Kappa - patent na centralny zamek

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: PAHO » 10 wrz 2008, 20:35

pierwszy silniczek spalony, nie do naprawy :evil: drugi jutro
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: stabraf » 11 wrz 2008, 9:20

Mi spasował wirnik z takiego wetylatorka, tylko musiałem ośki z obu stron podocinać
:link:
Jeśli stojan jest ok to warto spróbować :wink:

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: tomas » 11 wrz 2008, 11:29

Cześć

Ten materiał z forum Alfy naprawdę niezły.
Zachęciło mnie to do spróbowania przywrócenia sprawności oryginalnym ryglom.

W woli ciekawości, w ryglach są mikrowyłączniki z blaszkami i bez. Ile i jakie są w przednim, a jakie w tylnim.


Pozdrawiam Tomasz
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km - Obrazek
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego Obrazek

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km Obrazek
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta Obrazek
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia Obrazek
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje ;-)

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: PAHO » 11 wrz 2008, 19:06

a ja kupiłem 2 używki za 150pln jutro odbieram, ciekawe ile pociągną :P
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

krg1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: żory

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: krg1 » 06 paź 2008, 21:28

A ja sie podlacze pod temat mam juz zamki wyciagniete z auta ale mam problem z rozebraniem, wkrety odkrecone nity rozwiercone tylko nie niewiem jak zdemontowac ta wajche co idze do klamki czy ktos moze mi pomoc?

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: tomas » 07 paź 2008, 12:36

Cześć krg1

Jestem autorem tego wątku i właśnie dzisiaj rozbierałem też dwa zamki.
Tego ramienia od klamki nie musisz rozwalać rozwiercać itp., on schodzi razem z plastykową obudową i bebechy na wierzchu. U mnie silniczki kompletnie rozwalone, porozpadane komutatory i szczotki wręcz zmielone. Uszkodzenia silniczków takie że nie zawsze drzwi chcą się ryglować z powodu zablokowania silniczka(czyli auto pod blokiem z otwartymi drzwiami). Wracam jednak do pomysłu zastąpienia oryginalnych silników zewnętrznymi siłownikami master.

LINIK


Mam już zamówiony jeden na próbę. Jak zamontuję zrobię jakąś foto relację.

Pozdrawiam Tomasz
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km - Obrazek
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego Obrazek

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km Obrazek
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta Obrazek
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia Obrazek
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje ;-)

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: tomas » 25 paź 2008, 12:55

Witam

Zapraszam na foto-relację montażu zewnętrznych siłowników.
Nowy wątek TUTAJ

Pozdrawiam Tomasz
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km - Obrazek
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego Obrazek

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km Obrazek
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta Obrazek
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia Obrazek
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje ;-)

Awatar użytkownika
luki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 06 cze 2010, 10:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - patent na centralny zamek

Post autor: luki » 14 wrz 2010, 9:04

Witam,

Potwierdzam działanie patentu polegające na przeczyszczeniu silniczka.
Po wymontowaniu zamka, odkęceniu 3 śrubek i delikatnym rozwierceniu 2 nitów od strony plastikowej osłony, pozostaje rozebrać sam silniczek. Silniczek rozpowłowiłem nożem i znalazłem przyczynę, dlaczego zamek czasami działał a czasami nie. Na komutatorze zebrał się brud (w szczególności w tych rowkach) i to powodowało, że szczotki nie miały dobrego styku.
Po tym zabiegu zamek zaczął działać prawidłowo.
Przedstawiony sposób może jest pracochłonny, ale zdecydowanie najtańszy. Zobaczymy na jak długo wystarczy takie czyszczenie.
Kappa 2.4 B LX
Punto 1.2
Seicento 1.1
126p 0.65

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”