Kappa - coś stuka w silniku, panewki
Kappa - coś stuka w silniku
wega skoro tak mocno się starła to nie mogło to się stać odrazu musiało wcześniej dawać jakieś oznaki brudny olej (zapchane kanały olejowe) lub jakieś stuki itp
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: legionowo
Kappa - coś stuka w silniku
"Egon" pisze:głowica i planowanie nic do tego nie mają musisz zdjac miske i odkrecic korby by zobaczyc jak wygladaja panewki"artur1" pisze:zawsze rozgrzewam motor przed jazda a poza tym wczesniej zrobiłem nia 20 km wiec napeno olej był ciepły
panewki w inter carsie ok 150 zł komplet
planowanie głowicy 50zł
uszczelka głowicy ok 100zł
nie wiem co z wałem czy bedzie planowanie czy nie
jak zdejmę miske bede wiedział ze to panewka jak olej spuszcze?
czy moze byc to wina sfoznia tłokowego
Napewno stało się to tak nagle ?? nie było wczśniej żadnych objaw ??
tak nic nigdy mi sie nie działo z tym samochodem podchodziłem odpalałem i jechałem i dojechałem dzis

Kappa - coś stuka w silniku
Ludzie, radzicie gościowi, jakby k
był co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k
??? A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.


Serdecznie pozdrawiam.
Kappa - coś stuka w silniku
k"Rafako" pisze:Ludzie, radzicie gościowi, jakby kbył co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k
??? A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.


-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: legionowo
Kappa - coś stuka w silniku
dobre"Rafako" pisze:Ludzie, radzicie gościowi, jakby kbył co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k
??? A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.

co do tych warsztatów co podałes to do zadnego nie pojade napewno nawet jak by robili za 50% ceny
Kappa - coś stuka w silniku
"wega" pisze:Wcześniej jeździłem różnymi samochodami, nigdy beemą ani golfem, bo nie mam żadnych spodni w paski. Sprawa z motorem tego forumowicza wygląda na dość poważną, toteż doradzanie mu metodą wiejskiego znachora, jest mocno niestosowne i może być szkodliwe dla jego portfela, może Ty lub drugi kolega, miskę olejową zdejmujecie co niedziela, zaś korby odkręcacie w 3 minuty i 17 sekund. Jak wynika z wypowiedzi Artura, on niekoniecznie ma o tym pojęcie. Stąd moim zdaniem takie rady to "niedźwiedzia przysługa", zacznie grzebać i będzie miał jeszcze gorzej niż jest. Stąd aż 2 ostre cenzury w jednym moim poście..."Rafako" pisze:Ludzie, radzicie gościowi, jakby kbył co najmniej patentowanym "mechaniorem"!!! Jeśli gość nie ma pojęcia co mu może stukać i pierwsze co robi, to pyta w carsie ile tam biorą za uszczelkę pod głowicą a jednocześnie na forum pyta co to może być, to te kretyńskie rady typu: zdejmij miskę olejową, mogą mu tylko zaszkodzić. Bo niby co osiągnie jak zdejmie michę??? Spodziewacie się, że będzie w niej leżała zaczarowana panewka, która krok po kroku opowie mu jak zrobić remont motoru k
??? A Ty kolego arturze lepiej weź to auto na linę i zaciągnij do warsztatu gdzie sprawdzą co i jak, w samym Legionowie i okolicach warsztatów jest pewnie ze 30, więc masz w czym wybierać (niekoniecznie Józwik czy polmozbyt albo łaszcz, bo oni raczej są nie najtańsi)! A jeżeli miałbyś jakieś problemy, to pisz na priv, w poniedziałek mogę spróbować znaleźć Ci jakiś warsztat niedaleko, który ma pojęcie i nie zedrze z Ciebie ostatniej koszuli.
Serdecznie pozdrawiam.
Przykro mi jeśli to uraziło wyrafinowane poczucie dobrego smaku, szkoda że udzielanie innym mało praktycznych rad, nie razi nikogo na forum.
Serdecznie pozdrawiam.
kk
dobry jesteś. Jeździłeś wcześniej Beemką? czy golfem?
Kappa - coś stuka w silniku
hehehe ale teksty



BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE
Kappa - coś stuka w silniku
Rafako pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz albo weż zimny prysznic, a jak ktoś nie ma pojecia o mechanice to chyba normalne żeby sie sam za to nie brał
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - coś stuka w silniku
tez przerabiałem problem panewek.
u mnie nasczęście obeszło sie bez szlifu i skończyło sie tylko na wymianie panewek.
u mnie uszkodzona była na 4 cylindrze, niedługo po tym jak kupiłem auto zaczeło stukać, jak sie później okazało ktoś zalał jakiegoś "motodoktora" i to też mogło sie do tego przyczynić.
panewki kosztowały mnie ok 100pln. bobocizna drugie 100 czyli niewiele.
fakt, że w zaprzyjaźnionym warsztacie u znajomych, ale podaje orientacyjne koszty.
z tego co mówił mi mechanik, bardzo ważne jest dokręcenie panewek z odpowiednim monentem. ten kolega ma w tym doświadczenie bo pracował w serwisie fiata i miał z tym do czynienia, i zdarzało sie czasem, że auta po naprawie zdołały tylko o własnych siłach wycjchać tylko z serwisu.
jeżeli nie bedziesz miał rys na wale i nie bedzie on sklepany, czyli nie bedzie elipsą, to koszty nie koniecznie muszą byż duże.
jeszcze jedan bardzo ważna sprawa sprawdź pompę oleju, tam jest takie sitko które sie brudzi. ja po przejechaniu ok. 1000km, na nowych panewkach czyściłem je, bo było dużo opiłków po docieraniu panewek.
wg. tego mechanika, to winą za panewki w tych silnikach można włśnie obarczyć pompe olejową i to nieszcęsne sitko, które potrafi sie przytkać.
p.s. na nowych panewkach zrobiłem ok 60tyś km
u mnie nasczęście obeszło sie bez szlifu i skończyło sie tylko na wymianie panewek.
u mnie uszkodzona była na 4 cylindrze, niedługo po tym jak kupiłem auto zaczeło stukać, jak sie później okazało ktoś zalał jakiegoś "motodoktora" i to też mogło sie do tego przyczynić.
panewki kosztowały mnie ok 100pln. bobocizna drugie 100 czyli niewiele.
fakt, że w zaprzyjaźnionym warsztacie u znajomych, ale podaje orientacyjne koszty.
z tego co mówił mi mechanik, bardzo ważne jest dokręcenie panewek z odpowiednim monentem. ten kolega ma w tym doświadczenie bo pracował w serwisie fiata i miał z tym do czynienia, i zdarzało sie czasem, że auta po naprawie zdołały tylko o własnych siłach wycjchać tylko z serwisu.
jeżeli nie bedziesz miał rys na wale i nie bedzie on sklepany, czyli nie bedzie elipsą, to koszty nie koniecznie muszą byż duże.
jeszcze jedan bardzo ważna sprawa sprawdź pompę oleju, tam jest takie sitko które sie brudzi. ja po przejechaniu ok. 1000km, na nowych panewkach czyściłem je, bo było dużo opiłków po docieraniu panewek.
wg. tego mechanika, to winą za panewki w tych silnikach można włśnie obarczyć pompe olejową i to nieszcęsne sitko, które potrafi sie przytkać.
p.s. na nowych panewkach zrobiłem ok 60tyś km
Kappa - coś stuka w silniku
Zimny prysznic powiadasz? Czy to nie Ty przypadkiem doradzałeś mu żeby zdjął miskę i odkręcił korby? Z jego pierwszego postu wynika jasno, że pojęcia o mechanice zbyt wielkiego nie ma. Albo ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem albo Ty nie potrafisz sprecyzować swoich myśli i przekuć ich logicznie w słowo pisane..."Egon" pisze:Rafako pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz albo weż zimny prysznic, a jak ktoś nie ma pojecia o mechanice to chyba normalne żeby sie sam za to nie brał
Serdecznie pozdrawiam.
Kappa - coś stuka w silniku
Potrafisz czytać,ale zrozumiałeś to bardzo dosłownie!"Rafako" pisze:Zimny prysznic powiadasz? Czy to nie Ty przypadkiem doradzałeś mu żeby zdjął miskę i odkręcił korby? Z jego pierwszego postu wynika jasno, że pojęcia o mechanice zbyt wielkiego nie ma. Albo ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem albo Ty nie potrafisz sprecyzować swoich myśli i przekuć ich logicznie w słowo pisane..."Egon" pisze:Rafako pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz albo weż zimny prysznic, a jak ktoś nie ma pojecia o mechanice to chyba normalne żeby sie sam za to nie brał
Serdecznie pozdrawiam.

To oczywiste,że nie chodzi o to by on sam brał się za tę robotę...


P.S nie musisz się tak denerwować,ale osoby które się wypowiadały skoro miały takie problemy to chyba wiedzą jak należy postępować!!!

Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: legionowo
Kappa - coś stuka w silniku
Był u mnie dzis mechanik odkrecił swiece 5 szt i włozył metalowy pret w miejsce tam gdzie była swieca tak zeby oparł on sie na tłoku i na 2 tyłoku mam skok (luz prawdopodobnie jest na sfoznu tłokowym) ale na 100% bede wiedział jak odkręcą głowiece i miske i sie okaze
Kappa - coś stuka w silniku
artur poinformuj co jest przyczyna tej awarii sworzen to było by coś nowego
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - coś stuka w silniku
Luz zapewne powstał w wyniku walenia tłoka o głowicę. Ja miałem "rozklepaną" końcówkę tłoka. Jak poleci panewka to tłok lata jak szmata."artur1" pisze:Był u mnie dzis mechanik odkrecił swiece 5 szt i włozył metalowy pret w miejsce tam gdzie była swieca tak zeby oparł on sie na tłoku i na 2 tyłoku mam skok (luz prawdopodobnie jest na sfoznu tłokowym) ale na 100% bede wiedział jak odkręcą głowiece i miske i sie okaze
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: legionowo
Kappa - coś stuka w silniku
narazie nie wiadomo dokładnie co poszło ."wega" pisze:Luz zapewne powstał w wyniku walenia tłoka o głowicę. Ja miałem "rozklepaną" końcówkę tłoka. Jak poleci panewka to tłok lata jak szmata."artur1" pisze:Był u mnie dzis mechanik odkrecił swiece 5 szt i włozył metalowy pret w miejsce tam gdzie była swieca tak zeby oparł on sie na tłoku i na 2 tyłoku mam skok (luz prawdopodobnie jest na sfoznu tłokowym) ale na 100% bede wiedział jak odkręcą głowiece i miske i sie okaze
Rano odpaliłem na 2 min samochód było cicho i przyjemnie az do momentu gdy nabierał powoli temperatury i zaczoł sie delikaty stuk .Nie jestem fachowcem ale miałem raz taki przypadek ze tłok walił w głowiece alfa romeo 146 twin spark 2.0 tam tak mi waliło ze tłok zmiazdzył koncówke swiecy a potem juz tylko cisza była i po silniku ( wtedy jest strasznie metaliczny głos i bardziej nawala ) tu u mnie jest stuk ale nie az taki ale zobaczymy jak rozkrecimy wszystko