Lybra - problem z zapaleniem

Chojnas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Chojnas » 11 wrz 2008, 10:29

Witam,
Mam następujący problem z Lucyną 2.4 jtd. Otóż po dłuższym postoju zapalenie samochodu zajmuje mi kilka sekund, a czasem muszę kręcić drugi raz.
Dzisiaj po postoju ponad tydzień udało mi się ją zapalić dopiero po 4 kręceniu. Prawdę mówiąc myślałem, że coś w niej padło.
Później zapalała już bez problemu. Macie jakiś pomysł co to może być?
Pozdrawiam,
Chojnas

Awatar użytkownika
Fantom
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Fantom » 11 wrz 2008, 10:49

Pewnie akumulator dożył swoich ostatnich dni.
Sam rozładowuje się gdy samochód stoi.

Miałem ostatnio podobnie. Wyjąłem go z samochodu i próbowałem naładować prostownikiem. Bez efektu (nawet po 24h ładowania). Wciąż miał zbyt niskie napięcie. Zmieniłem akumulator na nowy i teraz odpala ładnie.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2008, 10:51 przez Fantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Lybra 2.4 jtd SW (140kM, 2001')

dudekken

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: dudekken » 11 wrz 2008, 10:51

W pierwszej kolejności powinieneś skorzystać z tego :link: zanim zaczniesz zadawać pytania.

Poświęć chwilkę a na pewno znajdziesz odpowiedź, było o tym wielokrotnie.

Chojnas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Chojnas » 11 wrz 2008, 11:05

Kolego dudekken dla twojej informacji użyłem wcześniej "sercza" i nie znalazłem dokladnie takiego przypadku. Padnięty czujnik położenia wału, lub obrotów jest jednak trochę innym przypadkiem. Na koniec, wydaje mi się, że forum własnie po to jest, aby zadawać pytania. Czyż nie?

Poza tym, dziękuje kolego Fantom, zwrócę baczniejszą uwagę na akumulator.
Chociaż, rozrusznik kręci raczej w normalnym tempie, więc nie jestem pewien, czy to to. Raczej obstawiałbym na problem z rozgrzewaniem świec żarowych. No, ale nie jestem w tej materiii specjalistą więc chciałem się poradzić.
Pozdrawiam,
Chojnas

dudekken

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: dudekken » 11 wrz 2008, 11:12

"Chojnas" pisze:...Padnięty czujnik położenia wału...
Sam sobie odpowiedziałeś :D

Wymień a poczujesz różnice. Koszt za oryginalnego Boscha okolo 120zł + wymiana.

Chojnas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Chojnas » 11 wrz 2008, 11:51

No nie wiem.....

Wydaje mi się, że gdyby to był czujnik położenia wału przypadłośc ta byłaby bardziej losowa.

A w tym przypadku, rozrusznik chodzi długo tylko po długim postoju.

No, ale może coś w tym być.

Dzięki za info.
Pozdrawiam,
Chojnas

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: lancia1969 » 11 wrz 2008, 11:56

"Chojnas" pisze:No nie wiem.....

Wydaje mi się, że gdyby to był czujnik położenia wału przypadłośc ta byłaby bardziej losowa.

A w tym przypadku, rozrusznik chodzi długo tylko po długim postoju.

No, ale może coś w tym być.

Dzięki za info.
CzUjnik czujnikem ale sprawdź na początku szczelność połaczeń paliwowych w okolicach filtra - może wymiana samego filtra rozwiąze twój problem?

Awatar użytkownika
Fantom
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Fantom » 11 wrz 2008, 12:03

Dosłownie 2 dni temu gdy wracałem znad morza padł mi właśnie czujnik położenia wału. Padł termicznie.
Gdy się rozgrzewał przestawał działać i silnik stawał.
Gdy był zimny to dało się ujechać z kilkanaście km. Do momentu gdy się nie zagrzał.

Kolega ma raczej odwrotną sytuację.
Na zimnym mu nie chce odpalać, gdy się rozgrzeje to już jest lepiej.
Lancia Lybra 2.4 jtd SW (140kM, 2001')

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Dudi » 11 wrz 2008, 12:10

Dokładnie, to raczej nie jest czujnik położenia wału, bo ten nie pozwala odpalić silnika kiedy jest nagrzany. Ja bym zaczął od akumulatora i świec, albo jak kolega wyżej radzi filtra i jego obudowy.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

dudekken

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: dudekken » 11 wrz 2008, 12:27

Sugeruję czujnik wału ponieważ u mnie nie miała znaczenia temperatura w jakiej pracuje.

Awatar użytkownika
Fantom
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Fantom » 11 wrz 2008, 12:38

No ale czujnik wału to może chyba tylko paść albo paść termicznie.
W pierwszym wypadku cały czas samochód będzie się zachowywał tak samo (czyli np. kłopoty z odpaleniem) niezależnie od czasu i zagrzania silnika. Gdy pójdzie termicznie to kłopoty zaczynają się ze wzrostem temperatury (a raczej nie odwrotnie).
Stawiałbym jednak na akumulator, świece żarowe albo (jak koledzy sugerują) filtry.
Lancia Lybra 2.4 jtd SW (140kM, 2001')

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: STOD » 11 wrz 2008, 12:42

To nie będzie czujnik.Prawdopodobnie akumulator jest już słaby.
Czujnik , jeśli padnie to samochód gaśnie w najmniej oczekiwanych miejscach np. na środku skrzyżowania tak jak u mnie :D
I przy czujniku zapala się kontrolka silnika czy jak sie tam ona nazywa.
Zobacz akumulator , może przewody... ale przypuszzcam ,że to w elektryce i okolicach akumulatora tkwi przyczyna...ewentualnie śweice...ale wtedy też lampka się zapali.
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Dudi » 11 wrz 2008, 13:17

"STOD" pisze:To nie będzie czujnik.Prawdopodobnie akumulator jest już słaby.
Czujnik , jeśli padnie to samochód gaśnie w najmniej oczekiwanych miejscach np. na środku skrzyżowania tak jak u mnie :D
I przy czujniku zapala się kontrolka silnika czy jak sie tam ona nazywa.
Zobacz akumulator , może przewody... ale przypuszzcam ,że to w elektryce i okolicach akumulatora tkwi przyczyna...ewentualnie śweice...ale wtedy też lampka się zapali.
U mnie żadna lampka się nie zapaliła kiedy padł czujnik :wink:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: STOD » 11 wrz 2008, 13:27

Powinna się zapić.Ale bez względu na lamke czujnik , gdyby padl , powodowalby gaśniecie.Gasłby , zapalał od arzu lub nie chiał zapalić...
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - problem z zapaleniem

Post autor: Dudi » 11 wrz 2008, 13:42

"STOD" pisze:Powinna się zapić.Ale bez względu na lamke czujnik , gdyby padl , powodowalby gaśniecie.Gasłby , zapalał od arzu lub nie chiał zapalić...
No i właśnie tu jest problem, zresztą ten temat był już kiedyś roztrząsany na forum, ale większości przy uszkodzeniu tego czujnika kontrolka jednak się nie zapalała (chyba, że to jest różnica jakaś między 1.9 a 2.4 JTD).
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”