silnik 1.9 nie jest ze stilo tylko to uniwersalna jednostka stosowana w wielu autach koncernu fiata ( stare bravo/brava/marea, alfa 156, multipla, stilo etc ). Zawiecha z Alfy? której?! bo chyba nie 156. A tylni zawias to już w ogóle jakieś autorskie Lybrowe rozwiązanie ( lepiej żeby się nie zepsuł bo kaplica ). PS. nie ma już aut dla indywidualistów ( technicznie rzecz biorąc ). Poszczególne modele danego koncernu łączy ze sobą coraz więcej ( cięcie kosztów, globalizacja, wspólna identyfikacja... te bzdury ). A nowe bravo i nowa delta to już przegięcie - mogli się bardziej wysilić ( mowa np o wnętrzu ). Nie mówiąc o przeszczepie reflektorów z Bravo do Cromy, co zrobiło z największego Fiata wyjątkowego dziwoląga.MICHU pisze:Lybra ma silnik ze stilo....podzespoły zawieszeń ma z alfy, marei i multipli.....to jest Lancia dla indywidualistów ??? Du.a Jaś......FIAT W LEPSZYM UBRANIU....100% swoje auta to Rolce Roys Merc itp ale czego się nie robi dla pozyskania klientów...marketing jednak rządzi....
Lybra JTD - drgania kierownicy podczas postoju
Lybra - czy tak ma być ??
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - czy tak ma być ??
"dudekken" pisze:Oczywiście że żartuję"Nat" pisze:Chyba sobie zartujesz."dudekken" pisze:Ten typ tak ma. A w 2.4 to masz nawet masaż tyłka
Nie ma prawa drżeć.
Wy tu sobie podśmiechujki urządzacie a moja Lybra naprawdę na postoju 'drży' - poduszki niby wymienione (w LT), wszystko posprawdzane i niby jest ok, a drżenie jak było tak jest (od momentu zakupu tak mam).
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - czy tak ma być ??
moja też lekko drży
a właściwie powiedziałbym - wibruje
i zaraz po zakupie też zakładałem wątki na forum i próbowałem dojść o co chodzi
ale to po prostu diesel i widocznie tak ma być
Na ciepłym prawie tego nie czuć.
a właściwie powiedziałbym - wibruje
i zaraz po zakupie też zakładałem wątki na forum i próbowałem dojść o co chodzi
ale to po prostu diesel i widocznie tak ma być

Na ciepłym prawie tego nie czuć.
Lybra - czy tak ma być ??
Dobra... żarty żartami... jak czujesz delikatnie mrowienie na rękach jak złapiesz kierownicę to nie ma strachu, w końcu to diesel więc zawsze część wibracji silnika znajdzie się na kierownicy/nadwoziu szczególnie na postoju. Po zatym to nie Multijet z 20 zaworową głowicą, tylko 8-10 zaworowa jednostka z pierwszymi generacjami CR do tego bez hydraulicznej regulacji luzu zaworowego 

Lybra - czy tak ma być ??
Simon co do silnika to się zgodze, że początki są odległe nawet silnik TD 100 ze starej marei bravo brava jest bardzo podobny do tych znanych w Lybrach...Z alfy 156 coś jest ale to drobnostka w końcu to jedna rodzina alfa fiat lancia. Aha do mojej listy dołączam Lancie Musa - Fiat Idea w lepszym wydaniu
Co nie znaczy, że nie ma charakteru.


Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - czy tak ma być ??
Całą płytę podłogową (która jest de facto najdroższym elementem samochodu w przypadku projektowania go od podstaw) nie nazwałbym drobnostką, a ta jest wspólna dla Lybry i 156."MICHU" pisze:Simon co do silnika to się zgodze, że początki są odległe nawet silnik TD 100 ze starej marei bravo brava jest bardzo podobny do tych znanych w Lybrach...Z alfy 156 coś jest ale to drobnostka w końcu to jedna rodzina alfa fiat lancia. Aha do mojej listy dołączam Lancie Musa - Fiat Idea w lepszym wydaniu![]()
Co nie znaczy, że nie ma charakteru.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 13:24 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - czy tak ma być ??
ta, ale zawiecha jest jednak całkowicie inna. I z przodu i z tyłu. I nie wiem czy znalazłby się w niej jakiś element wspólny. Nawet głupie końcówki drążka są inne 

- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - czy tak ma być ??
A porządkując wszystko (mniej więcej te same płyty na których zbudowane są różne auta):
1. Fiat Panda I/Seat Marbella
2. Fiat Panda II/Fiat 500
3. Fiat Uno/Fiat Fiorino I/Lancia Y10/Fiat Palio/Siena
4. Fiat Punto I/Lancia Ypsilon/Fiat Barchetta
5. Fiat Punto II/Lancia Ypsilon II
6. Fiat Grande Punto/Fiat Linea/Alfa Romeo MITO
7. Fiat Idea/Lancia Musa
8. Fiat Ritmo/Fiat Regata/Lancia Delta I
9. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Lancia Delta Nuova/Dedra Nuova
10. Fiat Bravo II/Lancia Delta II
11. Fiat Croma I/Alfa Romeo 164/Lancia Thema/Saab 9000
12. Alfa Romeo 156/Alfa Romeo 147/Alfa Romeo GT/Lancia Lybra
13. Alfa 166/Lancia Thesis (tutaj nie jestem pewien, ale sprawdze)
14. Fiat Ulysse I/Lancia Zeta/Peugeot 806/Citroen Evasion
15. Fiat Ulysse II/Lancia Phedra/Peugeot 807/Citroen C8
16. Fiat Fiorino II/Fiat Qubo/Peugeot Bipper/Citroen Nemo
17. Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroen Jumpy
18. Fiat Ducato I/Peugeot J5/Citroen C25
19. Fiat Ducato II/Peugeot Boxer/Citroen Jumper
20. Fiat Ducato III/Peugeot Boxer/Citroen Jumper
Na dodatek:
21.Fiat Croma II/Opel Signum
22.Fiat Sedici/ Suzuki SX4
Niech ktoś mnie poprawi, jeśli znajdzie pomyłkę (pisałem trochę na szybko).
1. Fiat Panda I/Seat Marbella
2. Fiat Panda II/Fiat 500
3. Fiat Uno/Fiat Fiorino I/Lancia Y10/Fiat Palio/Siena
4. Fiat Punto I/Lancia Ypsilon/Fiat Barchetta
5. Fiat Punto II/Lancia Ypsilon II
6. Fiat Grande Punto/Fiat Linea/Alfa Romeo MITO
7. Fiat Idea/Lancia Musa
8. Fiat Ritmo/Fiat Regata/Lancia Delta I
9. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Lancia Delta Nuova/Dedra Nuova
10. Fiat Bravo II/Lancia Delta II
11. Fiat Croma I/Alfa Romeo 164/Lancia Thema/Saab 9000
12. Alfa Romeo 156/Alfa Romeo 147/Alfa Romeo GT/Lancia Lybra
13. Alfa 166/Lancia Thesis (tutaj nie jestem pewien, ale sprawdze)
14. Fiat Ulysse I/Lancia Zeta/Peugeot 806/Citroen Evasion
15. Fiat Ulysse II/Lancia Phedra/Peugeot 807/Citroen C8
16. Fiat Fiorino II/Fiat Qubo/Peugeot Bipper/Citroen Nemo
17. Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroen Jumpy
18. Fiat Ducato I/Peugeot J5/Citroen C25
19. Fiat Ducato II/Peugeot Boxer/Citroen Jumper
20. Fiat Ducato III/Peugeot Boxer/Citroen Jumper
Na dodatek:
21.Fiat Croma II/Opel Signum
22.Fiat Sedici/ Suzuki SX4
Niech ktoś mnie poprawi, jeśli znajdzie pomyłkę (pisałem trochę na szybko).
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 14:47 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - czy tak ma być ??
Lybra/156 jest na płycie z Marei.
Lybra - czy tak ma być ??
"Simon" pisze:ta, ale zawiecha jest jednak całkowicie inna. I z przodu i z tyłu. I nie wiem czy znalazłby się w niej jakiś element wspólny. Nawet głupie końcówki drążka są inne
Zawiecha inna, w alfie z tylu sa 4 wachacze poprzeczne i dwa wzdluzne, a z przodu dwuwachaczowy system polaczony z kolumna McP, wspolny jest chyba stabilizator, cena w aso identyczna i gumy maja takie same, moze jest inaczej wyprofilowany ale nie wiem na 100%.. reszta to roznie Marea/Multipla.
Seat Leon
Lybra - czy tak ma być ??
Z tego co wiem plyta alfy 156 nie byla od nikogo pozyczana, zrobili ja pod ten konkretny model;) Alfa 145/146 oraz 155 była oparta o płytę podłogową Fiata Tipo/Tempra."kaeres" pisze:Lybra/156 jest na płycie z Marei.
Seat Leon
Lybra - czy tak ma być ??
e, jestem prawie pewny że 156 i Lybra stoją na tej samej płycie
a Marea - nie mam pojęcia - raczej niemożliwe, żeby to była ta sama podłoga bo to jednak auto starsze a ta płyta była robiona właśnie dla Alfy.
Nie zdziwiłbym się gdyby Marea stała na tej samej podłodze co bravo i brava
a Marea - nie mam pojęcia - raczej niemożliwe, żeby to była ta sama podłoga bo to jednak auto starsze a ta płyta była robiona właśnie dla Alfy.
Nie zdziwiłbym się gdyby Marea stała na tej samej podłodze co bravo i brava
Lybra - czy tak ma być ??
sprawdzę moją, ale wydaje mi się, że na wolnych to normalne, że trochę się drgania przenoszą. Przecież to diesel, nie wymagajmy cudów..."Sebastian" pisze: Wy tu sobie podśmiechujki urządzacie a moja Lybra naprawdę na postoju 'drży' - poduszki niby wymienione (w LT), wszystko posprawdzane i niby jest ok, a drżenie jak było tak jest (od momentu zakupu tak mam).
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM

Lybra - czy tak ma być ??
Tak tak, Lybra jest na plycie 156tki:) i tak jak myslisz marea ma wspolna plyte z Bravo i z Brava:)"Simon" pisze:e, jestem prawie pewny że 156 i Lybra stoją na tej samej płycie
a Marea - nie mam pojęcia - raczej niemożliwe, żeby to była ta sama podłoga bo to jednak auto starsze a ta płyta była robiona właśnie dla Alfy.
Nie zdziwiłbym się gdyby Marea stała na tej samej podłodze co bravo i brava
Co do wibracji to tez mi troche drga na wolnych i co ciekawe jak dluzej pojezdze (choc i to nie jest regola) to przy ruszaniu tez zatelepie, mam nadzieje ze to tylko sprzeglo....
Seat Leon
- artur_cieslak
- Forumowicz/ka
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
- Lokalizacja: Wólka Dłużewska
Re: Lybra - JTD, drgania kierownicy podczas postoju
a ja mam pytanie w jaki sposób mozna sprawdzić poduszki od silnika bo może być i tego wina tych drgań