Lybra - olej, dużo ubywa

pablo31
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 14 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubin

Lybra - olej, dużo ubywa

Post autor: pablo31 » 10 paź 2008, 8:51

Moje autko zaczeło cos brac oleju za dużo na 12 tys dolałem juz 2 l, jak sprawdzic czy nie poszły uszczelnienia, odkręcić kurek wlewu oleju i zapalic silnik jak bedzie wychlapywał olej to beda uszczelnienia do roboty, albo jakoś inaczej? Jeżdze na syntetyku castrola i ma zainstalowany LPG

Awatar użytkownika
Roach
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa, Krasnystaw

Lybra - żre olej

Post autor: Roach » 10 paź 2008, 20:17

Sposób który zaproponowałeś nie koniecznie da ci odpowiedz na pytanie, owszem jeśli ilości wychlapanego oleju będą spore to może to świadczyć o przedmuchach. Najlepiej odkręcić kurek oleju, na pracującym silniku, uważać bo trochę oleju na pewno wychlapie, i ręka zasłonić wlew oleju, tylko szczelnie, jeśli lekko zasysa rękę to jest ok. Sprawdź też czy w płynie z układu chłodzenia nie masz oleju oraz czy na kurku od wlewu oleju nie masz masła. Pozostaje jeszcze sprawdzenie sprężania na poszczególnych cylindrach, ale to już w jakimś warsztacie.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Opel Vectra GT 2.0
Road Slayers - Mess with the best, die with the rest

pablo31
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 14 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubin

Lybra - żre olej

Post autor: pablo31 » 11 paź 2008, 6:58

Dz za rade , dzisiajsprawdze

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - żre olej

Post autor: bartek42 » 11 paź 2008, 15:18

Ja na 10kkm dolałem ok 1,5l oleju i też się trochę przestraszyłem, że bierze za dużo. Na szczęście mechanik mnie uspokoił. Silniki JTD biorą więcej oleju niż TD. Dodatkowo ten sam olej smaruje turbinę i jak mocno butujesz auto, to będzie brało więcej oleju. Jak już będziesz oglądał silnik, to sprawdź też, czy w okolicach turbiny nie robi się mokro :)

pablo31
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 14 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubin

jESZCZE PYTANIE!

Post autor: pablo31 » 08 sty 2009, 10:17

wymieniłem rozrzad olej mineło 1,5 tys k a tu znowu olej na min, co musze wymienic i jaki bedzie koszt

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - żre olej

Post autor: matias21 » 08 sty 2009, 10:47

na początek najłatwiej chyba wymienić olej na półsyntetyk, wiem, że mam inne i starsze autko, ale u mnie tez sporo brał (dolałem 1,5l przez 10 kkm) po wymianie na 10W40 valvolina max lifa nie wziął ani grama, a juz na nim zrobiłem 5 tyś.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


pablo31
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 14 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Lubin

Lybra - żre olej

Post autor: pablo31 » 08 sty 2009, 10:48

wymieniłem własnie na półsyntetyk Castrola Magnatec, tylko ze olej ten kupowałem na allegro

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Lybra - żre olej

Post autor: bufi » 08 sty 2009, 11:13

"bartek42" pisze:Ja na 10kkm dolałem ok 1,5l oleju i też się trochę przestraszyłem, że bierze za dużo. Na szczęście mechanik mnie uspokoił. Silniki JTD biorą więcej oleju niż TD. Dodatkowo ten sam olej smaruje turbinę i jak mocno butujesz auto, to będzie brało więcej oleju. Jak już będziesz oglądał silnik, to sprawdź też, czy w okolicach turbiny nie robi się mokro :)
Ejże Panowie nie róbcie sobie jaj. Ja Lyberką JTD zrobiłem już 6000 km na 0w40 bez dolewki .

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2211
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra - żre olej

Post autor: MICHU » 08 sty 2009, 11:18

Ja zrobiłem na SELENIA WR fullsyntetyk 14 tys i dolałem tylko 1L więcej nie było potrzeby. Po 20 tys zmiana oleju.
Dacia Duster 1.2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3.6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - żre olej

Post autor: Dudi » 08 sty 2009, 11:25

Ja na full syntetyku Mobil 1 Turbo Diesel 0W40, zrobiłem ostatnio 22tys do przeglądu i nie dolałem ani grama. Od przeglądu już 6 tys. i nic dalej nie dolewam.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra - żre olej

Post autor: wujekp » 08 sty 2009, 20:51

"Dudi" pisze:Ja na full syntetyku Mobil 1 Turbo Diesel 0W40, zrobiłem ostatnio 22tys do przeglądu i nie dolałem ani grama. Od przeglądu już 6 tys. i nic dalej nie dolewam.
No tak, moja Kappa też zasadniczo nie żre oleju, ale teoretycznie według instrukcji mógłaby wpieprzać na potęgę i byłoby jeszcze w normie. A klekoty w instrukcji mogą żreć jeszcze bardziej.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2211
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra - żre olej

Post autor: MICHU » 08 sty 2009, 22:55

Każdy diesel żre olej inaczej nie byłby dieslem, zresztą wszystkie auta żrą tylko jedne w mniejszej ilości a drugie w większej.
Dacia Duster 1.2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3.6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Lybra - żre olej

Post autor: Doodik » 09 sty 2009, 10:44

Kiedys czytałem chybaw motorze artykuł właśnie o zużyciu oleju i z tego co pamiętam silniki 1.9 JTD miały dopuszczlane zuzycie 0.4l/ tyś km więc dolewka rzędu 2l na 14kkm to chyba nie tragedia :)

Dla porównania nowa benzynowa astra 1.6 16V ma dopuszczalne zuzycie oleju na pomiomie 1.6 (!!!!) litra/tyś km. Odnajde ta tabele to wkleje na forum

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Lybra - żre olej

Post autor: maydayns » 09 sty 2009, 11:27

Nie no panowie dolewki 2L na 14tys to troche duzo, ja jestem juz 8tys po wymianie i nie dolalem ani kropelki... wmieniam co 10tys na fullsyntetyk, a mam juz nastukane 255tys do tego nie ukrywam ze silnik troszke zapocony, nie wspominajac o intercoolerze..
Seat Leon

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Lybra - żre olej

Post autor: Doodik » 09 sty 2009, 12:08

Nie chodzi tu o licytacje mi bierze a mi nie . Wniosek jest taki
Każdy diesel żre olej inaczej nie byłby dieslem, zresztą wszystkie auta żrą tylko jedne w mniejszej ilości a drugie w większej.
Samochód samochodowi nie równy. 2 litry na 14kmm uważam za wynik w normie, beda tacy co naleja 5 litrów/14tkmm i tacy którzy nie wleja ani kropli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”