Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: sanchez » 04 maja 2004, 10:50

Witam wszystkich grupowiczów jako nowy posiadacz Kappy,
no i od razu mam problem.
Załozylem gaz i w trakcie jazdy na LPG, włącza się check - "avaria controllo impianto motore", czyli awaria kontrolera silnika :? ,Po przełączeniu na benzyne po kilku km gaśnie. Oczywiście byłem u fachowców, ale mi nie pomogli bo nie wiedzieli jak :shock: . Opinie były takie : emulator w komputerze sobie nie radzi albo nie wiemy....Kazali przejechać 1500 km i przyjechac na regulację a potem zobaczymy. Podobno silnikowi to nic nie szkodzi. A i jeszcze jedno na biegu jałowym skaczą mi obroty. Czy u was też były takie problemy? Instalacja normalna z kompem, nie na wtrysku.

Pozdrawiam wszystkich.
Sanchez
Ostatnio zmieniony 25 paź 2005, 20:57 przez sanchez, łącznie zmieniany 1 raz.
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kappa i gaz

Post autor: tomek » 04 maja 2004, 11:18

"Sanchez" pisze: Instalacja normalna z kompem, nie na wtrysku.
Jednak bym ich cisnal - to ich problem, elektronika nie powinna nic meldowac. Zapytaj Juranda, on montowal kilka instalacji, moze jakas bezwtrykowa rowniez, to moze jego fachowcy pomoga.
BTW: przelacz sobie jezyk na jakis bardziej europejski ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa i gaz

Post autor: sanchez » 04 maja 2004, 12:49

BTW: przelacz sobie jezyk na jakis bardziej europejski ;)
Ehh.., wole włoski bardziej mi pasuje do tego autka :D .
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kappa i gaz

Post autor: tomek » 04 maja 2004, 15:33

"Sanchez" pisze: Ehh.., wole włoski bardziej mi pasuje do tego autka :D .
Pod waruniem, ze cokolwiek z teo zrozumiesz ;) :lol:
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa i gaz

Post autor: sanchez » 04 maja 2004, 16:26

"tomek" pisze: Pod waruniem, ze cokolwiek z teo zrozumiesz ;) :lol:
Radze sobie, a w razie czego pomocą służy pasażerka :wink:
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Re: Kappa i gaz

Post autor: romo » 04 maja 2004, 22:02

"Sanchez" pisze:
BTW: przelacz sobie jezyk na jakis bardziej europejski ;)
Ehh.., wole włoski bardziej mi pasuje do tego autka :D .
jSanchez jak we wlasnym zakresie zmienic jezyk informacji komputera,czy jest to mozliwe czy tylko serwis
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: Krzysiek » 05 maja 2004, 7:38

Będziesz miał instrukcję to się dowiesz. Prosta sprawa.

Wracając do tematu. Silnikowi to rzeczywiście nie szkodzi, ale denerwuje. Jest to kwestia niewłaściwej emulacji benzyny. Jeśli zakładałeś gaz teraz to prosta sprawa - mają zrobić tak żeby było OK. I nie daj się zbyć że się nie da. Mnie też tak mówili. W końcu założyli 2 emulatory. Dla jasności mam II generację (parownik i komputer).
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: Arek » 05 maja 2004, 9:21

romo język informacji zmienia sie na klawiaturze infocenter jak dostaniesz instrukcje to bez problemu soboie zmienisz
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: sanchez » 05 maja 2004, 10:15

I nie daj się zbyć że się nie da. Mnie też tak mówili. W końcu założyli 2 emulatory. Dla jasności mam II generację (parownik i komputer)
Racja nie ma co im odpuszczać, denerwujące są te komunikaty. Akurat w week wyjezdzam, dobije do tych 1500 km i wale do nich jak w dym (a raczej gaz). A patent z tymi dwoma emulatorami dobry, rzeczywiście powinno pomóc. Dzięki za pomoc.
A co do zmiany języka to proste, żaden serwis nie potrzebny ale robiłem to troche na czuja i szczerze mówiąc nie pamietam. Trza looknąc do instrukcji (jak masz oczywiście).
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Anonymous

Wyświetla się check

Post autor: Anonymous » 08 gru 2005, 11:54

Witam
Założyłem w październiku sekwencję Landirenzo najnowszy model Omegas. Jestem bardzo zadowolony z jazdy na tej instalacji, jednak po przejechaniu kilkuset kilometrów zaświecił się komunikat, o którym piszecie. Pojechałem do mojego mechanika, podłączył komputer diagnostyczny i zrobił analizę błędu. Okazało się, że jest to błąd autoadaptacji silnika. Komputer samochodu nie współpracuje dobrze z komputerem gazowym. Jeśli będziemy jeździć na paliwie to komputer samochodowy zbiera informację z czujników i co jakiś czas robi autoadaptację to znaczy modyfikuje parametry pracy silnika w zależności od przebiegu, ciśnień i innych czynników. Pozwala to na prawidłową jego pracę np. po przebiegu 100tys km, gdy teoretycznie silnik się troszkę zużyje, powstaną pewne luzy i nieprawidłowe ciśnienia. Autoadaptacja następuje, co pewien okres np. po przejechaniu 500 km lub, gdy jeden z czujników zachowa się anormalnie. Radą na prawidłowe zachowanie się, współpracę obydwu komputerów (dopasowanie) jest wymiana lub regulacja softweru w komputerze gazowym. U mnie wymieniono w warsztacie, w którym zainstalowałem gaz mapę pracy, tak mi przynajmniej powiedziano. Nie zrobiono tego od razu, ponieważ instalatorzy po 1 wizycie u nich i zgłoszeniu problemu, umówili się ze mną dwa tygodnie później gdyż musieli ten problem skonsultować z producentem instalacji. Musiałem podać dokładne dane samochodu, silnika, nawet numer komputera, który posiadam. Teraz jest już wszystko ok. i błąd już się nie pokazuje i nie drażni. Pojawienie się tego błędu nie oznacza, że jest coś nie tak z samochodem i nie wpływa na własności jezdne, ale lepiej z tym powalczyć i naprawić tą niedogodność, ponieważ w przyszłości, gdy rzeczywiście coś będzie nie tak, to nie będziemy o tym wiedzieli, aby odpowiednio szybko zareagować.

Anonymous

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: Anonymous » 13 gru 2005, 18:55

Dziwne .. ja mam u siebie sekwecnje .. landi renzo i nie mam tego typu bledow. Przez 25 tys na gazidle nic .. 0 zuzycia :) .. spalanie mogloby byc mniejsze ... ale to tez kwestia nozki.

Pozdrawiam.

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: KJ » 13 gru 2005, 19:01

Ja po moich zabawach z gazem powiem tylko tyle: podstawa to dobry warsztat.
Odkąd wyregulowałem instalację w EGP to nawet nie wiem, że ją mam.... (pomijając oczywiście radosny uśmiech w czasie tankowania do pełna za 80 pln :-))
******* KJ ******

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: tomek » 14 gru 2005, 7:59

"KJ" pisze:(pomijając oczywiście radosny uśmiech w czasie tankowania do pełna za 80 pln :-))
Bo masz maly zbiornik ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

ja mam to samo

Post autor: larry123 » 14 gru 2005, 8:34

i własnie napisałem do producenta mojego lpg i co mi odpisał

http://www.ac.com.pl/autogaz/zapytania/ ... kt=stag200

musze przyznac się ze założyłem cos co sie nazywa magnetyzery i od dwóch tygodni nie mam błedu silnika nie wiem czy to cos pomaga czy nie ale jak narazie jest ok.

za magnesiki dałem 20 zł, wiec jeżeli okażą sie nie skuteczne to ;) nie dużo strace.

spalanie 14 lpg na 100 po miescie i mniej nie chce być
;)

pozdrawiam

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - LPG (avaria impianto controllo motore)

Post autor: KJ » 14 gru 2005, 10:32

"tomek" pisze:
"KJ" pisze:(pomijając oczywiście radosny uśmiech w czasie tankowania do pełna za 80 pln :-))
Bo masz maly zbiornik ;)
Tu mnie masz... :D
******* KJ ******

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”