Kappa - pęknięta chłodnica, brak płynu

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Kappa - pęknięta chłodnica, brak płynu

Post autor: henek155 » 24 lip 2008, 20:42

pomocy jeżdziłem troszke bez wody bo mi gośc wjechał do rowu autem i nie zauważyłem że mi wycieka płyn z chłodnicy.przez naderwane słupki.dzisiaj odebrałem auto od blacharza pomalowane,założyłem poklejoną chłodnice troszke ciekła na początku później przestała.jak sie troszku nagrzeje to wywala płyn z chłodnicy.
Czy już po motorze czy tylko uszczelke pod głowicą by mu wymienić??
a może układ zapowietrzony??
sam już nie wiem co mam robić bo to auto ojca,a on jeszcze nic nie wie o silniku.
pomóżcie coś doradzić
pozdrawiam henek155
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: aro » 24 lip 2008, 20:49

Cóż tu dużo poradzic? Trzeba rozebrac i sprawdzic. A Ty masz tam 2 głowice. Więc może to byc nie mały koszt.

argenta67

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: argenta67 » 24 lip 2008, 21:01

Mam taki silnik, mogę ci go sprzedać ale mogę i twój naprawić lecz masz do mnie trochę daleko.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: przemas81 » 24 lip 2008, 21:27

nic ci nie poradze bo nie znamn silnika 3.0byc moze to tylko uszczelka pod glowica skoro ci wycieka to nie jest zapowietrzony moze zle sklejona chlodnica? jesli popekala na plastikach to lepiej od razu po nowa


p.s. dam ci taka mala rade dobry zwyczaj nie pozyczaj zwlaszcza jesli to nie twoje auto tylko ojca bedziesz mial o jeden problem mniej na glowie

powodzenia w dochodzeniu usterki
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Boorek

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: Boorek » 24 lip 2008, 21:31

Witam! a chłodnica i węże ciepłe są? jak sie zachowuje i zachowywał wskaźnik temperatury?? którędy ten płyn wyrzuca? trochę więcej szczegółów by się przydało, przynajmniej mnie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: henek155 » 25 lip 2008, 9:36

Płyn wyrzuca przez zbiornik płynu tak gdzie sie korek zakręca.wskaźnik temperatury to normalnie sie zachowuje.2 głowice??to chyba porazka.pewnie bede musiał rozebrać silnik i zobaczyć,może wystarczy wyrównać głowice i wymienić uszczelke pod głowice i może bedzie wporządku.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: henek155 » 25 lip 2008, 9:39

aha węże oba ciepłe,w pierwszym poście zrobiłem byka bo płyn mi wylewa przez korek wlewu w zbiorniczku.a z chłodnica sobie poradze jakoś.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Kondziu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: Kondziu » 25 lip 2008, 9:44

Jak wywala płyn korkiem to może masz źle odpowietrzony układ?
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: aro » 25 lip 2008, 10:09

Jeżeli Ci płynu nie zagotowało, to może będziesz miał szczęscie. Ale i tak z tą chłodnica musisz coś zrobic :wink: Zalej nowego płynu, odpowietrz układ i może pojezdzisz.

Boorek

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: Boorek » 25 lip 2008, 10:27

ja też bym odpowietrzył układ, u mnie odpowietrznik chłodnicy jest po lewej stronie u góry chłodnicy taka plastikowa śrubka, jakby motylek. Pozdrawiam i życzę powodzenia


P.S. Każde V6 ma 2 głowice : yesyes :

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: henek155 » 25 lip 2008, 14:56

Witam ponownie,po kolejnych próbach wygląda to następująco:
chłodnica jednocześnie sie nagrzewau góry i dołu,górny i dolny wąż,(czyli termostat cały czas otwarty-pójdzie do wymiany)
a sprawa wygląda tak na zgaszonym silniku troszke cieknie z chłodnicy jak zapale to już tylko kropi,wode ze zbiorniczka wywala ,ale jak odpowietrze chłodnice to poziom wody sie obniża(myśle tak,poprawcie mnie jak sie myle-przez tą małą dziure w chłodnicy powietrze wlatuje do układu i dlatego mi wywala wode ze zbiorniczka)
odpowietrzałem ten układ kilka razy i dalej był zapowietrzony,pewnie przez tą dziure w chłodnicy.
Tylko jeszcze jedno mnie dziwi na wskaźniku pokazywało ok 70 stopni temp. wody a ja za bardzo odkreciłem odpowietrznik to sie oparzyłem woda była strasznie gorąca prawie gotująca,a wentylator sie nie właczal.
czy któryś czujnik od temp,moze być uszkodzony?
Napiszcie co o tym sądzicie.
Z góry dzieki za wszelką pomoc,pozdrawiam henek155
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: Weeb » 25 lip 2008, 15:04

Poczytaj sam co piszesz i znajdź kilka szczegółów bezsensów, które robisz.

1 Największy - Jak możesz zabierać się do sprawdzenia czegokolwiek w układzie chłodzenia jak chłodnicę masz uszkodzoną?

2. Czy Ty tylko piszesz, że masz wodę, czy faktycznie ją tam zalałeś ? :?

3. W jaki sposób odpowietrzasz układ, skoro powietrze jest tam cały czas zasysane.

4. Jeżeli zalałeś wodę a w chłodnicy masz dziurę to biegnę Ci uścisnąć dłoń z gratulacjami. Woda wrze jak nie osiągnie temperatury 100', powstają pęcherzyki, które uniemożliwiają prawidłowe schłodzenie głowicy, bloku itd wiesz co się stanie po kilku przegrzaniach?

Weź się w garść henek, walnij się w pierś bo popełniłeś błąd i zacznij od początku. Wymień tą chłodnicę i wtedy sprawdź co się będzie działo. W tym momencie to jest lepienie samochodu na plastelinę i kawałek drutu. I zawracanie ludziom gitary.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: henek155 » 25 lip 2008, 16:09

masz racje chłodnica jest już wyciągnieta,ale problem z kupnem
zamówiłem w jakimś sklepie internetowym z chłodnicami i czekałem 3 miesiace i nic.szukam jakiejś używki jak znajde i założe to napisze czy wszystko wporządku.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
kmito
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 05 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: kmito » 26 lip 2008, 9:02

Niestety. Moim zdaniem pompuję kompresje na układ chłodzenia.
Czyli uszczelka do wymiany.
Oby tylko.
Pozdrawiam
Lancia Y 1.2 ECVT
Alfa 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

kappa - lx pomocy chyba ugotowałem silnik 3.0

Post autor: maciek_czer » 26 lip 2008, 11:37

NO raczej masz do roboty głowice. W 3.0 są mokre tuleje które przegrzane wydłużają się i unoszą głowicę (wszystkie aluminiowe silniki Alfa Romeo tak mają), z drugiej strony ciężko go przegrzać bo należy do silników zimnych w czasie pracy. A swoją drogą w 3.0 V6 24V układ chłodzenia ma bardzo dużą szybkość przepływu cieczy i wystarcza mała dziurka aby płyn tryskał jak z fontanny. TAkże najpierw wymień chłodnicę, bo bez względu na to czy masz głowice do roboty czy nie potrzebujesz nowej. Następnie zalej układ płyne i obserwuj, wbrew pozorom najpierw w V6 strzela uszczelnienie kanałów olejowych, więc pojawi się charakterystyczne masło, ale w zależności od tego na której głowicy, albo na korku wlewu oleju, albo na odmie za kolektorem dolotowym. Dopiero ostre przegrzanie powoduje nioeszczelnośc w układzie cylinder - układ chłodzenia. I jeszcze jedna uwaga: JEŚLI NIE JESTEŚ MECHANIKIEM NIE BIERZ SIĘ ZA GŁOWICE W 3.0 V6 24V BO NAPEWNO SPARTOLISZ A KOSZT SAMYCH CZĘŚCI MOŻE OSIĄGNĄĆ 2000PLN!!!!!!!!!
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”