Kappa - turbo, padła turbina

Miniekk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - turbo, padła turbina

Post autor: Miniekk » 14 gru 2008, 14:41

Witam

No i stało się.
Padło turbo w mojej Kappie. Powiedzcie mi proszę gdzie można dobrze zregenerować turbo w Warszawie i okolicach??
Mechanik twierdzi że to jakieś łożyska na turbo walnęły. Nie znam się na mechanice samochodowej w ogóle więc pytam Was czy to jest możliwe lub czy wystawia laikowi kit.
Powiem jeszcze jakie są objawy

Z rury wydechowej leci taki dym że przez wsteczne lusterko nie widać nic. Pewnie cały olej się spalił. Poza tym silnik pracuje miarowo i bezproblemowo.
Oczywiście nie próbowałem jazdy ani dłuższej pracy silnika ze względu na to że kontrolka od oleju się świeci. samochód przyspiesza, zapala normalnie, nie gaśnie.
Infocenter pokazuje info o "uszkodzone połączenie elektryczne" oraz
"uszkodzone sterowanie silnikiem"
Sam nie wiem czy mam już płakać czy będzie ok.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - turbo

Post autor: wujekp » 14 gru 2008, 15:23

Też się nie znam na mechanice :-)
Miałem podobne zdarzenie, przynajmniej na pierwszy rzut oka :D Dym walił jak wściekły, za samochodem nie było nic widać. Tyle że nie było żadnego błędu na infocenter. Powodem był pęknięty przewód gumowy - olej zamiast wracać do miski walił na rozgrzany wydech gdzie się pięknie spalał waląc pięknym niebieskim dymem, a wyglądało to na pierwszy rzut oka jakby waliło z rury.
Ale obawiam się że u Ciebie mechanik ma jednak rację :cry: - on w końcu widział ten samochód.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Miniekk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - turbo

Post autor: Miniekk » 14 gru 2008, 15:43

u mnie dym walił prosto z rury.
Mało się przy sprawdzaniu nie udusiłem :) No cóż trzeba regenerować lub kupować coś sprawnego.

Kojot
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - turbo

Post autor: Kojot » 14 gru 2008, 15:44

Jeżeli chodzi o regeneracje to jak pracowałem w Fiat / Lancia to oddawali gdzieś w pobliżu Parowcowej (Warszawa-Włochy) ... Jezeli byś poczekał to jutro bym zdobył dokładny adres. Oni tam oddawali wszystkie padnięte turbiny i chyba nie zdarzyło się by spartaczyli robote.

Jeżeli chodzi o turbine to prosta konstrukcja i łożyska to główna rzecz jaka pada w tych podzespołach. Wymiana ich nie jest skomplikowana i czasochłonna, ale to nie są takie zwykłe łożyska kulkowe. Są to specjalne łozyska ślizgowe, które wytrzymują kilkadziesiąt obr/min. Jest do nich doprowadzany olej i jego brak powoduje zatarcie łożysk.

Regeneracja to koszt ok. 800zł
ASO Lancia - mechanik - służe pomocą.

Miniekk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - turbo

Post autor: Miniekk » 14 gru 2008, 17:13

No pewnie że poczekam
Jak będziesz miał adres to pisz. Pewnie skorzystam.
A jaki jest koszt turbiny urzywanej?? Oczywiście w przybliżeniu

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

Kappa - turbo

Post autor: skromny555 » 14 gru 2008, 21:14

Witaj Kolego.No niestety chyba bedziesz mial problem ,pewne koszty Cie nie omina ,ale pomalu.Sprawdz stan oleju ,jesli jest niski to nie katoj silnika bo zrobisz demolke,tylko uzupelnij stan. Nastepnie odkrec przewod gumowy laczacy turbo z interculerem i wylej zgromadzony tam olej .To niewiele roboty a zobaczysz ile tego oleju tam jest .niech splynie wszystek ,zmontoj spowrotem i zapal motor zobaczysz co sie bedzie dzialo ,czy bedzie zadyma czy nie ,ale stale miej na uwadze stan oleju na bagnecie.To sa dorazne srodki ale czasem warto to sprawdzic, bo mnie macher to samo powiedzial co Tobie a nie mial racji.Bo o co chodzi turbo zawsze cos oleju pobiera i gromadzi on sie na samym dole ukladu ,jesli jest go zbyt wiele to przy wysokich obrotach turbo wcisnie go do silnika i wlasnie jest taki efekt .I mam nadzieje ze tak jest to zostanie Ci cos pieniedzy hihi, Jesli jednak nie to no niestety.......... Jednak nie zastanawiaj sie nad kupnem uzywanej sprezarki tylko daj swoja do remontu .Stare to jest dobre wino itd.Powodzeniai daj znac co sie dzieje .Ijeszcze jedno ,gdyby czasem silnik zacza sam wchodzic w obroty ,wylaczysz zaplon i to oczywiscie nic nie da ,no bo to diesel wlacz bieg i na chamolec ,Po prostu udus motor. To jedyny sposob zeby go zatrzymac .

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - turbo

Post autor: skyblu » 14 gru 2008, 21:58

No to jaki motor, ale diesel, cos mi sie o posty obiło,
niedawno zmieniłem turbinkę bo padła niebiesko było że aż miło, :wink:
turbinę zmieniłem kupując użwaną z silnika, który był w stanie, :D , żaluje iz nie kupiłem wszystkiego, ale cóż,
turbina wyssała cały olej iz na bagnecie nie było nic dosłownie nic, dobrze,
że nie wziąłem tego za dobrą monete i nie pojechałem,.......
ale jeżeli to turbina to dobrze by mechanik odkręcił miske olejową i oczyścił wszystko i wyczyścił z oleju intercool. bo będa jakieś bąki po tym
tak jak u mnie :wink:
jaki przebieg na twoje auto?

pozdro :D :D :D
Ostatnio zmieniony 15 gru 2008, 22:50 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

Kappa - turbo

Post autor: skromny555 » 15 gru 2008, 22:23

no bo nie kumam co z ta miska?IC to tak ale miska :( Co ma piernik do wiatraka?

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - turbo

Post autor: skyblu » 15 gru 2008, 23:02

"skromny555" pisze:no bo nie kumam co z ta miska?IC to tak ale miska :( Co ma piernik do wiatraka?
gdyby nie wiatrak to by nie było mąki a bez mąki to nie piernik tylko bąki

a jeżeli coś wypadło z turbiny do oleju układu to może być sobie leżeć w miseczce i ewentualnie przy jakimś nadmiernym obciążeniu, może nie, wiem nie, znam się, to coś co się znalazło w misce, w oleju, zepsuć następną turbinkę lub znaleźć się w mało odpowiednim miejscu w silniku jednym słowem ......
:roll:
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 10:07 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Miniekk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - turbo

Post autor: Miniekk » 16 gru 2008, 8:17

Samochodód ma 180 tyś przebiegu.
Czytam dzisiaj dopiero wasze posty i na pewno sprawdzę Wasze porady.
Dam znać co i jak po sprawdzeniu

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - turbo

Post autor: skyblu » 16 gru 2008, 10:14

zobacz mój temat turbiny....nie wiem jak to coś wstawić w popst,
zobacz zanim urychomisz auto poziom oleju, mnie po 15km wyssało prawie wszystko bagnet O,O
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - turbo

Post autor: Bichoń » 19 sty 2012, 9:49

Tytuł ogólny, więc podepnę się tu.

Pytanie o sposoby regeneracji turbiny. W mojej kappie turbina była regenerowana jakieś 25kkm temu, w miarę o nią dbałem, ale zaczęła przeciekać... olej wycieka gdzieś mniej więcej z łączenia części zimniej i gorącej. Nie leje dużo, ubytki w stanie oleju raczej niezauważalne, ale od czasu do czasu kapnie na kolektor wydechowy i dymi mi spod maski. Rozglądam się na sprawną turbiną, ale oferta na rynku niewielka, więc tymczasowo chciałbym wyeliminować tylko wyciek oleju z turbiny, a nie robić kompletną regenerację. Czy firmy zajmujące się regeneracją turbin robią takie rzeczy, czy jest to w ogóle technicznie możliwe?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Rafako

Re: Kappa - turbo, padła turbina

Post autor: Rafako » 19 sty 2012, 10:34

Ja regenerowałem w wakacje turbinę do Kappy 5.20T wysyłając kurierem na Śląsk. Zapłaciłem ok 900 złotych i nasza Kappa z ową turbiną póki co śmiga (u kolegi Piszczyka) :D
W tym wątku wkleiłem dane teleadresowe: :link:
Ceny w Warszawie za to samo oscylowały w przedziale 1450-1600 złotych (i to po rzekomo "po znajomości" :roll: :roll: :roll: ).
Serdecznie pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”