzieję, że nie zgoliłem z niej gwintu. Jest jeszcze jeden problem, u mnie nie ma otworu, przez który można by zablokować wał. Może ktoś ma jakiś pomysł, jak odkręcić tę popapraną śrubę ? A tak przy okazji to czy ktoś wymieniał uszczelniacze na wałkach balansowych bo mam tam dość mokro od oleju i przydałoby się wymienić.
Niestety zabrałem się za wymianę troszkę nieprzygotowany i utknąłem na śrubie na wale. Starym warsztatowym sposobem "na brutala" (zawsze się sprawdzało) czyli dobry klucz oczkowy i strzał z rozrusznika zamiast odkręcić to dokręciłem tę wredną śrubę o dobre pół obrotu.Choroba kto by pomyślał, że złośliwi inżynierowie wetknęli tam śrubę z lewym gwintem. Mam nadzieję, że nie zgoliłem z niej gwintu. Jest jeszcze jeden problem, u mnie nie ma otworu, przez który można by zablokować wał. Może ktoś ma jakiś pomysł, jak odkręcić tę popapraną śrubę ? A tak przy okazji to czy ktoś wymieniał uszczelniacze na wałkach balansowych bo mam tam dość mokro od oleju i przydałoby się wymienić.
ustawienie rozrzadu
czy ustawienie rozrzadu w dedrze'95 z głowicą themy vis'93 wykonuje się podobnie?
silnik 2.0 16v.
dzięki za wszelkie info pozdrawiam.
silnik 2.0 16v.
dzięki za wszelkie info pozdrawiam.
lancia thema 2.0 16V VIS'93
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
co do sruby to weź kogoś, wrzuć piątke niech ktoś depnie na hamulec no i klucz z przydłużką i próbuj. A co do uszczelniaczy to musisz ściągnąć koła zębate i wydłubiesz stary śrubokrętem i nowy włozysz. Uszczelniacze nie chodza bezpośrednio na wałku tylko na tulejce, widać to na zdjęciu.
a w silniku 2.0 jest podobnie, znaki na włkach rozrządu są troche inne, ale łatwo sie połapać.
a w silniku 2.0 jest podobnie, znaki na włkach rozrządu są troche inne, ale łatwo sie połapać.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
delta II - jaki pasek rozrządu i inne paski w 1.8 8V
Sposób z biegiem i hamulcem nie wypalił, sprężynowało sprzęgło i bałem się że coś trzaśnie.
Pożyczyłem od kumpla pneumatyka Boscha i śruba się poddała
Pożyczyłem od kumpla pneumatyka Boscha i śruba się poddała
