Kappa - turbo, padła turbina
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - turbo, padła turbina
Witam
No i stało się.
Padło turbo w mojej Kappie. Powiedzcie mi proszę gdzie można dobrze zregenerować turbo w Warszawie i okolicach??
Mechanik twierdzi że to jakieś łożyska na turbo walnęły. Nie znam się na mechanice samochodowej w ogóle więc pytam Was czy to jest możliwe lub czy wystawia laikowi kit.
Powiem jeszcze jakie są objawy
Z rury wydechowej leci taki dym że przez wsteczne lusterko nie widać nic. Pewnie cały olej się spalił. Poza tym silnik pracuje miarowo i bezproblemowo.
Oczywiście nie próbowałem jazdy ani dłuższej pracy silnika ze względu na to że kontrolka od oleju się świeci. samochód przyspiesza, zapala normalnie, nie gaśnie.
Infocenter pokazuje info o "uszkodzone połączenie elektryczne" oraz
"uszkodzone sterowanie silnikiem"
Sam nie wiem czy mam już płakać czy będzie ok.
No i stało się.
Padło turbo w mojej Kappie. Powiedzcie mi proszę gdzie można dobrze zregenerować turbo w Warszawie i okolicach??
Mechanik twierdzi że to jakieś łożyska na turbo walnęły. Nie znam się na mechanice samochodowej w ogóle więc pytam Was czy to jest możliwe lub czy wystawia laikowi kit.
Powiem jeszcze jakie są objawy
Z rury wydechowej leci taki dym że przez wsteczne lusterko nie widać nic. Pewnie cały olej się spalił. Poza tym silnik pracuje miarowo i bezproblemowo.
Oczywiście nie próbowałem jazdy ani dłuższej pracy silnika ze względu na to że kontrolka od oleju się świeci. samochód przyspiesza, zapala normalnie, nie gaśnie.
Infocenter pokazuje info o "uszkodzone połączenie elektryczne" oraz
"uszkodzone sterowanie silnikiem"
Sam nie wiem czy mam już płakać czy będzie ok.
Kappa - turbo
Też się nie znam na mechanice 
Miałem podobne zdarzenie, przynajmniej na pierwszy rzut oka
Dym walił jak wściekły, za samochodem nie było nic widać. Tyle że nie było żadnego błędu na infocenter. Powodem był pęknięty przewód gumowy - olej zamiast wracać do miski walił na rozgrzany wydech gdzie się pięknie spalał waląc pięknym niebieskim dymem, a wyglądało to na pierwszy rzut oka jakby waliło z rury.
Ale obawiam się że u Ciebie mechanik ma jednak rację
- on w końcu widział ten samochód.

Miałem podobne zdarzenie, przynajmniej na pierwszy rzut oka

Ale obawiam się że u Ciebie mechanik ma jednak rację

Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - turbo
u mnie dym walił prosto z rury.
Mało się przy sprawdzaniu nie udusiłem
No cóż trzeba regenerować lub kupować coś sprawnego.
Mało się przy sprawdzaniu nie udusiłem

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - turbo
Jeżeli chodzi o regeneracje to jak pracowałem w Fiat / Lancia to oddawali gdzieś w pobliżu Parowcowej (Warszawa-Włochy) ... Jezeli byś poczekał to jutro bym zdobył dokładny adres. Oni tam oddawali wszystkie padnięte turbiny i chyba nie zdarzyło się by spartaczyli robote.
Jeżeli chodzi o turbine to prosta konstrukcja i łożyska to główna rzecz jaka pada w tych podzespołach. Wymiana ich nie jest skomplikowana i czasochłonna, ale to nie są takie zwykłe łożyska kulkowe. Są to specjalne łozyska ślizgowe, które wytrzymują kilkadziesiąt obr/min. Jest do nich doprowadzany olej i jego brak powoduje zatarcie łożysk.
Regeneracja to koszt ok. 800zł
Jeżeli chodzi o turbine to prosta konstrukcja i łożyska to główna rzecz jaka pada w tych podzespołach. Wymiana ich nie jest skomplikowana i czasochłonna, ale to nie są takie zwykłe łożyska kulkowe. Są to specjalne łozyska ślizgowe, które wytrzymują kilkadziesiąt obr/min. Jest do nich doprowadzany olej i jego brak powoduje zatarcie łożysk.
Regeneracja to koszt ok. 800zł
ASO Lancia - mechanik - służe pomocą.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - turbo
No pewnie że poczekam
Jak będziesz miał adres to pisz. Pewnie skorzystam.
A jaki jest koszt turbiny urzywanej?? Oczywiście w przybliżeniu
Jak będziesz miał adres to pisz. Pewnie skorzystam.
A jaki jest koszt turbiny urzywanej?? Oczywiście w przybliżeniu
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
- Imię: Wacek
- Lokalizacja: Ostrów k Debicy
Kappa - turbo
Witaj Kolego.No niestety chyba bedziesz mial problem ,pewne koszty Cie nie omina ,ale pomalu.Sprawdz stan oleju ,jesli jest niski to nie katoj silnika bo zrobisz demolke,tylko uzupelnij stan. Nastepnie odkrec przewod gumowy laczacy turbo z interculerem i wylej zgromadzony tam olej .To niewiele roboty a zobaczysz ile tego oleju tam jest .niech splynie wszystek ,zmontoj spowrotem i zapal motor zobaczysz co sie bedzie dzialo ,czy bedzie zadyma czy nie ,ale stale miej na uwadze stan oleju na bagnecie.To sa dorazne srodki ale czasem warto to sprawdzic, bo mnie macher to samo powiedzial co Tobie a nie mial racji.Bo o co chodzi turbo zawsze cos oleju pobiera i gromadzi on sie na samym dole ukladu ,jesli jest go zbyt wiele to przy wysokich obrotach turbo wcisnie go do silnika i wlasnie jest taki efekt .I mam nadzieje ze tak jest to zostanie Ci cos pieniedzy hihi, Jesli jednak nie to no niestety.......... Jednak nie zastanawiaj sie nad kupnem uzywanej sprezarki tylko daj swoja do remontu .Stare to jest dobre wino itd.Powodzeniai daj znac co sie dzieje .Ijeszcze jedno ,gdyby czasem silnik zacza sam wchodzic w obroty ,wylaczysz zaplon i to oczywiscie nic nie da ,no bo to diesel wlacz bieg i na chamolec ,Po prostu udus motor. To jedyny sposob zeby go zatrzymac .
Kappa - turbo
No to jaki motor, ale diesel, cos mi sie o posty obiło,
niedawno zmieniłem turbinkę bo padła niebiesko było że aż miło,
turbinę zmieniłem kupując użwaną z silnika, który był w stanie,
, żaluje iz nie kupiłem wszystkiego, ale cóż,
turbina wyssała cały olej iz na bagnecie nie było nic dosłownie nic, dobrze,
że nie wziąłem tego za dobrą monete i nie pojechałem,.......
ale jeżeli to turbina to dobrze by mechanik odkręcił miske olejową i oczyścił wszystko i wyczyścił z oleju intercool. bo będa jakieś bąki po tym
tak jak u mnie
jaki przebieg na twoje auto?
pozdro

niedawno zmieniłem turbinkę bo padła niebiesko było że aż miło,

turbinę zmieniłem kupując użwaną z silnika, który był w stanie,

turbina wyssała cały olej iz na bagnecie nie było nic dosłownie nic, dobrze,
że nie wziąłem tego za dobrą monete i nie pojechałem,.......
ale jeżeli to turbina to dobrze by mechanik odkręcił miske olejową i oczyścił wszystko i wyczyścił z oleju intercool. bo będa jakieś bąki po tym
tak jak u mnie

jaki przebieg na twoje auto?
pozdro



Ostatnio zmieniony 15 gru 2008, 22:50 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
- Imię: Wacek
- Lokalizacja: Ostrów k Debicy
Kappa - turbo
no bo nie kumam co z ta miska?IC to tak ale miska
Co ma piernik do wiatraka?

Kappa - turbo
gdyby nie wiatrak to by nie było mąki a bez mąki to nie piernik tylko bąki"skromny555" pisze:no bo nie kumam co z ta miska?IC to tak ale miskaCo ma piernik do wiatraka?
a jeżeli coś wypadło z turbiny do oleju układu to może być sobie leżeć w miseczce i ewentualnie przy jakimś nadmiernym obciążeniu, może nie, wiem nie, znam się, to coś co się znalazło w misce, w oleju, zepsuć następną turbinkę lub znaleźć się w mało odpowiednim miejscu w silniku jednym słowem ......

Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 10:07 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - turbo
Samochodód ma 180 tyś przebiegu.
Czytam dzisiaj dopiero wasze posty i na pewno sprawdzę Wasze porady.
Dam znać co i jak po sprawdzeniu
Czytam dzisiaj dopiero wasze posty i na pewno sprawdzę Wasze porady.
Dam znać co i jak po sprawdzeniu
Kappa - turbo
zobacz mój temat turbiny....nie wiem jak to coś wstawić w popst,
zobacz zanim urychomisz auto poziom oleju, mnie po 15km wyssało prawie wszystko bagnet O,O
pozdro
zobacz zanim urychomisz auto poziom oleju, mnie po 15km wyssało prawie wszystko bagnet O,O
pozdro

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - turbo
Tytuł ogólny, więc podepnę się tu.
Pytanie o sposoby regeneracji turbiny. W mojej kappie turbina była regenerowana jakieś 25kkm temu, w miarę o nią dbałem, ale zaczęła przeciekać... olej wycieka gdzieś mniej więcej z łączenia części zimniej i gorącej. Nie leje dużo, ubytki w stanie oleju raczej niezauważalne, ale od czasu do czasu kapnie na kolektor wydechowy i dymi mi spod maski. Rozglądam się na sprawną turbiną, ale oferta na rynku niewielka, więc tymczasowo chciałbym wyeliminować tylko wyciek oleju z turbiny, a nie robić kompletną regenerację. Czy firmy zajmujące się regeneracją turbin robią takie rzeczy, czy jest to w ogóle technicznie możliwe?
Pytanie o sposoby regeneracji turbiny. W mojej kappie turbina była regenerowana jakieś 25kkm temu, w miarę o nią dbałem, ale zaczęła przeciekać... olej wycieka gdzieś mniej więcej z łączenia części zimniej i gorącej. Nie leje dużo, ubytki w stanie oleju raczej niezauważalne, ale od czasu do czasu kapnie na kolektor wydechowy i dymi mi spod maski. Rozglądam się na sprawną turbiną, ale oferta na rynku niewielka, więc tymczasowo chciałbym wyeliminować tylko wyciek oleju z turbiny, a nie robić kompletną regenerację. Czy firmy zajmujące się regeneracją turbin robią takie rzeczy, czy jest to w ogóle technicznie możliwe?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - turbo, padła turbina
Ja regenerowałem w wakacje turbinę do Kappy 5.20T wysyłając kurierem na Śląsk. Zapłaciłem ok 900 złotych i nasza Kappa z ową turbiną póki co śmiga (u kolegi Piszczyka) 
W tym wątku wkleiłem dane teleadresowe:
Ceny w Warszawie za to samo oscylowały w przedziale 1450-1600 złotych (i to po rzekomo "po znajomości"
).
Serdecznie pozdrawiam.

W tym wątku wkleiłem dane teleadresowe:

Ceny w Warszawie za to samo oscylowały w przedziale 1450-1600 złotych (i to po rzekomo "po znajomości"



Serdecznie pozdrawiam.