Kappa - coś stuka w silniku, panewki

artur1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: legionowo

Kappa - coś stuka w silniku, panewki

Post autor: artur1 » 27 lis 2008, 20:41

Witam mam problem do tej pory nic mi sie nie działo z kappa mam przejechane 212 tys i do dzis był luxus .Ruszyłem z pod swiateł obroty weszły na ok 6 tys i zaczeło cos stukac w silniku kontrolki oleju OK olej tez jest nie wiem co jest nie wyglada to na panewke .
Stukanie słychac jak dodaje gazu na 1500 obrotów i powyzej ale jak puszczam gaz i obroty spadają stukania nie ma .Czy ktos moze mi powiedziec co to za przyczyna?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, 14:45 przez Taz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmieniłem tytuł tematu.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: wega » 27 lis 2008, 20:46

Witam
Jeśli te stukanie przypomina Ci pracę "starego" kompresora to na 99% panewka. W 2,4 to zdaje się panewka na 3-cim garze. Oj czekają cię wydatki. Proponuję już tym autem nie jeździć bo dobijesz wał korbowy albo tłoki. Najlepiej jeżeli mechanik posłuch tego silnika. To bardzo charakterystyczny dźwięk. Jeżeli nie masz pewności to najtaniej będzie spuścić olej i wykręcić miskę olejową. Będziesz miał 100% pewności że to panewka.
Obrazek

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: maciek_czer » 27 lis 2008, 20:48

Stawiam na panewkę korbową, jeśli przy zwiekszaniu obrotów lub podczas jazdy z obciążeniem mocno puka, a po puszczeniu gazu lub podczas schodzenia z obrotów nie puka to właśnie jest panewka, jedź do mechanika póki puka lekko, później będzie drożej :( .
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

artur1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: legionowo

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: artur1 » 27 lis 2008, 20:54

czyli nie odpalac samochodu juz w cale ?
jak wracałem ma 5 biegu ok 50-60 to cisza jak tylko pusciłem lekko gaz to zaczeło stukac

artur1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: legionowo

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: artur1 » 27 lis 2008, 20:54

jaki orjetacyjny koszt naprawy?

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: Egon » 27 lis 2008, 20:55

skoro krecisz ja do 6 tys tak z ciekawości jakiego oleju używasz ??
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

artur1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: legionowo

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: artur1 » 27 lis 2008, 20:56

ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: wega » 27 lis 2008, 21:03

"artur1" pisze:ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
To na 100% panewka.

Koszt naprawy min. 1400zł, bynajmniej w Katowicach. Tylko szlif wału korbowego + komplet panewek korbowych + robocizna.
Może dojść do tego wymiana tłoka. Proponuję za jednym zamachem zrobić remont silnika.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 21:04 przez wega, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: Egon » 27 lis 2008, 21:03

"artur1" pisze:ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
czy to było na zimnym silniku ??
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: wega » 27 lis 2008, 21:04

"Egon" pisze:
"artur1" pisze:ruszałem z miejsca było slisko i weszła na ok 6 tys i sie stało
castrol 10w40 sprowadzany z Niemiec
czy to było na zimnym silniku ??
To nie ma znaczenia. Mnie poleciała na gorącym.

Kolego Artur1, poczytaj sobie mój post nt. panewki:też to przerabiałem :cry:
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 21:11 przez wega, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: Egon » 27 lis 2008, 21:10

na gorącym to raczej wina oleju (zerwanie filmu olejowego) ale cos z tymi panewkami w kappach jest nie tak chodz ja to mam w dupie i jazde jak kazdym innym autem jak trzeba to pociagne nawet do 7 tyś póki co wszystko ok co do naprawy takim autem nie można jeżdzić trzeba zdjąć miske i ocenić uszkodzenia same panewki to niewielki koszt moze obedzie się bez szlifu wału
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

artur1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: legionowo

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: artur1 » 27 lis 2008, 21:14

zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie

jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: Egon » 27 lis 2008, 21:19

"artur1" pisze:zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie

jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
głowica i planowanie nic do tego nie mają musisz zdjac miske i odkrecic korby by zobaczyc jak wygladaja panewki
Napewno stało się to tak nagle ?? nie było wczśniej żadnych objaw ??
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: wega » 27 lis 2008, 21:35

"Egon" pisze:
"artur1" pisze:zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie

jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
głowica i planowanie nic do tego nie mają musisz zdjac miske i odkrecic korby by zobaczyc jak wygladaja panewki
Napewno stało się to tak nagle ?? nie było wczśniej żadnych objaw ??
U mnie panewka "wyjechała" w bok. Była cienka jak żyletka i wyglądała jakbyś ją na torach kolejowych pod jadący pociąg wsadził.
Obrazek

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - coś stuka w silniku

Post autor: wega » 27 lis 2008, 21:38

"artur1" pisze:zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie

jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
Jeżeli będzie konieczny szlif wału to też zależy na który wyjdzie. Na I czy II. To też podbije cenę panewek. Na pewno będzie do wymiany korba. Tak czy inaczej silnik będzie rozebrany i proponuję Ci kupić także uszczelniacze zaworowe (2zł/szt.) Ja robiłem od razu "górę" i "dół" silnika na cito. Włącznie z wymianą pierścieni tłokowych. Mechanik będzie i tak musiał wałki główne dokładnie pomierzyć.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”