
Zmieniarka mi nie starczyła i zacząłem szukać jakiegoś pomysłu na podłączenie iPOD'a do Lybry. Na początku myślałem o zestawie Kensington Liquidaux. Mały prosty i bezprzewodowy - 60$. Ostatecznie padło jednak na dużo bardziej rozbudowany system - harman/kardon Drive + Play. Zadecydowała cena - udało mi się go kupić w Stanach za (uwaga!) 25$ z wysyłką. Akurat kumpel wracał z USA wiec obyło się bez ceł i vatów. W IV RP na Allegro da się go znaleźć za 300 zł ale są sklepy które próbują to sprzedać za 1400 zł.
Wygląda to tak ( wybaczcie jakość zdjęć - cykałem je na pałę - byłem zaaferowany montażem

Skracamy linki
Skracamy linki
W zestawie znajduje się:
- wyświetlacz
- joystick ( naśladujący prawie że ClickWheel iPoda )
- jednostka centralna ( tu się wszystko podpina i trzeba to gdzieś ukryć. Mózg ma też wbudowany transmiter FM jesli nie chce się podłączać systemu na sztywno do radia, ale jakość ponoć kiepska )
- dodatkowe podstawki do joysticka ( można go zamontować w różnych pozycjach )
- kable ( jack->2xRCA, do zapalniczki lub do podłączenia na stałe do zasilania, do ipoda itd )
- imbusy, śrubki, opaski do kabli, podkładki samoprzylepne a nawet...nasączone alkoholem chusteczki do odtłuszczania miejsca przyklejania elementów. Nie ma przyssawki ( jakby ktoś chciał przyczepić ekran do szyby ).
Pierwsze wrażenie - świetne wykonanie. Nie jest to tani plastik. Większość elementów z ciężkiego metalu, wszystko pięknie spasowane i eleganckie.
Oprócz tego kupiłem za całe 9 zł widoczny na 1. zdjęciu po lewej adapter mini-iso -> 2xRCA aby podłączyć ustrojstwo do wtyczki po zmieniarce.
I do dzieła.
Rozkręcania panelu nie będę relacjonował bo wszyscy widzą jak to się robi

Skracamy linki
Zaznaczone blaszki, to te, które trzeba przycisnąć aby wyciągnąć radio bez rozkręcania całej ramki. Niestety wyczaiłem je po fakcie. Ale i tak zalecam wyciągnąć radio z ramki - będzie łatwiej przy składaniu. Najpierw wkręcamy ramkę - mamy łatwiejszy dostęp do tej piątej - ukrytej głęboko śruby...
Skracamy linki
A potem wsuwamy w to radio.
Podczas rozkręcania konsoli środkowej dużo czasu i nerwów zajęło mi wyciągnięcie nawiewów. W końcu się udało ale sam nie wiem jak to zrobiłem...
Teraz podmieniamy mini-iso po zmieniarce na naszą przejściówkę.
Skracamy linki
Przeciągnięcie kabli nie było jakoś strasznie trudne.
W okolicach prawej kostki kierowcy mamy ładny otwór do wprowadzenia kabli pod konsole:
Skracamy linki
Potem kabel ciągniemy pod tkaninowym boczkiem tunelu środkowego do tyłu. Ekranik będzie umieszczony na półce pod popielniczką. jak wiemy pod gumową podkładką jest otwór w który wkładamy kabel. Jeśli wyjmiecie mieszek dźwigni biegów ( całą tą skórę i plastik trzymają dwa zatrzaski ) to też spokojnie wyprowadzicie kabel pod tkaninowy boczek po prawej stronie i dalej do góry.
Po przeciągnięciu całej kablologii ( zasilanie wpiąłem do kostki ISO radia )- wyglądało to tak:
http://www.marianna-miedzygorze.pl/temp/kardon7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;[/img]
Podłączamy wszystko do "mózgu":
Skracamy linki
Do mózgu można podłączyć dodatkowy kabelek jack ( nie ma go w zestawie ), który pozwala podłączyć jeszcze jedno źródło dźwięku oprócz iPoda ( ja go sobie pociągnąłem do schowka ).
I znajdujemy przytulny kącik dla jednostki centralnej i kabli ( akurat zmieściła się obok radia ):
Skracamy linki
Teraz ukrywamy iPod'a:
Skracamy linki
I składamy wszystko do kupy:
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Joystick jest przyklejony do konsoli ( można go też przykręcić wkrętami ). Ekranik nie jest w ogóle przytwierdzony ( niestety nie kleił się do tej gumy ), ale ma swój ciężar więc na razie stoi samopas.
Całość zajęła mi jakieś 2 godziny. Jakość dźwięku - nad wyraz dobra, aż się nie spodziewałem. Bardzo mocny bas i głębokie brzmienie - no w końcu harman/kardon. Urządzenie jest kompatybilne z najnowszym iPodem classic. Przenosi większość menu na ekranik - można nim spokojnie operować bez wyciągania grajka. Jedyne co to można by zmienić kolor podświetlenia
