Kappa - kolor spalin Turbina

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 15 paź 2008, 0:48

Witam grono i pytam co oznaczać może lub znaczy dym po odpaleniu silnika w kolorze biało, może ciut niebieskawym?, nie jest to ciągły snop dymu, raz jest go więcej, raz mniej, raz wogóle przy ciągłej jeździe,
na biegu jałowym: zanika po ok 3-7 min. dopiero podczas dodania gazu pojawia się lub w czasie jazdy, bardzo powolne przyśpieszanie nie powoduje wielkiej emisji spalin w tym kolorze, ale jednak co jakis czas sie pojawia i to dużo, później nic .....

zaprowadzę auto do mechanika, lecz chęć poznania opini jest duża, może ktoś coś wie na ten temat, pod korkiem oleju jest ok

pozdro :D i dziekuję
Ostatnio zmieniony 17 paź 2008, 9:42 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: celek » 15 paź 2008, 8:20

Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

To jest artykuł z strony wp.pl

Awatar użytkownika
khothan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 04 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: khothan » 15 paź 2008, 9:07

Drugi powod jaki do glowy mi wpada to niestety uszczelka pod glowica,
sprawdz prosze czy nie ubywa Ci plynu chlodniczego.
ale mam nadzieje ze to nie to.

pozdrawiam
Patryk
Kappa 2.0 20v 1995.
696020950
Patryk

arkashka

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: arkashka » 15 paź 2008, 9:25

Temat przerabiany w moim byłym TDS-ie. Przyjmij wyrazy współczucia i przygotuj się na poważną naprawę silnika. Sprawdzaj poziom oleju codziennie. :cry: :cry: :cry:

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 15 paź 2008, 19:20

No tak dzięki jadę do mechanika, mam "nadziaje " nadzieja .... że to turbina nic więcej
dym jest
pozdro jeszcze raz dzięki, jednak to bum co było nie było chyba obojętne dla auta :cry:
No to coś wiem więcej: niestety moje zadowolenie po uruchomieniu /brak miebieskawego dymu/ nie trwało długo, sprawdzenie bagnetu po odczekaniu, i dolaniu rezery 1l ...bagnet suchy ech

lubuię moją kappę

jutro kupuję midlanda 10w40 4l wlewam i jadę do Rafała po diagnozę myślę że definitywną .....
poprzedni olej schell td , nie sądzę że to mogło wpłynąć na taki stan
płynu nie ubyło korek oleju czarny ......
pozdro mimo wszystko :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 15 paź 2008, 23:06

Dzięki za słowa pisane :wink: :wink:
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: Cossi86 » 16 paź 2008, 11:13

Daj znać jaka diagnoza :?

Mam nadzieję że to nic poważnego
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: DeviLL » 16 paź 2008, 16:40

Mnie tam jtd kopcil na niebiesko (zimny) jak egr padl ;) olej nie znikal :P

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 17 paź 2008, 0:32

"Cossi86" pisze:Daj znać jaka diagnoza :?

Mam nadzieję że to nic poważnego
włąśnie wróciłem od Rafała diagnoza... turbina padnięta,
będzie regenerowana, wymieniana, etc, a była już robiona w Holandii,
ogólnie było zaskoczenie że JTD mógł paść i niech tak pozostanie,
przy tym pobycie będzie jeszcze zrobione kilka istotnych rzeczy, opiszę,
autko przyjechało 10km na kólkach reszte na, lawecie i jestem pewien, że już wystarczy :wink: dalsza droga ok 20 km zapewne nie było by juz oleju
to obecnie tyle :wink: :D pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: Cossi86 » 17 paź 2008, 9:14

To turbina puszczała tyle oleju ?? 8O

Tak myślałem że to nie motor. One nie padają ot tak.
JTD to dobre maszynki. Może nie tak dobre jak TDS :D ale dobre ....
Lancia Kappa 2.4 T.DS

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 17 paź 2008, 9:25

"Cossi86" pisze:To turbina puszczała tyle oleju ?? 8O

Tak myślałem że to nie motor. One nie padają ot tak.
JTD to dobre maszynki. Może nie tak dobre jak TDS :D ale dobre ....
Szczerze, dlatego chciałem JTD, może coś innego paść, ale motor!? 8O
ale odpukuję puk,puk,puk :wink:
tosądzę że do spotu się wykuruje :wink: :D
pozdrro :D :D :D

przejechałem opłotkami ok 10km i poszło wszystko 5l !!!!
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 23 paź 2008, 9:28

tak jak wstępna diagnoza rafcia 111 pozdro, padła turbina, wywaliła olej dość dużo zebrało się w wydechu :( po wymianie juz nie dymi, ale myślę że coś może się pojawiać chyba dlatego, iż wydech nagrzany może oddawać pozostałości oleju /co z katalizatorem :? / przy tym posiedzeniu w warsztacie zmieniony przewód, trójnik płynu chłodzącego, łozysko sprężarki i sygnał, gdyż po tym małym bum, się zpsół...
wszystko zrobione ok :D :D :D

znalażłem ładny silnik i chodzi po głowie jego wymiana, dlaczego ?
przebieg !!!! 70.000 !!!! wygląd super, koszt :?

pozdro :D :D :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: skyblu » 22 lis 2008, 13:26

Ciąg dalszy tematu: jest on o tyle przykry, że po przejechaniu powiedzmy max 1000 km dziś z wydechu niebieska chmura mniejsza, większa :evil: wczoraj coś lekko gwizdało głośniej pod machą w czasie jazdy, myślałem, że to turbina, ale przecież założona nie "nowa", nie regenerowana, a z silnika, który wyglądał na naprawdę super wszystkie śrubki jak przed chwilą zakręcone żadnych zapieczonych założone miesiąc temu ......................... :? w pracy silnika wszystko było ok, prócz check'u, gdy przy ok 50-60o włączały się czasem wentylatory razem ..... nie znam się, ale teoretycznie nie ma to znaczenia

pozdrawiam, czy ktoś coś może zaproponować jako przyczyne zaistniałej : cenzura : sytuacji :wink: :wink: :wink:
jednak :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Kojot
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: Kojot » 22 lis 2008, 20:30

[quote=""skyblu""][/quote]
a ma takie pytanie - czy ten silnik nie jest przypadkiem sprowadzony z Włoch i w okolicach Łomianek .. ?
ASO Lancia - mechanik - służe pomocą.

Awatar użytkownika
rak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 200
Rejestracja: 19 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - kolor spalin Turbina

Post autor: rak » 22 lis 2008, 20:35

"Kojot" pisze:
"skyblu" pisze:
a ma takie pytanie - czy ten silnik nie jest przypadkiem sprowadzony z Włoch i w okolicach Łomianek .. ?
A co możeśz o tym silniku napisać wiesz coś o nim ?
Pozdrawiam Zbyszek
Srebrna Włócznia K 2,4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”